Alt der er opslået af Therese
-
Resultatet af omvendt bevis byrde
Tror måske bare ikke altid det er nok at kunne huske det. De vil nok gerne se noget stamtavle eller noget andet, der dokumentere at hunden er det, der påståes.
-
Hundelov brydes fra dag 1
Jeg kender hende ikke, og siger heller ikke hun ikke vænner dem til det. Det var hvad jeg ville gøre, hvis det var mine hunde. Og jeg opfattede det citerede som om hun lod dem gå uden mundkurv alle steder - altså også når de ikke var på privat grund. Men det ved jeg selvfølgelig ikke Men jeg troede så også, at de blev fjernet fra hende, hvis hun brød påbudet om mundkurv, det er så ikke tilfældet og sætter da sagen i et lidt andet lys, synes jeg
-
Bør opdeling af hundegrupper ændres ??
Nej de har ikke allesammen samme funktion, men deres egenskaber, karaktertræk osv. er oftest stadig væk de samme. Som f.eks. at terriere er avlet til selvstændighed, at hyrdehunde er avlet til samarbejde osv. Og det er vel udfra det at man placerer hunde i de forskellige grupper.
-
Hundelov brydes fra dag 1
Okay kan heller ikke huske det hele Det var mere fordi hun havde udtalt til avisen, at hun ikke var bange for at hendes hunde ville blive fjernet fra hende, så jeg troede at det godt kunne være en konsekvens af det. Og så skulle hunden vel aflives, eftersom man ikke må sælge hundene videre. Og det var det jeg synes var ret risikabelt.
-
Hundelov brydes fra dag 1
Men kan hun ikke risikere, at hendes hund bliver taget fra hende? Eller får man bare en bøde?
-
Nye Nellie-billeder
Hun er smuk :hjerte:
- Eclipse
-
Hundelov brydes fra dag 1
Også min tanke. Og hvis jeg var i hendes (og mange andres) situation, ville jeg nok også vænne min hund til at have mundkurv på, når vi ikke længere var på privat grund. Hellere det end at blive tvunget til at aflive. Det er da meget muligt at politiet ikke har resourcerne til at håndhæve de nye regler særlig godt, men turde nok ikke tage den chance bare for at holde på min ret.
-
Slogans til demonstration
Ja det er jeg da enig i. Men mente nu at sloganet betød, at det var de uansvarlige hundeejere, der skulle straffes - og ikke de ansvarlige af slagsen. Jeg snakkede ikke om hvem loven rammer eller ej
-
Slogans til demonstration
Sådan opfatter jeg det ikke - jeg læser det som at det er de inkompetente hundeejere der skal straffes.
-
At være en del af flokken
Jeg tror helt bestemt det er en bekræftelse af, at I stadig er sammen og for at styrke sammenholdet. Det med verdensherredømmet tror jeg ikke så meget på
-
Søger datepartner til min hund
Hvilke folk mener du er nemme at provokere?
-
Søger datepartner til min hund
Jeg har sådan på fornemmelsen, at det her indlæg kun er skrevet for at provokere os lidt. Det håber jeg da i hvert fald
-
Jeg er lige ved at opgive -BARF
Det kan jeg godt forstå, men det vigtigste er vel at hunden trives - uanset om det er på BARF eller noget andet. Hvis han nu bare er en af de hunde, der ikke fungerer på BARF, er der jo ikke rigtigt så meget at gøre ved det, selvom det selvfølgelig godt kan være lidt træls.
-
Lidt billederne fra weekenden
Dejlige billeder.. Især de to sidste, og de første, hvor Hjalte er ved at kravle ovenpå Cujo Og så det 3. sidste, hvor de begge to kigger lige på kameraet :5up:
-
Søget god første gangs hund
Synes da ikke du nødvendigvis behøver lade være med at skrive herinde, hvis du har noget at byde ind med - min kommentar var ment som en sød/sjov bemærkning og det skal du altså ikke tage så tungt Men så kan det da være at trådstarter skal have en beagle med i sine overvejelser
-
Søget god første gangs hund
Det er ikke for at være efter dig - kender dig ikke og kan derfor ikke have noget imod dig. Og har bestemt ikke noget problem med din måde at have hund på Tænkte bare at det måtte være svært at træne agility med en hund, der ikke så godt kan gå uden snor. Andet er der ikke i det. Jeg er da ked af at du har fået en opfattelse af, at jeg er efter dig, men har næsten ikke diskuteret med dig og eftersom det her er jo en debat debatterede jeg med dig i den anden tråd, fordi jeg ikke var enig med dig og havde lyst til at høre mere om din måde at træne dine hunde på. Måske kunne jeg endda lære noget
-
Søget god første gangs hund
Det er vist også en anelse svært at løbe agility med en hund i snor
-
Søget god første gangs hund
- Søget god første gangs hund
Det kommer rigtig meget an på hvad I vil bruge hunden til? Agility, lydighed, spor eller noget helt fjerde? Hvor meget tid I kan sætte af til aktivering af hunden i hverdagen har også noget at sige, samt hvordan I ønsker hunden skal være rent temperamentsmæssigt? I kan starte med at finde ud af om den skal være samarbejdende af natur eller mere selvstændig - allerede der vil I få sorteret nogen fra Og hvad med pelspleje?- Jeg er lige ved at opgive -BARF
Da jeg forsøgte at barfe vores gamle hunde, døjede de også med tynd mave i rigtig lang tid - længere tid end jeg synes de skulle.. Jeg var klar over, at de godt kunne få lidt problemer i starten, fordi maven ikke var vant til det, men en af dem døjede med det i over en måned og det synes jeg var for meget. Så jeg gik over til at fodre dem med hjemmelavet foder, som det vist kaldes - altså tilberedt mad. De fik herefter kun rå knogler og engang imellem et råt æg eller lignende og det hjalp meget. Så jeg går udfra at de bare ikke trives på råt kød alene. Det kunne måske være løsningen for dig - der findes vist også nogle "opskrifter" herinde som man kan arbejde udfra i starten. Håber da i hvert fald det går over, for det kan da ikke være særlig rart for ham.- Alene hjemme?
Okay så vil jeg ikke bruge særlig meget tid på at besvare dit indlæg - vil så bare nøjes med at sige, at jeg da bestemt er enig i at man skal følge sin mavefornemmelse og det kan jeg kun have respekt for at du gør på trods af andres dumme kommentarer :5up: Over and out- Ny bruger så hejsa
Velkommen til- jeg "kom til at"...
Tror ikke vi bliver trætte af det - ikke når hun er så kær- Alene hjemme?
Selvfølgelig skal hele samværet ikke bestå af aktivering - hygge i sofaen er da ligeså vigtigt Det troede jeg faktisk du ikke gjorde, jeg kunne heller ikke forstå du kunne have beagler, hvis du ikke aktiverede dem. Tænkte det måtte være et helvede! Mht. træning kan jeg ikke helt forstå hvad du mener. Hvis du kommer til træning et sted, er der vel ikke nogen der fortæller dig, hvad du skal - det er vel tilladt at vælge til og fra. Jeg ser træning som en mulighed for at lade hunden møde andre hunde og lære den at arbejde, mens der er andre hunde til stede. Desuden kan man møde andre med samme interesse og det må da også være meget fedt Men kan selvfølgelig godt se, at hvis det eneste du træner er spor på "hyggeplan," er det jo heller ikke nødvendigt at træne i en klub - Søget god første gangs hund