Alt der er opslået af PinPoynter
-
hej gamle og nye venner
Charles er en rottweiler/rodhesian ridgeback blanding, som er vokset op i den pension hvor jeg arbejder. Martin og jeg havde lagt en masse træning i ham og hans bror, og Charles (dengang Lancelot) fik et hjem, men kom tilbage da de slet ikke kunne styre ham. (Vi var IKKE involveret i den omplacering det var dømt til at gå galt). Han kom tilbage to uger efter akita døde, så vi besluttede at siden vi kendte ham og havde pladsen... Han er verdens nemmeste og roligste hund :hjerte: Sally kom hertil i sommer, da jeg ønskede mig et "projekt" og en hund der virkelig skulle trænes med. "Desværre" gik det sådan at jeg 4 dage efter vi adopterede hende, fandt ud af at jeg var gravid, og jeg var træt med træt på døgnets 24 timer, og orkede slet ikke min nye hund. Så Martin tog sig af hende i starten. Hun er schæfer(blanding), højst sansynligt med lidt border collie i anerne. Hun er lille og smart og smuk og nuttet:lun:, men totalt hyper aktiv, og MEGET vokal udenfor..
-
hej gamle og nye venner
Akita døde i september 09 af leversvigt (hun blev 12), Lex fulgte efter i december med en hjertesygdom 11 år gammel. Indys epilepsi løb løbsk, og tilsidst var dyrlægen overbevist om at det var en hjernesvulst. Hun havde ikke vildt mange anfald, men hendes generelle tilstand (mentalt) var meget ringe. Hun blev aflivet i august, kun 7 år gammel. Nu har vi forhåbentlig mange år foran os med Charles og Sally. De er henholdsvis 28 mdr og 21 mdr gamle.
-
hej gamle og nye venner
Kommer forresten i tanke om at vi har en gordon setter der regelmæssigt kommer i pensionen. Han hedder Fraser, men jeg kalder ham konstant for Danny :stupid: (han er dog ligeglad, han er nemlig døv ).
-
hej gamle og nye venner
Alle tre døde indenfor et år, det var meget trist. Men vi anskaffede løbende de to andre, så vi har ikke været under 2 stk på noget tidspunkt. Ja, der er totalt baby-boom på H-F, det smitter værre end den der svineinfluenza
-
hej gamle og nye venner
Velkommen tilbage Kan ikke helt huske hvor længe det er siden du var her sidst, men jeg har ingen af de oprindelige piger tilbage, men har nu Charles og Sally, og en (menneske-)baby på vej indenfor de næste 3+/- uger
-
dorlige mave
Dvs du har skiftet foder mens hun havde dårlig mave? Det har nok ikke ligefrem hjulpet på processen.
-
Ruby og Sally -veninder?
Sally har først lært det efter vi fik hende. Da hun lige kom fattede hun slet ikke en opfordring til leg, og blev sådan lidt "øhhh gå væk, hvad har du gang i :???:" hvis de andre prøvede at lege med hende. Det eneste hun kunne dengang var fangeleg
-
3 Hund ?!
totalt enig. Vores hus er meget lille og vi havde tre hunde uden problemer. Noget man kan tænke over er ikke at have for mange ting, sørge for at der er plads til at hundene kan komme omkring hinanden uden at skulle "gnubbe skuldre" og den slags, det afværgrer en masse potentielle konflikter.
-
Ruby og Sally -veninder?
Ja Charles var bare rigtig træt hele dagen :lol:
-
Ruby og Sally -veninder?
Ruby og Sally enes, men kan nogle gange tage nogle små ture, som vi selvfølgelig helst undgår og ellers stopper. (Ingen af dem har god selvkontrol omkring andre hunde). Men i dag legede de bare rigtig pænt [media] [/media][media] [/media][media] [/media]Og til sidst lagde de sig med hver deres legetøj/ben, og bare hyggede sammen :hjerte:[media] [/media]
-
Tæve bliver mere og mere sur
Held og lykke med at komme til bunds i hendes problemer. Jeg har selv haft en tervueren tæve, hun er savnet hver dag. Ved du hvilken opdrætter din hund kommer fra?
-
At amme sin hund
det er noget med at han har kræft, og der er noget i modermælk som hjælper. Hun malker mest ud, men nogle gange ammer hun ham, det er sgu for klamt!
-
At amme sin hund
Så læste du ikke den historie jeg skrev om herinde, om en kvinde der ammer sin far :scared:
-
Pension vs. privat pasning - Med på ferie?
Da vi boede i DK havde jeg min far som hundepasser hvis jeg rejste. Nu er jeg så heldig selv at arbejde i hudepension, hvor de kan være hvis vi ikke kan have dem med. Vi planlægger at tage dem med på ferie i DK til sommer, men hvis vi kun skal afsted et par dage her om et par mdr bliver de i pensionen, hvor jeg ved de er i sikre hænder. Har ikke lyst til at de skal passes privat hvis det er mere end en dag.
-
hvor længe hjemme/ude
På en enkelt weekend kan man ikke stille nogle krav eller have forventninger overhovedet. Det kan tage uger og måneder for en hund at falde til i et nyt hjem, og mange hunde viser ikke hele deres personlighed f☼r efter lang tid. Det er selvfølgelig meget individuelt fra hund til hund. Jeg ville slet ikke lade den være alene, det synes jeg er at udfordre skæbnen og udsætte hunden for unødig stress når den kun er der en weekend. Jeg ville gå nogle gode ture, og kun lægge træning/kommandoer ind hvis hunden er med på ideen. Jeg ville heller ikke slippe den fri; du er fremmed, og omgivelserne er fremmede. Evt bruge en lang line hvis der skal snuses og gives lidt ekstra frihed.
-
Hvorfor valgte du din race?
Jeg valgte Akita fordi blandingen lød spændende, og lige som det jeg gerne ville have. Indy blev valgt udfra at jeg skulle have en lidt blødere hund (psykisk) for at hun ikke skulle kolidere med Akita. Lex valgte jeg ikke, hun fulgte med da jeg valgte Martin Charles valgte vi fordi vi kendte ham og havde lagt en masse træning i ham. Han havde brug for et hjem, og vi havde en ledig plads i sofaen. Racemæsigt og udseendesmæssigt er der stort set intet ved ham der tiltaler mig (det har da selvfølgelig ændret sig nu han er vores, nu er han jo perfekt ) men han har det dejligste sind. Sally blev valgt udfra min kærlighed til schæfere/blandinger, og at jeg gerne ville have et "projekt". Havde ikke lige kalkuleret med graviditet samtidig
-
overanstrengt hund?
Jeg ved ihvertfald fra mit eget job, at vi bliver kede af det, hvis folk tager deres hund hjem fra pensionen og der er noget der ikke er som det skal være, men vi ikke bliver gjort opmærksom på det.. Nogle gange nævner folk det så næste gang de bringer hunden ind, men vi vil jo gerne gøre det godt hver gang, og vil derfor rigtig gerne informeres om ALT relevant til hundens ophold hos os, hvis noget ikke er helt som det bør. Og tit har man glemt detaljer om opholdet hvis der gå 2-4-6 mdr før man ser hunden igen.
-
overanstrengt hund?
Måske du skulle ringe til svømmehallen og informere dem om hans tilstand, og samtidig kan du spørge om de har hørt om lignende tilfælde?
-
Har lige bestilt medlemsskab, meeeen..
Medlemsskab til hvad?
- at lære forskel på dit og mit
-
at lære forskel på dit og mit
Jeg synes det er en god ide Kommer du ikke lige over og lærer mine to det?
-
HJÆLP jeg er tom for ideer!
Ja det er da også lidt af en køretur herfra... 6-8 timer op ad M1 motorvejen vil jeg tro
-
HJÆLP jeg er tom for ideer!
Sally gad gerne gå til slyngelstue hos dig, hun har aldrig prøvet at være i skole! Bare ærgeligt at du bor så tæt på, men jeg bor så langt væk
-
Kan ikke få hende til at dække
nu handler denne tråd jo ikke om at lystre, men om at indlære. En hund kan ikke lystre en ordre den ikke kender og har lært først.
-
Kævle træk og historien om en ægte tyv
Skønne billeder :klap: Bor Laki hos din mor nu?