Alt der er opslået af PinPoynter
-
Vil I melde lov-overtrædere? Hvilke?
og de beviser jo bare IGEN at skattebedrag er en meget, meget mere alvorlig lovovertrædelse end vold og fysisk kriminalitet :damn:
-
Vil I melde lov-overtrædere? Hvilke?
De tager sig af lovovertrædelser der har med hunde at gøre.. de hedder nu vist nok animal wardens nu, og skal tage sig af sager om andre dyr også :hmm: Ikke mishandling, som hører under RSPCA, men herreløse hunde, støj-gener fra gøende hunde, folk der ikke samler op efter sig, folk der ikke har deres hunde under kontrol osv. "hundefanger" på godt dansk.
-
Vil I melde lov-overtrædere? Hvilke?
Helt enig
-
Hunde og demens
Tror det medicin man giver herovre hedder Vivitonin...
-
Vil I melde lov-overtrædere? Hvilke?
Jeg kunne nok finde på at anmelde en ejer af en hund som angreb min, og gjorde skade, og ejeren ikke ville betale dyrlæge eller lignende. Eller hvis det var et meget voldsomt angreb, ville jeg melde det til dogwarden (som I jo så ikke har i DK) og så kunne de tale med dem og mundkurv etc, og evt afgøre om det skulle meldes til politiet for at få en kontrol-dom.
-
Læs en dyrlæges mening om sterillisering
Jeg har godt læst indlæg der minder om det du beskriver, men jeg har aldrig følt mig personligt gjort til grin eller mindre respekteret for mine valg om neutralisering
-
at være nisser for hinanden
Det lyder hyggeligt men nok ikke så sjovt for mig... tror hvemend der modtager noget med Royal Mail stemplet på det, nok ikke har så svært ved at gætte mig
-
buddy belt????
det lyder som god service! :5up:
-
Halti
problemerne opstår oftest når der kommer vægt (snor) over næsen...
- Halti
-
Halti
Det er ikke normalt et problem overhovedet, det er kun fordi Sally er så bøjelig at hun får slået knuder på sig selv og spændt ben for mig Men halsbånd/halti har jeg kun fat i "den ene ende", og den anden ende kommer ikke i vejen for mig... det er svært at beskrive, du må stole på mit ord
-
vis os dit dækken!
Dejligt at du er glad for det :klap: :5up:
-
Læs en dyrlæges mening om sterillisering
Jeg blev vist lidt forvirret da jeg prøvede at holde styr på hvem der sagde hvad, undskyld at det "gik ud over" dig
-
bedste venner - pludselig fjender
Jeg ville nok blive ved at gå lange ture sammen, men med hundene i snor, så de ikke kører op i adrenalin og hormonerne tager over. Det gælder nok mest den anden, men du kan jo holde Halfdan i snor i sympati, så er i to om ikke at skabe problremer.
-
overvægt, hvis skyld?
Lige for at tilføje.. jeg ved ikke om der findes medicin der nedsætter stofskiftet hos hunde, men hvis de lider af lavt stofskifte (hypothyroid), findes der medicin der ganske hurtigt virker mod dette. Den ene af mine gamle hunde fik det fra hun var 7 (tror jeg det var) til hun døde.
- overvægt, hvis skyld?
-
Læs en dyrlæges mening om sterillisering
men vores hunde er jo heller ikke vilde, og kan derfor ikke sammenlignes med disse? (hvad findes der af vilde hunde udover de afrikanske ægte vilde og de forvildede dingoer, egentlig? ) Men kan da netop sammenlignes med det nærmeste vilde i deres verden, landsbyhundene. Det er hunde som omgåes mennesker men som ikke har ejere eller faste tilholdssteder (med mindre de finder en fødekilde og holder sig til).
-
Læs en dyrlæges mening om sterillisering
men nu er hunde jo ikke ulve, og vilde/ såkaldte landsbyhunde avler altså på kryds og tværs og lever ikke i flokke ligesom ulvene. Du kan tro mine venner som har startet en hjælpeorganisation i Sri Lanka ville være lykkelige, hvis disse hunde ikke hele tiden fik hvalpe som ingen har råd til at fodre på!
-
vis os dit dækken!
Charles' fleecejakke (kraven er lidt stor for at lave det langt nok, det var et dækken jeg allerede havde klippet ud og startet på inden vi fik Charles) Charles' regnfrakke, som han elsker! :banan:også hjemmesyet. Den er med refleks på gjorden. Han skal nok have endnu en fleece, da han også godt kan lide at sove i dem om natten når det er koldt :hjerte: Sally har ikke nogen jakker endnu.. hun behøver ligesom ikke, men mon ikke hun alligevel skal have en regnjakke Skal bare have fundet noget pænt vandtæt stof først.. Syede det her til min venindes greyhound Carrie (som nu desværre er død ). Det var et tyndt fleeceforet vandtæt dækken. Hun havde også et af mine dobbeltfleece+ for dækkener til når det var rigtig koldt.
-
Resourceforsvar og nervøs hund - hvad så nu?
:kys:for at du tager dig af din gravide veninde, nu hendes ex har svigtet hende (), for ja, det kan skam være rigtig hårdt at være rugemaskine! Jeg synes i skal blive ved som nu, at fjerne ALT inden Jason og du ankommer. Jeg tror da sagtens han kan kende forskel på Jason og de andre hunde, men det han gør virker jo, og det virker også på Jason... at Jason slet ikke er interesseret i konflikten, er irrelevant for Turbo. Turbo reagerer, Jason fjerner sig, resultat! Mon ikke han med tiden måske bliver bedre? Charles har madforsvar (og lidt med andre gode (spiselige) resourcer i hjemmet, og jeg tror aldrig det helt fosvinder, men han er ikke så stresset omkring det som da vi lige fik ham hjem. Det er ikke noget vi har arbejdet med, eller taget meget notits af, vi har selvfølgelig undgået at han havde grund til at forsvare sin mad (spiser i bur eller ude/inde væk fra andre hunde).
-
Resourceforsvar og nervøs hund - hvad så nu?
jeg tror det tger meget, meget lang tid for en hund at aflære en så dyb frustration som det må være at andre tager dens mad/legetøj/anden recourse. Jeg tror i forventer for meget for hurtigt, især hvis det i forvejen er en hund med emotionelle problemer.
-
Nyser
det lyder som kennelhoste. Hvis han er frisk og spiser og leger, kan dyrlægen sagtens vente til i morgen.
-
Sjov med collier
Hun uddelte mange mysser, både til hunde og mennesker :hjerte: totalt dejlig, frejdig og glad hund
-
ja til den nye hundelov
Man kan stadig finde pittbulls i UK mange mange år efter de blev forbudt ved lov (sjovt nok en lov der blev lavet efter nogle uheldige episoder med rottweilere, som stadig er fuldt lovlige :stupid:), så nej, de vil ikke uddø. De vil blive hos de uansvarlige ejere,"under ground", som bruger dem til kamp og ulovlig avl.
-
Sjov med collier
Vi gik over to timer i dag, sammen med to dejlige welsh collies og deres mennesker. Tæven er en af den der slags kysse-lækre små hunde som bare elsker alt og alle, hanhunden er lidt nervøs og har haft et par uheldige episoder med andre hunde for nylig (han var her også i sidste uge for at arbejde lidt med Charlie, og han kunne kende ham og var glad for at se ham ). Det tog laaaaaaaaang tid før Sally fik lov at hilse, hun var fuldstændig oppe at ringe, men havde været hyper siden morgenstunden Der gik mindst 45 minutter med at hun gøede og skabte sig, og Martin langsomt fik hende arbejdet tættere på collierne. Hun hilste først på Skye (tæven), og det gik helt roligt og stilfærdigt. Det tog lidt længere tid og flere forsøg med Shiloh, da han blev lidt usikker og ikke vidste hvad hun ville, men også de to kom hurtigt ud af det, da de endelig fik sagt goddag og fik lov at gå ved siden af hinanden. Da vi kom til en indhegnet mark fik de alle lov at løbe og lege, og de hyggede stort. Sally og Skye Marin tegner og fortæller Skye :hjerte: "hahaha mor, den var sjov" smukke Charles