Alt der er opslået af PinPoynter
-
Hunde-ejere der stiller sig op og kigger når ens hund laver et udfald
Jamen det lyder da også som super fremskridt :5up::5up: Men så må du også bare acceptere at nogle gange er folk bare ikke hjælpsomme, og nogle gange direkte modarbejdende -jeg havde for eksempel en episode med Merlin, hvor jeg var på vej hjem med ham fra kennelen en aften efter arbejde. Går ad en meget trafikeret vej, og lige ved de første huse i byen, kan jeg se en dame med hendes meget agressive rottweiler (den tåler ikke synet af hunde eller mennesker)... Jeg stoppede i god afstand, for at give hende muligheden for at enten krydse over vejen (fortov på begge sider oppe hvor hun var) eller gå ned ad sidevejen der var LIGE bag hende... men nej, hun vælger at gå ind i nogens forhave, og stå bag en ca 50 cm høj mur... Jeg skulle så passere en udfarende agressiv rottweiler, med min hund som er bange for fremmede mennesker, og reagerer med udfald :stupid: Jo, lige i det øjeblik syntes jeg da godt nok hun var lidt usmart men det hjælper jo ikke Merlins nervøsitet hvis jeg bliver usikker i de situationer. Han er nemlig også blevet ret god til at gå forbi folk, selv hvis de siger god dag, er det ikke altid han reagerer mere.
-
Forsikringsspørgsmål
han kunne da bare have scannet hende og taget chipnummeret:confused:
-
Biler, varme og træning...
du kan også hælde lidt vand over dem inden de bliver efterladt i bilen, som kan køle dem mens det fordamper. Især over hoved/hals plejer vi lige at sjaske dem lidt til
-
Hunde-ejere der stiller sig op og kigger når ens hund laver et udfald
Det lyder som om det er meget stressende for dig at gå tur. Husk på at jo mere følelsesladet og nervøs du er, jo værre vil Victor også opføre sig. Ja, det er da træls med sådan en dame der bare står og kigger/griner, men du gjorde det jo selv værre for din hund, ved for det første at blive så nervøs, og så ved at reagere opfarende. Det er altså i sidste ende ikke andre menneskers ansvar at din hund ikke kan holde ud at se fladnæsede hunde, og rigtig mange hundeejere har jo ikke den fjerneste anelse om adfærd og læring, så hun har nok slet ikke fattet hvad hun gjorde "galt". Ja, det er træls når det sker, men jo mere du lader det gå dig på, jo længere tid vil det tage for Victor at falde til ro og lære en anden adfærd.
-
Indy har haft et anfald
Håber hun bare skal justeres lidt op i medicin, for anfaldene er nu meget hurtigere overstået.. Hun har fået klippet hele undersiden kort, for at hjælpe hende til at holde sig kølig, hold fast hun var ikke ret taknemmelig mens jeg klippede, og endnu værre, da jeg skulle frisere "kanten" mellem kort og langt hår :shock: hun kunne have skræmt livet af en Tasmansk pungdjævel Det er tragisk, men jeg kan ikke lade være med at synes, en lille smule morsomt, at hun bare slet ikke har noget "filter" mere... det plejede at være at hvis jeg børstede et ømskinnet sted (lysken) ville hun knurre lidt og tage min arm blidt i munden, bare lige for at sige av, det der gør ondt. Nu skal der en god mundkurv til for at jeg ikke bliver skambidt, hun blev VIRKELIG gal Men det var en af de der slalgs ting der bare skal gøres, hendes maveuld var så tæt, at det ikke kan være rart. Hun blev selvfølgelig god igen hver gang vi holdt pause og fik guffer:engel:
-
Indy har haft et anfald
Endnu et lille anfald i formiddag :hmm: det er jo kun 5 dage siden sidst, hvilket ikke er fedt. Men det var hurtigt overstået, og vi havde alligevel fået dyrlægetid på mandag, til 1ste tjek-up efter hun er kommet på medicin.
-
Biler, varme og træning...
bur i bilen og alle vinduer rullet ned, evt et lagen henover bilen der kan smækkes fast i dørene og give skygge for sol.
-
Rette ører
Hvalpeører kan ændre sig indtil hunden er næsten voksen!!!
-
Hvorfor den grimme bagpart (ja sorry)
scroll ned til billederne fra 2000's. De ser ufatteligt vamle ud, kan slet ikke forene de billeder med en BRUGSHUND. Ryggen er ikke bare skrånende, men bananformet. Google Image Result for http://www.royalair.org/p2p.036.png
-
Så var vi ved dyrlægen
Gudrun er jo også "almindelig" dyrlæge, og kan da helt sikkert hjælpe med at udrede hvad der i virkeligheden er galt. Det ville jeg da selv synes er smart... at samme dyrlæge kan diagnosticere OG behandle, uden der går noget info tabt i processen.
-
Så var vi ved dyrlægen
Hvis du ikke gider at prøve med råt foder, hvad så med at prøve en homøopatisk/alternativ dyrlæge? Kan ikke tænke andet end at du må have fet Gudrun anbefalet en eller flere gange, hvad med at give det chancen?
-
Hvorfor den grimme bagpart (ja sorry)
jeg er ikke vild med skrå ryg, men det er de banan-ryggede der får det til at vende sig i mig, det ser bare for sygt ud.
-
Skæve forben på hvalp
dejlig opdatering :klap: Sig til hvis du gerne vil have hjælp med en oversættelse.
-
E kuldet
der er desværre lidt langt over for at hente ham Ellers ville jeg nok være mere end lidt fristet!! Har kun kendt en eneste aussie, han var totalt utrænet og havde sin far snoet om sin lillefinger, men han var sød og venlig og legesyg og god med hunde.
-
E kuldet
åhh jeg ville gerne have en hund at træne med, især nu da Martin og Charlie skal til at starte til agility, og jeg slet ikke kan være med mere! Indy har aldrig været for skarp, og nu da hun er på medicin, er jeg heldig hvis jeg fået et "sit" ud af hende, og hun var ellers lige så godt i gang med at lære alle mulige sjove ting, som fremadsending og apport med to bukke etc...
-
Tæt på
Frank, AKA mr Cool tror ikke du skal bekymre dig om den anden hund, lyder som om den bare fik en endefuld af onkel Lexus
-
et par nye MERLIN billeder
Ejere som har erfaring med nervøse/udfarende hunde, samt hunde af en vis størrelse. INGEN børn, hverken i familien eller besøgende, jeg ville aldrig stole på ham med børn. Han har aldrig rigtig mødt nogen, og reagerer udfarende på "farlige ting" (deriblandt ting/mennesker han ikke kender og nogle gange mennesker han kender!) Erfaring med hunde med tendens til "guarding" (han vil IKKE dele noget spiseligt, og har et par gange knurret af kattene hvis han lå rigtig hyggeligt i sengen, knurret af mig hvis jeg bad ham flytte sig i sengen etc)- "behandlet" forkert kan det udvikle dig til en meget uheldig adfærd, især med hans personlighed. Han har potentialet til at blive en super hund, han ELSKER at træne og lære nye ting, men han har også potentiale til at blive lidt halvfarlig i de forkerte hænder.
-
"Sjov på turen med din hund"
Kennel-Lowchen, jeg plejer nu ikke at have problemer med at kritisere Guanomo, bare spørg ham selv -Men når det kommer til Cujo, er der vist ikke mange fingre at sætte på ham, den hund har da et dejligt liv, med et helt specielt lille menneske som elsker ham overalt på jorden (her taler jeg om Hjalte, ikke Guanomo ) og ejere som kærlige og forstående og altid forsøger at lære nyt og dygtiggøre sig. Hvad mere kan man forvente af folk? Merlin løber heller ikke løs. Hans indkald er mildest talt mangelfuldt, og han er bange for fremmede mennesker, og viser det med udfald. Ikke smart kombineret med fritløb, så han bliver luftet i en lang line (en longe til heste), og det virker mere end rigeligt fint!
-
Indy har haft et anfald
ja, hun vågnede faktisk så hurtigt at benene slet ikke kunne følge med! Normalt ligger hun længe for at komme til sig selv, og virker ret udmattet, men denne gang ville hun bare op! dingle-dingle lige ind i reolen, og så må jeg lige tale et par ord med damen om at gå når man ikke er klar til det Så ventede vi et minuts tid, og så gik det meget bedre, og hun kunne få en lille portion mad, og en stille tur rundt om blokken.
-
Indy har haft et anfald
Indy havde et bitte-lille anfald søndag aften, men det var hurtigt overstået
-
et par nye MERLIN billeder
du skal være velkommen til at hente ham Det ER Bare ikke nemt at finde egnede hjem til problemhunde herovre, hvor man jo kan få smidt søde problemfri hunde i nakken. Der er bare for mange hunde.......
-
At sikre sin hund/sig selv mod hunde-overfald
bliver din egen hund ikke også zappet, hvis den angribende hunde sidder fast i din hund?
-
Jeg er så stolt
Jeg vidste faktisk slet ikke at så mange mennesker havde den slags berøringsangst med deres hunde!? Måske fordi mange af de hundemennesker jeg har kendt gennem tiden ogs er hestemennesker.. de er for det meste ret ligetil med dyr, ikke så meget om "noget man har læst i en bog", men et mere naturligt, direkte forhold, hvor man desværre engang imellem er nød til at gøre noget der ikke er sjovt, og så gælder det om at være hurtig og effektiv. Enhver der har givet en hest ormekur, som vel og mærke IKKE kan lide det, ved hvad jeg taler om. Ingen dikkedarer, så får man det aldrig gjort
-
et par nye MERLIN billeder
Snuser i græsset Leger med Bella Snuser sammen med Carrie Hviler efter en lang varm tur
-
Jeg er så stolt
Dejligt for dig :5up: Det er altså noget nemmere at være hunde/dyre-ejer når man ved de ikke er lavet af glas