Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

PinPoynter

Moderators
  • Medlem siden

  • Senest besøgt

Alt der er opslået af PinPoynter

  1. Drøm sødt, Pittit :hjerte:
  2. Indy ville heller ikke holde/aflever + hun tyggede. Jeg arbejdede længe med at hun bare skulle bære under bevægelse, og da hun var gladere for det, begyndte jeg at arbejde med sidde foran mig, holde, aflevere. Jeg sørgede for at have hådne ved apporten når jeg klikkede, for klik betyder hun må slippe, men jeg prøvede for så vidt muligt at tage imod/gribe fra hendes mund. Du skriver: Hun er ikke i grundstilling, når hun får kommandoen "apport". Jeg ved ikke helt hvad du mener, men det lyder som om du bruger kommandoen for at få hende til at løbe ud efter dummyen? For Indy betyder "apport" sid foran mig med apporten i munden. Hvis hunden ved at positionen foran mig, siddende med dummyen i munden, afventende et klik, er hvad øvelsen er, skal den nok selv finde ud af at løbe ud og hente den, den dag du kaster, men hvis man sætter kommandoen på udløbet for afslutningen er ordentligt indlært, kan jeg godt forst hunden kan blive lidt forvirret.
  3. Tak allesammen :kys: Hun har fået to tabletter, og virker allerede anderledes.. sådan en anelse slingrende og beruset, og søvnig. Hun dalrede ud i haven da jeg kom hjem her til frokost, og tissede derude med det samme, noget hun normalt vil gøre alt for at undgå! (hun hader at tisse i haven)... I kender måske fornemmelsen af at være fud og uden hæmninger? Det er sådan jeg tror hun har det lige nu Håber da at få min glade legesyge Indy tilbage på et tidspunkt.
  4. en fra mit arbejde så den og sagde den havde den mest ringe slutning...
  5. Efter anfaldet i mandags aftalte vi tid ved dyrlægen, og da hun så fik endnu et anfald i lørdags, inden jeg kom hjem fra mini-ferie, var der i hvertfald ingen tvivl om at hun skal på medicin. Så her til aften har hun fået sin første epiphen tablet. Vil i være søde at krydse fingre for minimale indkøringsproblemer/bivirkninger, min lille prinsesse fortjener lidt ro i sit stakkels hoved nu Dr Dyr advarede om at de første 2-3 uger ville hun blive zombie-agtig og lidt disorienteret, indtil medicinen ligesom lander på et niveau. Synes dog allerede her den sidste uges tid at hun alligevel har været lidt træt og fraværende, hun har vel gået med konstante tømmermænd
  6. en besked i et emne svarede på PinPoynter i Debat
    Det skal da fejres med nye billeder? :banan::banan:
  7. topic svarede på PinPoynter's Lonny i Debat
    det kommer vist meget an på hunden vil jeg sige, hvor gammel den er, temperament osv.
  8. topic svarede på PinPoynter's Lonny i Debat
    det kommer langt mere an på socialiseringen de fik som hvalpe, end træningen de får som voksne, efter min mening.
  9. topic svarede på PinPoynter's Lonny i Debat
    De GODE internater bør jo også have træningsplaner udviklet for den enkelte hund, og tiden til at arbejde med dem, hvis ikke hver dag, så i hvertfald de fleste af ugens dage. Kan godt forstå din frustration i hvertfald med kamphundene, for ja, de kræver kontakt på en måde som mange andre racer ikke rigtig gør. De kan måske også være sværere at mixe med andre hunde pga adrenalin og hvad det fører med sig af dårlig opførsel blandt andre hunde osv. Fort den slags hunde burde langsomme gåture høre med på prgrammet dagligt for at bringe stressen lidt ned. Et internat burde have resourcer nok til at tage ordentligt vare på hundene, de er jo ikke en overskudsforretning som en pension er.
  10. topic svarede på PinPoynter's Lonny i Debat
    Mht til at aflive v/ ikke aflive, så har de fleste "no kill" rescues jo bare en anden politik end at aflive; de sorterer hårdst i hvad de tager ind, så står man med en aggresiv hund, bliver den jo alligevel næsten helt sikkert aflivet, det er bare ejeren selv der må sørge for det hvis der ikke findes et andet sted til hunden når man ikke kan/vil have den mere. Der er IKKE hjem nok til de hunde der findes (herovre), og der vil aldrig være det, så længe der findes puppy farms og dumme mennesker der avler løs på deres hunde fordi de kan tjene til sommerferien.
  11. topic svarede på PinPoynter's Lonny i Debat
    ja der er da blevet sagt nej til hunde på den bekostning, men det er så sådan de har valgt at operere. At tage ansvar for de dyr de nu engang HAR, og tage nye dyr ind når der er plads. Der bliver samtidig selvfølgelig også formidlet mange hunde, og der kommer da nyew til hele tiden. Mener de har plads til lidt over 30 hunde. Jeg er ikke enig i at holde liv i en hund for enhver pris, men er heller ikke enig i at aflive bare fordi der er gået lang tid.
  12. topic svarede på PinPoynter's Lonny i Debat
    Om 15 minutter er nok, kommer vel an på hundens interesse i menneskelig kontakt, og om den ellers har kontakt med andre hunde? Tror da ikke en hund som evt bor med en eller flere andre hunde har nær det samme BEHOV (ikke at de ikke vil nyde det) for meget menneskelig kontakt. De 15 minutter per hund i pension, er individuel tid med den enkelte hund. Derudover kommer der jo fodring/grooming/evt udlukning i infhegning osv. Det er da ikke meget, men sådan er det jo (og helt fint til hunde i pension). MHT til tidfrist på internat, synes jeg deter urimeligt at skulle sætte en frist. Som nævnt har alle hunde forskellige kriterier for at klare sig i den situation, og jeg vil vædde med at de fleste herinde som aldrig har haft deres hund i pension, ville være temmelig overraskede over hvordan deres hund ville klare sig i en boks Det er nemlig meget normalt for os mennesker at pylre og synes at lige præcis vores hund er noget særligt:engel:(har selv prøvet det og blev gjort til skamme), men virkeligheden er den, at de fleste hunde altså falder til og indpasser sig i dagligdagen. At nogle hunde ikke egner sig til at sidde i pension/internat i mange måneder er jo naturligt, stress er slemt for hunde, men depression er værre. Kender hunde der bor et sted hvor de ikke afliver med mindre der er tale om fysisk sygdom, og de har en hund der er for farlig til nogensinde at blive omplaceret. Han bor i en udendørs løbegård med et godt isoleret hus, og der er kun en eller to personer der har noget med ham at gøre overhovedet.. det synes jeg så lige er at trække den:???:. Men de havde en anden hund, som hadede andre dyr, var dog ok med mennesker, som boede på samme måde, og pludselig efter 2-3 år fandt han en familie.. Så man kan jo sige at håbet er lysegrønt og så længe der er håb og hunden er ok, skal man blive ved at prøve? Jeg synes det er grotesk at aflive efter en uge eller to, hunden vil jo nærmest ikke have haft chancen for at falde til på internatet og finde en ny rytme/rutine. Med mindre der er tale om hunde der har bidt alvorligt, og stadig viser tegn på aggressivitet, så kan vi begynde at tale om aflivning. Og jeg mener har bidt mennesker, ikke dyr, det er irrelevant for mig om hunden kan med andre hunde/dyr i en genplaceringssituation, det vigtige er at folk bliver informeret og undervist i at håndtere hunden.
  13. topic svarede på PinPoynter's Dinah i Debat
    Det er det da også hvis det er så slemt. De meget få gange Akita havde lopper, stoppede hun med at klø med det samme hun var behandlet, så det var ikke så svært.
  14. Glemmer aldrig en historie om en mand og hans rottweilere, hvor den ene rottweiler reddede hans liv, da han fik hjertestop :hjerte:
  15. en besked i et emne svarede på PinPoynter i Hvalpe
    Seje Nelson :hjerte: :banan:
  16. topic svarede på PinPoynter's Dinah i Debat
    Akita havde også loppeallergi, og jeg behandlede hende kun når jeg troede der var lopper.
  17. topic svarede på PinPoynter's Dinah i Debat
    du kunne jo også bare nøjes med at behandle når han voiser tegn på lopper? Der er vel ingen grund til at gå fra den ene extrem til den anden, det er den slags "bahandling" der gør at lopper og andet utøj udvikler resistens.
  18. Ja, sæt et extra hegn op. Det betyder i mister en lille smule af jeres have, men det er vel freden værd? et 120 cm hegn ca en meter inde, bude holde dem væk. Enten solidt, eller meget fintmasket så ingen hænder eller små hundehoveder kan stikkes igennem Mht til at lave underskrift indsamling, tror jeg du skal tale med en advokat, om den slags er bindende, det er ikke sikkert.
  19. Der er noget med (I hvert fald herovre) at hvis man sætter advarselsskilt op, så har man allerede indrømmet at ens hund nok bider, og så er det DIG der ikke har holdt din hund ansvarligt sikret mod at skade andre mennesker, så pas på med det! Jeg ville få lavet et ordentligt hegn. Højt og ikke stikke-hænder-igennem-venligt
  20. en besked i et emne svarede på PinPoynter i Debat
    hvor meget spiser hun hver dag? Min chefs lille lab tæve får MAX 125g tørkost 2 gange om dagen.
  21. :banan::banan::banan: Super dejligt at i opfyldte jeres kriterier! Det havde især været ulækkert hvis du havde kastet op, specielt for de efterfølgende hunde/mennesker Hilste du Janne/Annette/Jette fra mig?
  22. Resultat! hvorfor må man ikke sige nej hvis hunden gør noget forkert?
  23. en besked i et emne svarede på PinPoynter i Sygdomme
    Ingen af mine hunde eller katte har haft bivirkninger, heller ikke ved revaccinationerne, men jeg tror det er noget der er lige så individuelt som den almindelige vaccination. Husk forresten, at orme/loppekur skal gives af en dyrlæge derer autoriseret, nå deter udenfor DK (I kommer jo nok til at skulle bruge en i Frankrig? Eller hvor lang tid tager det at køre den vej ned?) I DK kan alle dyrlæger vidst udstede pas og stemple for behandlinger i dem, men i andre lande har dyrlæger der må lave pas, et specielt autoriseret stempel. Det hele lyder lidt indviklet, men de er meget flinke til at hjælpe i havnene osv. Jeg fik f.eks lov til selv at scanne mine hunde/katte i Holland, og så bare visde dem scanneren med nummeret. Mindre stress for mig (da jeg ved hvor deres chip's sidder) og mindre stress for hunde og katte ikke at skulle have en fremmed ind til dem i bilen.
  24. en besked i et emne svarede på PinPoynter i Debat
    Man må gå ud fra at hunden skal bruges til noget bestemt, siden den bliver hentet fra DK til UK... der er rigeligt at vælge mellem herovre, hvis man bare skal have en hyggehund :blink:

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.