Hop til indhold

Hund nummer to...


caro2001
 Share

Recommended Posts

Hej alle håber i vil hjælpe mig med at finde ud af hvilken race jeg skal vælge.

Her er krav: hunden skal ikke klippes (kun hvis man selv kan), skal kunne bruges til Agility, størelsen er omkring 30 cm, jeg har i forvejen en labrador retriver, så den skal kunne enes med andre hunde.

 

Bare spørg hvis i er i tvivl om noget.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 253
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Spørgsmål:

 

Hvor mange timer skal den være alene hjemme? Altså uden voksne mennesker.

Er det en han eller en tæve, I har nu?

 

Hvor meget må den koste?

 

Bor I i hus eller i lejlighed?

 

Er der en træningsplads for agility i nærheden af hvor I bor?

Er der en hundetræningsplads?

Er det DIG, der skal træne den?

 

Årsagen til at der endnu ikke er så mange bud, kan jo godt være, at der mangler svar på nogle spørgsmål.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Findus

Ro på, det er kun en time siden du oprettede tråden :lol:

 

Pelspleje er I villige til det, eller skal hunden være korthåret? Hvor gammel er jeres labrador? Og hvordan er den overfor små hunde/små hvalpe?

Link til indlæg
Del på andre sites

Højst en 5-6 timer, vi har en han nu.

prisen har intet med sagen at gøre det er en du kommer til at holde meget af.

Vi bor på landet 200 m fra vejen med en kæmpe have .

Nej der er ingen træningsplads i nærheden, men min far har lovet at bygge/skaffe ting til en lille bane og min mor er villig til at køre mig til træning og ja det er mig der skal træne hunden, men jeg har meget erfarning, da jeg hjalp til med den vi har nu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Bare kom med noget, jeg er ikk kræsen.:vuf:

 

:lol: Ej... altså... Ud fra hvad du har fortalt indtil nu, så er der ret stor enighed om at en Dansk Svensk gårdhund vil være et godt bud.

 

En cocker spaniel er jo noget mere plejekrævende? Den har jo en masse pels.. Og det er oprindelig en jagthund... Man skal se sig for, så man ikke kommer til at stå med en hund, der KRÆVER en masse aktiviteter hver eneste dag..

 

Kik i stedet på de små gårdhunde. De er ideelle til at træne lydighed og til at løbe agility med.

 

Godsets gårdhunde. Jack (Nydningens Dannemann), Jeff (Misses Fede Frede). Hanhunde af racen dansk-svensk gårdhund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MartineSophia

Volpino italiano er klart en af mine yndlings racer :). De er super familie venlige og er en super god hund til agility og trods den store pels behøver den ikke særlig meget pelspleje dog skal man huske at børste den sådan det ikke filtre sig :).

Link til indlæg
Del på andre sites

Det vil også være et spørgsmål om, hvornår familien ønsker en hvalp?

 

Er det i år? Eller er det engang til næste år?

 

Mange racer har jo ikke hvalpe hvert år. Man kan blive skrevet på en venteliste, men hvis opdrætter kun får et kuld om året, så ER det ikke sikkert, at der er en hvalp til familien i næste kuld.

Link til indlæg
Del på andre sites

Blueberry mine forældre er fuldkommen inde i det og de siger bare at jeg selv kan komme med hunderacer jeg godt kan lide og så kan vi undresøge dem mere, så vi bliver sat helt ind om den er noget for os, mine forældre vil selvfølgelig hjælpe mig.

Den der volpino italiano kunne sagtens være en mulighed.

Det er først til næste år min vil gerne forberede mig!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...