Hop til indhold

Hvad skete der med det forbud?


Gæst Sammar
 Share

Recommended Posts

Har lige være lidt fraværende, men gik faktisk og glædede mig til at høre hvad "løsningen" på danmarks dræber-hunde problem ville blive.. Men har slet ikke hørt noget?

Kan godt være det bare er mig som har været uopmærksom, eller kan det virkelig passe at sådan et masse-hysterisk anfald bare går i sig selv igen? Eller er kamphundene holdt op med at bide?

 

Har forsøgt at søge på forumet med kan altså ikke lige finde ud af det, så vær sød og bær over med mig :)

 

Det kunne da være rart hvis det er blevet droppet, men tænker politikerne måske bare har avanceret fra mundkurve og line på hundene til fodlænker og fængsel til børn (er lidt træt af den generalle stemning i dk for tiden:oops:)?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 55
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

De er stadig i gang :)

 

Du kan læse hvor langt de er nået frem via dette link (sidste dokument og forslag er fra 2. oktober)

http://www.ft.dk/dokumenter/tingdok.aspx?/samling/20081/beslutningsforslag/b111/bilag/9/738206/index.htm

 

Øvrige dokumenter i sagen: http://www.ft.dk/dokumenter/tingdok.aspx?/samling/20081/beslutningsforslag/b111/bilag/9/index.htm&pagination=no

 

Bliver spændende med resultatet. Hysteriet er i hvert fald ikke slut. Har netop lige fået kritik af en veninde for at vi overvejer en boston terrier - som jo er en af de farlige kamphunde...suk

Link til indlæg
Del på andre sites

Tja, men den er oprindelig avlet til hunde- og tyrekampe, og derfor usigelig farlig :skraek: Men helt ærlig, det er mange år siden, og noget man forlængst er avlet væk fra igen. I dag er den "bare" en selskabshund. Men synes bare det så fint sagde alt om at hysteriet ikke helt har lagt sig endnu :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Tja, men den er oprindelig avlet til hunde- og tyrekampe, og derfor usigelig farlig :skraek: Men helt ærlig, det er mange år siden, og noget man forlængst er avlet væk fra igen. I dag er den "bare" en selskabshund. Men synes bare det så fint sagde alt om at hysteriet ikke helt har lagt sig endnu :-D
Okay, godt man ikke er tyr så :mrgreen:

 

Nej, men du har da ret. Hysteriet eksisterer stadig i bedste velgående.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Ja de er vist stadig i gang...vi må ikke lade som om der ikke er et problem, men omvendt så synes jeg godt nok at sommerens hysteri var en tand i overkanten....håber de er kølet lidt ned og ikke tænker med r***n længere...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja de er vist stadig i gang...vi må ikke lade som om der ikke er et problem, men omvendt så synes jeg godt nok at sommerens hysteri var en tand i overkanten....håber de er kølet lidt ned og ikke tænker med r***n længere...

 

Jeg tror den går i samme kategori som den med kvinder, spørgsmål og ærlige svar. Fortsæt med at ønske dig vinger. Man må jo være realist :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mit indlæg tidligere i dag om samme emne

 

Og her er udspillet fra regeringen, dette er foreslået den 2/10-2009...:

 

Venstre, Det Konservative Folkeparti og Dansk Folkeparti ønsker et forbud mod farlige hunde, og flertallet har noteret sig, at regeringens Udvalg om hunde senest i december 2009 skal opstille én eller flere modeller for et forbud mod kamp- og muskelhunde. Modellerne skal både angive, hvilke kategorier af hunde der bør være omfattet af forbudsordningen, og samtidig angive, hvilke ordninger der kan håndhæve forbudet. Ved en udvidelse af forbudet finder Venstre, Det Konservative Folkeparti og Dansk Folkeparti, at der som led i en overgangsordning bør tages stilling til en frit lejdeordning med henblik på at tilskynde ejere af de hunde der forbydes, til at aflive dem. Det er flertallets holdning, at justitsministeren senest i februar 2010 skal fremsætte et lovforslag som indeholder forbud mod kamp- og muskelhunde, en overgangsordning for forbudte hunde samt yderligere initiativer, der sikrer, at forbuddet er håndterbart.

 

Jeg kan simpelthen blive så tosset og ked af det over den markerede sætning, helt ærlig tror de at jeg går op og afliver mine "børn" bare fordi at de giver mig frit lejde :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

"at der som led i en overgangsordning bør tages stilling til en frit lejdeordning med henblik på at tilskynde ejere af de hunde der forbydes, til at aflive dem"

 

det er jo decideret hjernedødt, hvis man går op og afleverer sin hund til fri aflivning, så skulle man ikke have haft den i første omgang...og jeg vil faktisk gå så vidt som til at sige at man burde overveje at aflive sig selv hvis man synes det er en god idé at komme med sådan et forslag...bliver også helt harm når jeg læser den slags...at tilskynde til at folk får aflivet deres hunde, fordi regeringen har fået en kollektiv hjerneblødning...har da aldrig hørt nogen lignende...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO

Det er vel nok lidt ligesom med rygepolitikken: det skal gøres så surt og uudholdeligt at være ryger/kamphundeejer, at folk ikke orker det længere, og så skal der ligge et 'godt' tilbud klar: "Hold op med at have kamphund idag. Ring til aflivningslinjen og slip af med uvanen!"

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er vel nok lidt ligesom med rygepolitikken: det skal gøres så surt og uudholdeligt at være ryger/kamphundeejer, at folk ikke orker det længere, og så skal der ligge et 'godt' tilbud klar: "Hold op med at have kamphund idag. Ring til aflivningslinjen og slip af med uvanen!"

 

Hvis du har læst DKK's forslag, så er det meget tydeligt at det netop er det de har tænkt sig at gøre :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst topsytop

Det kan da aldrig være en dårlig ide med en frit lejdeordning :!:

Bare fordi DU ikke vil gøre brug af den, så kan der jo godt være en masse andre der vil være glade for den. Vi så jo, at sidst der havde været en masse episoder med kamphunde, der blev internaterne oversvømmet af folk som gerne ville af med deres kamphund.

progress.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan da aldrig være en dårlig ide med en frit lejdeordning :!:

Bare fordi DU ikke vil gøre brug af den, så kan der jo godt være en masse andre der vil være glade for den. Vi så jo, at sidst der havde været en masse episoder med kamphunde, der blev internaterne oversvømmet af folk som gerne ville af med deres kamphund.

progress.gif

ideen er bare usmagelig.....

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan da aldrig være en dårlig ide med en frit lejdeordning :!:

Bare fordi DU ikke vil gøre brug af den, så kan der jo godt være en masse andre der vil være glade for den. Vi så jo, at sidst der havde været en masse episoder med kamphunde, der blev internaterne oversvømmet af folk som gerne ville af med deres kamphund.

 

progress.gif

 

Du har jo bare kopieret dit indlæg fra den anden tråd, men glemt at nævne at du i den anden tråd indrømmede, at du også ville blive stødt over ordlyden "tilskynde til at aflive deres hunde"...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er vel nok lidt ligesom med rygepolitikken: det skal gøres så surt og uudholdeligt at være ryger/kamphundeejer, at folk ikke orker det længere, og så skal der ligge et 'godt' tilbud klar: "Hold op med at have kamphund idag. Ring til aflivningslinjen og slip af med uvanen!"

 

undskyld jeg ved godt, det ikek er sjovt - men det her fik mig alligevel til at grine :oops::lol:

 

"Jeg er også gået over til Pekingneser" :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan da aldrig være en dårlig ide med en frit lejdeordning :!:

Bare fordi DU ikke vil gøre brug af den, så kan der jo godt være en masse andre der vil være glade for den. Vi så jo, at sidst der havde været en masse episoder med kamphunde, der blev internaterne oversvømmet af folk som gerne ville af med deres kamphund.

 

Ja, jeg er altså enig!

 

En frit lejde ordning er jo heller ikke en tilskyndelse!

Der er altså stor forskel på som regering at tage ansvaret for ens handlinger og tilbyde værdige afslutninger til hunde som risikerer at få alt andet end det, og så TILSKYNDE folk til at aflive deres kæledyr!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg er altså enig!

 

En frit lejde ordning er jo heller ikke en tilskyndelse!

Der er altså stor forskel på som regering at tage ansvaret for ens handlinger og tilbyde værdige afslutninger til hunde som risikerer at få alt andet end det, og så TILSKYNDE folk til at aflive deres kæledyr!

 

Prøv at læs præcist hvad der står:

 

at der som led i en overgangsordning bør tages stilling til en frit lejdeordning med henblik på at tilskynde ejere af de hunde der forbydes, til at aflive dem

Link til indlæg
Del på andre sites

Prøv at læs præcist hvad der står:

 

at der som led i en overgangsordning bør tages stilling til en frit lejdeordning med henblik på at tilskynde ejere af de hunde der forbydes, til at aflive dem

 

Mja okay :???: og jeg plejer at påstå at jeg er grundig :???:

 

Nå men, tilskyndelsen er forkastelig, ubehagelig og helt og aldeles upassende, men fri lejde ordningen synes jeg fortsat er en god og tiltrængt idé!

Link til indlæg
Del på andre sites

Forstår ikke helt hvad de mener med frit lejde? Er det ikke sådan noget de laver fx så folk kan få lov at aflevere deres pistoler uden at blive dømt for våbenbesiddelse? Det er jo da ikke ulovligt at aflive sin hund, så hvad skal man med et frit lejde? Synes det er en meget mærkelig formulering, for hvis man vil aflive sin hund, så gør man det da bare, og hvis man ikke vil så kan man jo ikke bruge frit lejde til noget?

 

Eller handler det om at de vil gøre de nuværende kamphunde forbudte, så Lonny fx er forbryder hvis hun ikke slagter sine babyer?

Troede det handlede om tvungen sterilisation, og forbud mod import og avl, synes der er langt fra det og så til aflivning af både fysisk og mentalt sunde dyr som har været del af familier i mange år?

Link til indlæg
Del på andre sites

Forstår ikke helt hvad de mener med frit lejde? Er det ikke sådan noget de laver fx så folk kan få lov at aflevere deres pistoler uden at blive dømt for våbenbesiddelse? Det er jo da ikke ulovligt at aflive sin hund, så hvad skal man med et frit lejde? Synes det er en meget mærkelig formulering, for hvis man vil aflive sin hund, så gør man det da bare, og hvis man ikke vil så kan man jo ikke bruge frit lejde til noget?

 

Eller handler det om at de vil gøre de nuværende kamphunde forbudte, så Lonny fx er forbryder hvis hun ikke slagter sine babyer?

Troede det handlede om tvungen sterilisation, og forbud mod import og avl, synes der er langt fra det og så til aflivning af både fysisk og mentalt sunde dyr som har været del af familier i mange år?

 

Frit lejde betyder at staten betaler for aflivningen

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst topsytop
Du har jo bare kopieret dit indlæg fra den anden tråd, men glemt at nævne at du i den anden tråd indrømmede, at du også ville blive stødt over ordlyden "tilskynde til at aflive deres hunde"...

 

Ja, og du har jo osse bare kopieret fra din anden tråd, uden at nævne noget såhhh.......:blink:

Men jeg er enig med dig og Ekaterina i at frit-lejdeordningen god, men det med tilskyldelsen er stødende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, og du har jo osse bare kopieret fra din anden tråd, uden at nævne noget såhhh.......:blink:

Men jeg er enig med dig og Ekaterina i at frit-lejdeordningen god, men det med tilskyldelsen er stødende.

 

Jeg havde da sat mit i citat boks og skrevet at det var kopieret fra en anden tråd :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Men så skulle man slet ikke have haft hunden fra starten af...så er man jo ikke sit ansvar voksent...

 

Hvor ville jeg have dårlig smag i munden hvis jeg gik ned og afleverede min hund til aflivning...føj...de mennesker der gør det(også dem der skyndte sig at sende deres hund på internat) de må have en dårlig smag i munden....

 

Men okay for os, som er vort ansvar voksne, er hundene som vores børn, og det er de nok ikke hvis man kan få sig selv til at aflevere sit dyr til aflivning...

 

Jeg synes man skal tilskynde til at man indleverer alle 12-årige til nakkeskud, før der kommer påbud om fodlænke til kriminelle unge...

Link til indlæg
Del på andre sites

Forstår godt nok heller ikke hvis nogen tager imod det tilbud, hvis man er en fornuftig person så viste man jo godt hvad man gik ind til da man valgte sin hunderace... Racen har jo ikke ændret sig, så det er da noget mærkeligt noget hvis man pludselig beslutter sig for at aflive sin hund fordi at staten tilskynder det...? Måske satser de bare på at give racerne så meget negativ omtale at folk opgiver deres hund fordi de ikke kan havde den med nogen steder til sidst..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...