Hop til indhold

bur-træning


Amocca
 Share

Recommended Posts

Jeg får fnat af Karla og buret :roll:

 

Hun elsker sit bur. Hun sover derinde, leger derinde, tager guffer og legetøj med derind - alt er en fest i buret... Lukket eller åben - det er fuldstændigt hip som hap. Når vi er hjemme!

 

Lige så snart vi er ude i verden, er buret åbenbart en skæbne værre end døden selv! "jeg vil ud, jeg vil ud, jeg vil ud"... Ja, hun kan knap nok overtales til at gå derind selv... :neutral:

 

Hvad filan gør jeg?

 

Det begynder jo, at blive koldt nu, så jeg er bange for, at det bliver for koldt for hende at vente i bilen... Ville derfor have hende til at være i buret i klubhuset, imens jeg trænede her i vintersæsonen... Men hvis hun skal karte rundt og hyle, så går den ikke...

 

Alternativet er, slet ikke at tage hende med til Sabro :( Hvilket kan lade sig gøre af og til, men ikke altid desværre. Nogle dage er manden jo ikke hjemme onsdag aften, og så bliver hun nødt til at komme med, for at undgå, at hun skal være alene hjemme hele dagen og hele aftenen ....

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg startede jo med at vænne mine til buret, og med at lære dem at elske at være derinde. Derefter begyndte jeg at træne det at være alene i det, og det trænede jeg præcist som ved alene hjemme træning, først 1 sekund, så 2 sekunder osv.

 

Har du husket at træne hende i at være alene i buret?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg startede jo med at vænne mine til buret, og med at lære dem at elske at være derinde. Derefter begyndte jeg at træne det at være alene i det, og det trænede jeg præcist som ved alene hjemme træning, først 1 sekund, så 2 sekunder osv.

 

Har du husket at træne hende i at være alene i buret?

 

Ja, tror jeg også jeg ville gøre :-) Det kræver så bare at du kommer ud og afsted med buret ofte, gerne dagligt lige i starten.

 

Jeg er ikke altid super-pædagogisk omkring det, af og til er det bare bydende nødvendigt og det er hvad det er!

Stella accepterer det fuldt ud og lægger sig for det meste bare til at sove, Asta bliver af og til udtilfreds hvis det er uden Stella, eller hvis hun kan se/høre at der sker noget sjovt som hun ikke er en del af. Særligt på bane uden Stella er blevet problematisk, hun vil UD og være med!

Der får hun altså lov til at brokke sig indtil hun holder op igen, jeg tager hende ikke ud imens hun gøer.

 

Måske det ikke er politisk korrekt, men jeg har gjort alt rigtigt og lært hende at være i bur på udelukkende positiv vis. At der går stædigt kræ "VIL IKKE" i hende i ny og næ, det afskriver jeg altså som skaberi og ignorerer!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg startede jo med at vænne mine til buret, og med at lære dem at elske at være derinde. Derefter begyndte jeg at træne det at være alene i det, og det trænede jeg præcist som ved alene hjemme træning, først 1 sekund, så 2 sekunder osv.

 

Har du husket at træne hende i at være alene i buret?

 

yup... hun kan sagtens være alene i buret (hjemme!) uden at der er nogen i rummet... men det går ikke ude i verden åbenbart :(

 

Må jo til at træne det forfra ude i klubhuset så...

Link til indlæg
Del på andre sites

yup... hun kan sagtens være alene i buret (hjemme!) uden at der er nogen i rummet... men det går ikke ude i verden åbenbart :(

 

Må jo til at træne det forfra ude i klubhuset så...

 

Det var lige det jeg ville til at foreslå :blink:

 

Og efter du har indlært det i klubhuset, så ville jeg måske udvide med et eller 2 andre steder, så du forhåbentlig kan få det generaliseret, så hun derefter kan være alene i buret alle steder

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, tror jeg også jeg ville gøre :-) Det kræver så bare at du kommer ud og afsted med buret ofte, gerne dagligt lige i starten.

 

Jeg er ikke altid super-pædagogisk omkring det, af og til er det bare bydende nødvendigt og det er hvad det er!

Stella accepterer det fuldt ud og lægger sig for det meste bare til at sove, Asta bliver af og til udtilfreds hvis det er uden Stella, eller hvis hun kan se/høre at der sker noget sjovt som hun ikke er en del af. Særligt på bane uden Stella er blevet problematisk, hun vil UD og være med!

Der får hun altså lov til at brokke sig indtil hun holder op igen, jeg tager hende ikke ud imens hun gøer.

 

Måske det ikke er politisk korrekt, men jeg har gjort alt rigtigt og lært hende at være i bur på udelukkende positiv vis. At der går stædigt kræ "VIL IKKE" i hende i ny og næ, det afskriver jeg altså som skaberi og ignorerer!

 

Ja, jeg må jo igang med træning alene i klubhuset i buret.... suk. Det er bare liiiige det der med de 100 km hver evigt eneste dag, for noget, som jeg bare synes hun burde kunne :evil::roll:...

 

Men andet er der jo ikke at gøre... øv!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, tror jeg også jeg ville gøre :-) Det kræver så bare at du kommer ud og afsted med buret ofte, gerne dagligt lige i starten.

 

Jeg er ikke altid super-pædagogisk omkring det, af og til er det bare bydende nødvendigt og det er hvad det er!

Stella accepterer det fuldt ud og lægger sig for det meste bare til at sove, Asta bliver af og til udtilfreds hvis det er uden Stella, eller hvis hun kan se/høre at der sker noget sjovt som hun ikke er en del af. Særligt på bane uden Stella er blevet problematisk, hun vil UD og være med!

Der får hun altså lov til at brokke sig indtil hun holder op igen, jeg tager hende ikke ud imens hun gøer.

 

Måske det ikke er politisk korrekt, men jeg har gjort alt rigtigt og lært hende at være i bur på udelukkende positiv vis. At der går stædigt kræ "VIL IKKE" i hende i ny og næ, det afskriver jeg altså som skaberi og ignorerer!

 

Jeg syntes altså også at man kan høre tydeligt forskel på hvornår det er fordi at hunde ikke kan lide at være i buret, eller direkte er bange for det, og hvornår det er fordi det ikke lige "passer fruen". Og jeg vælger altså også at ignorerer episoderne hvor det ikke lige "passer fruen".

 

Det skal dog siges, at jeg først har trænet hende i at udholde frustrationen ved at Baldur og jeg laver noget uden hende, så det ikke er ren og skær frustration der får hende til at hyle

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes altså også at man kan høre tydeligt forskel på hvornår det er fordi at hunde ikke kan lide at være i buret, eller direkte er bange for det, og hvornår det er fordi det ikke lige "passer fruen". Og jeg vælger altså også at ignorerer episoderne hvor det ikke lige "passer fruen".

 

Helt enig!!

 

Er hunden angst ville jeg straks skride til handling, men skaberier gider jeg simpelthen ikke reagere på!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst topsytop

Det begynder jo, at blive koldt nu, så jeg er bange for, at det bliver for koldt for hende at vente i bilen... Ville derfor have hende til at være i buret i klubhuset, imens jeg trænede her i vintersæsonen... Men hvis hun skal karte rundt og hyle, så går den ikke...

 

Hvad med at købe et varmt dækken til hende, og så lade hende være i bilen med det på ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Forresten... Jeg overvejer jo stadig meget kraftigt at få installeret fyr i min bil, så kan hun da komme derind og "bo" :mrgreen:

Dog i bur, er ked af at få hundehår über alles.. Desuden er jeg ret sikker på at løs Karla i bil ikke vil komme på Stellas top 10 over moars fantastiske idéer :lol:

 

Spørgsmålet er om hun vil opføre sig ligesådan i buret hvis det er i bilen? for så vil jeg sgu ikke byde dine dyr det.... :rolleyes: i det mindste holder hun mund når hun sidder i bilen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Spørgsmålet er om hun vil opføre sig ligesådan i buret hvis det er i bilen? for så vil jeg sgu ikke byde dine dyr det.... :rolleyes: i det mindste holder hun mund når hun sidder i bilen...

 

Hun gøede ikke da hun sad deroppe med Asta! Heller ikke selvom Asta gav udtryk for sin utilfredshed på temmeligt insisterende manér!?

Tror du ikke det kan gå!? Alternativet overlever de også nok ;-) Bare Asta har Stella så er der intet der kan hyle hende ud af den, og Stella... Er Stella, såeh..

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun gøede ikke da hun sad deroppe med Asta! Heller ikke selvom Asta gav udtryk for sin utilfredshed på temmeligt insisterende manér!?

Tror du ikke det kan gå!?

 

det er selvfølgelig rigtigt! Godt husket :-D ... Jamen hun må simpelthen bare blive ved med at ryge i bilen så.... Det irriterer mig bare vold meget, at hun ikke kan tage sig sammen og gå i bur når vi er ude i verden :roll: hun er så bange for at gå glip af noget det kræ...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...

Vi er gået igang med lidt crate-games herhjemme :-D vi legede i går aftes - og indrømmet - jeg har ikke fuldt træningsplanen 100%, men mon ikke det går alligevel ;-)

 

Det jeg forsøger at lære hende først og fremmest er, at hun skal blive i buret selvom der sker spændende ting udenfor det :-)

 

Jeg beklager mit udseende, det var først da jeg sad og så videoen, at det gik op for mig, at mit hår ligner noget der er løgn og jeg faktisk ikke har bukser på :oops::mrgreen: det må i lige prøve at overse....

 

[media]

[/media]
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
yup... hun kan sagtens være alene i buret (hjemme!) uden at der er nogen i rummet... men det går ikke ude i verden åbenbart :(

 

Må jo til at træne det forfra ude i klubhuset så...

 

... eller lade hende være i bilen med et lunt dækken på

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi er gået igang med lidt crate-games herhjemme :-D vi legede i går aftes - og indrømmet - jeg har ikke fuldt træningsplanen 100%, men mon ikke det går alligevel ;-)

 

Det jeg forsøger at lære hende først og fremmest er, at hun skal blive i buret selvom der sker spændende ting udenfor det :-)

 

Jeg beklager mit udseende, det var først da jeg sad og så videoen, at det gik op for mig, at mit hår ligner noget der er løgn og jeg faktisk ikke har bukser på :oops::mrgreen: det må i lige prøve at overse....

 

[media]

[/media]

 

Arj - den vil ik åbne her hos mig ... nu sad jeg ellers lige og glædede mig til Amocca uden bukser på ;D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis I højreklikker på ikonet og vælger "vis i andet faneblad", så kan I komme til at se det.

 

Lige nu er Youtube dog nede fordi at de har vedligeholdelse.

 

Og Amocca, en anden gang vil jeg godt have en advarsel om at du bruge pivedyr i din video, så jeg slipper for at begge hunde vågner og hopper ovenpå mig, efter at vi lige har brugt 2 timer på at få dem til at falde til ro :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er der nogen speciel grund til at det skal trænes i klubhuset?

 

hvorfor ikke bare tage buret med rundt til alt muligt, inclusiv i bilen og så træne hvor du er.

 

Skal i besøge nogen, så er buret med, når du skal til træning selvfølgelig ovs.

 

Det var blot fordi, at hun gik helt beserk når hun kom i bur i klubhuset - men tager det pænt andre steder :confused: Er dog ret sikker på, efterhånden, at det egentlig mest handler om, at hun er bange for at gå glip af noget af alt det spændende der foregår.... Hvilket er grunden til, at vi nu intensivt træner "ok, de har det sjovt derude.... men jeg skal stadig blive i mit bur!"

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...