Hop til indhold

Blod i urinen?


Gæst Gismo
 Share

Recommended Posts

Hej allesammen.

Jeg er ny herinde, men ikke ny berner ejer. Vores berner blev 2 år i sidste uge så han er en stor fræk hund:-D

 

Problemet er han har blod i urinen når han tisser altså der kommer store blod klumper ud.

Vi har været ved dyrelæge 100 gange siden han var helt lille.

 

Da han var helt lille tissede han på gulvet konstant, det viste sig han havde blærebetændelse og krystaller i urinen. Han fik pencillin flere gange og blev tilsidst sat på urinary foder for at undgå der bliver dannet krystaller. Sidst vi var ved dyrelæge havde vi en urinprøve med, der var ingen krystaller så de sagde vi ikke skulle hænge os så meget i det med blodet... Han er ellers sund en sund og rask hund med god appetit og krudt i røven så hans almen tilstand er ikke nedsat.

 

Nogle der har erfaring med en hund der tisser blod? hvad var der galt?

 

Mvh. Louise og Gismo

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke hvad der kan være galt, men personligt ville jeg nok finde en anden dyrlæge hvis jeg havde fået samme besked som dig!

 

Jeg ville ikke affinde mig med en besked om at "det nok var ingenting" når min hund havde blod i urinen!

 

Har på noget tidspunkt haft en anden dyrlæge til at give sin mening om problemet?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej vi har ikke haft andre dyrelæger til at se på ham.

 

Så kan godt være vi skal overveje at tage kontakt til en anden og se hvad de siger. På kennelen har vi også fået afvide at det ikke behøver at betyde noget men han evt. får brok på et senere tidspunkt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville også straks skifte dyrelæge, da blod i urinen er et sygdomstegn.

 

Det kan komme fra nyrer, blærer eller urinrør. Hos haner kan det også være skade på penisslimhinden eller forhuden. Nogle hanhunde danner småsten i blæren, som render ud i urinrøret når hunden tisser og det kan give blødninger og smerter ved urinering.

Prostata er også en mulighed. Men det er mest hos ældre hunde, man ser det.

 

Der er sikkert mange andre muligheder.

 

Afsted til dyrelægen og få ham ordentlig undersøgt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...