Hop til indhold

Hvornår var din hvalp renlig


Umulia
 Share

Hvornår var din hund renlig  

78 stemmer

  1. 1. Hvornår var din hund renlig

    • 12 uger eller tidligere
      19
    • 13 - 16 uger
      15
    • 17 - 18 uger
      12
    • 19 uger - 6 mdr.
      20
    • 7 - 9 mdr.
      5
    • 10 - 12 mdr.
      1
    • over 12 mdr.
      6


Recommended Posts

Da Suzi var et år og en gadehund så gik der ca.2 mdr fra hun kom hjem.

Pomkin var renlig da hun var 9 uger,

Money først da hun var 7 mdr.

Og Jill, som er ca 1 år nu og kom hertil fra Spanien i en alder af 8 mdr, kan stadig levere en smutter om morgen hvis det ikke går hurtig nok ned fra soveværelset.

Link til indlæg
Del på andre sites

Fie havde meget få uheld indenfor.

 

Hun har skidt 2 gange på gulvet, begge gange var min skyld, den ene gang var en radiator sprunget og jeg var nødt til at få stoppet alt det vand og hund måtte så være hund...

 

Anden gang var jeg skvattet i søvn...

 

Hun har så tisset en 8-10 gange indenfor.

 

Men hun kom ikke ind i lejligheden, før hun havde tisset udenfor og på den måde skabt sig sin egen "plet"(så hun satte sig ved trappen og pev, når hun skulle ned), og hun blev luftet de første 14 dage hver anden time døgnet rundt, det var hårdt, men alt sliddet værd ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Aslan gik jo fra dag et selv hen til døren, bare ikke altid i tide :rolleyes:

 

Men omkring 5 mdr alderen havde han ikke flere uheld

(dog sked han inden dørs sidste jul fordi maritns veninde havde en lækker tæve med :rolleyes: )

 

 

 

 

Jeg fatter så ikke hvordan nogle hvalpe kan være renlige - forståes med 1 uheld om MÅNEDEN før de er blevet 12 uger :shock::shock::shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Aslan gik jo fra dag et selv hen til døren, bare ikke altid i tide :rolleyes:

 

Men omkring 5 mdr alderen havde han ikke flere uheld

(dog sked han inden dørs sidste jul fordi maritns veninde havde en lækker tæve med :rolleyes: )

 

 

 

 

Jeg fatter så ikke hvordan nogle hvalpe kan være renlige - forståes med 1 uheld om MÅNEDEN før de er blevet 12 uger :shock::shock::shock:

 

Vores gamle lab var renlig mandag, da vi fik hende hjem lørdag, altså 8 uger gammel. Det var kun, hvis hun var syg, hun kom til at lave uheld indendøre.

 

Og hun var købt fra en jæger, hvor hundene var i en stald.. Det er tilbage i 86 det her..

 

Vi var nu også over hende hele tiden. Vi fik hende op til vinterferien, hvor min bror og jeg var hjemme i en uge, og så havde min mor taget en uges ferie efter det.. Og derefter kom jeg hjem i frokostpausen, da vi boede lige ved siden af skolen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min Shiba Nikko var renlig, da jeg fik ham hjem, det er en race, der gør sig meget ren, og han ville bestemt helst ud, og ikke gøre noget indenfor, så ud kom han :-)

 

Cooper min lab, var renlig inden for de første par uger. Efter 1 uge, dvs. 9 uger gammel, var han alene en hel arbejdsdag, og han har kun haft få uheld, det kan tælles på 1 hånd. Efter de par uger har der intet været :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Aslan gik jo fra dag et selv hen til døren, bare ikke altid i tide :rolleyes:

 

Men omkring 5 mdr alderen havde han ikke flere uheld

(dog sked han inden dørs sidste jul fordi maritns veninde havde en lækker tæve med :rolleyes: )

 

 

 

 

Jeg fatter så ikke hvordan nogle hvalpe kan være renlige - forståes med 1 uheld om MÅNEDEN før de er blevet 12 uger :shock::shock::shock:

 

Pomkin har stået med nærmest krydset bagben i en alder af 9 uger og med vand i øjnene ... hun har set ud som om hun heller ville "gå til" som at gøre på gulvet :engel: Selv idag i en alder af 3 år er hun den af dem alle som kan holde sig længst... (det ses om morgen når jeg bliver i sengen og min mand lufter dem... hun nægter at gå med ham ud om morgen.. Moooar SKAL med)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Unknown99
Aslan gik jo fra dag et selv hen til døren, bare ikke altid i tide :rolleyes:

 

Men omkring 5 mdr alderen havde han ikke flere uheld

(dog sked han inden dørs sidste jul fordi maritns veninde havde en lækker tæve med :rolleyes: )

 

 

 

Jeg fatter så ikke hvordan nogle hvalpe kan være renlige - forståes med 1 uheld om MÅNEDEN før de er blevet 12 uger :shock::shock::shock:

 

så kan man da sige, at han sked i bukserne.. så må vi da ikke håbe martin havde samme reaktion første gang han så dig... :banan:

 

Anders var renlig omkring 5 måneders alderen, og sofie er mere eller mindre renlig når vi er hjemme, og hun ikke er alene i mere end 5 timer. Om natten er der et enkelt uheld, men det er simpelthen fordi hun ikke har mulighed for, at komme ud..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jeanett25

Vi har haft 2 tisseuheld indenfor med Emil siden vi fik ham.

 

Det var alene fordi det stod ned i stive stænger, at han nægtede at gå ud. Og nr. 2 kunne han da sagtens vente med indtil regnvejret holdt op. Han har holdt sig i næsten 48 timer som 10 uger. :shock: Siden da har han accepteret at tisse ude når det regner :lol:

 

Så han har været en dygtig dreng.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jeanett25
Aslan gik jo fra dag et selv hen til døren, bare ikke altid i tide :rolleyes:

 

Men omkring 5 mdr alderen havde han ikke flere uheld

(dog sked han inden dørs sidste jul fordi maritns veninde havde en lækker tæve med :rolleyes: )

 

 

 

 

Jeg fatter så ikke hvordan nogle hvalpe kan være renlige - forståes med 1 uheld om MÅNEDEN før de er blevet 12 uger :shock::shock::shock:

 

Haha tak for et godt grin!! :mrgreen::klap:

 

Og til den sidste.... Det gik så næsten for os, i og med Emil tissede 2 gange inde, pga. øsevejr ;-) - Så jo det kan godt lade sig gi´:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Møffe var renlig omkring 3½-4 mdr's alderen.

 

Det sværeste var ikke som sådan, at lære ham at det foregik udenfor... Eller jo, det var jo egentlig det, der var det "svære" :blink: Men han havde den skøre idé, at man gerne måtte tisse på tæpper og måtter... Så han kunne stille sig helt hen til den åbne stuedør - og tisse på måtten.........

 

 

Løsningen blev, at vi fjernede gulvtæppet og gulvmåtterne i stuen midlertidigt. Så var han renlig i stuen som 3 mrd. gammel hvaps... Men så mente han bare stadig, at han gerne måtte tisse i gangen, på mine forældres værelse og på kontoret :mrgreen: Så når jeg stod op om morgenen, gjaldt det bare om at "hunse" med ham over til trappen ned til stuen, så han ikke nåede at gå på afveje og lette sig lidt i et af de rum, som han fejlagtigt mente, at man måtte tisse i :mrgreen: Da han var 4 mrd. gammel, havde han ikke længere uheld indendørs overhovedet og det håber jeg jo så bare at holder, men stoler stadig ikke 100% på ham, for det er sjældent vi er ovenpå udover når vi skal i seng og står op. Som 3½ måned gammel ville jeg betegne ham som renlig, men med en evne til at glemme sin blære :rolleyes: Tygger tyggeben - ohhh shit, jeg skal tisse! Oooops.... Leger med tæppe i hundekurv, ooooops... Leger med moar! Oooops. Det skete sådan et par gange og så var det heldigvis slut :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Daisy er så endnu ikke 100% renlig om natten. Hun er 6½ måned gammel.

Vi har i gennemsnit 2 uheld pr. uge og det kan være både stort og småt.

Problemet er at hun ikke vækker os hvis hun skal noget. Hun går bare nedenunder og sætter sig.

 

Vi har haft utrolig svært ved at få hende renlig fordi hun hos opdrætter slet ikke havde haft nogen renlighedstræning. Hun har levet de første 8 uger af sit liv på en græsplæne og i et bryggers, hvor hun måtte tisse og prutte hvor hun ville. Det troede hun så selvfølgelig at hun også måtte herhjemme. - Specielt tæpper indbød til tisseri.

Samtidig er det vores første hund og vi har haft vores begynder problemer. Lagde f.eks. ud med at bruge aviser, som vi så fandt ud af var helt forkert :damn:

Men nu går det i hvert fald i den rigtige retning. Og jeg håber at vi indenfor de næste par uger kommer over nattetisseriet.

- Hun kan sjovt nok sagtens holde sig hvis hun er alene hjemme i eks. 6 timer i løbet af dagen. Det synes jeg er lidt mærkeligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...