Hop til indhold

Spørgsmål vedr. internater


Nollike
 Share

Recommended Posts

Her den sidste time er der poppet nogle spørgsmål op i hovedet på mig som jeg håber at få svar på. :-D Det er nok sådan en lidt blandet landhandel, men mon ikke det går alligevel? :genert:

 

F.eks. så kunne jeg godt tænke mig at vide om internater generelt ikke tager de helt store hunderacer ind? Jeg synes faktisk aldrig at jeg falder over omplaceringshunde i new foundland eller broholmer-kaliber? Er det mig der bare ikke er observant nok, eller er det rent faktisk sådan? Og i så fald hvorfor? Er det pga. pladsmangel eller noget helt andet?

 

Hvad skriver internaterne om hundende i forhold til hvad de indeholder af racer? Skriver de ukritisk hvad ejer oplyser eller foregår der en individuel vurdering forstået på den måde, at hvis ejer oplyser noget der lyder urealistisk, så skriver man f.eks. at man ikke ved hvad der er i eller noget andet? (Spørgsmålet er affødt af denne tråd http://www.hunde-forum.dk/debat/10881-tror-i-pa-denne-her.html )

 

Og sidst, men bestemt ikke mindst, tager internater imod mad, legetøj, hundesenge osv. fra andre hundeejere såsom mig selv? Eller er der en politik om at det skal doneres fra firmaer osv.? Der kan jo nemt være nogen (mig selv f.eks.) som har hundesenge, guffer osv. som eget kræ ikke stiller sig tilfreds med :roll::lol: og som internathundene kunne få glæde af. Jeg har f.eks. en sækkeseng som Noomi på det strengeste nægter at benytte :damn:

 

Håber at jer som har internat-erfaring vil give jer tid til at stille min nysgerrighed :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Tja, jeg har mødt GD, Amerikanske bulldogs, rotter, og mastiffer, samt andet der kan veje over 50 kg, på dyreværnet i rødovre dengang jeg var der...

 

Vi tog gladeligt de ting ind som folks hunde ikke gad at bruge længere, eller bare gerne ville give til os, røde kors kom engang med en sæk smadrede tæpper som de ikke kunne bruge, hundene syntes de var fine:mrgreen: Jeg tror at de fleste tager imod sådanne gaver og donationer:blink:

 

Vi vurderede hundene hvis vi ikke var helt sikre på om det nu kunne være rigtigt at der var A og B race i kræet, og man tydeligt kunne se at der nok var noget C indblandet...

 

Informationer blev sagt til dem der gerne ville høre mere om hundene, der var også lidt info på et skilt men det var mere Alder, hvad kan den med hvad kan den ikke med, hvad er den for en ovs. Følsomme oplysninger fra fortiden blev kun fortalt til dem der gerne ville adoptere (gerne efter et par besøg på internatet hos hunden) ellers ikke, og det vedrørede kun hunden ikke tidligere ejer...

Link til indlæg
Del på andre sites

Tja, jeg har mødt GD, Amerikanske bulldogs, rotter, og mastiffer, samt andet der kan veje over 50 kg, på dyreværnet i rødovre dengang jeg var der...

 

Vi tog gladeligt de ting ind som folks hunde ikke gad at bruge længere, eller bare gerne ville give til os, røde kors kom engang med en sæk smadrede tæpper som de ikke kunne bruge, hundene syntes de var fine:mrgreen: Jeg tror at de fleste tager imod sådanne gaver og donationer:blink:

 

Vi vurderede hundene hvis vi ikke var helt sikre på om det nu kunne være rigtigt at der var A og B race i kræet, og man tydeligt kunne se at der nok var noget C indblandet...

 

Informationer blev sagt til dem der gerne ville høre mere om hundene, der var også lidt info på et skilt men det var mere Alder, hvad kan den med hvad kan den ikke med, hvad er den for en ovs. Følsomme oplysninger fra fortiden blev kun fortalt til dem der gerne ville adoptere (gerne efter et par besøg på internatet hos hunden) ellers ikke, og det vedrørede kun hunden ikke tidligere ejer...

 

Tak Agnete :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

http://www.dyrevaernet.dk/hunde.htm

 

- New foundlanderen har så godt nok lige fået et hjem, som du kan se. Men ham har de da haft :)

 

Og resten kan jeg desværre ikke svare på. Men Dyreværnet adskiller sig nok fra andre internater i og med, at de tager så mange amstaff'er ind.

Og hvis det ikke er en amff. så bliver det det hurtigt:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det internat som Hundens Tarv har samarbejde med - er et privatejet og de tager alle slags hunde ind :5up: Og ja, de tager også mod legetøj, hundesenge, osv osv.

 

Hvis du vil af med noget kan du bare smide mig en sms - så siger jeg, hvornår jeg kører mod Slagelse-egnen igen :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det internat som Hundens Tarv har samarbejde med - er et privatejet og de tager alle slags hunde ind :5up: Og ja, de tager også mod legetøj, hundesenge, osv osv.

 

Hvis du vil af med noget kan du bare smide mig en sms - så siger jeg, hvornår jeg kører mod Slagelse-egnen igen :blink:

 

KUN hvis det bliver kombineret med en strandtur :engel::engel::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO
Her den sidste time er der poppet nogle spørgsmål op i hovedet på mig som jeg håber at få svar på. :-D Det er nok sådan en lidt blandet landhandel, men mon ikke det går alligevel? :genert:

 

F.eks. så kunne jeg godt tænke mig at vide om internater generelt ikke tager de helt store hunderacer ind? Jeg synes faktisk aldrig at jeg falder over omplaceringshunde i new foundland eller broholmer-kaliber? Er det mig der bare ikke er observant nok, eller er det rent faktisk sådan? Og i så fald hvorfor? Er det pga. pladsmangel eller noget helt andet?

 

Hvad skriver internaterne om hundende i forhold til hvad de indeholder af racer? Skriver de ukritisk hvad ejer oplyser eller foregår der en individuel vurdering forstået på den måde, at hvis ejer oplyser noget der lyder urealistisk, så skriver man f.eks. at man ikke ved hvad der er i eller noget andet? (Spørgsmålet er affødt af denne tråd http://www.hunde-forum.dk/debat/10881-tror-i-pa-denne-her.html )

 

Og sidst, men bestemt ikke mindst, tager internater imod mad, legetøj, hundesenge osv. fra andre hundeejere såsom mig selv? Eller er der en politik om at det skal doneres fra firmaer osv.? Der kan jo nemt være nogen (mig selv f.eks.) som har hundesenge, guffer osv. som eget kræ ikke stiller sig tilfreds med :roll::lol: og som internathundene kunne få glæde af. Jeg har f.eks. en sækkeseng som Noomi på det strengeste nægter at benytte :damn:

 

Håber at jer som har internat-erfaring vil give jer tid til at stille min nysgerrighed :-D

 

Til dit første spørgsmål, så tager vi skam også 'de helt store' hunderacer ind på lige fod med alle andre, men du har måske nok ret i, at der er forholdsmæssigt få - det kan så skyldes forskellige ting, f.eks. broholmernes stramme race/klub-politik, jeg vil tro, at broholmere normalt omplaceres gennem klubben. De helt store hunde bliver jo heller ikke så gamle som de mindre (sad but true) og det betyder jo så, at i en alder, hvor en anden hund vil være i sin 'bedste alder', vil en kæmpehund ofte være på vej 'ned ad bakke'. Vi har skam haft newfier, gd'er, broholmer (blandinger) osv., men det er ikke så tit det sker. (Vi fik lige en new foundlænder i pension igår og så fik vi brug for nybyggeriets smarte anordning hvor to bokse kan slås sammen ved at åbne en låge. Der er jo nogle nye krav til plads, hvor 'gigantracer' skal have virkelig meget plads... jeg tror ham her kom op på at få 12 kvm eller deromkring!, så jo, det kan godt lade sig gøre pladsmæssigt (hos os), men jeg ved at mange internater har fået henstand mht. at leve op til de nye pladskrav, da det kræver meget store om-/nybygninger og investeringer)

 

Næste spørgsmål :-P Generelt skriver vi, hvad tidligere ejere oplyser, men lad os sige vi får en hund ind, der opgives som papillon/dobermann :hmm:Vi kan absolut ikke under nogen omstændigheder få øje på doberen, og så bliver hunden i stedet opgivet som 'papillon blanding' - dobermannen vil så kun blive nævnt ved nærmere interesse for hunden. Der kan også være en hund der f.eks. er oplyst som lab blanding, men hvor vi mener helt sikkert at kunne se noget husky. Dette kan så også blive taget med på beskrivelsen. Det drejer sig vel i virkeligheden helt enkelt om bedst muligt at oplyse om hundens 'sammensætning' så evt. interesserede får en fornemmelse af hvad hunden indeholder. 'Bedst muligt' indebærer så også, at hvis man er så meget i tvivl, at det bliver rene gætterier - og hvor alle har forskellige bud - så giver det ikke rigtigt nogen mening, andet end lige at nævne de racer der har været gættet på.

 

Sidste spørgsmål :klap:Jo, vi modtager jævnligt gaver og nogle gange kan det være temmelig rørende. Ældre mennesker, der har mistet deres sidste hund og ikke vil have flere pga. alder, der møder op med deres afdøde hunds mad, legetøj, kurv osv., for "så er der måske andre der kan få lidt glæde af det", så føler man beæret og ydmyg :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og sidst, men bestemt ikke mindst, tager internater imod mad, legetøj, hundesenge osv. fra andre hundeejere såsom mig selv? Eller er der en politik om at det skal doneres fra firmaer osv.? Der kan jo nemt være nogen (mig selv f.eks.) som har hundesenge, guffer osv. som eget kræ ikke stiller sig tilfreds med :roll::lol: og som internathundene kunne få glæde af. Jeg har f.eks. en sækkeseng som Noomi på det strengeste nægter at benytte :damn:

 

Dyreværnets internat i Rødovre tager i hvert fald imod foder, legetøj osv., for der har jeg været ude og aflevere noget. Det er dog en ret lang cykeltur derud, så hvis du har nogle ting, der skal afleveres til et internat, kan du måske lokkes til at tage noget med fra mig (jeg har bl.a. vundet noget foder, som Tyson ikke spiser)? :engel: Du kan jo evt. få det med, hvis vi en dag skal træne lidt dogdancing igen. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dyreværnets internat i Rødovre tager i hvert fald imod foder, legetøj osv., for der har jeg været ude og aflevere noget. Det er dog en ret lang cykeltur derud, så hvis du har nogle ting, der skal afleveres til et internat, kan du måske lokkes til at tage noget med fra mig (jeg har bl.a. vundet noget foder, som Tyson ikke spiser)? :engel: Du kan jo evt. få det med, hvis vi en dag skal træne lidt dogdancing igen. :blink:

 

Det kan vi da sagtens finde ud af :5up: Eller det kan doneres til FOX's internat? :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...