Hop til indhold

Tror I på denne her?.


Ascha
 Share

Recommended Posts

Efter sigende skulle denne tævehund være en boxer/ labradorblanding. Det har jeg svært ved at tror på.

 

 

0256Snutti_full.jpg

 

Brystkassen buer den forkerte vej (svært at forklare men på boxer ser det ud som et u forfra. Har sat et billede ind, så I måske kan se hvad jeg mener). Bringen er meget bred og ørerne er meget små og er meget højt ansatte. Forbenene buer som man ikke ser på hverken boxer eller labrador og desuden synes jeg snudepartiet er for lille i forhold til resten af hovedet.

 

Mit bud ville være staffordshire bull/ labrador, men hvad siger I?

 

boxer.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 63
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

tjaa.... mit umiddelbare bud ville også have været en amstaff-blanding... men det kan saftsuseme nogen gange være svært at se på blandinger, hvad de er "lavet" af :-)

 

Synes det er rimelig nemt at se om de er blandede af boxer eller en kamphunderace, med mindre det er en lille %, men synes også det er svært at sætte fingeren på hvilken kamphunderace det så kan være.

 

Grunden til at jeg tror det er staffordshire bull er, at snudepartiet virker så småt på den race, det synes jeg ikke det gør på amstaffen, der heller ikke virker så bred i forhold til dens benlængde. Men det kan sagtens være at jeg tager fejl, for jeg kigger jo ikke så meget på de racer.

Link til indlæg
Del på andre sites

nææ synes heller ikke lige det ligner en lab/boxer blanding, men mon ikke DB, blot skriver hvad de får oplyst af tidligere ejer

 

Det kan godt være, men det synes jeg i så fald er forkert. Hvis jeg kun skal vurdere ud fra det billede, og jeg havde en tæve eller en hvalp, ville min hund ikke få lov til at komme i nærheden af den. Tror godt at de fleste hundeejere kan se at der er kamphund i den og det kan måske komme som noget af en overraskelse for den nye ejer, som så måske fortryder at have købt hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Men det er jo kun gisninger, så man skal nok på med at være for hurtigt ude med riven...det kan jo sagtens være sådan en boxlab ser ud...hehe...

 

Men umiddelbart ville jeg da også gætte på noget amstaff/lab+noget andet, men ved ik lige hvor mulen kommer fra...hehe

Link til indlæg
Del på andre sites

Men det er jo kun gisninger, så man skal nok på med at være for hurtigt ude med riven...det kan jo sagtens være sådan en boxlab ser ud...hehe...

 

Men umiddelbart ville jeg da også gætte på noget amstaff/lab+noget andet, men ved ik lige hvor mulen kommer fra...hehe

 

Klart nok, det kan man jo aldrig vide med sikkerhed, men jeg tror bare at man så vil komme til at se riiiiigtig mange boxerblandinger derude, hvis denne her er sluppet igennem nåleøjet. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan til gengæld sagtens se boxer i den, og den ligner i ansigtet flere boxerblandinger jeg har set. Om det er staffie eller labrador der er i skal jeg ikke kunne sige, men det er jo heldigvis en voksen hund, som kan bed¢mmes på sit temperament og sind, så det kan jo i bund og grund være ligegyldigt. Kender man hunden, ved man hvad den har brug for og så er det lige meget hvad racer/r det er.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Klart nok, det kan man jo aldrig vide med sikkerhed, men jeg tror bare at man så vil komme til at se riiiiigtig mange boxerblandinger derude, hvis denne her er sluppet igennem nåleøjet. :blink:

 

 

hehe...det kan der være noget om....men er boxere meget anderledes hvad angår egetkønsaggression? Alle boxere jeg har mødt har ikke kunnet fordrage andre af deres eget køn...

 

Ikke at det retfærdiggører at man lyver om det, hvis det er tilfældet...:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror nu også DB blot skriver, hvad de får at vide. Og ja, det er forkert af tidligere ejer.. Men der er jo ikke så meget at gøre ved lige præcis det problem..

 

Nu ville jeg ellers ikke have rodet DB ind i det her, men jeg synes da det er lidt underligt at de på den ene side har proklameret at de ikke tager imod kamphunde og på den anden side tager blandinger, bare fordi de hører ordet boxer. Folk lærer da hurtigt at racen boxer er billetten ind og så får en del kommende ejere måske en hund med hjem, de ikke har regnet med.

 

Det betyder ikke at jeg synes de er dårlige familiehunde men tænker bare at uerfarne hundeejere der ikke kan se at denne hund ligner en kamphund, måske får sig en ubehagelig overraskelse når hunden skal luftes.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu ville jeg ellers ikke have rodet DB ind i det her, men jeg synes da det er lidt underligt at de på den ene side har proklameret at de ikke tager imod kamphunde og på den anden side tager blandinger, bare fordi de hører ordet boxer. Folk lærer da hurtigt at racen boxer er billetten ind og så får en del kommende ejere måske en hund med hjem, de ikke har regnet med.

 

Det betyder ikke at jeg synes de er dårlige familiehunde men tænker bare at uerfarne hundeejere der ikke kan se at denne hund ligner en kamphund, måske får sig en ubehagelig overraskelse når hunden skal luftes.

Det får de da kun hvis internatet ikke har gjort sit arbejde ordentligt, og lært hunden at kende mens den var hos dem. Internatets arbejde er jo at finde passende hjem til hundene, ikke passende hunde til hjemmene, hvis du forstår forskellen.

Link til indlæg
Del på andre sites

hehe...det kan der være noget om....men er boxere meget anderledes hvad angår egetkønsaggression? Alle boxere jeg har mødt har ikke kunnet fordrage andre af deres eget køn...

 

Selvfølgelig kan der findes boxere der ikke kan lide hunde af samme køn, men jeg vil ikke betegne den som en race hvor det er udtalt. Jeg møder en del og de fleste er bare lidt voldsomme i deres leg men ikke uvenlige.

 

Men jeg tænker da kamphundeegenskaber når jeg tænker boxer, det er bare "fortyndet" nok til at jeg ikke vil kalde den for kamphund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Selvfølgelig kan der findes boxere der ikke kan lide hunde af samme køn, men jeg vil ikke betegne den som en race hvor det er udtalt. Jeg møder en del og de fleste er bare lidt voldsomme i deres leg men ikke uvenlige.

 

Men jeg tænker da kamphundeegenskaber når jeg tænker boxer, det er bare "fortyndet" nok til at jeg ikke vil kalde den for kamphund.

 

 

hehe...okay...jeg ved det ikke, det er derfor jeg spørger...:-D...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det får de da kun hvis internatet ikke har gjort sit arbejde ordentligt, og lært hunden at kende mens den var hos dem. Internatets arbejde er jo at finde passende hjem til hundene, ikke passende hunde til hjemmene, hvis du forstår forskellen.

 

Det første forstår jeg godt og er helt enig. Det sidste ved jeg ikke helt. :???::oops: Men nu tænker jeg mest på fremmede menneskers reaktion i forhold til hunden. Herhjemme føres der jo nærmest en civil krig mod de hunde som folk synes, ligner kamphunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det første forstår jeg godt og er helt enig. Det sidste ved jeg ikke helt. :???::oops:

Det er ikke internatets opgave at finde en hund der passer til de mennesker der tropper op. Det er deres opgave at finde et passende hjem til de hunde de nu engang har, man KØBER ikke en hund fra et internat, man FÅR LOV at adoptere en, hvis man bliver fundet egnet af dem der kender hunden. Man har ikke ret til at tage en hund med hjem, men internatet har altid ret til at afvise ans¢gere, hvis de ikke mener de er egnet til nogle af deres hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

hehe...okay...jeg ved det ikke, det er derfor jeg spørger...:-D...

 

Du skal sgu da ikke være så forsigtig Dogfather. Din erfaring er da ligeså reel som min og jeg bliver mere og mere overbevist om at folks erfaringer er forårsaget af, hvor de bor.

 

Håber da ikke du synes at jeg vil belære dig. Forsøgte bare at dele mit kendskab/ erfaring med dig sådan, bytte-bytte købmand.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...