Hop til indhold

Gåture hundevenlige steder nær ÅRHUS?


Gryn
 Share

Recommended Posts

Jeg er ved at planlægge den næste gåtur for Pudelklubben. Har bestemt at denne gang skal det være i/nær Århus.

Mon der er nogen af jer der kender gode steder? Det skal IKKE være i hundeskov, gør ikke noget det er steder hvor hundene skal være i snor.

Kom endelig med forslag, og gerne links :)

På forhånd tak.

Link til indlæg
Del på andre sites

Skoven ude forbi Sabro, hvor du jo har været, er super lækker at gå tur i! Der er en masse små stier, hvis det er dét man er til, og er man til de større mere befærdede stier, er der også masser af dem.

Her møder man sjældent mange mennekser, men støder dog ind i enkelte joggere hist og pist, hunde er folk flinke til at tage i snor synes jeg.

 

Moesgårg er også et oplagt lækkert sted at gå. Jeg er efterhånden holdt op med at køre ud til iskiosken - der er bare for mange mennekser. Men kører i stedet længere ud, mod beder. Der er fine p-muligheder, færre mennesker og mulighed for at gå ved både skov og strand.

Løse hunde bliver sjældent taget i snor her..

 

Brabrand sø er et andet alternativ. Dejligt sted med masser af natur. Man behøver ikke at gå hele de 12-noget km, for at gå turen.

Der er ok p-forhold langs med kolonihaverne.

Man møder ofte mennesker her, hunde er sjældent løse.

 

Der er en også en sø ude ved Lystrup.. kan desværre ikke huske hvad den hedder. Der er gode p-muligheder og lækker natur.

Den er flittigt besøgt.

 

Endeligt er der årslev engsø.

P-mulighederne er ikke fantastiske, men det er muligt at parkere langs med vejen og lidt inde ved græsset.

Ulempen her er, at man så vidt jeg ved er nødt til at gå hele vejen rundt, hvis ikke man skal vende om midtvejs og gå tilbage.

Her er det sjældent man møder mennesker og hunde.

 

Du spørger bare hvis der er noget jeg ikke har fået med :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Skoven ude forbi Sabro, hvor du jo har været, er super lækker at gå tur i! Der er en masse små stier, hvis det er dét man er til, og er man til de større mere befærdede stier, er der også masser af dem.

Her møder man sjældent mange mennekser, men støder dog ind i enkelte joggere hist og pist, hunde er folk flinke til at tage i snor synes jeg.

 

Moesgårg er også et oplagt lækkert sted at gå. Jeg er efterhånden holdt op med at køre ud til iskiosken - der er bare for mange mennekser. Men kører i stedet længere ud, mod beder. Der er fine p-muligheder, færre mennesker og mulighed for at gå ved både skov og strand.

Løse hunde bliver sjældent taget i snor her..

 

Brabrand sø er et andet alternativ. Dejligt sted med masser af natur. Man behøver ikke at gå hele de 12-noget km, for at gå turen.

Der er ok p-forhold langs med kolonihaverne.

Man møder ofte mennesker her, hunde er sjældent løse.

 

Der er en også en sø ude ved Lystrup.. kan desværre ikke huske hvad den hedder. Der er gode p-muligheder og lækker natur.

Den er flittigt besøgt.

 

Endeligt er der årslev engsø.

P-mulighederne er ikke fantastiske, men det er muligt at parkere langs med vejen og lidt inde ved græsset.

Ulempen her er, at man så vidt jeg ved er nødt til at gå hele vejen rundt, hvis ikke man skal vende om midtvejs og gå tilbage.

Her er det sjældent man møder mennesker og hunde.

 

Du spørger bare hvis der er noget jeg ikke har fået med :)

 

Der er mange gode muligheder kan jeg se.

Mon du har tid til at gå sammen med os en dag i påsken? Så kan vi måske gå ved Moesgård?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det vil jeg ikke gøre mig til talsmand for. Men hvis groa skal med skal hundene ikke være meget større end en Beagle.

Groa er bange for større hunde, og vores arbejde med stress går godt, er bange for at ødelægge det hele.

Jeg ved Sheila er sød, men er hun rolig når hun er fri?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er det jo mig der har den største hund i denne lille "gruppe", så jeg vil bestemt ikke gøre mig til dommer overfor hvor store hunde der må komme med :)

Jeg synes næsten det er Jer med de helt små, der må sætte en grænse..

 

Skal vi mødes ude ved iskiosken ved den store p-plads?

 

Er der nogen der tager flere hunde med? :D

 

Gryn:

Mht. at finde stedet, så er det super let!

Kan du finde ned til Tangkrogen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er det jo mig der har den største hund i denne lille "gruppe", så jeg vil bestemt ikke gøre mig til dommer overfor hvor store hunde der må komme med :)

Jeg synes næsten det er Jer med de helt små, der må sætte en grænse..

 

Skal vi mødes ude ved iskiosken ved den store p-plads?

 

Er der nogen der tager flere hunde med? :D

 

Gryn:

Mht. at finde stedet, så er det super let!

Kan du finde ned til Tangkrogen?

 

Ja tangkrogen kan vi finde, men ellers har jeg jo dit mobilnummer :wink:

Jeg kommer med Groa, Speedy og Jan :lol:

Spedy elsker strande, så vil gerne hun skal have den oplevelse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det vil jeg ikke gøre mig til talsmand for. Men hvis groa skal med skal hundene ikke være meget større end en Beagle.

Groa er bange for større hunde, og vores arbejde med stress går godt, er bange for at ødelægge det hele.

Jeg ved Sheila er sød, men er hun rolig når hun er fri?

 

Je tænkte faktisk lidt på mysla, hende har i jo mødt. Og for dem der ikke har er mysla en islands fårehund på 4 år. Hun kan godt lege lidt vildt sammen med stella lige i starten.

 

Men du skal have det godt i maven med det gryn, eller er det lige meget. Vi bliver ikke stødt over det :D

 

Jeg tror alligevel jeg lige arangerer en påskegåtur for alle størrelser :wink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det vil jeg ikke gøre mig til talsmand for. Men hvis groa skal med skal hundene ikke være meget større end en Beagle.

Groa er bange for større hunde, og vores arbejde med stress går godt, er bange for at ødelægge det hele.

Jeg ved Sheila er sød, men er hun rolig når hun er fri?

 

Je tænkte faktisk lidt på mysla, hende har i jo mødt. Og for dem der ikke har er mysla en islands fårehund på 4 år. Hun kan godt lege lidt vildt sammen med stella lige i starten.

 

Men du skal have det godt i maven med det gryn, eller er det lige meget. Vi bliver ikke stødt over det :D

 

Jeg tror alligevel jeg lige arangerer en påskegåtur for alle størrelser :wink:

 

Jeg synes du skal komme med Mysla. Jeg ved du vil respektere hvis jeg synes det bliver for meget. Tror Mysla vil være god at træne med Groa, så hvis det er Ok for de andre så kom.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero

Pero vil gerne større hunde... Og der skal gerne være nogen han kan brænde lidt krudt af med :)

Han legede godt med Stella, så mon ikke Pero, Stella og Mysla kan buldre lidt rundt?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...