Hop til indhold

Cynofobisk hundebog - skuffende!


Gæst n1nna
 Share

Recommended Posts

Der er tale om denne: http://www.jyllandspostensforlag.dk/Nyheder/Mand_bider_hund%289788776922276%29.aspx

 

Mand bider Hund af Stig Olesen og Rasmus Sand Høyer, Jyllandspostens Forlag.

 

Jeg fik den forærende, og glædede mig til sjove hundehistorier set fra en anden vinkel - men ikke denne vinkel!

 

Jeg synes bogen er direkte provokerende, og måtte forarget ligge den fra mig efter Forord, Schæfer, Chihuahua, Golden og Efterskrift.

 

Jeg kan ikke se det sjove i at benytte citater som:

 

"Jeg afskyr folk, der holder hund. Det er kujoner, som ikke har mod til selv at bide." August Strindberg

 

og

 

"Hundevenner er en farlig race. Hvor hunden træder ind, synes fornuften at forlade hjemmet." Poul Henningsen

 

for slet ikke at tale om alle forfatterens(enes) nedgørende bemærkninger om racer og deres ejere fx:

 

"Sådan skabe evolutionen plads til selv de dummeste ulve - senere kendt som canis lupus familiaris - og sikrede samtidig det eksistentielt ensomme menneske to brune øjne at kigge ind i efter arbejdstid."

 

og

 

"Overraskende for mange, så rangerer Golden Retrieveren på en fjerdeplads på listen over hundeintelligens... Hvis evnen til at forstå og udføre en ordre er tegn på intelligens, så o.k. da. Måske er det oven i købet praktisk, når man nu ikke længere kan fange sin egen mad."

og som prikken over i'et for mit vedkommende, så bliver Golden Retrieveren sammenlignet med Bubber! :evil: :stupid:

 

Er det bare mig, eller holder denne bog bare ikke en meter - vel at mærke måske for cynofobister (hundehadere/folk med udpræget angst for hunde)?! :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det lyder ikke ligefrem som om det er den perfekte gave til hundeelskeren :lol:

 

Men den slags bøger vil der jo altid være. Jeg synes f.eks. at "101 Uses for a Dead Cat" - http://www.amazon.com/101-Uses-Dead-Simon-Bond/dp/0517545160#noop - er ustyrlig morsom, medens katteejere sikkert ikke vil synes den er ret sjov, og det derfor ikke vil være specielt klogt at forære den til familiens kattedame.

 

Problemet er nok bare at den, du har fået gaven af, ikke lige har forstået hvad bogen indeholdt ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det tror jeg også :hmm:

- det var nemlig min mor og hendes mand, og de er altid søde og forstående overfor alle mine hunde-flip snakke og de elsker Mio! :mrgreen:

 

Det er noget med at de to der har skrevet bogen, har en fast plads i avisen, og at de skriver meget sjovt - kan da også godt se, at de er gode til at fortælle, bare ikke lige til en hundeelsker som mig der går op i adfærd osv! :rolleyes:

 

Tak for input! :vinken:

 

Ps tror ikke jeg skal læse den kattebog, er jo godt på vej til at blive katte-menneske, så tror ikke den vil være god for min træning. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er tale om denne: http://www.jyllandspostensforlag.dk/Nyheder/Mand_bider_hund%289788776922276%29.aspx

 

Mand bider Hund af Stig Olesen og Rasmus Sand Høyer, Jyllandspostens Forlag.

 

Jeg fik den forærende, og glædede mig til sjove hundehistorier set fra en anden vinkel - men ikke denne vinkel!

 

Jeg synes bogen er direkte provokerende, og måtte forarget ligge den fra mig efter Forord, Schæfer, Chihuahua, Golden og Efterskrift.

 

Jeg kan ikke se det sjove i at benytte citater som:

 

"Jeg afskyr folk, der holder hund. Det er kujoner, som ikke har mod til selv at bide." August Strindberg

 

og

 

"Hundevenner er en farlig race. Hvor hunden træder ind, synes fornuften at forlade hjemmet." Poul Henningsen

 

for slet ikke at tale om alle forfatterens(enes) nedgørende bemærkninger om racer og deres ejere fx:

 

"Sådan skabe evolutionen plads til selv de dummeste ulve - senere kendt som canis lupus familiaris - og sikrede samtidig det eksistentielt ensomme menneske to brune øjne at kigge ind i efter arbejdstid."

 

og

 

"Overraskende for mange, så rangerer Golden Retrieveren på en fjerdeplads på listen over hundeintelligens... Hvis evnen til at forstå og udføre en ordre er tegn på intelligens, så o.k. da. Måske er det oven i købet praktisk, når man nu ikke længere kan fange sin egen mad."

 

og som prikken over i'et for mit vedkommende, så bliver Golden Retrieveren sammenlignet med Bubber! :evil: :stupid:

 

Er det bare mig, eller holder denne bog bare ikke en meter - vel at mærke måske for cynofobister (hundehadere/folk med udpræget angst for hunde)?! :hmm:

 

Der er vi så så forskellige, for jeg kan godt se det sjove. Specielt Poul Henningsens citat finder jeg meget rammende når jeg læser indlæg på hundefora :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er vi så så forskellige, for jeg kan godt se det sjove. Specielt Poul Henningsens citat finder jeg meget rammende når jeg læser indlæg på hundefora :rolleyes:

 

He, jeg har det lidt på samme måde - grinte lidt af citaterne og føler mig da overhovedet ikke ramt :engel::engel:

 

Synes især de der intelligenslister er sjove.... At ligge øverst på den er jo ikke tegn på intelligens, bare på, at hunden er nem at træne.... (og ja, borderne ligger øverst - men kloge er de altså ikke)

Link til indlæg
Del på andre sites

He, jeg har det lidt på samme måde - grinte lidt af citaterne og føler mig da overhovedet ikke ramt :engel::engel:

 

Synes især de der intelligenslister er sjove.... At ligge øverst på den er jo ikke tegn på intelligens, bare på, at hunden er nem at træne.... (og ja, borderne ligger øverst - men kloge er de altså ikke)

 

 

Præcis.

Hvis man er glad for sin hund, og det fungerer for en, så er de lister da fuldkommen ligegyldige, eller er det bare mig? -det er jo bare en måde at gøre ting op på.

 

bare fordi man ikke scorer højt i en intelligenstest som menneske er det jo ikke ensbetydende med man er dum.

Link til indlæg
Del på andre sites

He he, jeg kan da godt se sammenhængen mellem en golden og Bubber :lol: De er begge sådan nogle lalleglade "idioter" :lun:

 

Jaeh, et eller andet sted har du nok ret - vil bare ikke byde Mio at være Bubber! :megaked: Selvom jeg godt er klar over, at han langt fra er BS! :lol:

 

I skulle se den tegning der er bundet med til teksten i bogen ang Golden - hvis man synes sådanne avis-tegninger er sjove, så skulle man næsten låne bogen bare for at se dem! ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...