Hop til indhold

Ubehagelige oplevelser med folk er ikke bryder sig om muskelhunde.


Gæst Venus222
 Share

Recommended Posts

Oprindeligt skrevet af Zarina

Nej, det kan du ikke, for det handlede kun om de sager, hvor der blev udbetalt erstatning, dvs. at skaden har haft et seriøst omfang. ;-)

 

Min veninde har lige fået hundekassen til at udbetale erstatning for en mobiltelefon som hendes hund havde slået ud af hånden på naboen i glæde over hans besøg.

Ja nogen vil jo nok kalde det et seriøst omfang hvis man skal leve uden sin mobil i 2-3 uger mens sagen behandles. Men det er faktisk også sådanne sager det tælles med .. hvilket gør at jeg bare ikke kan tage de statistikker seriøst

Og JA hendes hund går med i gruppen Muske/kamphund.

 

Ups... glemt også lige at hundekasse måtte betale for nogle ridser i en bil som var forsaget af hundens snor da den stod bundet ved bagerens "Drive in".. (hundekrogen er nu fjernet da snoren på hunden max måtte være 40 cm hvis en bundet hund skulle undgå at røre de biler der holdt ved lugen:damn:)

 

Men endnu en sag i statistikken om udbetalt erstatning for skader forvoldt af muskel/kamphunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 205
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Marie Svane
Jeg går, hvis muligt, altid over på den anden side af gaden, uanset hvad hund jeg m¢der. Det er altså ikke fedt at skulle passere en anden hund med mine tre, uanset hvad.

At gå over på den anden side beh¢ver ikke have noget med den hund man m¢der at g¢re, det kan ligeså vel være for ens egen hunds skyld. Så inden alle muskelhunde ejere tror det er pga frodomme, så husk på at det kan være den anden hund der har et problem med at passere andre hunde frontalt eller for tæt.

 

Fuldstændig rigtigt!!!

Jeg har selv en lille hanhund som er meget arrig overfor alle andre hunde. Store som små. Så jeg undgår helst andre hunde, for deres skyld. Han er en blandning af en Pomeranier og en chihuahua så han er en meget lille hund, og folk er sikre på at jeg går over på den anden side fordi jeg er bange for deres hund. Men sådan hænger det altså ikke lige sammen altid :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sorry, men dit ord er ikke nok. Tænk hvis man skulle tro blindt på alt hvad man læser på internettet :lol: :blink:

Jeg er tilhænger af at man bakker sine meninger op med beviselige facts :5up:

Det er jeg da også :blink: men hvis andre ikke gør det med deres "påstande" gider jeg hellere ikke ulejlige mig med det. Så barnlig er jeg nemlig :fornaermet:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jeg da også :blink: men hvis andre ikke gør det med deres "påstande" gider jeg hellere ikke ulejlige mig med det. Så barnlig er jeg nemlig :fornaermet:

 

Ej, helt ærligt - jeg nævnte, hvor jeg havde min oplysning fra, så det ville tage dig 10 sek. selv at gå ind på siden og tjekke efter.

Du kan da også få et link, hvis du vil:

 

https://www.dyrekassen.dk/?DK/NYT%20og%20AKTUELT/Hunde%20laver%20flere%20skader.aspx

 

Jeg skrev også, at jeg bestemt troede dig, men jeg forstod simpelthen ikke din formulering, som var lidt mærkelig rent sprogligt, hvorfor meningen ikke fremgik helt klart.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min veninde har lige fået hundekassen til at udbetale erstatning for en mobiltelefon som hendes hund havde slået ud af hånden på naboen i glæde over hans besøg.

Ja nogen vil jo nok kalde det et seriøst omfang hvis man skal leve uden sin mobil i 2-3 uger mens sagen behandles. Men det er faktisk også sådanne sager det tælles med .. hvilket gør at jeg bare ikke kan tage de statistikker seriøst

Og JA hendes hund går med i gruppen Muske/kamphund.

 

Ups... glemt også lige at hundekasse måtte betale for nogle ridser i en bil som var forsaget af hundens snor da den stod bundet ved bagerens "Drive in".. (hundekrogen er nu fjernet da snoren på hunden max måtte være 40 cm hvis en bundet hund skulle undgå at røre de biler der holdt ved lugen:damn:)

 

Men endnu en sag i statistikken om udbetalt erstatning for skader forvoldt af muskel/kamphunde.

 

Nu stod der godt nok, at det var sager, hvor offeret var en hund, så jeg går ikke udfra, at mobiltelefoner og ridser i bilen tæller med dér ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu stod der godt nok, at det var sager, hvor offeret var en hund, så jeg går ikke udfra, at mobiltelefoner og ridser i bilen tæller med dér ;)

 

Det er vist som man tolker det skrevne...

 

SITAT fra hundekassen :

-----------------------------------------------------

Hunde laver flere alvorlige skader

Hunde i Danmark er skyld i flere alvorlige skader end tidligere. Erstatningerne er steget markant de seneste to år, viser nye tal fra Forsikring & Pension

 

Hunde er skyld i flere alvorlige skader.

Erstatningerne efter hundeskader er steget med 60 pct. på to år, fra 32 mio. i 2006 til 51 mio. i 2008. Den store stigning i erstatninger kommer på trods af, at det samlede antal hundeskader de seneste år har ligget stabilt på mellem 12.000 og 13.000.

 

- Markant større erstatninger uden der er kommet flere sager med hundeskader. Det er et tegn på en stigning i de meget alvorlige skader, hvor en hund har skambidt et menneske eller har været skyld i et trafikuheld, siger afdelingsleder Kai Døring Larsen, fra Forsikring & Pension.

 

Kamphunde bider mere.

Efter nogle år med færre alvorlige hundeskader er tendensen nu desværre vendt. Vores vurdering er, at stigningen blandt andet skyldes, at danskerne ikke går til hundetræning så meget som tidligere, og de stadig flere kamphunde i Danmark.

Det siger Kai Døring Larsen, der er daglig leder af den fælles forsikringspulje FAH, som betaler erstatning til hundeofferet, hvis hunden ikke er forsikret.

 

Kamphundene optræder oftere og oftere i sager, hvor den fælles forsikringspulje må betale erstatning til hundeofferet. Kamphunde var med i ca. hver tredje af de 222 sager, som forsikringspuljen FAH havde i 2008.

 

- Vi har markant flere sager end tidligere, hvor en kamphund har bidt et menneske eller overfaldet en anden hund, siger Kai Døring Larsen.

 

Mundkurv til alle kamphunde

Mundkurv og snor til alle kamphunde, når de går tur. Det er en af stramningerne i forslaget til en ny hundelov, som nu er blevet fremsat i kølvandet på de sidste års mange alvorlige sager med kamphunde.

 

Antallet af kamphunde er i dag oppe på ca. 20.000 mod blot 1.000 for 5 år siden.

--------------------------------------------------

 

Jeg går udfra at det er dette sitat du hentyder til...

 

Og så må jeg vist heller melde mig ud af denne debat for jeg har ingen kamphund og jeg skræmmes heller ikke over kamphunde... jeg skræmmes over de ejere som ikke kan håndtere den race de har valgt... og så er det for mig ligemeget om det er en kamp/muskel eller en skødehund !!

 

God aften !!

Link til indlæg
Del på andre sites

synes ikke vi klynker..

 

vi er også mennesker med følelser :megaked::megaked::megaked:

 

ellers er det graden af "tilråbene" :hmm:

 

Jeg kan godt se hvorfor det kan gå ind under huden når folk siger noget grimt om ens hundetype (skal da indrømme at jeg også gør det, hvis folk antyder at retrievere er simple hunde der ikke lever for andet end at gøre deres ejere tilpas). Så synes man jo at folk ikke ved hvad de udtaler sig om. Men det er altså tit sådan at folk får skrevet ting som i mine ører lyder: det er kun fordi jeg har kamphund at folk er sådan,... og nej, det er det ikke. Vi andre møder også idioter der sviner een til ubegrundet, selvom det sikkert ikke er så tit som I oplever det.

 

Den med rødt: er det en hentydning til os herinde?.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan godt se hvorfor det kan gå ind under huden når folk siger noget grimt om ens hundetype (skal da indrømme at jeg også gør det, hvis folk antyder at retrievere er simple hunde der ikke lever for andet end at gøre deres ejere tilpas). Så synes man jo at folk ikke ved hvad de udtaler sig om. Men det er altså tit sådan at folk får skrevet ting som i mine ører lyder: det er kun fordi jeg har kamphund at folk er sådan,... og nej, det er det ikke. Vi andre møder også idioter der sviner een til ubegrundet, selvom det sikkert ikke er så tit som I oplever det.

 

Den med rødt: er det en hentydning til os herinde?.

Nej og du behøver ikke føle dig personligt ramt :kys:

 

Jeg mener det er de tilråb man får pga. sit valg af hund. Og de ting der siges.

 

Ikke fordi man har hund.

 

Man småhunde ejer må tit også hører på meget.

Men jeg kunne så ikke finde på at skrive de er nogle klynkehoveder hvis de oprettede en tråd og hvad folk sagde mht. deres valg af hund (sådan tråd eksistere vist allerede)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej og du behøver ikke føle dig personligt ramt :kys:
Okay. :5up:

 

Man småhunde ejer må tit også hører på meget.

Men jeg kunne så ikke finde på at skrive de er nogle klynkehoveder hvis de oprettede en tråd og hvad folk sagde mht. deres valg af hund (sådan tråd eksistere vist allerede)

Det tror jeg da heller ikke jeg kunne, sådan ud i den blå luft, men her var det jo trådstarter (der selv har en muskelhund) der skrev følgende:

 

Inde på hundegalleriet er der nærmeste ikke andet end klynketråde over hvor onde andre mennesker er. Jeg betvivler ikke at folk med "vores" racer indimellem oplever at andre mennesker ser sig gale på dem,.....

 

Så egentlig gav jeg hende bare ret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg ikke oplevet særligt slemme ting med andres muskelhunde.

 

Men vi skal passe på med de statistikker vi smider om os med.

FAH skriver:

Kamphunde bider mere.

Efter nogle år med færre alvorlige hundeskader er tendensen nu desværre vendt. Vores vurdering er, at stigningen blandt andet skyldes, at danskerne ikke går til hundetræning så meget som tidligere, og de stadig flere kamphunde i Danmark.

Det siger Kai Døring Larsen, der er daglig leder af den fælles forsikringspulje FAH, som betaler erstatning til hundeofferet, hvis hunden ikke er forsikret.

 

 

Der er 3 ting i denne sætning der vækker min bekymring.

 

For det første:Ved at hive den blå sætning ud af sammenhængen, undgår man behændigt den lilla sætning der i mine øjne er langt mere alvorlig set fra både hundenes side men så sandeligt også fra samfundets side.

For det andet:

Bemærk at de to ting sidestilles og den ene derfor ikke er mere årsag end den anden.

For det tredje:

Den røde sætning mangler tilføjelsen at der også udbetales erstatning til offer, dersom gernings-hunden ikke kendes eller ikke med sikkerhed kan identificeres.

Link til indlæg
Del på andre sites

Den røde sætning mangler tilføjelsen at der også udbetales erstatning til offer, dersom gernings-hunden ikke kendes eller ikke med sikkerhed kan identificeres.

Jeg synes at regningen burde sendes til ejeren af den uforsikrede hund, for hvorfor går vi andre rundt og betaler vores forsikring?. For at undgå en lille bitte bøde?.

 

Nej, jeg ved ikke hvordan det fungerer men som det ser ud i mit hoved kan jeg godt forstå at folk så vælger at spare på deres ansvarsforsikring.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes at regningen burde sendes til ejeren af den uforsikrede hund, for hvorfor går vi andre rundt og betaler vores forsikring?. For at undgå en lille bitte bøde?.

 

Nej, jeg ved ikke hvordan det fungerer men som det ser ud i mit hoved kan jeg godt forstå at folk så vælger at spare på deres ansvarsforsikring.

 

Det er FAH der umidelbart betaler og de forsøger derefter via civilt søgsmål at indkassere pengene fra den uforsikrede hundeejer. I tilfælde af hunden ikke kendes eller er løbet væk igen så er det rigtigt nok "os" der betaler. Men det er for at stille forurettede skadesløs i forbindelse med hundeskader.

 

Det fungerer i øvrigt på samme måde med biler og cykler. Cylker skal jo ikke være ansvarsforsikret. Og derfor er det Altid bilens forsikring der betaler selvom en cyklist laver en fejl.

 

Et eks på det er her:

Jeg blev påkørt af 2 cyklister på hver deres racercykel. Det var helt klart deres egen skyld ,,,Men, Min forsikring skulle betale for deres skader og jeg fik en bon på min selvrisiko for at få lavet min forskærm og min motorhjelm. Ialt ca 4-5.ooo Kr. :damn:

 

Konklution: Det kostede mig 4-5.000 at to cyklister var ligeglade med færdselsloven. :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er FAH der umidelbart betaler og de forsøger derefter via civilt søgsmål at indkassere pengene fra den uforsikrede hundeejer. I tilfælde af hunden ikke kendes eller er løbet væk igen så er det rigtigt nok "os" der betaler. Men det er for at stille forurettede skadesløs i forbindelse med hundeskader.

Okay, jamen det lyder da mere rimeligt.

 

Det fungerer i øvrigt på samme måde med biler og cykler. Cylker skal jo ikke være ansvarsforsikret. Og derfor er det Altid bilens forsikring der betaler selvom en cyklist laver en fejl.

 

Et eks på det er her:

Jeg blev påkørt af 2 cyklister på hver deres racercykel. Det var helt klart deres egen skyld ,,,Men, Min forsikring skulle betale for deres skader og jeg fik en bon på min selvrisiko for at få lavet min forskærm og min motorhjelm. Ialt ca 4-5.ooo Kr. :damn:

 

Konklution: Det kostede mig 4-5.000 at to cyklister var ligeglade med færdselsloven. :stupid:

Måske skulle du til at bruge 3. gear. :lol: Så kører de vel ikke ind i dig når du bremser op.

 

Spøg til side, så kører alt for mange cyklister med hovedet under armen og virker til at forvente at billister og de højere magter får dem sikkert fra a til b.

Link til indlæg
Del på andre sites

Havde faktisk bestemt ikke at skrive i denne tråd :genert: Altså først så har jeg altså også oplevet folk som bare går i panik uanset hvilken hund de møder, selv en bamse Golden som min:lun: så altså nogen kan bare ikke lide hunde, selvom de selv har en, jeg fatter det ikke men sådan er det bare, og det høre så ikke til her for jeg har mange eksempler på det.

Men ærligtalt er jeg træt af at muskelhunde ejer har så ondt af dem selv, man vælger selv sin hund, og hvis I som jeg tror de fleste i dette forum er ansvarlige og virkelige hunde mennesker, så har I sat jer meget ind i jeres race, altså I kender til hvordan de er :-D så derfor ved I også at der er chance for at jeres hunde ikke kan med ejet køn når de bliver voksne, og at I måske ikke kan slippe jeres hunde løs i hundeskove osv.

Og så må I også vide at jeres hunde måske ikke er dem som folk med "alm" hunde vælger først som legeselskab, og det må I vel bare tage for det det er og så lade andre om det.

Jeg vælger også helt bevidst muskelhunde fra, der er flere grunde :hmm: Min egen hund er en stor hanhund. og jeg tør ikke satse på at der ikke bliver noget, er lidt utryg ved de mgl signaler fra muskelhunden, og at det går galt fordi min hund ikke får en advarsel før det går galt, for får han det viger han, jeg er synes jeg selv ret god til at læse min egen hund, og han puster sig op over for den type hunde (sikkert fordi han er utryg) men så sender han jo nogle signaler, som en lab feks vil besvare med et hey flyt dig eller dig vil jeg godt snakke med :blink: det synes jeg bare ikke jeg ser hos muskel hunde SORRY og ja så har vi nogle skønne hunde som vi går tur med og som Zacko elsker så ja jeg tillader mig at vælge til og fra på min hunds vejene :mrgreen: Men altså vi møder også andre hunde feks en pykopat golden :evil: med nogle unge piger som slet ikke har styr på noget ja der træder jeg også ind og får min hund vidre for jeg stoler ikke på den situation :evil:

Så måske er vi bare alle nødtil at respektere at de hunde vi selv knus elsker ikke er andres favorit, og når man så vælger en muskelhund, så ved man også hvad man går ind til når man som jer herinde er fornuftige mennesker og så må I tage det ansvar som det er at have de hunde, så som andre også skriver så er der måske flere grunde til folks flugt, ikke kun fordi vi som gør det er dumme og uvidende måske er vi bare kommet frem til at det fra valg gør jeg af den ene eller anden grund.

Håber altså ikke I alle slageter mig nu, for det er ikke noget med at jeg synes I er forkert på den eller at jeres hunde ikke er skønne, jeg mener bare ikke jeg er uvidende fordi jeg vælger jeres hunde fra (eller at min hund ikke må snakke med dem, for jeg vil godt :blink:)

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har ikek ondt af mig selv.

Jeg har ondt af de folk der mener deres selvværd bliver større af at åben efter folk , om det homoseksuel haters, racister eller hvad det er.....

Man råber bare ikek af folk pga. deres valg af hund, deres hudfarve. klovnebukser. ect.

 

Helt enig. Folk er blevet mere uopdragne og forstår ikke at det ikke er deres ansvar at fortælle andre mennesker om deres uforbeholde meninger.

 

Men det er små mennesker, Guanomo. Så man skal nok bare tænke at det ikke er noget de kan gøre for.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har ikek ondt af mig selv.

Jeg har ondt af de folk der mener deres selvværd bliver større af at åben efter folk , om det homoseksuel haters, racister eller hvad det er.....

Man råber bare ikek af folk pga. deres valg af hund, deres hudfarve. klovnebukser. ect.

Har på intet tidspukt sagt det var ok at råbe af andre :genert: for Nej det har ingen ret til, men vil bare gerne have at man ikke bliver set skævt til og kaldt pivet, hysterisk eller andet fordi man træffer nogel valg for sin hund ligesom, jeg ikke kalder folk med muskelhunde grimme ting, er folk egen sag hvilken hund man vil have, men man må bare accepetere som jeg skrev at alle måske ikke elsker ens hund :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...