Hop til indhold

Ubehagelige oplevelser med folk er ikke bryder sig om muskelhunde.


Gæst Venus222
 Share

Recommended Posts

^Så længe det ikke står skrevet på hunden, om den en dag vil gå amok eller ej, så bliver det nok svært at ændre mange menneskers syn på muskelhunde, når de står for så mange og så alvorlige ulykker.

 

Det er ikke ensbetydende med, at man tror, at alle individer fra den hundetype vil gøre noget, men når der ikke er nogen vandtæt måde at udpege "synderne" på - slet ikke for en fremmed forbipasserende - så er det jo en logisk konklussion at vælge helt at undgå dem. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 205
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

^Jeg kan sagtens forstå folk vælger at undgå en bestemt slags hunde, men der kan jo være forskellige årsager til det. Som f.eks at deres egen hund ikke bryder sig om "brydekamplege"(som en del muskelhunde mestrer til fulde-min egen inklusiv ;-)), at deres egen hund har dårlige erfaringer med den slags hunde, at ejer har dårlige erfaringer med den slags hunde, at ejer er nervøs pga. de mange sager i medierne osv.

Ingen grund er i mine øjne bedre eller værre end de andre, det er jo helt naturligt at passe på at ens egen hund ikke havner i farlige/ubehagelige situationer.. Men (og dette er jo skyld i at denne tråd overhovedet eksisterer) der er jo også stor forskel på hvordan folk tackler deres angst/ubehag mm. overfor denne slags hunde..

Link til indlæg
Del på andre sites

Et mere nuanceret syn er da også en god start, det ville da være dejligt hvis flere af ekstrabladets læsere var af den holdning:blink: Men er det fordi du er bange for den "slags hunde" eller bryder du dig bare ikke om dem? Og er det alle "muskel/kamphunde" eller kun enkelte racer?

Jeg ved spørgsmålet ikke er til mig, men jeg svarer alligevel. :lol: Jeg reagerer med at undgå, når jeg fornemmer at min hund ikke synes det er rart at skulle i nærheden af en specifik hund (han har fået lidt mistillid efter et overfald begået af en amr. bulldog og er blevet lidt racistisk efterfølgende). Jeg træner dog med at lade ham møde tæver af kamphunde i f.eks. Bernsdorffparken, da jeg ikke formoder man kommer derinde, hvis ens hund kan finde på at blive sur på andre hunde. Men ikke engang små tæver bryder han sig om at være i nærheden af, så det er lidt svært.

 

Thailo er lidt en lost cause og der er heller ikke nogen tvivl om, at hvis han (gud forbyde det) nogensinde bliver overfaldet igen af en kamp/ muskelhund, så bliver han aflivet. Tror ikke det vil være muligt at reparere på skaden igen (han er 10 år og næsten døv). Derfor er jeg nok ekstra forsigtig.

 

Men min skade vil jeg arbejde videre på og min næste hund, som ingen lig har i skabet, vil blive introduceret til kamphunde i de situationer hvor jeg finder det sikkert.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved spørgsmålet ikke er til mig, men jeg svarer alligevel. :lol: Jeg reagerer med at undgå, når jeg fornemmer at min hund ikke synes det er rart at skulle i nærheden af en specifik hund (han har fået lidt mistillid efter et overfald begået af en amr. bulldog og er blevet lidt racistisk efterfølgende). Jeg træner dog med at lade ham møde tæver af kamphunde i f.eks. Bernsdorffparken, da jeg ikke formoder man kommer derinde, hvis ens hund kan finde på at blive sur på andre hunde. Men ikke engang små tæver bryder han sig om at være i nærheden af, så det er lidt svært.

 

Thailo er lidt en lost cause og der er heller ikke nogen tvivl om, at hvis han (gud forbyde det) nogensinde bliver overfaldet igen af en kamp/ muskelhund, så bliver han aflivet. Tror ikke det vil være muligt at reparere på skaden igen (han er 10 år og næsten døv). Derfor er jeg nok ekstra forsigtig.

 

Men min skade vil jeg arbejde videre på og min næste hund, som ingen lig har i skabet, vil blive introduceret til kamphunde i de situationer hvor jeg finder det sikkert.

 

Du må ihvertfald også rigtig gerne svare :blink:

Øv sikke trist med Thailo, sådan et overfald kan virkelig ødelægge en hunds psyke:cry:

Men det værste er bare at uanset hvor forsigtig man er, kan man aldrig gardere sig mod uansvarlige hundeejere og deres hunde. Da min tæve var hvalp gik jeg en del med hende et sted hvor man måtte have hunden løs-også i den tro at folk vel ikke gik dér, hvis hunden ikke fungerede med andre. Men :damn: hvor har jeg fortrudt dét idag for det er altså ikke alle der tænker sådan..

Reagerer Thailo kun negativt overfor kamp/muskelhunde eller er det også andre typer?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 5 months later...
Gæst Blaaaarh-xD

Efter vi har fået vores Aske så er der ikke folk der går tur forbi vores vej mere, kun drenge som prøver at gøre ham sur eller folk der kender ham.

 

og nogen gange om sommeren ligger han ude midt på vejen eller i indkørslen og toner over 'sit' kvater, og nogen 2-3 gange er der børn der kommet løbende hvor aske er blevet forskræket og vuffed men blev glad da han så det var børn, men alligevel vente børne grædende om og sagde de bare gerne ville leve, 10 minutter efter kom deres bedstemor og skældte os ud fordi vores hund var 'aggrasiv' og næsten havde dræbt hendes børnebørn ?

 

mig og min kæreste har også oplevet et gammelt ægtepar der ville melde aske, fordi han var en trudsel, for hunde og mennesker i kvarteret :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Efter vi har fået vores Aske så er der ikke folk der går tur forbi vores vej mere, kun drenge som prøver at gøre ham sur eller folk der kender ham.

 

og nogen gange om sommeren ligger han ude midt på vejen eller i indkørslen og toner over 'sit' kvater, og nogen 2-3 gange er der børn der kommet løbende hvor aske er blevet forskræket og vuffed men blev glad da han så det var børn, men alligevel vente børne grædende om og sagde de bare gerne ville leve, 10 minutter efter kom deres bedstemor og skældte os ud fordi vores hund var 'aggrasiv' og næsten havde dræbt hendes børnebørn ?

 

mig og min kæreste har også oplevet et gammelt ægtepar der ville melde aske, fordi han var en trudsel, for hunde og mennesker i kvarteret :(

 

Egentlig kan jeg godt forstå at folk ikke er specielt glade for det du fortæller. Jeg ville sgu også blive lidt urolig hvis min hund og jeg skulle passere en kamphund der lå midt på vejen (jeg går så ud fra at den ikke er i snor) og ville da klart vælge at gå ad andre ruter.

 

En hund der gøer når der kommer nogen forbi bør være rammet inde bag et hegn,.... og det uanset race. Kan ikke rigtig forstå at du synes det er okay at børn kommer til at reagere som de gør (hvis de græder er det vel ikke kun for at provokere dig) og så må du da holde din hund bag et hegn så han ikke kan komme til at forskrække dem (også selvom han blot vil lege).

 

Nå, det var bare en lille sur bøvs fra mig, så medlidenhed får du altså ikke herfra....... Og var jeg kamphundeejer ville jeg være rigtig ærgerlig over at læse din historie.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du må ihvertfald også rigtig gerne svare :blink:

Øv sikke trist med Thailo, sådan et overfald kan virkelig ødelægge en hunds psyke:cry:

Men det værste er bare at uanset hvor forsigtig man er, kan man aldrig gardere sig mod uansvarlige hundeejere og deres hunde. Da min tæve var hvalp gik jeg en del med hende et sted hvor man måtte have hunden løs-også i den tro at folk vel ikke gik dér, hvis hunden ikke fungerede med andre. Men :damn: hvor har jeg fortrudt dét idag for det er altså ikke alle der tænker sådan..

Reagerer Thailo kun negativt overfor kamp/muskelhunde eller er det også andre typer?

 

Høøøøps, det havde jeg vist ikke set dengang,.... for længe siden. :oops:

 

Men hvis du stadig læser med, så ja,.... det er utroligt så dårlige folk er til at tænke sig om og tænke på hvad de udsætter andre for, når de går på fritløbsområder. :evil:

 

Thailo reagerer på hunde der er monsterstore (dvs. newfoundland og irsk ulvehund f.eks.) men ellers de racer der også i mine øjne ligner lidt (altså f.eks. boxer og grand danoir). Sjovt nok kan han genkende bullmastiff`s i mængden (min veninde har den slags) og hilser helt roligt på dem. :vedikke: Hunde er sommetider lidt besynderlige. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Blaaaarh-xD
Egentlig kan jeg godt forstå at folk ikke er specielt glade for det du fortæller. Jeg ville sgu også blive lidt urolig hvis min hund og jeg skulle passere en kamphund der lå midt på vejen (jeg går så ud fra at den ikke er i snor) og ville da klart vælge at gå ad andre ruter.

 

En hund der gøer når der kommer nogen forbi bør være rammet inde bag et hegn,.... og det uanset race. Kan ikke rigtig forstå at du synes det er okay at børn kommer til at reagere som de gør (hvis de græder er det vel ikke kun for at provokere dig) og så må du da holde din hund bag et hegn så han ikke kan komme til at forskrække dem (også selvom han blot vil lege).

 

Nå, det var bare en lille sur bøvs fra mig, så medlidenhed får du altså ikke herfra....... Og var jeg kamphundeejer ville jeg være rigtig ærgerlig over at læse din historie.

 

 

 

 

 

 

Aske er ikke kamphund men Muskelhund (Brohholmer) selvom det ikke gør den store forskæl

Link til indlæg
Del på andre sites

Efter vi har fået vores Aske så er der ikke folk der går tur forbi vores vej mere, kun drenge som prøver at gøre ham sur eller folk der kender ham.

 

og nogen gange om sommeren ligger han ude midt på vejen eller i indkørslen og toner over 'sit' kvater, og nogen 2-3 gange er der børn der kommet løbende hvor aske er blevet forskræket og vuffed men blev glad da han så det var børn, men alligevel vente børne grædende om og sagde de bare gerne ville leve, 10 minutter efter kom deres bedstemor og skældte os ud fordi vores hund var 'aggrasiv' og næsten havde dræbt hendes børnebørn ?

 

mig og min kæreste har også oplevet et gammelt ægtepar der ville melde aske, fordi han var en trudsel, for hunde og mennesker i kvarteret :(

 

 

 

Nu er en broholmer en STOR hund, vi støder jævnligt på folk som smiler helt stivt og har stone blik når de går forbi aslan, fordi de sipelthen er bange. Det er synd for dem at de går glip af aslan, men jeg kan egentlig godt forstå dem :ae:

 

Så er der dem der udbryder "Gud hvor er han stor"

Og normalt tænker jeg kun over at han er stor når hans hale vælter et glas eller tænder lyset. Men ellers er han jo bare vores lille hund.

 

Jeg syntes du skulle finde hende farmoderen og forklare hvordan landet ligger, og evt spørge om hun ikke ville møde Aske på hendes primisser.

 

Vi oplever rigtig tit at folk bliver possitiv forundret over hvor stille aslan egentlig er og har et helt andet syn på ham når de går fra mødet med ham.

 

 

Aslan har sågar sine egne venner som vi ikke kan huske :mrgreen:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Egentlig kan jeg godt forstå at folk ikke er specielt glade for det du fortæller. Jeg ville sgu også blive lidt urolig hvis min hund og jeg skulle passere en kamphund der lå midt på vejen (jeg går så ud fra at den ikke er i snor) og ville da klart vælge at gå ad andre ruter.

 

En hund der gøer når der kommer nogen forbi bør være rammet inde bag et hegn,.... og det uanset race. Kan ikke rigtig forstå at du synes det er okay at børn kommer til at reagere som de gør (hvis de græder er det vel ikke kun for at provokere dig) og så må du da holde din hund bag et hegn så han ikke kan komme til at forskrække dem (også selvom han blot vil lege).

 

Nå, det var bare en lille sur bøvs fra mig, så medlidenhed får du altså ikke herfra....... Og var jeg kamphundeejer ville jeg være rigtig ærgerlig over at læse din historie.

 

Skal alle hunde ikke være rammet inde bag et hegn? Uanset om de råber eller ej?

 

Hilsen hundemor til råberøven :mrgreen:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis hunden bliver på grunden og ikke generer nogen er jeg egentlig ligeglad.

 

Om den generer nogen er vel én ting, men alting kan vel friste hunden til at forlade grunden uanset hvor godt opdraget den er; diverse dyr den vil jage, andre hunde enten vil lege med, angribe eller det kan være løbetidssæson, eller den kan forlade grunden ufrivilligt altså som at blive stjålet.

 

Det der med "det plejer den ikke at gøre" er skyld i mange hundeulykker :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Om den generer nogen er vel én ting, men alting kan vel friste hunden til at forlade grunden uanset hvor godt opdraget den er; diverse dyr den vil jage, andre hunde enten vil lege med, angribe eller det kan være løbetidssæson, eller den kan forlade grunden ufrivilligt altså som at blive stjålet.

 

Det der med "det plejer den ikke at gøre" er skyld i mange hundeulykker :blink:

 

Jeg skrev gøende fordi det var hvad Blaaarh-xD beskrev at hendes hund gjorde, og for at pointere at sådan noget ihvertfald ikke er iorden imo. Selvfølgelig kunne jeg have skrevet at det heller ikke er iorden hvis hunden forlader grunden efter en kat osv., men det er jo bare ikke det indlægget eller tråden handler om.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skrev gøende fordi det var hvad Blaaarh-xD beskrev at hendes hund gjorde, og for at pointere at sådan noget ihvertfald ikke er iorden imo. Selvfølgelig kunne jeg have skrevet at det heller ikke er iorden hvis hunden forlader grunden efter en kat osv., men det er jo bare ikke det indlægget eller tråden handler om.

 

Næ...men et hegn stopper jo ikke gøen, omend det kan skabe tryghed for omgivelserne og hunde-ejer. Hvorom alting er... så skrev jeg som jeg gjorde, for at du måske kunne se fornuften i at hegne uanset hvad, OT eller ej :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen

generelt synes jeg muskelhunde ejeren piver hele tiden over hvorfor medier og andre mennesker hader deres race så meget og hvorfor den bliver forbudt den er jo ligeså venlig og sød som alle andre racer og det er kun nogle enkelte hunde imellem som er et problem og det er HF skyld at hunde overfalder og en masse lort som man egentlig ikke kan bruge til en fløjtende hattefis

 

hundene af muskelhunde gruppen er et kæmpe problem i mange dele af verden ikke kun danmark de har nogle gener som man ikke kan opdrage sig ud af man kan efter mange årtier muligvis avle sig ud af det men det tager år og atter år:cry:

 

de har dræbt og lemlæstet mange hunde og formentlig også et vis antal mennesker

 

de pågældene racer eller blandinger deraf har intet og byde på som ingen andre racer også har som ikke nødvendigvis bliver så skøre når de tænder så vi mister intet ved at de egentlig uddør

Link til indlæg
Del på andre sites

Næ...men et hegn stopper jo ikke gøen, omend det kan skabe tryghed for omgivelserne og hunde-ejer. Hvorom alting er... så skrev jeg som jeg gjorde, for at du måske kunne se fornuften i at hegne uanset hvad, OT eller ej :blink:

 

Hvor ser du at jeg ikke kan se fornuften i at folk har deres haver hegnet ind?. Jeg skrev at hvis Blaaah-xD`s hund skræmte andre ved at gø af dem, så måtte den hegnes ind..... osv. Mit indlæg var et svar på en konkret situation og derfor nævnte jeg ikke alle mulige og umulige grunde til alle mulige andre ting.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor ser du at jeg ikke kan se fornuften i at folk har deres haver hegnet ind?. Jeg skrev at hvis Blaaah-xD`s hund skræmte andre ved at gø af dem, så måtte den hegnes ind..... osv. Mit indlæg var et svar på en konkret situation og derfor nævnte jeg ikke alle mulige og umulige grunde til alle mulige andre ting.

 

Nu synes jeg det bliver kværulantisk, man skal da have styr på sine dyr uanset hvad.

 

Du skriver jo selv at hvis den bliver på grunden så ser du ingen grund til det, og så er vi tilbage ved snore-debatten.

 

Jeg kan ikke med den der nogle hunde skal noget, og andre skal ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu synes jeg det bliver kværulantisk, man skal da have styr på sine dyr uanset hvad.

 

Du skriver jo selv at hvis den bliver på grunden så ser du ingen grund til det, og så er vi tilbage ved snore-debatten.

 

Jeg kan ikke med den der nogle hunde skal noget, og andre skal ikke.

Vi taler vist forbi hinanden og jeg siger ikke at jeg ikke ser nogen grund til at hegne ind, men at jeg er ligeglad hvis hunde bliver på deres grund.

 

Jeg svarer på hvad jeg ikke synes er iorden i et specifikt indlæg (som jeg er i tvivl om at du har læst siden du bliver ved med at argumentere for ting jeg langt henad vejen ikke er uenig med dig i),.... og ikke andet.

 

Nå, nu tror jeg vi har bidraget til nok spam i denne tråd, så ikke mere herfra.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 months later...
Gæst Line&Freja

Jeg synes godt nok det er ærgerligt at der er så mange der 'stadig' insisterer på at bruge ordet KAMPHUND

 

Min hund, Freja, er en amerikansk bulldog, hun er en bullhund, oprindeligt brug er arbejdshund på gård som kvæg og gårdvogter samt svinehund.

 

Min hunds race er på listen, men om hun er KAMPHUND - NEJ!

 

Hverken er hun født dertil og heller ej er min hensigt med hende derhenad.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...