Hop til indhold

du burde ikke ha hund


Gæst Maria24
 Share

Recommended Posts

Omg. er såå sur lige nu. Jeg har en labrador på 4 mdr. meget glad og hver gang vi går tur så vil hun snakke med alle folk og springer op af dem hvis ik jeg er hurtig nok med snoren. ja hun får skældud for det og jeg gør alt hvad jeg kan for at få hende til at høre efter. JA måske er jeg lidt blød i det i forhold til fx. en her i mit område der flår sin hvalp så hårdt i snoren at den piver højt og slår tre baglæns koldbøtter så den kan høre efter (sindsygt) så står jeg i toget med min vaps og der er en alkoholiker dame med sin hund løs og under kontrol (waw tillykke dame) så siger hun til mig du er for blød og jeg giver hende ret og griner lidt af det så siger hun undskyld mig men du burde ikke have hund, du ødelægger den!!! omg. hvad er det for noget at sige. blev så rasende men sagde ikke mere til hende.. hvad syntes i? jeg tror ikke på at ingen her har en hvalp der er sådan også!! geeez

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 96
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

ja hvad sker der lige, fordi min hund ville snakke med hendes hund og ikke ville lade være med at hoppe selvom jeg prøvede på AT få hende til at stoppe, hun mente åbenbart at man ødelægger sin hund hvis man ik skriger sine lunger ud af sin hund og tvinger den ned i gulvet når den hopper.. come on.. langt ude.. men er også det er iorden at være hård ved din hund, bare man ikke er ond ved dem, som nogle forstår ved at være hård ved en hund..

Link til indlæg
Del på andre sites

nej hun springer heller ik op af folk har hende altid tæt ind til mig når nogen kommer, men i toget var hun ik i nærheden af nogen hun stod bare og hoppede hos mig. jeg siger NEJ og trækker hende hurtigt tilbage!

Link til indlæg
Del på andre sites

nej hun springer heller ik op af folk har hende altid tæt ind til mig når nogen kommer, men i toget var hun ik i nærheden af nogen hun stod bare og hoppede hos mig. jeg siger NEJ og trækker hende hurtigt tilbage!

 

Har du så lært hende hvad "nej" betyder?

Det er ikke for at være efter dig, men for at hjælpe dig og din hund så folk ikke bliver sure.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg kan så fortælle at vi har samme prob. med vores snart 4 mån gamle lab, og vi gør lige som dig (tror jeg nok) - siger nej med et lille ryk i snoren... vi plejer så inden folk hilser på at sige at han godt kan hoppe op, og han skal sitte før der må hilses... - jeg har en forhåbning om at det stopper med tiden, for jeg hader selv at hunde hopper op...

Link til indlæg
Del på andre sites

ja hun ved hvertfald hvad nej betyder. folk bliver heller ikke sure på mig hvorfor skulle de det jeg har styr på hende, men man kan godt se at hun ikke gider høre efter jo siden hun hopper sådan selvom hun er helt tæt inde ved mig.. og det er helt klart mig der skal være meget mere hård. men at man så ikke burde have hund?? hvad er det for noget at sige man!!

Link til indlæg
Del på andre sites

ja hvad sker der lige, fordi min hund ville snakke med hendes hund og ikke ville lade være med at hoppe selvom jeg prøvede på AT få hende til at stoppe, hun mente åbenbart at man ødelægger sin hund hvis man ik skriger sine lunger ud af sin hund og tvinger den ned i gulvet når den hopper.. come on.. langt ude.. men er også det er iorden at være hård ved din hund, bare man ikke er ond ved dem, som nogle forstår ved at være hård ved en hund..

 

:stupid: :roll: Konen er da ikke ved sine fulde fem...

 

Havde en episode for ikke længe siden, hvor jeg var kørt i bil op på en cafe med Smilla (skulle lige have en is). Det var ret køligt, men jeg syntes det var synd Smilla skulle sidde tilbage i bilen mens jeg sad indenfor. Desuden elsker hun is... Så jeg vælger at sætte mig udenfor og tager 2 tæpper med hen til bordet. (Det ene til Smilla og det andet til mig). Idet jeg er ved at vikle det ene tæppe om mig går der en gammel dame forbi med en lille hund med dækken på. Jeg smiler til hende og så siger hun surt til mig- ''hvad med at tænke på hunden i stedet for bare på dig selv - tror du måske ikke den fryser i dette vejr?!'' Skulle jo for fanden lige til at tage Smilla op på skødet og pakke hende ind i tæppet...(Så er man pludselig dyre-mishandler):rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg kan så fortælle at vi har samme prob. med vores snart 4 mån gamle lab, og vi gør lige som dig (tror jeg nok) - siger nej med et lille ryk i snoren... vi plejer så inden folk hilser på at sige at han godt kan hoppe op, og han skal sitte før der må hilses... - jeg har en forhåbning om at det stopper med tiden, for jeg hader selv at hunde hopper op...

 

 

 

ja jeg siger altid når folk vil snakke med hende (og det vil de altid trods jeg står og skælder zoey ud for at være så vild) så siger jeg at hun springer direkte op i hovedet på jer og hopper vildt og så holder jeg hende på afstand så de kan se hvad jeg mener men de fare bare hen og nåårh lille hvalp.. fint nok så er de advaret og må selvom det.. som regl når hun aldrig at hoppe op af nogen før jeg har fat i hende, men hold op hun er stædig.. det er klart nok mig der ikke har fået hende til at forstå at det er MIG der bestemmer ikke hende.. men det kommer da. jeg har intet probelm med at være hårdt overfor hende, men måske ik lige i et tog hvor der er masser af mennesker og børn vil jeg da ik være hård, (selvom jeg burde) for der er altid en elelr anden der siger iih det er bare en glad hvalp du skal da ikke skælde den ud.. så som regl siger jeg bare nej og trækker hende til mig. men det er sku træls hun er så vild.. iih... har nogen et råd til hvordan man kan få sin hund til bedre at forstå at det mor siger er det der gælder?? syntes jeg har prøvet alt.. hjemme fatter hun det godt, men ude med andre og hunde så er hun totalt døv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen hvad tænker du da også på :stupid:

Du skulle da have pakket hunden ind først :mrgreen:

 

 

:blink:

 

Jeg tror også det var fejlen. :mrgreen: Hønemor som jeg er havde jeg sikkert også gjort det, hvis jeg kunne få hende til at vente på mig bagefter.

PS har købt et dækken i mellemtiden. Den sure gamle dame tror nok det er hendes fortjeneste hvis hun ser os igen. :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

ej altser.. som om du er dyremishandler.. dumme sure dame.. syntes nogle folk er for latterlige.. i stedet for en dranker dame skal sige du burde ikke have hund og gøre mig totalt rasende.. så kunen hun da sige prøv med fx. det her.... (et eller andet) det hjalp for mig da min var hvalp eller noget.. og så er min også bare en hvalp og i trods alderen har jeg hørt (cesar millan)og så er det klart det er mere arbejde i at lære den at forstå hvad der bliver sagt.. men det kommer da, jeg har da helt selv lært min mors labrador at lystre og være under fuld kontrol uden snor.. men nå nej jeg burde jo ik ha hund.. aaarh. (den dumme dame)

Link til indlæg
Del på andre sites

ja jeg siger altid når folk vil snakke med hende (og det vil de altid trods jeg står og skælder zoey ud for at være så vild) så siger jeg at hun springer direkte op i hovedet på jer og hopper vildt og så holder jeg hende på afstand så de kan se hvad jeg mener men de fare bare hen og nåårh lille hvalp.. fint nok så er de advaret og må selvom det.. som regl når hun aldrig at hoppe op af nogen før jeg har fat i hende, men hold op hun er stædig.. det er klart nok mig der ikke har fået hende til at forstå at det er MIG der bestemmer ikke hende.. men det kommer da. jeg har intet probelm med at være hårdt overfor hende, men måske ik lige i et tog hvor der er masser af mennesker og børn vil jeg da ik være hård, (selvom jeg burde) for der er altid en elelr anden der siger iih det er bare en glad hvalp du skal da ikke skælde den ud.. så som regl siger jeg bare nej og trækker hende til mig. men det er sku træls hun er så vild.. iih... har nogen et råd til hvordan man kan få sin hund til bedre at forstå at det mor siger er det der gælder?? syntes jeg har prøvet alt.. hjemme fatter hun det godt, men ude med andre og hunde så er hun totalt døv.

 

Jeg kan sagtens forstå at det er træls, hvordan folk reagerer.

Men jeg er faktisk enig med hende, der siger at hun bare er glad. Det er vigtig at forstå, at en hvalp der hopper op, er altså ikke ved at overtage magten, eller prøver at være trodsig. Den er bare glad.

 

Du kan eventuelt prøve at invitere nogle bekendte på besøg, og lade dem hilse på hende helt stille og roligt, og så er det en god idé at de bukker sig ned, så hun lærer at man ikke behøver at hoppe op, for at sige goddag.

 

Held og lykke med det! :5up:

Og så har jeg forresten lige set dine billeder af hende, hun ser godt nok sød ud! :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dumle hopper stadig op ad folk. Ikke når vi går, men står vi stille og han får øje på nogen kan han godt finde på det. Vi får tager altid kontakt til ham og får ham i sit mens de går forbi. Hvis folk vil hilse på ham får de altid at vide at han hopper op. Spørger de ikke inden er de selv ude om det.

 

men jeg kan sagtens forstå at folk ikke kan lide at en hund hopper op ad dem. At sige man ikke burde have hund er måske lige i overkanten, men man bør stadig gøre hvad man kan for at det ikke sker for nogle mennesker er virkelig rædselslagne for hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

ej altser.. som om du er dyremishandler.. dumme sure dame.. syntes nogle folk er for latterlige.. i stedet for en dranker dame skal sige du burde ikke have hund og gøre mig totalt rasende.. så kunen hun da sige prøv med fx. det her.... (et eller andet) det hjalp for mig da min var hvalp eller noget.. og så er min også bare en hvalp og i trods alderen har jeg hørt (cesar millan)og så er det klart det er mere arbejde i at lære den at forstå hvad der bliver sagt.. men det kommer da, jeg har da helt selv lært min mors labrador at lystre og være under fuld kontrol uden snor.. men nå nej jeg burde jo ik ha hund.. aaarh. (den dumme dame)

 

Er det hans metoder du træner?

 

Hvorfor ikke lære din hund (selv om den er ung) ikke at springe op. Du kan nemt lære den at sætte sig og først hilse når du siger til. Du snal bare have fat i nogle der kan være figuranter

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan sagtens forstå at det er træls, hvordan folk reagerer.

Men jeg er faktisk enig med hende, der siger at hun bare er glad. Det er vigtig at forstå, at en hvalp der hopper op, er altså ikke ved at overtage magten, eller prøver at være trodsig. Den er bare glad.

 

Du kan eventuelt prøve at invitere nogle bekendte på besøg, og lade dem hilse på hende helt stille og roligt, og så er det en god idé at de bukker sig ned, så hun lærer at man ikke behøver at hoppe op, for at sige goddag.

 

Held og lykke med det! :5up:

Og så har jeg forresten lige set dine billeder af hende, hun ser godt nok sød ud! :lun:

 

ja hun er netop bare en glad hvalp, self. kunne jeg nok godt ha lidt mere magt over hende i det hun slet ik høre efter, men det kommer da.. HUn får hvertfald ikke lov til at slippe afsted med hvad som helst.. når der er venne rpå besøg siger jeg de skal ignorere hende når hun hopper op, men det kan de ikke finde ud af. ok det os træls at hunden gør det. så det kunne være jeg skulle prøve dit råd-- fx. når jeg komme rhjem hopper hun aldrig op af mig, men er glad kan jeg se.. så hun ved da godt noget af det hun lære:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det hans metoder du træner?

 

Hvorfor ikke lære din hund (selv om den er ung) ikke at springe op. Du kan nemt lære den at sætte sig og først hilse når du siger til. Du snal bare have fat i nogle der kan være figuranter

 

 

ja jeg bruger lidt af hans og det virker skide godt. men det med at springe siger jeg KUN nej og river hende tilbage.. ja det kan være jeg skulle prøve det.. jeg ved godt du kan lære en hund i ung alder at høre efter også selvom de er i trods alderen.. men hvordan dog?? det er meget svært. men jeg vil da forsøge med din teknink.

Link til indlæg
Del på andre sites

Dumle hopper stadig op ad folk. Ikke når vi går, men står vi stille og han får øje på nogen kan han godt finde på det. Vi får tager altid kontakt til ham og får ham i sit mens de går forbi. Hvis folk vil hilse på ham får de altid at vide at han hopper op. Spørger de ikke inden er de selv ude om det.

 

men jeg kan sagtens forstå at folk ikke kan lide at en hund hopper op ad dem. At sige man ikke burde have hund er måske lige i overkanten, men man bør stadig gøre hvad man kan for at det ikke sker for nogle mennesker er virkelig rædselslagne for hunde.

 

jamen hør nu:) hun hoppeder IKKE op af folk jeg har fat i hende, hun hopper i luften tæt ved mig.. jeg har fuld forståelse for at folk ville blive sure over hun fik lov til at hoppe op af dem, det er helt og aldeles min skyld hvis det er. men nej jeg har hende hun vil bare gerne så det er luften en cm ud fra mig hun hopper i. så hun rør ik noget og det gjorde hun helle rikke i toget.. det var bare hende damen med sin perfekt opdragede hund der sagde det.. så det gjorde mig sur, ville ikke sige noget hvis zoey havde hoppet op af hende, det må folk gerne rase over:) det værste er at mange folk provokere hedne til at blive vildere når jeg hiver hende væk og siger nej og prøver at gå skal de da lige hen og hilse alligevel. come on.. ved ik om jeg skal blive sur eller grine over det.. ih altser

Link til indlæg
Del på andre sites

ja jeg bruger lidt af hans og det virker skide godt. men det med at springe siger jeg KUN nej og river hende tilbage.. ja det kan være jeg skulle prøve det.. jeg ved godt du kan lære en hund i ung alder at høre efter også selvom de er i trods alderen.. men hvordan dog?? det er meget svært. men jeg vil da forsøge med din teknink.

 

Jeg kan anbefale dig en bog, kan lånes på biblioteket:

Hvalpen skrevet af Lone Greva, her er en masse gode metoder. Hun bruger helt andre end CM, men de er lige så gode

Link til indlæg
Del på andre sites

Husk hun stadig er hvalp (kan læse mange af mine egne frustrationer i dine beskeder), men jeg tror at det nok skal komme, husk på at hvalpe skal lære tingene maaaange gange først og at koncentrationen nogle gange ikke rækker så langt..

 

men ja det er surt når bissen bare ikke hører efter... vores er også ret glad så vi har også nogle "kampe", men det er jo charmen med hvalpe...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan sagtens forstå at det er træls, hvordan folk reagerer.

Men jeg er faktisk enig med hende, der siger at hun bare er glad. Det er vigtig at forstå, at en hvalp der hopper op, er altså ikke ved at overtage magten, eller prøver at være trodsig. Den er bare glad.

 

Du kan eventuelt prøve at invitere nogle bekendte på besøg, og lade dem hilse på hende helt stille og roligt, og så er det en god idé at de bukker sig ned, så hun lærer at man ikke behøver at hoppe op, for at sige goddag.

 

Held og lykke med det! :5up:

Og så har jeg forresten lige set dine billeder af hende, hun ser godt nok sød ud! :lun:

 

 

ja hun er jo bare glad, men tror os der er lidt trods i det.. eller jah det ved jeg ikke 99 procent er hvertfald bare hvalpeglæde.. men hun kender jo godt et nej så der trodser hun jo lidt alligevel:) hehe, men ser det ik som en magt ting. men det kan det jo blive senere hen:)

Link til indlæg
Del på andre sites

jamen hør nu:) hun hoppeder IKKE op af folk jeg har fat i hende, hun hopper i luften tæt ved mig.. jeg har fuld forståelse for at folk ville blive sure over hun fik lov til at hoppe op af dem, det er helt og aldeles min skyld hvis det er. men nej jeg har hende hun vil bare gerne så det er luften en cm ud fra mig hun hopper i. så hun rør ik noget og det gjorde hun helle rikke i toget.. det var bare hende damen med sin perfekt opdragede hund der sagde det.. så det gjorde mig sur, ville ikke sige noget hvis zoey havde hoppet op af hende, det må folk gerne rase over:) det værste er at mange folk provokere hedne til at blive vildere når jeg hiver hende væk og siger nej og prøver at gå skal de da lige hen og hilse alligevel. come on.. ved ik om jeg skal blive sur eller grine over det.. ih altser

 

Okay, men når hun gør det vil det eventuelt også hjælpe at du får hende til at tage kontakt til dig og holder kontakten lidt mens hun sidder ned og falder til ro.

Det kan som regel gøres ved hjælp af gode godbidder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Husk hun stadig er hvalp (kan læse mange af mine egne frustrationer i dine beskeder), men jeg tror at det nok skal komme, husk på at hvalpe skal lære tingene maaaange gange først og at koncentrationen nogle gange ikke rækker så langt..

 

men ja det er surt når bissen bare ikke hører efter... vores er også ret glad så vi har også nogle "kampe", men det er jo charmen med hvalpe...

 

 

ja hun er jo bare n hvalp og hvalpe skal ha det advide maaaange gange. og det er da ik ensbetydende med at jeg ik kan opdrage en hund.. (damen fra togets citat) jeg ved det nok skal komme, men det hende i toget sagde er bare for meget ( i kan godt høre det lige ramte en raseri nerve ik? hehe) fx. en der bor her med sin hvalp der er 17 uger.han er meget meget hård ved sin hvalp FOR hård. han lader mig og hans hund lege men pludselig må hans ikek lege og SKAL rives væk og kun kigge på zoey. og så må de lege igen.. hmm.. og så legede de og han knurrede af zoey vild da de legede så flåede han den så hårdt tilbage at den skrev så højt og slog koldbøtter tilbage og sad og kiggede fortumlet rundt. ej det er for vildt syntes jeg. og så hvis den går forbi mig eller andre hunde så skælder han den ud for vildt. men ok har meget kontrol over den den løber allerede uden snor og han kan styre den, det er imponerende, men tror altser også meget af det er frygt, hvem ved hvad der sker inden døre..

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay, men når hun gør det vil det eventuelt også hjælpe at du får hende til at tage kontakt til dig og holder kontakten lidt mens hun sidder ned og falder til ro.

Det kan som regel gøres ved hjælp af gode godbidder.

 

 

okay, ja jeg må prøve det. jeg er åben for alle råd hehe. men jeg eksistere næsten ikke når hun er ude.. det ret vildt:) men må jo kæmpe en kamp så. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...