Hop til indhold

Pis og lort - det er mig?


Amocca
 Share

Recommended Posts

:evil: så du hader vores knægt :shock:

:vedikke: Det er jo ikke noget personligt :vedikke:

 

Børn larmer, lugter, sviner, knævrer ustandseligt og fylder det hele! Og hvis jeg nogensinde får et, vil jeg blive verdens ledeste stazi-mor, for at forhindre mit barn i at gøre ovenstående! :mrgreen:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror vores hunde fornemmer langt mere end vi skulle tro og helt ærligt, så tror jeg ikke du får ændret Karlas indstilling til børn i følge med dig, førend du selv ændrer din egen grundholdning/indstilling til børn!

 

Når (hvis) dette sker, kan du så arbejde videre...

 

Men det ér svært at ændre, jeg hader også børn og deeeet kommer sgu nok ikke til at ændre sig :lol: Jeg har dog aldrig følt nogen form for bekymring omkring mine kræ og børn - det er bare nogen de har mødt i hobetal som hvalpe, så det er ikke lykkedes mig at påvirke dem i børne-hads retningen!

 

Det er mit bud!

 

Jeg er jo ikke bange for dem :genert: (kun når de er helt bitte små babyer og folk beder mig holde dem - så er jeg altid lidt bange for at komme til at ødelægge dem :oops: )... Karla er iøvrigt ikke bange for babyer.... men de er jo også pænt immobile...

 

Jeg må se om jeg kan ændre min egen grundholdning til børn... :hmm: nogen der har nogen rare børn? som ikke skriger og løber med fægtende arme og den slags :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må se om jeg kan ændre min egen grundholdning til børn... :hmm: nogen der har nogen rare børn? som ikke skriger og løber med fægtende arme og den slags :mrgreen:

 

 

Ja min niece og nevø :mrgreen:

 

Men da de nu ikke bor i nærheden, så kunne i jo bar elave en lille bebs, ved godt at der ville gå nogle år inden Karla var "kurret" men pyt med det :mrgreen: Og så var der ikke et børneproblem med den næste hund :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er jo ikke bange for dem :genert: (kun når de er helt bitte små babyer og folk beder mig holde dem - så er jeg altid lidt bange for at komme til at ødelægge dem :oops: )... Karla er iøvrigt ikke bange for babyer.... men de er jo også pænt immobile...

 

Jeg må se om jeg kan ændre min egen grundholdning til børn... :hmm: nogen der har nogen rare børn? som ikke skriger og løber med fægtende arme og den slags :mrgreen:

 

Nej nej, det er du da ikke! :lol: Men spørgsmålet er også om det er nødvendigt, eller om det påvirker hende at du grundlæggende er forbeholden overfor konceptet :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja min niece og nevø :mrgreen:

 

Men da de nu ikke bor i nærheden, så kunne i jo bar elave en lille bebs, ved godt at der ville gå nogle år inden Karla var "kurret" men pyt med det :mrgreen: Og så var der ikke et børneproblem med den næste hund :blink:

 

det er desværre ikke en mulighed, da jeg mangler et par vitale dele for at kunne reproducere mig selv ;-) ... derudover er jeg ikke sikker på, at jeg ville kunne avlsgodkendes med alle mine skavanker :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

:vedikke: Det er jo ikke noget personligt :vedikke:

 

Børn larmer, lugter, sviner, knævrer ustandseligt og fylder det hele! Og hvis jeg nogensinde får et, vil jeg blive verdens ledeste stazi-mor, for at forhindre mit barn i at gøre ovenstående! :mrgreen:

 

Altså nogenlunde som med hunde:mrgreen: der er i øvrigt ikke den store forskel på hundeopdragelse og børneopdragelse:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

det er desværre ikke en mulighed, da jeg mangler et par vitale dele for at kunne reproducere mig selv ;-) ... derudover er jeg ikke sikker på, at jeg ville kunne avlsgodkendes med alle mine skavanker :lol:

 

 

Arh du må da kunne finde en useriøs mand som vil avle på alt :mrgreen:

 

Nå, det var så lige lidt OT :oops: og da jeg ikke har noget at tilføje (af fornuft) må jeg nok hellere stoppe

Åhndskyld

Link til indlæg
Del på andre sites

Arh du må da kunne finde en useriøs mand som vil avle på alt :mrgreen:

 

Nå, det var så lige lidt OT :oops: og da jeg ikke har noget at tilføje (af fornuft) må jeg nok hellere stoppe

Åhndskyld

 

tror såmænd nok min mand ville kunne overtales til skamavl i dette tilfælde :lol: men det ændrer jo ikke på det manglende hardware ;-):lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså nogenlunde som med hunde:mrgreen: der er i øvrigt ikke den store forskel på hundeopdragelse og børneopdragelse:-D

 

Mja, det kan godt være :hmm:

Jo, jeg kender flere hunde der passer på ovenstående! Det er fordi de får lov - ligesom børnene :lol: og de irriterer mig også, men ikke nær så høj grad som børnene!

 

Pelsen gør udslaget :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej nej, det er du da ikke! :lol: Men spørgsmålet er også om det er nødvendigt, eller om det påvirker hende at du grundlæggende er forbeholden overfor konceptet :hmm:

 

Jeg tror, at det er her humlen ligger :genert:

 

Amocca=mor har oplevet, at Karla panikker ved børn, derfor er mor ekstra opmærksom på børn, og kommer derved ubevist til at spænde lidt, det bemærker Karla, som så lærer, at børn er meget farligere, end hun egentlig troede, derfor panikker Karla nu endnu mere ved børn, også selv om mor ikke lige har fået øje på dem endnu, og så spænder mor endnu mere - "fantastisk" spiral, mor + børn = farlig situation :???::genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror, at det er her humlen ligger :genert:

 

Amocca=mor har oplevet, at Karla panikker ved børn, derfor er mor ekstra opmærksom på børn, og kommer derved ubevist til at spænde lidt, det bemærker Karla, som så lærer, at børn er meget farligere, end hun egentlig troede, derfor panikker Karla nu endnu mere ved børn, også selv om mor ikke lige har fået øje på dem endnu, og så spænder mor endnu mere - "fantastisk" spiral, mor + børn = farlig situation :???::genert:

det os med børn kalder = en hønemor :klap:

 

Men seriøst, har du evigtret og tror det er en umulig opgave at få karla til at være tilpasse i alle mulige situationer med børn.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror, at det er her humlen ligger :genert:

 

Amocca=mor har oplevet, at Karla panikker ved børn, derfor er mor ekstra opmærksom på børn, og kommer derved ubevist til at spænde lidt, det bemærker Karla, som så lærer, at børn er meget farligere, end hun egentlig troede, derfor panikker Karla nu endnu mere ved børn, også selv om mor ikke lige har fået øje på dem endnu, og så spænder mor endnu mere - "fantastisk" spiral, mor + børn = farlig situation :???::genert:

 

Det der tror jeg er 100% rigtigt. Og det er en rigtig dum spiral at være kommet ind i :cry:

 

det os med børn kalder = en hønemor :klap:

 

Men seriøst, har du evigtret og tror det er en umulig opgave at få karla til at være tilpasse i alle mulige situationer med børn.

 

Jeg håber sandelig ikke det er en umulig opgave! Jeg har intet krav om, at hun skal være sådan en der opsøger børn og ønsker at lege med dem og sidde på skødet. Hun skal blot kunne "være til stede" og kontaktbar selvom der går børn rundt i nærheden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det bliver svært men absolut ikke umuligt

 

Start med at træne det hjemme og i det små med ofte gentagne besøg af børn den ikke helt kender.

 

Træn samtidig med at det er dig vovse går tur med og ikke resten af verdenen.

 

Lyder enkelt men kræver enormt meget af dig

 

Har lært min egen ikke at bide små drenge på den måde og har fået en nemmere hverdag på den måde:blink:

 

Min hund var som hvalp blevet slået med en kæp af nogen små drenge !

 

Håber det bedste for jer:klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det der tror jeg er 100% rigtigt. Og det er en rigtig dum spiral at være kommet ind i :cry:

 

Jeg håber sandelig ikke det er en umulig opgave! Jeg har intet krav om, at hun skal være sådan en der opsøger børn og ønsker at lege med dem og sidde på skødet. Hun skal blot kunne "være til stede" og kontaktbar selvom der går børn rundt i nærheden.

 

 

Vi har alle prøvet at komme ind i disse spiraler :ae:

 

Og jeg tror sagtens, du kan nå dit mål :cool:

 

Jeg ville gribe det således an - når du og Karla går alene, skal i for så vidt muligt undgå områder, hvor i kan rende ind i børn, om i må opsøge andre om mindre atraktive områder i en periode so be it. Lok gemalen med ud at gå, og når i alle 3 er sammen, opsøge områder med børn, derved lærer du lige så langsomt, at Karla godt kan være "rundt" børn uden at panikke, hvorved du kommer til at være mere afslappet - faktisk arbejde med din usikkerhed, som du ville med Karlas :engel:

 

Dette bare mit forslag :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det bliver svært men absolut ikke umuligt

 

Start med at træne det hjemme og i det små med ofte gentagne besøg af børn den ikke helt kender.

 

Træn samtidig med at det er dig vovse går tur med og ikke resten af verdenen.

 

Lyder enkelt men kræver enormt meget af dig

 

Har lært min egen ikke at bide små drenge på den måde og har fået en nemmere hverdag på den måde:blink:

 

Min hund var som hvalp blevet slået med en kæp af nogen små drenge !

 

Håber det bedste for jer:klap:

 

Det er i teorien en god ide, men alle de børn der er i omgangskredsen er enormt larmende og vilde :evil: Dem der er i familien kender hun jo, og dem er der ikke problemer med...

 

Jeg må ud og se om jeg kan finde nogen børn :rolleyes: problemet er bare, at de fleste forældre er lidt ømme over for deres poder :mrgreen: så de har ikke så megen lyst til at udlåne dem som forsøgskaniner til fremmede mennesker med hunde :lol:

 

Vi har alle prøvet at komme ind i disse spiraler :ae:

 

Og jeg tror sagtens, du kan nå dit mål :cool:

 

Jeg ville gribe det således an - når du og Karla går alene, skal i for så vidt muligt undgå områder, hvor i kan rende ind i børn, om i må opsøge andre om mindre atraktive områder i en periode so be it. Lok gemalen med ud at gå, og når i alle 3 er sammen, opsøge områder med børn, derved lærer du lige så langsomt, at Karla godt kan være "rundt" børn uden at panikke, hvorved du kommer til at være mere afslappet - faktisk arbejde med din usikkerhed, som du ville med Karlas :engel:

 

Dette bare mit forslag :genert:

 

Jeg synes det er et godt forslag. Jeg må få min dovne røv i gear og køre væk fra hjemmet på vores daglige ture, istedetfor bare at daffe i parken.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er i teorien en god ide, men alle de børn der er i omgangskredsen er enormt larmende og vilde :evil: Dem der er i familien kender hun jo, og dem er der ikke problemer med...

 

Jeg må ud og se om jeg kan finde nogen børn :rolleyes: problemet er bare, at de fleste forældre er lidt ømme over for deres poder :mrgreen: så de har ikke så megen lyst til at udlåne dem som forsøgskaniner til fremmede mennesker med hunde :lol:

 

 

 

Jeg synes det er et godt forslag. Jeg må få min dovne røv i gear og køre væk fra hjemmet på vores daglige ture, istedetfor bare at daffe i parken.

 

Bare sig til i Sabro, både Mai-Britt, Kathrina og Christine har fornuftige og hundevante børn i alle aldre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Bare sig til i Sabro, både Mai-Britt, Kathrina og Christine har fornuftige og hundevante børn i alle aldre.

 

Problemet synes dog at være størst udenfor - indenfor er det ligesom om, at hun accepterer deres ret til at være der rimeligt hurtigt :hmm: det er jo nok mig, fordi jeg tænker: "Jamen de bliver jo nødt til at være her, så det må hun bare affinde sig med"... eller hur?'

 

Hun har faktisk stået relativt tæt på Mai-Britts datter et par gange uden at nødvendigvis skulle stå og råbe af hende hele tiden :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Bare lige lidt meget OT:

Jeg fik jo først hund i april 2008, havde aldrig haft noget særligt med hunde at gøre før. Derfor læste jeg selvfølgelig en masse om hundeopdragelse og var til hvalpetræning med Sascha.

 

I april 2009 kommer jeg så i kontakt med børn for første gang (dem har jeg heller ikke haft noget at gøre med før overhovedet) fordi jeg kom i praktik i en vuggestue i 3 måneder. Også her læste jeg noget relevant litteratur om emnet.

 

Hold da op der er mange ting til fælles ved børne- og hundeopdragelse. :mrgreen: Man kan sagtens lære de små 1-3 års unger at hente bolde og den slags, og man skal huske at træne meget indkald med dem, ligesom kommandoer som "sæt dig" og "vent" er meget praktiske... :lol: Og positiv indlæring og den slags, jow jow, jeg må snart være klar til at få børn. :5up::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...