Hop til indhold

Den aggressive hvalp


Gæst Nivlam
 Share

Recommended Posts

Gæst milder batmusen
Til det fremhævede, vil jeg bare sige, at det synes at være den altafgørende 'tvist' i denne tråd, hvordan man forholder sig til dette, at 'have ret til'. På den ene side står de der anskuer efter, hvem der har ret til hvad og hvad man vil finde sig i, udfra dette, og på den anden side, står de, der spørger: hvordan kan hund og menneske få et tillidsfyldt forhold til hinanden. Min personlige mening er, at hvis man ser verden ud fra den sidstnævnte anskuelse, så vil man også automatisk få elimineret grundlaget for den førstnævnte, for så kommer man til at trives sammen, i gensidig respekt, hvor man ikke konstant føler man er nødt til enten at 'sluge kameler' angående hundens opførsel, eller at gribe ind/straffe/korrigere, fordi at dette, vil man bare ikke acceptere.

 

Jeg ved nogle er uenige (og fred være med det), men for mig virker det mest logisk og frugtbart, at starte med tilliden, for så får man en masse 'rettigheder' gratis foræret af hunden, fremfor at starte med at kræve rettighederne og derefter forsøge at (gen)opbygge tilliden, der uundgåeligt vil have lidt et knæk som følge af de oprindelige krav.

 

Jeg har nu i snart 6 år haft min daglige gang blandt internatshunde, ofte omstrejfende hunde bragt ind af Falck, hvor vi intet aner om hundenes sind og forhistorie. Jeg har altid brugt tilliden som 'grundstamme' og er (7-9-13) aldrig blevet bidt, eller bare været i nærheden af det. Jeg tør slet ikke tænke på, hvordan det ville være gået, hvis jeg havde fulgt den anden indgangsvinkel!:shock:

 

som vi alle vidst har fundet ud af så er jeg ikke enig i at hunde skal have lov til og bide mennesker på sådan et tyndt grundlag at vi er i nærheden af dens mad så er den for min egen side ikke værd og samle på og slet ikke hvis det skyldes angst eller usikkerhed

 

min egen tæve da jeg fik hende hjem som 14 mdr gammel knurrede voldsomt hvis man rørte hende omkring hals og mund når hun spiste hvor hun så spiste meget hurtigere hvilket jeg ikke vil have dette gør hun ikke på nogen måde mere overhovedet

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 274
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst milder batmusen
Men mener du ikke at du kan have gjort noget forkert? Tolket nogle signaler forkert, ikke set dem, fået dårlige råd af træner eller andre, osv? Det skal vel bevises at hunden er mere eller mindre sindssyg hvis den skal afleveres tilbage, eller?

Desuden er det jo ikke bare lige at skille sig af med en hund man har haft i et godt stykke tid..

 

Hvordan vil du fortælle hunden at den ikke skal bestemme (eller hvad man nu skal kalde det :genert:)? Personligt ville jeg nok tilbyde den en bedre ting, i bytte for sofapladsen eller hvad det nu var - et kødben på gulvet f.eks., i det tilfælde at det allerede var et problem at flytte den.

 

 

 

Mentalt dårlige hunde kan sagtens få et godt liv, sammen med deres ejere.

Hmmm..... Kan ikke lade være med at tænke på vores gamle hund.. Jeg var vel 2 eller 3 år da vi fik hende fra politiet, hun var vel omkring 1/2 år.

Hendes liv, kort skrevet, foregik på den tidligere ejers lokum. Der boede hun, sov, tissede, spiste, sked, der var ingen vinduer og kontakt til mennesker fik hun, når deres barn hentede hende ud, iklædte hende dukketøj og kørte rundt med hende i barnevognen....

 

I kan vel godt forestille jer at hunden i var væsentligt mentalt forstyrret da hun kom hjem til os. Jeg fik forklaret hvad man IKKE gjorde med hunden, og så var det ellers bare at respektere det.

Jeg blev aldrig hendes yndling, men havde jeg kiks med i sengen ville hun da gerne med derop.

Hvis en hund der har haft så fucked et liv kan ende med at fungere ligeså fint som de andre hunde vi havde, så tror jeg altså også at Malvin kan! - Hvis ikke der er noget galt med fysikken, selvfølgelig. En hund i smerter er jeg godt klar over kan reagere kraftigt på tidspunkter man ikke lige forventer det.

 

Bliver lidt ihhh når du skriver at hunden måske ikke er værd at beholde fordi den har nogle problemer. Og desværre har jeg før læst historier om folk som afliver deres hvalpe for så at få en ny - og sjovt nok har den så de samme problemer..

Siger IKKE at det er tilfældet med TS, for hun sidder her og debaterer, og respekt for at du ikke bare klapper computeren sammen, men faktisk har kontakt til både dyrlæge og adfærdsbehandler.

 

 

nu ved jeg jo ikke hvilken situation du hentyder til om jeg kan have tolket nogle signaler forkert så spørger jeg hvilke signaler :confused::confused::confused: og hvad skulle problemet være :confused::confused:

 

 

nej det skal vel ikke bevises at hunden er sindsyg den behøver jo ikke være sindsyg fordi jeg ikke bryder mig den :confused:

 

hvis jeg skulle levere en hund tilbage er det vel fordi den ikke lever op til det jeg har forventet til hunden så vil jeg helllere levere den tilbage end og skulle leve med en hund som ikke kan gøre noget godt i mine øjne så er hunden bedre tjent et andet sted hvor der kunne sættes pris på den og der ikke bliver stillet de krav som jeg stiller

 

om der er folk der afliver hundehvalpe og køber nye og får problemer igen så har du nok ret det er nok mere ejeren som ikke bure have hund men kender ikke så meget til det har aldrig været udsat for og skulle levere en hund tilbage heldigvis

 

ja mentalt dårlige hunde kan komme til og fungere hos ejere der kan leve op til den træning det kræver og med de problemer som evt kunne føre med sig men jeg vil ikke da jeg har en type hund jeg vil have og intet andet

 

jeg har ikke tid eller gider bruge tid på en problemhund jeg har nogle krav hvilket jeg regner med opdrætter kan klare ellers havde de vel ikke solgt mig en hund

 

mht til og rette hunden hvis den knurrer hvis jeg havde en hund som troede den bestemte over den smad,sovested med knurren og visning af tænder ville jeg tage fat i hunden og fortælle den at hos mig er det ikke den som bestemmer men mig og at jeg ikke ser at den knurre eller prøver og styre mig lyder måske som jeg ville snakke meget men det er enormt svært og forklare alle de her ting på skrift og det tager en masse tid og jeg får alligevel formuleret mig forkert

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg tror ikke på man skal holde liv i alt jeg søger lidt den gammeldags holdning hvor vi avler hunde efter sind og hvad de kan præstere udfra deres race kan de ikke leve op til de barske vilkår skal de ikke avles på og er de altfor dårlige mentalt så er en aflivning ikke af vejen

 

det skaber og meget dårligt ry for visse hunderacer hvis de er mentalt dårlige nervøse eller angste meget aggresion osv osv især indenfor min egen race så hellere aflive den som lille hvis den udviser disse karaktertræk så er problemet løst og et mindre problem og tage sig af hårdt men sandt

 

Det er hårdt ja..

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har ikke tid eller gider bruge tid på en problemhund jeg har nogle krav hvilket jeg regner med opdrætter kan klare ellers havde de vel ikke solgt mig en hund

 

 

Jeg sidder og prøver at forstå hvordan du er kommet til den holdning ikke at "gide" hjælpe din hund hvis den fik et adfærdsproblem.

Selv den stærkeste hund kan komme ud for en oplevelse der giver den et chok og dermed med et slag får den til at udvise problematisk adfærd = problemhund.

 

mht til og rette hunden hvis den knurrer hvis jeg havde en hund som troede den bestemte over den smad,sovested med knurren og visning af tænder ville jeg tage fat i hunden og fortælle den at hos mig er det ikke den som bestemmer men mig og at jeg ikke ser at den knurre eller prøver og styre mig lyder måske som jeg ville snakke meget men det er enormt svært og forklare alle de her ting på skrift og det tager en masse tid og jeg får alligevel formuleret mig forkert

 

Du skriver jo selv at det er "dens" mad. Men den må ikke bestemme over den? Så er det jo ikke hundens mad

 

Så, en hund må i dine øjne ikke vise mistillid og f.eks. knurre over sin mad.

 

Gør den det er det ikke et forsøg på at styre dig, for at styre dig, men et udtryk for at den ikke har tillid til dig i situationen. Det kan du ikke fjerne ved at skælde ud.

Du kan fjerne hundens knurren og dermed skubbe hunden et skridt nærmere markering/bid.

Link til indlæg
Del på andre sites

hvis en hund bider både et barn eller voksen fordi man kommer til og nærme sig dens mad burde den til dyrlægen og have en kugle for panden mere værd er den ikke og holde liv i der findes masser af gode hunde som trænger til et hjem

 

Wauv...

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har en tendens til og tænke hvorfor vi altid skal komme ind på den race jeg har valgt og hvorfor den skal miskrediteres på denne måde men det jeg jo egentlig vant til

 

Det er ikke for at punke på schäferen eller gør dig ked af det på nogen måde.

 

Det er 2. gang jeg har stillet dig dette spørgsmål og det er min måde at forsøge at forstå dig. For hvorfor holde liv i en fysisk dårlig hund men sende dem du mener har en dårlig mentalitet til dyrlægen for sidste gang?

 

hvilke individer hentyder du til blandt schæferen pga deres ekteriør som burde aflives :confused::confused::confused:

 

Jeg hentyder ikke til, at jeg mener de skal aflives, jeg spørger dig hvorfor der er forskel på at ville behandle en fysisk dårligt fungerende hund men ikke ville behandle en hund der har et adfærdsproblem?

 

Jeg mener at huske at du selv desværre har en schäfer der fik en generende skavank og så vidt jeg igen husker fik behandling?

 

Husker jeg helt hen i skoven beklager jeg

Link til indlæg
Del på andre sites

usikkerhed angst i mine øjne er det det sammen handlingsmønstret fra hundens side kan være den samme

 

Det kan det gammeldags og dårligt dækkende begreb "mod" også være.

 

Slutresultatet kan være det samme og det gør lige ondt om hunden bider for at forsvare sig eller "udviser mod"

Link til indlæg
Del på andre sites

hvis en hund bider både et barn eller voksen fordi man kommer til og nærme sig dens mad burde den til dyrlægen og have en kugle for panden mere værd er den ikke og holde liv i der findes masser af gode hunde som trænger til et hjem

 

min egen tæve da jeg fik hende hjem som 14 mdr gammel knurrede voldsomt hvis man rørte hende omkring hals og mund når hun spiste hvor hun så spiste meget hurtigere hvilket jeg ikke vil have dette gør hun ikke på nogen måde mere overhovedet

 

 

Gav du hende så en kugle for panden?

Link til indlæg
Del på andre sites

nu ved jeg jo ikke hvilken situation du hentyder til om jeg kan have tolket nogle signaler forkert så spørger jeg hvilke signaler :confused::confused::confused: og hvad skulle problemet være :confused::confused:

 

Mere generelt ment, jeg kender jo ikke dig eller din hund, så det var ikke henvendt dig direkte, bare ideen i at du vel også kan få fremprovokeret uhensigtsmæssig adfærd ved en hvalp, hvis du ikke har opdaget alle tegnene den viste før det nåede til at den bed. Eller jeg for den sags skyld.

 

nej det skal vel ikke bevises at hunden er sindsyg den behøver jo ikke være sindsyg fordi jeg ikke bryder mig den :confused:

 

Nu håber jeg at vi snakker om en hund fra fætter BR, levende hunde er da ikke noget man bare lige leverer tilbage - måske tolker jeg hvad du skriver forkert, men du og jeg har da for søren et kæmpe ansvar når vi siger vi vil have en hund! Man må da tage det sure med det søde.

 

hvis jeg skulle levere en hund tilbage er det vel fordi den ikke lever op til det jeg har forventet til hunden så vil jeg helllere levere den tilbage end og skulle leve med en hund som ikke kan gøre noget godt i mine øjne så er hunden bedre tjent et andet sted hvor der kunne sættes pris på den og der ikke bliver stillet de krav som jeg stiller

 

Ja klart, indforstået at det ikke er dig der har skabt problemet, for så er det lidt fejt bare at sende "lorten" videre..

 

om der er folk der afliver hundehvalpe og køber nye og får problemer igen så har du nok ret det er nok mere ejeren som ikke bure have hund men kender ikke så meget til det har aldrig været udsat for og skulle levere en hund tilbage heldigvis

 

Ja! Og hvis ejeren så mener at det kan være at hunden er avlet ud fra noget dårligt sind, leverer den tilbage (og opdrætter køber den historie uden at mene hans hunde er nervøse) - så får ejer ny hund og det samme sker igen! For de så bare et problem, afsted med det - de lærte aldrig en skid om hvad man måske burde gøre anderledes.

 

 

jeg har ikke tid eller gider bruge tid på en problemhund jeg har nogle krav hvilket jeg regner med opdrætter kan klare ellers havde de vel ikke solgt mig en hund

 

Det er også helt fint, det var ikke det jeg ville hen til - men har din hund siden du fik den været en dans på roser? Har der overhovedet ikke været nogen som helst ting du skulle arbejde på, mere i dybden end at lære den at sætte sig eller lignende?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå ja, jeg kommer da også i tanker om tre hunde jeg har haft med madforsvar.

 

Den første var en goldenhvalp hvor opdrætteren mente han gjorde køberne en tjeneste ved at tage legetøj og ben fra hvalpene. Han gjorde det endda på en lusket måde idet han begyndte med at stryge hvalpen ned ad ryggen og i mundvigene. Hvalpen snerrede, men det endte med at opdrætteren fik knoglen/legetøjet.

Topsy som vores hvalp kom til at hedde blev dermed "flasket op" med at mennesker i kombination med ressoucer ikke var til at stole på og ikke mindst - viste unormal adfærd!.

 

Da vi fik hende hjem viste hun samme adfærd med at knurre/snerre hvis hun følte vi eller vores to andre hunde kom for tæt på. Vi taler flere meters afstand.

Vores andre hunde ignorerede det totalt og det samme gjorde vi. Vi forsøgte hverken at bytte eller gav adfærden den mindste opmærksomhed. Tværtimod reagerede vi på hendes knurren ved straks at ændre retning væk fra hende og vise dæmpede signaler.

Mad og knogler fik hun på gårdspladsen hvor der var god plads omkring hende.

Da der var gået ca ½ år kom Topsy pludselig hen til min datter, lagde knoglen i hendes skød og stod der og gnavede af det.

 

Hun havde fundet ud af at vi ikke tog hendes ressourcer og fra den dag var problemet væk.

 

En anden hund var Stjerne, en tæve jeg overtog 10 mdr gammel. Hun havde for vane at bide efter os hvis hun havde taget noget og f.eks. en sok blev straks slugt hvis vi ville tage den fra hende.

Stjerne mente det seriøst når hun ville jage os væk fra sit foder og jeg gjorde som med Topsy. Det hjalp en del men helt godt blev det ikke.

 

En dag hvor hun igen udførte sin beskytteradfærd overfor sin mad, og jeg mente jeg havde haft hende så længe at jeg kendte hende, greb jeg til en anden strategi og sagde vredt:"SÅ, er det nok pjat med dig!!"

Hun faldt straks ned og siden var der stort set ikke noget ifm mad. Hvis der var optræk til lidt kunne jeg bare sige noget i retning af: "Hod da op dit lille tossehoved jeg gider da ikke tage din mad".

 

Det skal siges at Stjerne fik sit foder udenfor af hensyn til min gamle og næsten døve cairn og fordi hun fik råt kød og ben som hun yndede at slæbe lidt rundt på.

Stjerne havde erfaret at knurren gav hende fred og nu brugte hun det fordi hun kunne.

 

Buller var en kæmpe labblanding på 4 år jeg overtog fra et dødsbo. Allerede første dag stod det mig klart at her havde vi en hund der var vant til at få sin vilje. Han udfordrede mig på min egen mad :shock:

Hvis jeg spiste foran TV'et tog han uden blusel efter min mad.

Jeg måtte hen at sidde ved spisebordet for at få lidt madro.

Når jeg stod i køkkenet måtte jeg blokere ham vejen til komfuret, han havde overhovedet ingen respekt for ord.

 

Det viste sig at hans ryg var skredet og han havde store smerter som han måske, måske ikke, fik lidt lindring for ved at køre op og beskæftige sig med andet.

Eller også var han simpelthen uopdragen omkring mad. På alle andre punkter var han uproblematisk.

Buller blev aflivet efter en uge.

 

Havde jeg beholdt ham havde jeg sørget for at undgå konflikter omkring mad. Holdt ham ude at køkkenet og evt. givet ham en tyggeting at beskæftige sig med mens jeg lavede mad/spiste.

 

Først når tilliden til mig var bygget op ville jeg gå i gang med opdragelse omkring mad for alt andet ville bare have været at kaste benzin på bålet.

 

Præcis min pointe, bare som case-beskrivelser.

 

:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Jeg sidder og prøver at forstå hvordan du er kommet til den holdning ikke at "gide" hjælpe din hund hvis den fik et adfærdsproblem.

Selv den stærkeste hund kan komme ud for en oplevelse der giver den et chok og dermed med et slag får den til at udvise problematisk adfærd = problemhund.

 

 

 

Du skriver jo selv at det er "dens" mad. Men den må ikke bestemme over den? Så er det jo ikke hundens mad

 

Så, en hund må i dine øjne ikke vise mistillid og f.eks. knurre over sin mad.

 

Gør den det er det ikke et forsøg på at styre dig, for at styre dig, men et udtryk for at den ikke har tillid til dig i situationen. Det kan du ikke fjerne ved at skælde ud.

Du kan fjerne hundens knurren og dermed skubbe hunden et skridt nærmere markering/bid.

 

vi har været dette igennem før og så vidt jeg husker blev vi enige om at madforsvar ikke altid bunder til i tillid eller usikkerhed men kan sagtens komme af selvsikkerhed og at hunden ikke vil finde sig i at vi mennesker rører dens mad selvom den har tillid til os og det vil jeg ikke have

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Det er ikke for at punke på schäferen eller gør dig ked af det på nogen måde.

Det er 2. gang jeg har stillet dig dette spørgsmål og det er min måde at forsøge at forstå dig. For hvorfor holde liv i en fysisk dårlig hund men sende dem du mener har en dårlig mentalitet til dyrlægen for sidste gang?

 

 

Jeg hentyder ikke til, at jeg mener de skal aflives, jeg spørger dig hvorfor der er forskel på at ville behandle en fysisk dårligt fungerende hund men ikke ville behandle en hund der har et adfærdsproblem?

 

Jeg mener at huske at du selv desværre har en schäfer der fik en generende skavank og så vidt jeg igen husker fik behandling?

Husker jeg helt hen i skoven beklager jeg

 

ja det er helt sikkert ikke første gang tror bare ikke helt jeg har forstået dit spørgsmål men så vidt jeg forstår mener du at hvis hunden bliver syg og den får behandling og hvis hunden har et adfærdsproblem at den så også skal i behandling at du mener begge dele skal behandles og hvorfor jeg mener at det kun er adfærdsproblemet hvor hunden burde aflives :confused::confused:

 

jo min den ene har døjet med en skade i benet pga træning og nogle forhøjede levertal som jeg har rendt ud og ind af dyrehospitaler og ruineret mig selv for at finde en løsning på

 

for mig er forskellen den at jeg har behov for en mentalt sund hund som er i orden og jeg kan ikke bruge en hules masse tid på adfærd det må bare være i orden menjeg har sådan set også behov for en sund hund så feks kan jeg ikke have en hund som hvor dens bevægeapperat ikke er i orden medmindre det som det har været med xaro at han er mit livs lys så derfor gør man lidt mere for vovse men fremover vil jeg selvfølgelig stadig behandle hundene i mit liv men får de skavanker som sætter stopper for deres træning eller lign mp jeg desværre af med dem så derfor blive rjeg nødt til og passe og pleje dem og deres helbred da en atlet jo skal have en god kost og gode tilskud:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Mere generelt ment, jeg kender jo ikke dig eller din hund, så det var ikke henvendt dig direkte, bare ideen i at du vel også kan få fremprovokeret uhensigtsmæssig adfærd ved en hvalp, hvis du ikke har opdaget alle tegnene den viste før det nåede til at den bed. Eller jeg for den sags skyld.

 

 

 

Nu håber jeg at vi snakker om en hund fra fætter BR, levende hunde er da ikke noget man bare lige leverer tilbage - måske tolker jeg hvad du skriver forkert, men du og jeg har da for søren et kæmpe ansvar når vi siger vi vil have en hund! Man må da tage det sure med det søde.

 

 

 

Ja klart, indforstået at det ikke er dig der har skabt problemet, for så er det lidt fejt bare at sende "lorten" videre..

 

 

Ja! Og hvis ejeren så mener at det kan være at hunden er avlet ud fra noget dårligt sind, leverer den tilbage (og opdrætter køber den historie uden at mene hans hunde er nervøse) - så får ejer ny hund og det samme sker igen! For de så bare et problem, afsted med det - de lærte aldrig en skid om hvad man måske burde gøre anderledes.

 

 

 

 

Det er også helt fint, det var ikke det jeg ville hen til - men har din hund siden du fik den været en dans på roser? Har der overhovedet ikke været nogen som helst ting du skulle arbejde på, mere i dybden end at lære den at sætte sig eller lignende?

 

jo jeg vil da gerne erkende at jeg har lavet fejl med mine hunde tror ikke at nogen ikke får lavet nogle fejl de fejl jeg har lavet med xaro har ikke med jubi men så har jeg lavet nogle andre fejl med hende :stupid:

 

men jeg tror ikke på at jeg bevidst eller ubevidst ville fremprovokere madforsvar det tror jeg simpelthen ikke på har ikke prøvet det endnu men må se med næste hund:hmm::slem:

 

da jeg købte jubi var hun en uspoleret hund som jeg kan lide dem hun var 14 mdr gammel og kunne ingenting ikke engang hendes navn jo der var rigeligt og arbejde med hendes opførsel omkring andre hunde er totalt hen i vejret og yderst pinlig :stupid:og intet virker synes jeg tror hun er blevet overfaldet som hvalp og så er det hendes madfrsvar som udmundede sig i usikkerhed

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Mere generelt ment, jeg kender jo ikke dig eller din hund, så det var ikke henvendt dig direkte, bare ideen i at du vel også kan få fremprovokeret uhensigtsmæssig adfærd ved en hvalp, hvis du ikke har opdaget alle tegnene den viste før det nåede til at den bed. Eller jeg for den sags skyld.

 

 

 

Nu håber jeg at vi snakker om en hund fra fætter BR, levende hunde er da ikke noget man bare lige leverer tilbage - måske tolker jeg hvad du skriver forkert, men du og jeg har da for søren et kæmpe ansvar når vi siger vi vil have en hund! Man må da tage det sure med det søde.

 

 

Ja klart, indforstået at det ikke er dig der har skabt problemet, for så er det lidt fejt bare at sende "lorten" videre..

 

 

 

Ja! Og hvis ejeren så mener at det kan være at hunden er avlet ud fra noget dårligt sind, leverer den tilbage (og opdrætter køber den historie uden at mene hans hunde er nervøse) - så får ejer ny hund og det samme sker igen! For de så bare et problem, afsted med det - de lærte aldrig en skid om hvad man måske burde gøre anderledes.

 

 

 

 

Det er også helt fint, det var ikke det jeg ville hen til - men har din hund siden du fik den været en dans på roser? Har der overhovedet ikke været nogen som helst ting du skulle arbejde på, mere i dybden end at lære den at sætte sig eller lignende?

 

 

glemte lige og svare på dette

 

nej det er ikke en BR hund jeg mener og levende hunde kan sagtens leveres tilbage hvis de ikke opfylder de krav til ejeren sætter nu skal vi lige være enige om det ikke er en familiehund her vi snakker om men en arbejdshund eller redskab hvis man skal sige det sådan og det med at give lorten videre hos de fleste kenneler jeg kender beder opdrætteren om at blive kontakten om at kunne få hvalpen tilbage eller unghund eller hvad det er så opdrætter står ofte som 1 prioritet hvis man skal af med en hund med tavle og de fleste opdrættere tager hunden tilbage medmindre det er noget som kræver aflivning

Link til indlæg
Del på andre sites

glemte lige og svare på dette

 

nej det er ikke en BR hund jeg mener og levende hunde kan sagtens leveres tilbage hvis de ikke opfylder de krav til ejeren sætter nu skal vi lige være enige om det ikke er en familiehund her vi snakker om men en arbejdshund eller redskab hvis man skal sige det sådan og det med at give lorten videre hos de fleste kenneler jeg kender beder opdrætteren om at blive kontakten om at kunne få hvalpen tilbage eller unghund eller hvad det er så opdrætter står ofte som 1 prioritet hvis man skal af med en hund med tavle og de fleste opdrættere tager hunden tilbage medmindre det er noget som kræver aflivning

 

Ok, har efterhånden svært ved at huske hvad vi diskuterer....... :genert:

 

Men, i hvert fald, TS har, så vidt jeg har forstået, købt en familiehund. Jeg kan selvfølgelig ikke sige hvorvidt hun har overskredet nogen grænser i forbindelse med hundens mad - men synes bare, at hvis det bliver værre og værre, er det nok en ide at holde lidt igen med drømmen om at man absolut må pille nede i skålen, mens hunden står og spiser...

Dernæst er jeg ikke enig i, at man køber en familiehund og bare leverer den tilbage, medmindre der er noget virkelig galt i hjernen - og ja, så burde den nok aflives, hvis det er sådan det er.

Kan godt ske at en tavlehund bliver leveret tilbage, men det gør ikke-tavle hunde sjældent - de ender på et proppet internat. Og ejer får en ny hundehvalp..

Derudover kunne jeg, ganske almindelig hundeejer, ikke finde på at levere min hund tilbage (tavle eller ej!) fordi den forsvarede sin mad. Så der bliver vi nok aldrig enige, men det er jo også fint nok.

 

Udover det, kan jeg slet ikke forstå du taler sådan i mod at beholde "problem"hunde, når du så nu skriver at du fik en som 14 måneder gammel og har brugt rigtig meget tid på den..?

Hvad er det egentlig du bruger dine hunde til? Politi måske?

 

Tilsidst, hvad jeg prøvede at skrive med vores gamle hund som blev mishandlet og kun havde forfærdelig kontakt til et barn, hun har aldrig bidt efter mig eller andet - mén, min mor havde da også instrueret mig i, at hundens mad var dens mad og når den spiste havde den helle.

Så eftersom jeg overholdt det, kom der aldrig en tilspidset situation.. og jeg var 2 eller 3 da vi fik hende, så det kan godt lade sig gøre med mindre børn i huset. Når man fodrer sin hund er man jo hjemme, så kan man vel også godt holde øje med en baby/barn de 5-10 minutter det tager hunden at blive færdig?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Ok, har efterhånden svært ved at huske hvad vi diskuterer....... :genert:

 

Men, i hvert fald, TS har, så vidt jeg har forstået, købt en familiehund. Jeg kan selvfølgelig ikke sige hvorvidt hun har overskredet nogen grænser i forbindelse med hundens mad - men synes bare, at hvis det bliver værre og værre, er det nok en ide at holde lidt igen med drømmen om at man absolut må pille nede i skålen, mens hunden står og spiser...

Dernæst er jeg ikke enig i, at man køber en familiehund og bare leverer den tilbage, medmindre der er noget virkelig galt i hjernen - og ja, så burde den nok aflives, hvis det er sådan det er.

Kan godt ske at en tavlehund bliver leveret tilbage, men det gør ikke-tavle hunde sjældent - de ender på et proppet internat. Og ejer får en ny hundehvalp..

Derudover kunne jeg, ganske almindelig hundeejer, ikke finde på at levere min hund tilbage (tavle eller ej!) fordi den forsvarede sin mad. Så der bliver vi nok aldrig enige, men det er jo også fint nok.

 

Udover det, kan jeg slet ikke forstå du taler sådan i mod at beholde "problem"hunde, når du så nu skriver at du fik en som 14 måneder gammel og har brugt rigtig meget tid på den..?

Hvad er det egentlig du bruger dine hunde til? Politi måske?

Tilsidst, hvad jeg prøvede at skrive med vores gamle hund som blev mishandlet og kun havde forfærdelig kontakt til et barn, hun har aldrig bidt efter mig eller andet - mén, min mor havde da også instrueret mig i, at hundens mad var dens mad og når den spiste havde den helle.

Så eftersom jeg overholdt det, kom der aldrig en tilspidset situation.. og jeg var 2 eller 3 da vi fik hende, så det kan godt lade sig gøre med mindre børn i huset. Når man fodrer sin hund er man jo hjemme, så kan man vel også godt holde øje med en baby/barn de 5-10 minutter det tager hunden at blive færdig?

 

jeg har ikke noget problem med og levere en hund tilbage det er da langt mere synd og beholde en hund som man aldrig bliver tilfreds med :genert::confused::confused:hvorfor skal hunden være hos en ejer som aldrig bliver tilfreds med dens præstationer eller lign

 

jeg ved ikke hvad du mener med problemhund hun var ikke en problemhund da jeg fik hende på prøve jeg fik hende fordi jeg stod og manglede en hund som var ovre hvalpestadiet men stadig en unghund og fordi hun kom tilbage på rette tid og sted som kan formes og så fik jeg hende fordi at hun levede op til de fleste krav som jeg havde stillet opdrætteren

 

nej jeg bruger dem ikke til politi men jeg kører som supervisor i et vagtfirma og der skal hunden kunne begå sig om natten og bestå en godkendelse til vagthund så at den kan bruges når du er på vagt. samt til brugshundetræning og der er det vigtigt psyken er i orden og drifterne i hundene er som de skal være ellers går det ikke særlig godt samt så har jeg nogen personlige krav som jeg stiller til den pågældene hund

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja jeg vil da sige, at jeg heller ikke har noget problem, med at sende en hund videre, hvis vi ikke "passede" sammen, for mig er hunden et redskab når jeg skal træne og på jagt.

Jeg sendte en hund til Sverige, for nogle år siden, kanonhund, vi passede bare ikke sammen, men hun havde nogle kvaliteter, som jeg godt kunne lide, så nu ligger én af hendes sønner på 5 mdr. her og slænger sig, ham skal jeg lige se arbejdslysten på, og hvis den ikke er der, kommer han da ud til et hjem, hvor han kan få det optimalt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Ja jeg vil da sige, at jeg heller ikke har noget problem, med at sende en hund videre, hvis vi ikke "passede" sammen, for mig er hunden et redskab når jeg skal træne og på jagt.

Jeg sendte en hund til Sverige, for nogle år siden, kanonhund, vi passede bare ikke sammen, men hun havde nogle kvaliteter, som jeg godt kunne lide, så nu ligger én af hendes sønner på 5 mdr. her og slænger sig, ham skal jeg lige se arbejdslysten på, og hvis den ikke er der, kommer han da ud til et hjem, hvor han kan få det optimalt.

 

 

jeg er helt enig nogengange passer kemien bare ikke hos hund og ejer andre gange er det hundens drive som ikke passer med det som HF forventer og skal bruge:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis det er kemien det drejer sig om, så omstiller jeg mig så vi passer sammen, det er sket før og det lærte jeg rigtig meget af :-D

Sådan er der nogen der har det - andre ikke!

 

Jeg har nu fuld forståelse for dem der ikke vil tilpasse deres hverdag 120% efter deres hunds behov! Dels er det langt fra altid en mulighed, og dels synes jeg det er mere end hvad man kan kræve af et menneske.

 

Jeg elsker min hund(e) meget meget højt, hun (de) er en del af familien og jeg er villig til at gå meget langt for at hun (de) skal have det godt! Når det er sagt, så ville jeg ikke forkaste resten af mit liv og interesser for min(e) hund(e)! Ligesom jeg heller ikke vil lave om på mig selv - min personlighed, ønsker, forventninger - for en hund!

Nok ikke et populært svar herinde, men det er nu engang sådan jeg har det!

 

Når man køber en hund, påtager man sig ansvaret for dens liv - men jeg synes altså ikke det skal være på bekostningen af ens eget velbefindende at man beholder den!

Link til indlæg
Del på andre sites

Sådan er der nogen der har det - andre ikke!

 

Jeg har nu fuld forståelse for dem der ikke vil tilpasse deres hverdag 120% efter deres hunds behov! Dels er det langt fra altid en mulighed, og dels synes jeg det er mere end hvad man kan kræve af et menneske.

 

 

Nå nå nå nå nå, skru lige lidt ned for blusset :-D

 

KEMI er ikke BEHOV, vel?

 

Hvad du kræver af dig selv har ikke noget med andre at gøre

 

Jeg elsker min hund(e) meget meget højt, hun (de) er en del af familien og jeg er villig til at gå meget langt for at hun (de) skal have det godt! Når det er sagt, så ville jeg ikke forkaste resten af mit liv og interesser for min(e) hund(e)!

 

Hvor kommer det ind i billedet, hvis det er LÆS: KEMIEN der ikke er optimal????

 

Ligesom jeg heller ikke vil lave om på mig selv - min personlighed, ønsker, forventninger - for en hund!

 

Det må du da helt selv om.

 

Nok ikke et populært svar herinde, men det er nu engang sådan jeg har det!

 

Populært eller ej, det må du selv om... Det er DIN beslutning.

 

Når man køber en hund, påtager man sig ansvaret for dens liv - men jeg synes altså ikke det skal være på bekostningen af ens eget velbefindende at man beholder den!

 

Slap dog af Ekatarina, du behøver ikke være så defensiv. Du gør som Du vil og jeg gør som jeg vil. Det kommer ikke andre ved.

Link til indlæg
Del på andre sites

Slap dog af Ekatarina, du behøver ikke være så defensiv. Du gør som Du vil og jeg gør som jeg vil. Det kommer ikke andre ved.

Nu har jeg heldigvis ikke stået i situationen, så jeg har ikke noget at være defensiv over :genert:

 

Jeg synes bare det er sådan lidt... overdrevet... at tilpasse "sig selv" for en hund, sådan som du beskrev det overfor! Og kan meget godt følge Milder go drentsche (staveplade?) i deres tanker...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Nu har jeg heldigvis ikke stået i situationen, så jeg har ikke noget at være defensiv over :genert:

 

Jeg synes bare det er sådan lidt... overdrevet... at tilpasse "sig selv" for en hund, sådan som du beskrev det overfor! Og kan meget godt følge Milder go drentsche (staveplade?) i deres tanker...

 

jeg tror også det hænger sådan sammen at selvom man ikke vil lave sig om pga en hund så tilpasser de fleste af os på en nogenlunde måde efter hinandens behov jeg tilpasser mig mit lille barn og selvfølgelig også hundene på en måde der er bare grænser for hvor meget da jeg synes jeg tilpasser mig rigeligt for det og kunne have to hunde og tilgodese deres behov det er også en form for tilpasning efter hundene

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...