Hop til indhold

Hunde-forum.dk slår rekord


Administrator
 Share

Recommended Posts

Gæst Malene Nielsen

 

 

 

Hejsa Admin.

Jeg synes ikke der er nogen grund til at jeg skriver en PM til dig, jeg har ikke noget at skjule. Og hvis du mener at mine indlæg er noget dystre, så er det op til en hver at tyde dem.

 

Som jeg skrev i den tidligere indlæg: Citer.

 

Ja undskyld at jeg siger det rent ud, men hvis man gerne vil have at man skal være mere aktiv herinde, eller at der kommer flere medlemmer til, synes jeg oss i (dem som er bedrevidende, og kun tror at deres måde/stil er den rigtige)skal lade de andre komme til, da der jo altid er flere gode måder at gøre /lære ting på.

Der er mange herinde på dette hunde forum der tror de er meget mere end andre, og det er i høj grad med til at afholde andre fra at komme med deres erfaringer, da de jo risikerer at blive "trynet" eller skældt ud eller gjort til nar, og det er jo ikke det der er meningen med et frit og åbent forum, uanset om man er i DKK, DRU,DCH eller andet. FØJFØJ

Hvis man kunne tænke over dette, ville de gæster som der nu er, måske oss melde sig ind. Respekter´ dog andres meninger.

 

Ja dette burde måske ha´ståét under et indlæg for sig selv, men nu kom det jo op.

 

Jeg har talt med flere, som ikke vil bidrage med noget, fordi de er blevet kuet ned af de mere hårde herinde. Og jeg mener der bør være plads til alle, men det er der åbenbart ikke.

 

Dem som er skræmt væk, kommer ikke igen. Derfor mener jeg at de gamle garvede bruger herinde, bør tænke mere på at give plads. Istedet for med det samme at tryne dem ned.

 

Det er da superærgerligt, hvis enkelte brugere bliver skræmt væk :-(

 

Mht at give nye brugere mere plads og ikke 'tryne dem' (jeg har dog ikke oplevet, at nye brugere er blevet trynet på nogen måde) så kan det jo kun gøres på en måde og det er at ignorere alle indlæg, hvor man ikke selv er enig.

 

Dette er et debatforum - på et debatforum debatteres og alle kan komme med deres meninger, så længe de overholder forummets regler og selvfølgelig grundloven :wink:

 

Jeg vil ikke selv syntes om et forum, hvor jeg ikke kunne komme med min mening og holdning til et indlæg, uanset startskriverens status... så er det jo ikke et debatforum længere.

 

Man kunne jo også vende det om og sige, at nye medlemmer måske burde stikke en finger i jorden inden de opretter et indlæg, hvis de da ikke kan håndtere kommentarer (gode som dårlige) og forholde sig til, at ikke alle kan være enige. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kender kun til ét tilfælde hvor nogen er "skræmt væk" som du betegner det, derfor spurgte jeg til en PM.

 

Der vil altid være en "klike" og der vil altid være nogen der bliver forarget, føle sig holdt udenfor osv - men som du selv skriver, måske er det tolkningen af indlæg der misforståes af "dem" ?

 

Jeg kan ikke følge med i alle indlæg og være dommer - så jeg håber at få besked hvis nogen føler sig personligt forfulgt. Det er bare enormt svært, da grænsen på et forum er hårfin, og mange føler sig måske stødt over et svar de ikke lige havde regnet med (det er denne tråd da et levende bevis for), men det er kun hvad der kan forventes på en debat side, og det kan de fleste ryste af sig og trække på skuldrene over, og så videre til næste emne.

 

Jeg føler vi har et godt og solidt forum, hvor der er plads til alle, og der bliver taget godt imod de nye.

 

Men det er svært hvis der på ingen tidspunkt er nogen der skal føle sig angrebet, selv jeg bliver der hakket på indimellem :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja undskyld at jeg siger det rent ud, men hvis man gerne vil have at man skal være mere aktiv herinde, eller at der kommer flere medlemmer til, synes jeg oss i (dem som er bedrevidende, og kun tror at deres måde/stil er den rigtige)skal lade de andre komme til, da der jo altid er flere gode måder at gøre /lære ting på.

Der er mange herinde på dette hunde forum der tror de er meget mere end andre, og det er i høj grad med til at afholde andre fra at komme med deres erfaringer, da de jo risikerer at blive "trynet" eller skældt ud eller gjort til nar, og det er jo ikke det der er meningen med et frit og åbent forum, uanset om man er i DKK, DRU,DCH eller andet. FØJFØJ

Hvis man kunne tænke over dette, ville de gæster som der nu er, måske oss melde sig ind. Respekter´ dog andres meninger.

 

Ja dette burde måske ha´ståét under et indlæg for sig selv, men nu kom det jo op.

 

Jeg må indrømme, at jeg slet ikke kan genkende det du skriver her. Jeg synes tvært imod, at vi er rigtig søde til at tage imod nye og tonen er generelt ualmindelig god. Hvis du eller andre bliver stødt over tonen her, så vil jeg klart anbefale jer at holde jer laaaangt væk fra f.eks. Jubii og Vi med hund-debatten, for der går det godt nok hårdt for sig ind imellem. Hunde-Forum er den rene kaffe-kage-klub til sammenligning :shock:

 

Det der med DKK/DRU osv. er fuldstændig gået min næse forbi, men måske vi befinder os i forskellige tråde?

 

Så vidt jeg ved, har der kun været en enkelt tråd, hvor Admin har været inde og løfte pegefingeren og det blev (ret flot faktisk) fuldstændig accepteret og tråden vendte tilbage til det oprindelige emne. Går du på Jubii kan du være sikker på, at den slags ikke stopper før en admin låser tråden.

 

Når alt dette er sagt, så synes jeg da at det er død ærgerligt, hvis det er din opfattelse af Hunde-Forum, det er helt sikkert ikke det der er meningen med stedet. Tvært imod er det vel netop forskelligheden som gør et forum interessant, hvis vi alle var enige, kunne vi jo bare sidde og klappe hinanden på skuldrene og det ville da hurtigt blive temmelig kedeligt. Så hermed en klar opfordring fra mig, til at nye og "gamle" med et andet syn på tingene kommer på banen så vi kan få en god og interessant debat. :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Ja undskyld at jeg siger det rent ud, men hvis man gerne vil have at man skal være mere aktiv herinde, eller at der kommer flere medlemmer til, synes jeg oss i (dem som er bedrevidende, og kun tror at deres måde/stil er den rigtige)skal lade de andre komme til, da der jo altid er flere gode måder at gøre /lære ting på.

Der er mange herinde på dette hunde forum der tror de er meget mere end andre, og det er i høj grad med til at afholde andre fra at komme med deres erfaringer, da de jo risikerer at blive "trynet" eller skældt ud eller gjort til nar, og det er jo ikke det der er meningen med et frit og åbent forum, uanset om man er i DKK, DRU,DCH eller andet. FØJFØJ

Hvis man kunne tænke over dette, ville de gæster som der nu er, måske oss melde sig ind. Respekter´ dog andres meninger.

 

Ja dette burde måske ha´ståét under et indlæg for sig selv, men nu kom det jo op.

 

Jeg må indrømme, at jeg slet ikke kan genkende det du skriver her. Jeg synes tvært imod, at vi er rigtig søde til at tage imod nye og tonen er generelt ualmindelig god. Hvis du eller andre bliver stødt over tonen her, så vil jeg klart anbefale jer at holde jer laaaangt væk fra f.eks. Jubii og Vi med hund-debatten, for der går det godt nok hårdt for sig ind imellem. Hunde-Forum er den rene kaffe-kage-klub til sammenligning :shock:

 

Det der med DKK/DRU osv. er fuldstændig gået min næse forbi, men måske vi befinder os i forskellige tråde?

 

Så vidt jeg ved, har der kun været en enkelt tråd, hvor Admin har været inde og løfte pegefingeren og det blev (ret flot faktisk) fuldstændig accepteret og tråden vendte tilbage til det oprindelige emne. Går du på Jubii kan du være sikker på, at den slags ikke stopper før en admin låser tråden.

 

Når alt dette er sagt, så synes jeg da at det er død ærgerligt, hvis det er din opfattelse af Hunde-Forum, det er helt sikkert ikke det der er meningen med stedet. Tvært imod er det vel netop forskelligheden som gør et forum interessant, hvis vi alle var enige, kunne vi jo bare sidde og klappe hinanden på skuldrene og det ville da hurtigt blive temmelig kedeligt. Så hermed en klar opfordring fra mig, til at nye og "gamle" med et andet syn på tingene kommer på banen så vi kan få en god og interessant debat. :D

 

 

Jeg er enig :D

 

Jeg synes også at vi er gode til at modtage nye, jeg har selv givet mange nye point og karma til velkomst, ikke alle, jeg kan ikke følge med til det, men generelt synes jeg folk får et velkommen og hjælp hvis de mangler den :)

 

At vi er uenige er ligesom en forudsætning for debat, det kan indimellem være svært, men jeg synes tonen er ret pæn herinde :)

 

Uenighed kan føre meget med sig, selv er jeg blevet beskyldt for mobning, hvilket jeg ikke har haft til hensigt eller ønsket den anden skulle føle, men sådan kan ting opfattes af en anden debatør, selvom den første ikke på nogen måde har haft dette til hensigt, sådan er skriftlig kommunikation fuld af faldgruber, og man skal huske at vi har forskellige kulturer, baggrunde og forudsætninger for den form for kommunikation :)

Debat kræver at man kan acceptere at blive modsagt og at nogen argumentere imod det man selv mener og gør :)

 

Demokrati er at kæmpe for at min modstander har ret til at mene det modsatte af det jeg mener ;)

 

Det med DKK kan jeg ikke genkende, jeg er ikke selv medlem :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Man kan stadig se hvilke medlemmer der er online som altid, det er blot tælleren der viser online gæster der er fjernet, da den ikke rigtig kan bruges til noget af andre end administratorerne.

 

Flest samtidige online brugere er stadig synlig.

 

Det synes jeg er ærgerligt, jeg bruger den også som aflæsning af tendenser, på jubii er den også synlig, og der kan man ret tydeligt se og aflæse debaters betydning på ''gæster'' :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan godt huske debatten om DKK. Jeg husker f.eks. at jeg stillede mig kritisk overfor det faktum at DKK ikke vil have at man ved siden af sin DKK-hund også kan finde på at eje f.eks. en DRU-hund.

 

Men jeg synes nu ikke der var nogen ubehagelig diskussion, jeg har overværet det der var langt værre i andre debat-fora.

 

Og jeg synes det er ok at folk der (lad os blive ved eksemplet DKK) er meget glade for DKK, prøver at fortælle mig om alle de goder det kan medføre.

Men om jeg lader mig overbevise om at de har ret, er min sag. Og det synes jeg bliver respekteret :)

Også selvom jeg gætter på at der herinde er flest DKK-folk, eller rettere folk der synes at DKK gør det bedste stykke arbejde, sammenlignet med andre stambogsklubber.

 

Fordi jeg ikke "fik ret" er ikke ensbetydende med at jeg har uret.

Det er jo egentlig bare en udveksling af synspunkter, der foregår, og sommetider flytter man sig, andre gange ikke.

 

Men hvis man er 100% overbevist om en ting, der er vigtig for én, er der jo ikke noget at sige til at man prøver at overbevise andre om hvor godt det er. Og så er det op til hver enkelt at gide en diskussion eller ej.

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan stadig se hvilke medlemmer der er online som altid, det er blot tælleren der viser online gæster der er fjernet, da den ikke rigtig kan bruges til noget af andre end administratorerne.

 

Flest samtidige online brugere er stadig synlig.

 

Mht. tællere, så tæller alle ikke på samme måde.

Så hvis det er, kunne du prøve at sætte en anden tæller på også, bare i en periode.

 

Min datter havde på et tidspunkt både peak-counter og chart-counter på sin website. De talte helt forskelligt. Man kunne indstille i hvert fald peak-counteren til enten at tælle unikke besøg, eller til at tælle hver gang der kom et klik ind.

Dvs. at hvis jeg klikkede ind 5 gange på et døgn (hvilket sikkert nemt kan ske hvis man googler på noget) kunne den ene tælle 5 besøg, mens den anden kun talte 1 besøg, fordi besøget kom fra den samme computer.

 

Jeg ved ikke hvordan counteren her på hunde-forum er indstillet til at tælle? Sammenlignet med jubii, og det er jo nok den mange af os kender bedst, er her voldsomt mange gæster i forhold til antal medlemmer online.

 

Men hvis dette forum er på multiple søgesider, kan det nok have noget at sige.

 

Min tidligere website havde også mange besøgende, og jeg kunne se på counteren at de kom fra nær og fjern, fra USA, østen og hvad ved jeg! Simpelthen fordi jeg havde indsat megatags via en side som automatisk havde tilmeldt mig alverdens søgesider!

 

Kors hvor fik jeg mange spam-mails i den periode :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...