Hop til indhold

Indy har haft et anfald


PinPoynter
 Share

Recommended Posts

Positiv opdatering :banan:

Der er nu gå 20 dage siden sidste anfald :klap:

Hun har haft et par dage hvor jeg gik og ventede på det skulle ske, hun var meget clingy og stille, men der har endnu ikke været et anfald, så vi har nu brudt 18-dages cyklusen :mrgreen: Hun har virket friskere og mere sig selv siden i gå aftes, og jeg håber inderligt at de to underlige dage var "anfaldet" og vi nu er ude af det igen. Det kan selvfølgelig stadig komme, men 20 dage er dejligt og det er jeg meget tilfreds med :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 239
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Positiv opdatering :banan:

Der er nu gå 20 dage siden sidste anfald :klap:

Hun har haft et par dage hvor jeg gik og ventede på det skulle ske, hun var meget clingy og stille, men der har endnu ikke været et anfald, så vi har nu brudt 18-dages cyklusen :mrgreen: Hun har virket friskere og mere sig selv siden i gå aftes, og jeg håber inderligt at de to underlige dage var "anfaldet" og vi nu er ude af det igen. Det kan selvfølgelig stadig komme, men 20 dage er dejligt og det er jeg meget tilfreds med :klap:

 

Yeeeiiiii :banan::klap::banan::klap: Sikke en dejlig opdatering, de har ellers været alt for meget :megaked: men NU går det den rigtige vej :klap: Kys lille smuksak fra mig :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Puha, hjertet sidder helt oppe i halsen, når man kan se at du har skrevet i tråden og der er gået et par dage siden sidst.

 

Men et lille anfald, der var hurtigt overstået - det er jo gode nyheder :-D

ja, hun vågnede faktisk så hurtigt at benene slet ikke kunne følge med! Normalt ligger hun længe for at komme til sig selv, og virker ret udmattet, men denne gang ville hun bare op! dingle-dingle lige ind i reolen, og så må jeg lige tale et par ord med damen om at gå når man ikke er klar til det :engel: Så ventede vi et minuts tid, og så gik det meget bedre, og hun kunne få en lille portion mad, og en stille tur rundt om blokken.

Link til indlæg
Del på andre sites

Håber hun bare skal justeres lidt op i medicin, for anfaldene er nu meget hurtigere overstået..

Hun har fået klippet hele undersiden kort, for at hjælpe hende til at holde sig kølig, hold fast hun var ikke ret taknemmelig mens jeg klippede, og endnu værre, da jeg skulle frisere "kanten" mellem kort og langt hår :shock::shock::shock: hun kunne have skræmt livet af en Tasmansk pungdjævel :lol:

Det er tragisk, men jeg kan ikke lade være med at synes, en lille smule morsomt, at hun bare slet ikke har noget "filter" mere... det plejede at være at hvis jeg børstede et ømskinnet sted (lysken) ville hun knurre lidt og tage min arm blidt i munden, bare lige for at sige av, det der gør ondt.

Nu skal der en god mundkurv til for at jeg ikke bliver skambidt, hun blev VIRKELIG gal :shock: Men det var en af de der slalgs ting der bare skal gøres, hendes maveuld var så tæt, at det ikke kan være rart.

Hun blev selvfølgelig god igen hver gang vi holdt pause og fik guffer:engel: :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Har vist glemt at opdatere. Indy havde endnu et anfald i onsdags, men hendes første blodprøvetjek kom tilbage indenfor normalværdierne, så der skal ikke justeres på medicinen.

Min dyrlæge var dog ikke imponeret over alle de bivirkninger vi døjer med, og jeg tror vi prøver at køre hende over på den anden type medicin, og ser om vi kan få lidt af vores Indy tilbage.

Havde en træl aften i aftes, hvor hun pacede og hylede meget.. Ikke så fedt. Dog faldt hun endelig til ro, og jeg vågnede i morges med en lille uldbolle presset tæt op ad min mave :hjerte:

Hun har fået morgenmad og er heldigvis faldet i søvn igen :x:

 

Skal have ringet og talt med dyrlægen og se hvad vejen frem er.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Så er Indy kommet på en 14 dages smertestillende kur, for at se om det overhovedet gør en forskel. Vi er ikke sikre på om hun virkelig har ondt, eller hendes opførsel er en bivirkning af medicinen, selvom hun ser ud til at have ondt.

Hun bliver nu også langsomt kørt over på potassium bromide, men der gå en hel måned med fuld dosis epiphen + det nye medicin, før man kan begynde at skære ned på epiphen'n, så det er et noget mere langsigtet projekt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er Indy kommet på en 14 dages smertestillende kur, for at se om det overhovedet gør en forskel. Vi er ikke sikre på om hun virkelig har ondt, eller hendes opførsel er en bivirkning af medicinen, selvom hun ser ud til at have ondt.

Hun bliver nu også langsomt kørt over på potassium bromide, men der gå en hel måned med fuld dosis epiphen + det nye medicin, før man kan begynde at skære ned på epiphen'n, så det er et noget mere langsigtet projekt.

 

Ja, det er da godt nok lang tid, især når I kan se at det har så tydelig indflydelse på hendes temperament, og selvfølgelig ønsker jeg ikke at hun har ondt, men det ville vel alligevel være en lettelse hvis de smertestillende kunne hjælpe?

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er Indy kommet på en 14 dages smertestillende kur, for at se om det overhovedet gør en forskel. Vi er ikke sikre på om hun virkelig har ondt, eller hendes opførsel er en bivirkning af medicinen, selvom hun ser ud til at have ondt.

Hun bliver nu også langsomt kørt over på potassium bromide, men der gå en hel måned med fuld dosis epiphen + det nye medicin, før man kan begynde at skære ned på epiphen'n, så det er et noget mere langsigtet projekt.

 

Pyha, det er en hård omgang.:ae: Jeg håber at hun fungerer bedre på det nye medicin, men sikke en lang ventetid. :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...

Nå, det er vist på tide med en opdatering.

Indy havde et anfald den aften hr. og fru FOX var her, mens vi var ude at spise, hvilket resulterede i at vi ankom hjem til et stuetæppe der var indsmurt i hundelort (hun havde løbet frem og tilbage i det), oveni havde vi i vores vildfarne bedømmelseskraft ladet Charles blive ude i stuen og ikke i bur, så han eller Indy eller begge, havde spist en hel pakke ginger nut biscuits :genert: samt tygget lidt i andre tilfældige ting :genert:

Tæppet er smidt ud!! Det var et stort uldgulvtæppe, som simpelthen var for uoverskueligt at skulle rengøre og tørre..

Indy havde endnu et anfald, tror vi, 5 dage senere. Martin var i bad og kunne høre hende hyle, og da han kom nedenunder havde hun igen skidt på gulvet og løb frem og tilbage.. Jeg tror simpelthen at det er hendes anfald, og at hun bare er "mindre" påvirket, i og med at hun ikke vælter og går i krampe, men forbliver oprejst, dog uden stadig at kunne styre hvad hun gør. Giver det mening?

Derefter har vi haft flere episoder hvor hun har tisset på gulvet. De fleste gange har det været når vi ikke var hjemme. Det er der jo bare ikke noget at gøre ved, da hun ikke længere tisser på ture (kun kan max gå 10-nogle gange 20 minutter, men viser ingen interesse for at snuse eller lign. på gå ture). Hun har altid været meget renlig, og har altid tisset af på kommando, men det virker heller ikke mere, så nu er det noget med at stå i haven med hende ca 3 gange om dagen og bare blive ved med at bede hende gå ud og tisse, indtil det virker.

Jeg har på nogenlunde vis nu styr på hvornår jeg skal insitere på at hun tisser. Vi har nemlig også oplevet at hun har sat sig midt på stuegulvet mens vi var hjemme OG havedøren var åben.

 

I dag fik hun taget den næste blodprøve, der skal fortælle os om i hvor høj pottassiumbromiden nu er optaget, og om vi langsomt kan afvende den første medicin, så :x: please!! For den her situation er bare ikke holdbar længere. Hun pacer også rigtig meget igen, og har meget svært ved at finde ro.

 

Den smertestillende kur vi prøvede tror jeg ingen virkning havde, hvilket jo egentlig er godt. Det ville være træls hvis hun havde ondt også, oveni at havde det så skidt som hun har det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Øv, jeg har slet ikke lyst til at læse dine indlæg. Jeg bliver så ked af at læse det på dine vejne :cry:

 

Epilepsi er en af de sygdomme jeg frygter allermest.

 

Krydser finger og tæer for Jer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...