Hop til indhold

Den lille terrorist!


Gæst Beso
 Share

Recommended Posts

Vi trænede stort set på samme måde faktisk. Det tager tid, men det er SÅ dejligt når træningen virker... :-)

 

Hvis Caia blot kom ud for at tisse og lave, ville vi have en skør hund, hun ville slet ikke kunne finde ro når hun skulle være alene hjemme, men hun skal så også have mindst 20 min. til at falde til ro i, inden vi går fra hende.

Og Buddha - Tillykke med jeres nye vaps:o)

 

1000 tak! :hjerte:

 

Ja vi havde jo også god held med det (de få gange Buddha så endelig var alene hjemme), men det kræver jo også lige at man ved det helt fra begyndelsen.. så ved ikke hvordan TS bør gøre nu, når hunden allerede er blevet nervøs over det, hvis det ikke er sådan.

 

Og venter spændt på DKW's svar :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 132
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Efter min mening, behøver det ikke at være synd for hunden at være i et transportbur. Hvis man gør hunden tryg ved at opholde sig i det, når man er hjemme - så kan hunden måske også finde tryghed, når man ikke er hjemme. Hvis man evt. har kurven til at stå i buret til daglig og får hunden til at forbinde buret med tryghed og ”sit eget opholdssted”. Man skal selvfølge vænne hunden til at være alene stille og roligt.

 

Ja vi (dvs. mine forældre) har lykkes med at gøre Baldur meget fortrolig med sit transportbur. Både med åben og lukket dør. Han elsker at opholde sig i buret, der står fremme i bryggerset, og han har altid adgang til det.

 

Dette er en mega fordel, da han jo skal ud og flyve i det om ca 5 uger... :-D

Endnu er Baldur kun en bette hvalp, og buret er kæmpestort, så det er en rigtig hule for ham.

 

Men om det er ok at "spærre hunden inde" alene i 6-8 timer ved jeg ikke. Det lyder meget voldsomt i mine øre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Den gang vi fik Akira, tog jeg den første uge fri og kæreseten uge nummer to, så vi kunne vænne hende til os, hjemmet og træne alene hjemme. Det gik ikke særlig godt med alene hjemme træningen, men fra den første dag hun var alene hjemme var der ingen problemer. Vi var så, så heldige at min kæreste arbejder tæt hvor vi bor, såi starten smuttede han hjem i hans pauser og fik hende ud og tisse, det trappede vi gradvist ned, og idag (2 år senere) er der slet ingen problemer overhovedet. Vi er siden vi fik hende, flyttet i hus. Der har hun soveværelset og midtergangen at være i. Vi lukker og låser alle døre til andre rum. (hun kan nemlig åbne døre). Hun ligger og hygger og sover i vores seng mens vi er væk..(vi kan se på hende at hun har sovet når vi kommer hjem). At hun er i vores soveværelse, er at det er der hun føler sig tryg, og der har hun også sin egen kurv. og når hun har det bedst der, er det der hun skal ha lov til at være.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Efter min mening, behøver det ikke at være synd for hunden at være i et transportbur. Hvis man gør hunden tryg ved at opholde sig i det, når man er hjemme - så kan hunden måske også finde tryghed, når man ikke er hjemme. Hvis man evt. har kurven til at stå i buret til daglig og får hunden til at forbinde buret med tryghed og ”sit eget opholdssted”. Man skal selvfølge vænne hunden til at være alene stille og roligt.

 

 

Det behøves jo ikke at være pga. hunden skal have brændt en masse energi af, at den gnaver i alt – det kan også være af angst og usikkerhed.

 

Utryghed, usikkerhed eller angst kan lige så godt "behandles" i hundens vante omgivelser som i et bur.

 

Den tid man bruger på tilvænning til buret og det at føle sig tryg i det, kan bruges på at lære en hund det samme i boligen uden bur.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Jamen det må du da også gerne.

 

Jeg sidder på noget rigtig dårligt internet, så havde lige skrevet et svar men nu er det pist væk :vedikke:

 

Nå, men der mangler ligesom også en linje i det jeg svarede før, jeg havde skrevet at jeg gik ud af rummet når hunden var helt rolig / lige ved at sove, og så stod jeg og lyttede udenfor, så jeg kunne gå ind før han rejste sig.

Og så gjorde jeg personligt noget ud af at han ikke skulle komme i "hilse-mode" lige præcis fordi jeg helst ikke ville have at han tænkte "ENDELIG er de hjemme"..

 

Forstår godt at det skal være meget nøjagtigt når hunden nu allerede har udviklet angst, men skal de ikke øve det nu?

 

 

 

TS skal vel stadig på arbejde?

 

OK, der var faldet noget ud..

 

Jeg går da ud fra at TS skal på arbejde, men det kan hunden ikke bruge til noget. Dens følelser omkring situationen er som de er uanset ejer skal være væk ½ time eller 7 timer.

Det er blandt andet derfor vi skal træne med individet og ikke mod individet.

Hvad hunden kan klare er hvad den forholder sig til og så er den ligeglad med at ejer skal arbejde.

 

Her må ejer selv ind og indrette sig med pasning hund med på job eller hvad der skal til :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Henriksen
Utryghed, usikkerhed eller angst kan lige så godt "behandles" i hundens vante omgivelser som i et bur.

 

Den tid man bruger på tilvænning til buret og det at føle sig tryg i det, kan bruges på at lære en hund det samme i boligen uden bur.

 

Du har fuldstændig ret og jeg er enig.

Min mening er, at det kan være komplet lige meget om hunden ligger i sin kurv i et bur eller ligger i sengen – bare den er tryg. Jeg kan se en afledt fordel ved at anvende bur - hunden er i vante omgivelser, når buret bliver sat i bilen. Jeg ser ikke noget negativt i at anvende bur, hvis det bruges "rigtigt".

Link til indlæg
Del på andre sites

Du har fuldstændig ret og jeg er enig.

 

Min mening er, at det kan være komplet lige meget om hunden ligger i sin kurv i et bur eller ligger i sengen – bare den er tryg. Jeg kan se en afledt fordel ved at anvende bur - hunden er i vante omgivelser, når buret bliver sat i bilen. Jeg ser ikke noget negativt i at anvende bur, hvis det bruges "rigtigt".

 

Enig :5up:

 

Et bur er bare en kurv med tag :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Jeg er slet ikke imod bur, her har vi min egen Pelle med selskab af Mille ifm. tilvænning til bur, jeg kan bare ikke se fornuften i at en hund skal være i bur flere timer dagligt, når den er alene.

Hvorfor?

Link til indlæg
Del på andre sites

Næ næ næ, du skrev helt nøjagtigt:

Som givetvis er baseret på MINE erfaringer, og de erfaringer dem jeg færdes med har.

 

Det er supervigtigt at hvalpe/unghunde får brændt deres overskudsenergi af hvis de forventes at kunne være rolige i timevis. De spruttter jo af energi bæsterne :-D

Og det mener jeg så er noget sludder, når det drejer sig om en morgensituation.

 

Det er imo absolut ikke supervigtigt at de får krudtet af om morgenen kl. alt for tidligt.

Faktisk mener jeg at kunne se en tendens til at netop dén idé faktisk er skyld i flere alene hjemme problemer, end det retter op på.

 

Og tager jeg et kig rundt ved dem jeg kender med hvalpe og unghunde af forskellige racer, så ser billedet sådan ud: "Op??? Ud og tisse???..... Du ka' da glemme det, jeg sover" hvorefter kræet indtager den tomme plads i sengen, og nærmest skal slæbes ud af den, førend den får stablet sig på benene for sin morgentur.

 

Og disse hunde er endda jagthunde af jagt- og markprøvelinjer. Du ved nok..... dem der kravler på væggene (:rolleyes: :blink:)

 

Mine egne erfaringer ser nøjagtig ligesådan ud, hér er forskellen så bare at mine erfaringer baserer sig på omplaceringshunde.

 

 

 

 

:hmm:Forstår ikke helt, skal en unghund virkelig sove 8 timer, tisse og så forventes at sove 6 timer igen?

Ja. Jeg forventer at mine hunde som minimum lægger sig ned og hviler, når de ikke er "på". (dvs når jeg ikke er der)

 

Og det samme gør de fleste af dem jeg går med.

 

 

Og tænk engang. Hundene sover rent faktisk når de og jeg ikke er hjemme. Den varme plet i sengen er temmelig afslørende. Og den er der, uagtet om man var afsted ½ time, eller 8-9 timer. Så ja. De sover.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Enig :5up:

 

Et bur er bare en kurv med tag :slem:

 

Nej, din hund kan fjerne sig fra kurven hvis den biver syg og derfor skal kaste op, får dårlig mave eller skal tisse.

I buret er den tvunget til at være tættere på sit opkast/urin/afføring end hunde har det godt med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Som givetvis er baseret på MINE erfaringer, og de erfaringer dem jeg færdes med har.

 

 

Og det mener jeg så er noget sludder, når det drejer sig om en morgensituation.

 

Det er imo absolut ikke supervigtigt at de får krudtet af om morgenen kl. alt for tidligt.

Faktisk mener jeg at kunne se en tendens til at netop dén idé faktisak er skyld i flere alene hjemme problemer, end det retter op på.

 

Og tager jeg et kig rundt ved dem jeg kender med hvalpe og unghunde af forskellige racer, så ser billedet sådan ud: "Op??? Ud og tisse???..... Du ka' da glemme det, jeg sover" hvorefter kræet indtager den tomme plads i sengen, og nærmest skal slæbes ud af den, førend den får stablet sig på benene for sin morgentur.

 

Og disse hunde er endda jagthunde af jagt- og markprøvelinjer. Du ved nok..... dem der kravler på væggene (:rolleyes: :blink:)

 

Mine egne erfaringer ser nøjagtig ligesådan ud, hér er forskellen så bare at mine erfaringer baserer sig på omplaceringshunde.

 

Du kan synes det er noget sludder lige så meget du vil. Det ændrer ikke på min erfaring.

 

Vi taler hvalpe og unghunde.

 

Pelle vil heller ikke nødvendigvis ud i haven om morgenen, men gør jeg klar til gå med ud eller vi skal gå tur er han med på den.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan synes det er noget sludder lige så meget du vil. Det ændrer ikke på min erfaring.

Ligesom din mening helelr ikek ændrer på mine erfaringer. :blink:

 

Vi taler hvalpe og unghunde.

Ja...... Og..... ?? :confused:

 

Ingen hemmelighed i at der kun har været én hvalp indenfor mine døre. Mine lidelsesfæller derimod har haft mange hvalpe.

Derimod har jeg haft omplaceringshunde af forskellig slags. Typisk fra omkring 5-7 måneders alderen. (unghunde....... )

 

Hvorfor mon sådanne hunde omplaceres, spørger jeg lige.... :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Sjovt at der er så mange forskellige meninger til hvad der er korrekt i forhold til morgen turen.

 

Vi var faktisk oppe hos en adfærdsbehandler og hendes 3 elever - Til en konsultation med Caia om hendes "alene" hjemme problem - Hvilket viste sig ikke at være et alene hjemme problem i følge dem, men derimod at hun var alt for stresset og dermed ikke slappede af. Vores behandlingsplan lød faktisk på at Caia skulle have 1-1½ times lufte tur om morgenen, hvorefter hun skulle have tid til at slappe af. Taget ud fra at hun er en Aussie af arbejdslinje, hvilket vil sige at hun er yderst aktiv... Måske et sidespring, men.... :-) Her hjemme ville en tisse tur på 5 min aldrig gå...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Ligesom din mening helelr ikek ændrer på mine erfaringer. :blink:

 

Som ikke er så stor hvad hvalpe angår. Hvor opholdt dine hunde sig når de var alene hjemme?

 

Ja...... Og..... ?? :confused:

 

Hvis ikke du kan se forskellen på hvalp og unghund kontra voksen i den sammenhæng kan jeg ikke hjælpe dig :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Som ikke er så stor hvad hvalpe angår

Næh. Hvad angår hvalpe indenfor mine egne døre, hvilket jeg mange gange har skrevet rundt omkring.

Dé erfaringer kan jeg derimod trække på, og ikke mindst observere effekten/virkningen af ved dem jeg færdes ved.

 

Hvor opholdt dine hunde sig når de var alene hjemme?

I huset. Den sidste i min seng. de hunde der kom før ham, opholdt sig i deres hundekurve, da de ikke måtte være i møblerne.

 

Dem jeg færdes ved, har hundene på samme måde.

 

 

Hvis ikke du kan se forskellen på hvalp og unghund kontra voksen i den sammenhæng kan jeg ikke hjælpe dig :engel:

Godt så..... SÅ benytter jeg mig af din egen måde at argumentere på:

 

 

Jeg skrev:

....Og tager jeg et kig rundt ved dem jeg kender med hvalpe og unghunde af forskellige racer,......

 

....Mine egne erfaringer ser nøjagtig ligesådan ud, hér er forskellen så bare at mine erfaringer baserer sig på omplaceringshunde.......

Du skrev:
Vi taler hvalpe og unghunde.

 

hvortil jeg skrev:

Ingen hemmelighed i at der kun har været én hvalp indenfor mine døre. Mine lidelsesfæller derimod har haft mange hvalpe.

Derimod har jeg haft omplaceringshunde af forskellig slags. Typisk fra omkring 5-7 måneders alderen. (unghunde....... )

Prøv én gang til at forklare mig hvorfor jeg efter din mening åbenbart ikke har hverken erfaring eller viden om hvalpe og unghunde, og deres behov.

 

 

Jeg vil vove den påstand at netop FORDI jeg næsten udelukkende har haft omplaceringshunde i liiige præcis dén alder der velnok må være unghundealderen,.....

 

og netop fordi næsten samtlige af de mennesker jeg færdes med rundt omkring har/har haft hvalpe og unghunde, ét menneske efterfulgt af et andet, i dén tid jeg har kendt dem, hvoraf 2 stadig har både hvalpe og unghunde i huset.....

 

Ja så vil jeg vove den påstand at jeg sådan nogenlunde er fornuftigt påklædt.

 

 

 

Og til forskel fra forbavsende mange mennesker, har jeg, såvel som dem jeg færdes ved, aldrig nogensinde haft hunde der har haft, elelr har fået, et alene-hjemme problem af nogen art.

Lur mig om ikke det må betyde at vi må gøre ét eller andet rigtigt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå, men jeg skal da ellers love for at jeg fik ramt hovedet på sømmet med mit indledende spørgsmål.

Jeg syns det er dejligt at læse om de forskellige erfaringer div. hundeejere har gjort sig, og deraf ta dem til sig som man selv mener man kan bruge.

 

Jeg vil ikke sidde her og gøre krav på at det var "min tråd og jeg startede den", men jeg vil lige opsummere og affærdige eventuelle misforståelser jeg syns jeg kan se udvikle sig gennem tråden, efterhånden som den skrider frem, (uden dog at udpege hvem der mener, skriver og påstår hvad)

 

Morgenturen her jos os tager ikke "5 min", men som jeg skrev ca 20 min (imorges tog den fx 35 min fordi vi mødte en anden hund og de 2 lige skulle sige hej...:-D), vi brænder rigelig af krudt af og der er tid til at falde til ro inden vi forlader.

 

Det gode råd vi fik igår ang. at begrænse de rum Beso skal opholde sig i, har idag haft en god effekt. Fra at han kunne opholde sig i 2/3 af lejligheden, til idag et nøjes med 1 rum på 12 kvm med sin kurv og ynglingstæppe...ja og så et enkelt griseøre til at gumle i, har resulteret i en lejlighed fri for nye bidemærker og afgnaskede karme. Så hvis det her medvirket til at han er mindre stresset er det jo en go start.

 

Vi er stadigvæk obs på at vi skal igang med seperationstræning from scratch ligemeget hvad, men ville dog alligevel dele den umiddelbare glæde med Jer.

 

Og Ninjamor - Beso siger tak for klap og ser frem til næste kursus i lydighed...;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Nå, men jeg skal da ellers love for at jeg fik ramt hovedet på sømmet med mit indledende spørgsmål.

Jeg syns det er dejligt at læse om de forskellige erfaringer div. hundeejere har gjort sig, og deraf ta dem til sig som man selv mener man kan bruge.

 

Jeg vil ikke sidde her og gøre krav på at det var "min tråd og jeg startede den", men jeg vil lige opsummere og affærdige eventuelle misforståelser jeg syns jeg kan se udvikle sig gennem tråden, efterhånden som den skrider frem, (uden dog at udpege hvem der mener, skriver og påstår hvad)

 

Morgenturen her jos os tager ikke "5 min", men som jeg skrev ca 20 min (imorges tog den fx 35 min fordi vi mødte en anden hund og de 2 lige skulle sige hej...:-D), vi brænder rigelig af krudt af og der er tid til at falde til ro inden vi forlader.

 

 

Det gode råd vi fik igår ang. at begrænse de rum Beso skal opholde sig i, har idag haft en god effekt. Fra at han kunne opholde sig i 2/3 af lejligheden, til idag et nøjes med 1 rum på 12 kvm med sin kurv og ynglingstæppe...ja og så et enkelt griseøre til at gumle i, har resulteret i en lejlighed fri for nye bidemærker og afgnaskede karme. Så hvis det her medvirket til at han er mindre stresset er det jo en go start.

 

 

 

Vi er stadigvæk obs på at vi skal igang med seperationstræning from scratch ligemeget hvad, men ville dog alligevel dele den umiddelbare glæde med Jer.

 

Og Ninjamor - Beso siger tak for klap og ser frem til næste kursus i lydighed...;-)

 

Hvor er det fedt at det har en god effekt hjemme hos jer også. Vi oplevede virkelig også en stor forskel da Cai fik mindre plads at være på, og der gik virkelig ikke lang tid før hun blev rigtig dygtig til at være alene hjemme:o) :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Og til forskel fra forbavsende mange mennesker, har jeg, såvel som dem jeg færdes ved, aldrig nogensinde haft hunde der har haft, elelr har fået, et alene-hjemme problem af nogen art.

Lur mig om ikke det må betyde at vi må gøre ét eller andet rigtigt.

 

Jeg siger ikke at det er sådan hos dig og dem du refererer til, men havde min hund boet hos mange andre, havde han heller ikke været en hund der blev anset for at have problemer med at være alene. Han ligger bare og sover, hyler ikke, er ikke destruktiv, spiser gerne godbidder når han er alene, kan klare problemløsningsopgaver mens han er alene og hilser ikke overdrevent når jeg kommer hjem. Alt i alt opfylder han kriterierne for at være en hund der tåler at blive efterladt, men...... han sover ikke der hvor han sover når jeg er hjemme, men på gulvet lige foran hoveddøren (hvis jeg ikke stiller en kurv i entrèen).

 

Det jeg ville frem til var, at mange hunde faktisk har problemer selv om ejerne umiddelbart ikke ved det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Efter min mening, behøver det ikke at være synd for hunden at være i et transportbur. Hvis man gør hunden tryg ved at opholde sig i det, når man er hjemme - så kan hunden måske også finde tryghed, når man ikke er hjemme. Hvis man evt. har kurven til at stå i buret til daglig og får hunden til at forbinde buret med tryghed og ”sit eget opholdssted”. Man skal selvfølge vænne hunden til at være alene stille og roligt.

 

 

Det behøves jo ikke at være pga. hunden skal have brændt en masse energi af, at den gnaver i alt – det kan også være af angst og usikkerhed.

jeg brugte det da jeg boede på en campings når jeg skulle på toilettet og efter hånden er det bare blevet hendes kurv og kan jeg ikke finde hende så er hun jo i sin lille hule dejligt

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg siger ikke at det er sådan hos dig og dem du refererer til, men havde min hund boet hos mange andre, havde han heller ikke været en hund der blev anset for at have problemer med at være alene. Han ligger bare og sover, hyler ikke, er ikke destruktiv, spiser gerne godbidder når han er alene, kan klare problemløsningsopgaver mens han er alene og hilser ikke overdrevent når jeg kommer hjem. Alt i alt opfylder han kriterierne for at være en hund der tåler at blive efterladt, men...... han sover ikke der hvor han sover når jeg er hjemme, men på gulvet lige foran hoveddøren (hvis jeg ikke stiller en kurv i entrèen).

 

Det jeg ville frem til var, at mange hunde faktisk har problemer selv om ejerne umiddelbart ikke ved det.

 

Jeg er helt enig. Men nej. SÅdan er det ikke hér elelr ved dem jeg refererer til.

 

Den varme plet på sengen, som jeg skrev. :blink:

Hvis jeg listede ind ad døren, kunne jeg nå helt ned til soveværelset, inden kræet opdagede jeg var kommet hjem. Med det resultat at den snuppede hovedpuden i munden, og kropslogrede rundt om mig, istedet for at den stod velkomstklar ved døren med en bamse i gabet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Og til forskel fra forbavsende mange mennesker, har jeg, såvel som dem jeg færdes ved, aldrig nogensinde haft hunde der har haft, elelr har fået, et alene-hjemme problem af nogen art.

Lur mig om ikke det må betyde at vi må gøre ét eller andet rigtigt.

 

Muligvis.

 

Det er ikke normalt at omplaceringshunde fra dag 1 kan være alene et nyt sted, så et eller andet sted er der noget i din beskrivelse der mangler

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke normalt at omplaceringshunde fra dag 1 kan være alene et nyt sted, så et eller andet sted er der noget i din beskrivelse der mangler

 

Det har jeg helelr ikke oplevet at de kan, Hvorfor jeg har gjort hvad man altid bør gøre. Tage hunden ind ifb. med ferie, eller afholdelse af feriefridage eller lignende. Jeg har endnu ikke oplevet at skulle bruge mere end en uge på at lære hunden det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Det har jeg helelr ikke oplevet at de kan, Hvorfor jeg har gjort hvad man altid bør gøre. Tage hunden ind ifb. med ferie, eller afholdelse af feriefridage eller lignende. Jeg har endnu ikke oplevet at skulle bruge mere end en uge på at lære hunden det.

 

Så er du enten ekstremt heldig eller også har du overtaget nogle helt specielle hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er du enten ekstremt heldig eller også har du overtaget nogle helt specielle hunde.

 

Specielle.... Tjahhh...... Mere specielle end kønne ihvertfald.

 

 

Egentlig sjovt at man enten er heldig, eller har haft "nemme" hunde, når man er en lallende amatør.

 

Men er man adfærdsbehandler, så er man dygtig, eller "kan noget"

 

 

:hmm: Lidt filosofi før sengetid.

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

Roooo på.

 

Om morgenen skal hunden kun ud at få tømt blæren og tarmen.

 

Den skal IKKE ud at gå helt vildt langt, elelr aktiveres elelr alt muligt andet halløj.

Det eneste dét ville (og tydeligvis også gør) resultere i, er en hund der er klar på mere...... hvorefter i forlader hjemmet.

 

Taddaaaaa.... vågen nok, og energi nok til at tygge ting i smadder.

 

 

Alene hjemme vil jeg ikke komme ind på. Har aldrig haft et problem med det, og derfor egentlig ikke tænkt på hvad jeg gør :blink:

 

Men jeg studser lidt over at i ikke skriver hvad i laver med hunden når i ER hjemme. ALtså om eftermiddagen?? Måske det er en forglemmelse, måske ikke.

Men hvis i ikke giver hunden noget at bruge hjernen til når i er hjemme, og hvis i reelt træner hunden mest fysisk, ja så fungerer det ligesom med mennesker: Masser af fysisk energi, og deraf følgende mentalt overskud som ikke bliver brugt fornuftigt = Tossede påfund når den er alene.

 

Det var lige netop det jeg ville ha sagt :mrgreen: :5up:

 

Izzie kommer også kun ud og tømme det der skal tømmes om morgenen på græsset, har gjort det sådan siden jeg fik hende. Og så går hun ind igen og slapper af. Har aldrig haft problemer med at være alene hjemme.

 

Jeg er altså sikker på at DKW har ret :engel:

 

Næ næ næ, du skrev helt nøjagtigt:

 

 

 

Det er supervigtigt at hvalpe/unghunde får brændt deres overskudsenergi af hvis de forventes at kunne være rolige i timevis. De spruttter jo af energi bæsterne :-D

 

 

Nej, for det eneste du opnår er jo at få gang i hunden, vække den helt for derefter at lade den være alene hjemme.

 

Når du har motioneret fx. i træningscenter o.l. har du så ikke mere energi bagefter?? :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...