Hop til indhold

Lys på hunden


Bailey_f1
 Share

Recommended Posts

  • Svar 108
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Lidt update.....

Jeg har været SÅ glad for den lygte, den har bare fungeret perfekt :5up:

Den har holdt super godt - den hænger permanent i hendes halsbånd - og det eneste der har været gjort, er at skifte batteriet i den, når det var fladt.

 

Men nu fik jeg ødelagt den :damn:

 

I forbindelse med at jeg skulle skifte til hendes nye halsbånd, skulle der også nyt batteri i lygten.

Under processen knække en stump plastic af - noget af det der skal holde den ene skrue på plads.

Den er godt nok limet (dog ikke samlet endnu), men nu har den helt sikkert begrænset levetid, og er i hvert fald ikke vandtæt mere.

 

Og som jeg tidligere skrev....

 

 

så jeg har lige sendt Batteribyen en forespørgsel, og vil i morgen ringe til Vanløse.

Jeg har dog ikke for store forhåbninger, og er derfor allerede nu - igen - begyndt at lede efter en ny minilygte.

 

Krav:

Rød

Vandtæt

Lille - ca. 8g.

Med skruer - så man kan skifte batteri.

 

Nogle der ved, hvor man finder den ?

 

Der står ikke om man kan skifte batteri på denne, men til den pris gør det vist ingen forskel :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Der står ikke om man kan skifte batteri på denne, men til den pris gør det vist ingen forskel :lol:

 

Det er da billigt i hvert fald !

Jeg plejer at give ca. 7 kr. for et batteri, og der er nok 2 i den :vedikke:

 

Nå det lykkedes jo altså at finde den "rigtige" model igen.

Jeg skulle i øvrigt hilse og sige at Batteribyen har et par tusinde endnu, så skal man bruge en, så skriver man bare til dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine hunde fik hver sådan en her til jul. De hedder Pet Blinkers, og er efter hvad jeg har fået at vide købt hos Jersie Dyreklinik.

 

Dem jeg har er:

 

Rød kapsel - Rødt og hvidt vekselblink

Lilla kapsel - Lilla og grønt vekselblink

Blå kapsel - Blå og hvidt vekselblink

 

De vejer ca 8 gram, og størrelsen kan ses ud fra billedet.

Jeg prøvede at lade hundene løbe med dem i haven mens kameraet ståd på eksponering, det så helt godt ud, se selv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine hunde fik hver sådan en her til jul. De hedder Pet Blinkers, og er efter hvad jeg har fået at vide købt hos Jersie Dyreklinik.

 

Dem jeg har er:

 

Rød kapsel - Rødt og hvidt vekselblink

Lilla kapsel - Lilla og grønt vekselblink

Blå kapsel - Blå og hvidt vekselblink

 

De vejer ca 8 gram, og størrelsen kan ses ud fra billedet.

Jeg prøvede at lade hundene løbe med dem i haven mens kameraet ståd på eksponering, det så helt godt ud, se selv.

 

De ser faktisk slet ikke så dårlige ud - specielt størrelsen er super.

Kan de kun blinke - ikke have konstant lys ?

Spændende at se hvor længe de holder.

Link til indlæg
Del på andre sites

nu har jeg ikke læst alle svar, men denne har min hund på, den er simpelthen genial, og kan ses på laaaang afstand, og ekstra plus, hunden bliver ikke helt ligeså våd ;)

 

Hund » Div. hundeudstyr » Hundedækkener » Neopren - sikkerhedsvest str. L

 

Den ser fin ud, men vi er ikke så meget til vest. Men det kunne der jo være andre der var !

 

Vi er mest til cykel diode baglygten.

X-lite modellen mente jeg var den bedste, som jeg så desværre fik ødelagt efter et lille års tid.

Nu prøver jeg Dura-Star modellen, som har samme beskrivelse, men kun koster 1/3 - og er til at få fat på.

 

Den er i øvrigt lige kommet i dag - og så er den hvid :stupid: (med rødt lys)

De har sendt en ny i rød, jeg skulle have i morgen :5up:

 

Første indtryk er yderst positivt !!

Og så vejer den slet ikke 9g - kun 5,8g :5up::5up:

 

Hvis den viser sig at være lige så god - evt. bedre end X-lite lygten,

så kan jeg kun anbefale den :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har kun lige læst de første sider i tråden, hvor nogle klager over at de små diodecykellygter ikke holder ret længe.

Jeg bruger også sådanne lygter, som jeg har købt i fakta til 20 kr. Gracie har den røde på, og den har virket upåklageligt de sidste par måneder. Jeg har viklet elastikken rundt om hansbåndet omme i nakken, så den blive på plads der og lyser skråt op i vejret, så der ikke er nogen blinde vinkler. Hun løber også næsten altid løs, og jeg har aldrig oplevet at lygten er gået ud til trods for at hun hopper rundt, og vi indimellem møder andre hunde som hun tumler med.

Så :5up: til Faktas diodecykelygter.:klap:

 

her er en test af lygterne. Min har dog holdt i langt mere end 3 timer, og jeg synes ikke den har mistet lysstyrke.

http://politiken.dk/tjek/tjekmad/tjekmadtjek/tjektjekmad/ECE634331/mini-lights-csi-hvid-fakta/

 

 

Jeg har i øvrigt også en rigtig hundelygte, men den bryder jeg mig ikke om, da den skal sættes på som en nøglering i hansbåndet, så den glider ned på brystet af hunden. Så jeg begyndte at bruge den med en sele, men så daskede den rundt oppe på hendes ryg, og det brød jeg mig ikke om at se på.

 

Udover diodelygterne, har Gracie en refleksvest fra Netto til 25 kr. Den er grim, men til a få øje på.:5up:

Redigeret af KarinaO
link til test.
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har kun lige læst de første sider i tråden, hvor nogle klager over at de små diodecykellygter ikke holder ret længe.

 

Ja, det er f.eks. mig :mrgreen:

 

Jeg bruger også sådanne lygter, som jeg har købt i fakta til 20 kr. Gracie har den røde på, og den har virket upåklageligt de sidste par måneder.

 

Det var længe !

Hvad så når batteriet er fladt, kan man skifte det ?

 

Min(e) der kun bruger et batteri, lyser ca. 72 timer med konstant lys.

Har vi lys på 3 eller alle turene på en dag (vinter) holder den ca. en måneds tid.

Om sommeren skifter vi stort set ikke batteri.

 

 

Jeg har viklet elastikken rundt om hansbåndet omme i nakken, så den blive på plads der og lyser skråt op i vejret, så der ikke er nogen blinde vinkler. Hun løber også næsten altid løs, og jeg har aldrig oplevet at lygten er gået ud til trods for at hun hopper rundt, og vi indimellem møder andre hunde som hun tumler med.

 

Jeg har så valgt at placere den nederst i halsbåndet - har pillet elastikken af, og sat en ekstra ring, så den ligger fladt mod kroppen.

Den sidder der altid, så den er der når der er brug for den.

 

Vi har kun et par enkelte gange oplevet at den er gået ud under turen, men det har været når batteriet er næsten fladt....

 

Så :5up: til Faktas diodecykelygter.:klap:

 

Ja, det lyder til at de er fine :klap:

Vil man også kunne skifte batteri, anbefaler jeg stadig Dura-Star fra batteribyen, som værende den bedste.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det er f.eks. mig :mrgreen:

 

Det var længe !

Hvad så når batteriet er fladt, kan man skifte det ?

 

Det ved jeg ikke. Der sidder nogle skruer bag på, så mon ikke?

Jeg har dog lige købt et sæt mere i Fakta, til når det jeg har nu ikke virker mere. De koster som skrevet kun 20 kr. Ved ikke hvad et batteri koster?

 

Min(e) der kun bruger et batteri, lyser ca. 72 timer med konstant lys.

Har vi lys på 3 eller alle turene på en dag (vinter) holder den ca. en måneds tid.

Om sommeren skifter vi stort set ikke batteri.

 

Der står på den nye pakke jeg har købt, at brændetiden på den røde lygte er 50 timer, og 30 timer på den hvide.

 

Jeg har så valgt at placere den nederst i halsbåndet - har pillet elastikken af, og sat en ekstra ring, så den ligger fladt mod kroppen.

Den sidder der altid, så den er der når der er brug for den.

 

Jeg har en langpelset hund, så det virker ikke rigtigt at have lygten til at sidde i ringen på halsbåndet. Jeg gider heller ikke have den hænger og dasker. Den skal sidde fast uden at dingle ind i hunden.

 

Vi har kun et par enkelte gange oplevet at den er gået ud under turen, men det har været når batteriet er næsten fladt....

 

Ja, det lyder til at de er fine :klap:

Vil man også kunne skifte batteri, anbefaler jeg stadig Dura-Star fra batteribyen, som værende den bedste.

 

Har du ikke et billede af dem, evt link til en anden side en batteribyen?

Hvad koster de der?

 

Vedhæfter lige et par billeder af hvordan jeg har placeret lygten, så jeg stort set undgår blinde vinkler, og at lygten hænger og dasker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det ved jeg ikke. Der sidder nogle skruer bag på, så mon ikke?

Jeg har dog lige købt et sæt mere i Fakta, til når det jeg har nu ikke virker mere. De koster som skrevet kun 20 kr. Ved ikke hvad et batteri koster?

 

Det ser bestemt ud som om man kan skifte batteri :5up:

Den har så sandsynligvis også en gummipakning mellem de to dele - altså er vandtæt.

Det tegner rigtig godt for den :5up:

Jeg plejer at give 7 kr. for et batteri, når jeg køber 10 stk.

 

 

Jeg har en langpelset hund, så det virker ikke rigtigt at have lygten til at sidde i ringen på halsbåndet. Jeg gider heller ikke have den hænger og dasker. Den skal sidde fast uden at dingle ind i hunden.

 

 

OK

 

Har du ikke et billede af dem, evt link til en anden side en batteribyen?

Hvad koster de der?

 

29 kr.

Der er et link længere oppe i tråden, men man skal skrive til dem for at få siden gjort aktiv - jeg ved ikke hvorfor de piller den af, når de har et par tusinde liggende.

 

Nu har jeg så fået den nye - den var sg* også hvid :-(

Hvis det viser sig, at de slet ikke har den i rød (det er ikke lyset, men lygtens farve vi taler om), ja så skal jeg da se, om vores lokale Fakta har den !!

Vi får se hvad de svarer mandag, for jeg har selvfølgelig skrevet til dem igen.

 

Se svarene ovenfor

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er der lidt update....

 

Lygten fra Batteribyen kan kun fås i hvid, som på billedet ovenfor :damn:

 

Lygten fra Fakta er NOGET større, næsten dobbelt så stor faktisk :cry:

Jeg købte dem dog alligevel, da prisen var mindre, end for 4 batterier, som der jo sidder i lygterne.

 

Så fandt jeg en Pico minilygte her, men det er ikke til at se om den er vandtæt, eller om der kan skiftes batteri, såvel som størrelsen (men hvis elastikken er standard størrelse... lygten er jo mindre end elastikken) :vedikke:

Jeg har bestilt en for at se....

baglygte-pico-mini-med-elastik_704106.jpg

 

Vanløsecykelcenter, hvor jeg købte X-lite lygten er det ikke lykkedes at få fat på endnu :fornaermet:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så fandt jeg en Pico minilygte her, men det er ikke til at se om den er vandtæt, eller om der kan skiftes batteri, såvel som størrelsen (men hvis elastikken er standard størrelse... lygten er jo mindre end elastikken) :vedikke:

Jeg har bestilt en for at se....

:fornaermet:

 

Det er altså typisk mig det der..... :oops:

Under beskrivelse:

Lygten er vandtæt.

Størrelse: 24 x 40 x 11 mm. (samme som den fra Batteribyen)

Vægt inklusive batterier: 8 gram

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er der lidt update....

 

Lygten fra Batteribyen kan kun fås i hvid, som på billedet ovenfor :damn:

 

Lygten fra Fakta er NOGET større, næsten dobbelt så stor faktisk :cry:

Jeg købte dem dog alligevel, da prisen var mindre, end for 4 batterier, som der jo sidder i lygterne.

 

Så fandt jeg en Pico minilygte her, men det er ikke til at se om den er vandtæt, eller om der kan skiftes batteri, såvel som størrelsen (men hvis elastikken er standard størrelse... lygten er jo mindre end elastikken) :vedikke:

Jeg har bestilt en for at se....

baglygte-pico-mini-med-elastik_704106.jpg

 

Vanløsecykelcenter, hvor jeg købte X-lite lygten er det ikke lykkedes at få fat på endnu :fornaermet:

 

Ej, er det rigtigt+ Havde slet ikke overvejet dt med størrelsen. Men Gracie har den jo også bare til at sidde og stritte i nakken, og kun på ture i mørke.

Men mener at have læst du har den hængende i halsbåndet altid? Så skal den jo også være så lille som muligt.

bruger den fra Fakta så samme batterier som de mindre lygter?

Godt du har fundet en anden lille lygte. Krydser fingre for at de sender dig den lygte de har afbilledet.:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej, er det rigtigt+ Havde slet ikke overvejet dt med størrelsen. Men Gracie har den jo også bare til at sidde og stritte i nakken, og kun på ture i mørke.

Men mener at have læst du har den hængende i halsbåndet altid? Så skal den jo også være så lille som muligt.

bruger den fra Fakta så samme batterier som de mindre lygter?

Godt du har fundet en anden lille lygte. Krydser fingre for at de sender dig den lygte de har afbilledet.:-)

 

Jep, den hænger fast i halsbåndet, så størrelse/vægt synes jeg har stor betydning. Se billedet i posten et par gange længere oppe.

 

Lygten fra Fakta bruger 2 stk. CR2032 (eller 4 stk. CR2016)

(Den vejer i øvrigt 16g)

De små jeg har (X-lite, Dura-Star og formentlig også Pico, der er bestilt) bruger samme batteri (1 stk CR2032 (eller 2 2016))

 

Og ja, jeg er spændt på at se lygten, mest om batteriet kan skiftes, og dens holdbarhed, for jeg tror nu nok, den er som på billedet. Jeg har set den flere andre steder på nettet også....

Link til indlæg
Del på andre sites

Så fandt jeg en Pico minilygte her, men det er ikke til at se om den er vandtæt, eller om der kan skiftes batteri, såvel som størrelsen (men hvis elastikken er standard størrelse... lygten er jo mindre end elastikken) :vedikke:

Jeg har bestilt en for at se....

baglygte-pico-mini-med-elastik_704106.jpg

 

 

Så er lygten ankommet, og den lever helt op til det den skal :5up:

Lille

Let

Rød

Vandtæt

Skift af batteri muligt

Den er helt magen til den fra Batteribyen, bare rød. (skal bare lige venne mig til den "nye" røde farve, der ikke er helt som vi er vant til)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...
  • 6 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...