Hop til indhold

Skeløjet hvalp. Normalt eller ?


Gæst kiksen
 Share

Recommended Posts

Hej Alle

 

Vi har ingen erfaring med Cavalier (har dog med andre hunde). Vi har fundet os en Cavalier hvalp vi gerne vil købe, den er ca 6-7 uger nu. Men på billedet som sælger viser, at den ret skeløjet. Det vil sige der er ret meget hvidt i indersiden af øjnene og den kigger sådan nærmest ud til hver side. Jeg kan jo ikke lige tillade mig at vedlægge billedet.

 

Sælger fortæller at det er normalt og at den vil vokse fra det. Forældre hundene har det ikke. jeg har kigget lidt på andre hvalpe og kan godt se at enkelte har det. Men det er bestemt ikke flertallet.

 

Jeg vil nødig betale mange tusinde kr. for en hund som er skel-øjet.

 

Kan I hjælpe ? Kan vi satse på at hunden vokser fra det ?

Eller skal vi finde en hvalp et andet sted fra.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Bjørnvig

Hejsa.

 

Jeg er den lykkelige ejer af Cavalier. Jeg elsker racen og har brugt rigtig meget tid på at finde ud af div. spørgsmål, jeg selv havde før jeg valgte min cavalier.

 

Det er hvide hinder som gør at hunden ser "skeløjet" ud.

Det er pigmenten i hinden der er hvid i stedet for sort og på nogen er den hvide hinde større og derfor kan den se "skeløjet" ud. Det har ingen betydning for hunden overhoved!

Men for de fleste af os mennesker ser det lidt ucharmerende ud.

 

Hunden vokser IKKE fra det.

Den kennel du har set hunden i, vil jeg derfor ikke anbefale at købe den af, idet de tilsyneladen ikke er ærlige fra starten.

Hvad kunne de ellers finde på at lyve om..., tænker jeg.

 

Nå men min tanke, dit valg.

 

Husk på at det altså ikke genere hunden på nogen måde. Den er måske super dejlig hengiven og med fuld lyst på livet. At vi mennesker så ser lidt skævt til den er jo egentlig ret synd.

 

God vind med dit valg.

 

/Malene

Link til indlæg
Del på andre sites

Det ser da voldsomt ud det billede. Så meget at jeg helt kan tvivle på, om det virkelig kun er blinkhinden der giver så forstyrret et udtryk? Men syntes ofte jeg ser små vindøjede hunde af racer hvor øjnene sidder langt fra hinanden, er store og runde.

 

Men vil da give Malene ret i, at hvis opdrætter enten er uvidende eller uærlig, er der måske andre steder man skulle se efter hvalp. I hvert fald ville jeg aldrig - belært af andre historier herinde - tage det for gode varer, når sælger siger visse ting er undersøgt hos forældredyrene. Så ville nok bede om at se papirer på hjerteundersøgelse. Og måske også vælge hvalp efter lange livslinjer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Alle

 

Tusind tak for jeres svar.

 

Billedet der er sat ind, ligner meget hvalpen jeg har kigget på. Den er enormt dejlig, ingen tvivl om det.

 

Men selv som det er ret egoistisk, har jeg ikke lyst til at have sådan en hund. Jeg finder en hvalp et andet sted. Men uden jeres gode råd, havde jeg nok "bare" taget opdrætters ord for gode varer. Så det er jeg super glad for.

 

Hilsen

"Kiksen"

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

Jeg ved godt, at denne tråd allerede er af ældre dato, men bliver lige nødt til at pippe.. Føler mig en kende stødt her :???: Stod selv i samme situation da jeg skulle vælge hvalp, fordi jeg også kiggede meget på udseende og véd at denne race kan se SÅ forskellig ud - men vidste dog godt at det ikke er noget, de vokser fra. Man må tage dem, som de er, og så bare finde en vaps, man ikke kan leve uden :-D Det gjorde jeg så.. I kan jo selv bedømme graden af 'slemhed' på mine billeder.. min er kun hvid i det ene øje, og det betyder altså intet for synet.. og jeg synes selvfølgelig hun er smuk som hun er! Jeg synes i øvrigt heller ikke at hvalpen på billedet er slem overhovedet.. Har set det, der var meget værre!

 

Du skal gå mere op i hjertesygdommen og sørge for at finde en hund med 'rene' linier og raske forældre med papirerne i orden - og uanset hvad, så skal det i hvert fald aldrig være fra en opdrætter, som fortæller dig små historier og taler dig efter munden.. Der er jeg helt enig med de andre.

 

Hep! ;-)

Redigeret af Chili
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...