Hop til indhold

Jagtinstinkt?


Gæst MariePylaia
 Share

Recommended Posts

Gæst MariePylaia

Min Grimme har simpelthen jagtinstinkt op til begge ører. Nu bor hun så også dejligt langt ude på landet, med masser af fasaner og rådyr til at friste hende..;-)

 

Hvordan er jeres hundes jagtinstinkter?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen

de mangler bestemt ikke men jeg elsker deres naturlige instinkter ville aldrig undvære og ville hellere aldrig prøve og pille dem af ved at irettesætte hunden elelr sige nej eller lign:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

bizart nok er der ikke ret meget jagt i mit kræ. Hun er en blanding af d/s gårdhund mor (rottehund/pincher) og lab/cocker far (begge jagthunde)...

 

Hun kan godt finde på at løbe henimod en flok af ænder/krager/måger - men mest for at se dem lette tror jeg :lol: Der er ihvertfald meget sjældent "jagt-intensitet" i hendes løb.. det er mere sådan et :"neeej, se, fugle... jeg løber lige hen og siger hej"-løb

 

Hun har jagtet harer et par gange - men aldrig af sig selv. Kun som medløber ved Sif, altså Sif løb efter haren og karla løb efter Sif :lol:

 

Hun er dog meget interesseret i pindsvin - og går på musejagt når vi er på marker, skov eller store græsområder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Bassen er en Berner og totalt blottet for jagtinstinkt som de jo skal være. Jeg havde troet, der var bare en anelse i ham, men UHM-testen viste noget andet. At det nu en gang er sådan er på mange måder ok. Ikke noget med at jagte katte, suse efter fugle og andet besværligt, når dyret er på fri pote ude i virkeligheden, men så er det så ved det søde ikke nemt på andre punkter. F.eks. falder det ham ikke ligefrem naturligt at apportere. Det er så virkelig en disciplin han har skulle lære. Det er lidt det der med, at man ikke kan få alting.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...