Hop til indhold

For os der træner spor :)


Stjernetosse
 Share

Recommended Posts

Uh Boble... Havd ville sådan et ugarvet kaninskind koste? Jeg leder efter et eller andet der vil tænde lille terrier helt vildt, og forestiller mig at et rigtigt kaninskind kunne do the trick...

 

 

jeg tænkte bare at de kunne fås hvis de skal sendes vil jeg gerne ha porto dækket men plejer at smide dem ud... bruger jo kun kødet.... hmmm er der nogen der kan bruge involde og hovede evt til barf???

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 227
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

jeg tænkte bare at de kunne fås hvis de skal sendes vil jeg gerne ha porto dækket men plejer at smide dem ud... bruger jo kun kødet.... hmmm er der nogen der kan bruge involde og hovede evt til barf???

 

Jamen så må du da meget meget gerne tænke på mig næste gang du slagter :-) Jeg ved at Nina C herindefra også leder efter et... og jeg kunne godt bruger 2 :-) Skal selvfølgelig nok dække porto og hvis du vil have noget for dem, så skal du altså bare sige til....

 

Det skal sendes, da både NinaC og jeg bor i Horsens :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen så må du da meget meget gerne tænke på mig næste gang du slagter :-) Jeg ved at Nina C herindefra også leder efter et... og jeg kunne godt bruger 2 :-) Skal selvfølgelig nok dække porto og hvis du vil have noget for dem, så skal du altså bare sige til....

 

Det skal sendes, da både NinaC og jeg bor i Horsens :-)

 

Ellers har de dem til en tyver i Læderiet i Risskov. Og rævehoveder. Og fåreskindsstykker. Dolph kan slet ikke overskue ræven - men kanin er MONSTER godt

Link til indlæg
Del på andre sites

du kan jo vende tilbage hvis de ikke har nogen i læderiget... for det bliver jo nok dyrere at sende det end de tar for dem...men bare husk at tjekke op om de er garvede og evt om de er tilsat giftstoffer... mener jeg har hørt at de bruger stryknin til at bevare læreret... men ved ikke om det er korekt...

Link til indlæg
Del på andre sites

du kan jo vende tilbage hvis de ikke har nogen i læderiget... for det bliver jo nok dyrere at sende det end de tar for dem...men bare husk at tjekke op om de er garvede og evt om de er tilsat giftstoffer... mener jeg har hørt at de bruger stryknin til at bevare læreret... men ved ikke om det er korekt...

 

 

Boble, vil gerne have to skind (evt. 3 hvis Nina C er med) fra dig under alle omstændigheder... Er ret sikker på, at dem fra læderiet er garvede til "ukendelighed".... sådan et har vi haft før... de ville gerne lege med det - men ikke mere interessant end enhver anden "bamse"... men har haft lånt noget ugarvet skind til træning en gang - og der havde jeg sgu nær mistet en finger fordi kræet var så vild efter at få det :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Boble, vil gerne have to skind (evt. 3 hvis Nina C er med) fra dig under alle omstændigheder... Er ret sikker på, at dem fra læderiet er garvede til "ukendelighed".... sådan et har vi haft før... de ville gerne lege med det - men ikke mere interessant end enhver anden "bamse"... men har haft lånt noget ugarvet skind til træning en gang - og der havde jeg sgu nær mistet en finger fordi kræet var så vild efter at få det :lol:

 

De har lidt af hvert - også pink impalaskind.. deres ræve-dimser er ugarvede. STINKER. Men Dolph blev virkelig hyper.. måtte tage den igen, da de begyndte at vogte på den

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 months later...

Hermed en lille opdatering fra Willanden og jeg. Vi har jo været i Sæby på VSS - det er Beagle Klubbens sommerlejr, så at sige. Og tirsdag havde jeg meldt hende den vilde til schweissprøve. Vores første 400 meter/20 timers prøve :scared: Min første prøve af den type - og i bund og grund Willas 2. prøve nogensinde :)

 

Træningen til 20 timers er egentlig gået udemærket. Vi har haft lidt problemer med wiedergangen - ikke at den var der, men Willa har haft en tendens til at springe den over. Og så er det jo svært for mig at læse hende...

 

Prøven var i Dronninglund - aka bakke op og bakke ned. Ikke optimalt når føreren er højgravid :lol:

 

Jeg får vist boksen, og den ligger midt på en stejl skrænt - så jeg når jo at frygte at sporet går lige op ad den kære bakke. Willa markerer hvad der ligner et anskudssted med det samme, og går egentligt ud af boksen. Jeg holder hende lidt tilbage for at sikre mig at det rent faktisk var korrekt, og hun laver en fin lille søgecirkel og markerer samme sted igen. Så følger jeg pænt efter :) Hun er spot on på sporet. Tager det første knæk super fint og følger sporet videre frem. Så havner vi i wiedergangen - hun tog den dælme - hun laver sit S/8 tal, så jeg er ret sikker på at hun er for enden af wiedergangen, men vil ikke "hjælpe" hende mere end at forholde mig passivt og lade hende arbejde. Der går ikke lang tid før hun går tilbage og knækker ind til skoven :banan: Vi går en lile strækning og så buer hun lidt og jeg spotter skindet og er et stort smil. Hun markerer det ligeså fint - og tja det var jo så den prøve. Ingen tab eller noget - 1. præmie i første hug!

 

Da der er præmieoverrækkelse er jeg jo selvsagt spændt på point osv... De har lavet pointsystemet om, så nu er det kun hunden der bedømmes og man kan max på 30point. Willa får sin første præmie og max point (som hun også fik til sin 3 timers prøve :klap:). Derefter bliver hun udråbt som den bedste 20 timers hund - og faktisk også den bedste ældste på 20 timers spor, på trods af sine kun 2 år :lol:

 

Jeg er så stolt - og nu skal vi dælme igang med at træne 1000m. Jeg bliver simpelthen nødt til at se om hun kan blive champion :genert:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er så stolt - og nu skal vi dælme igang med at træne 1000m. Jeg bliver simpelthen nødt til at se om hun kan blive champion :genert:

Det kan du også roligt være, så STORT tillykke til jer begge. Og ja, hun kan da lige så fint tage "grøntsagsprøven". Go' vind med det hele. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor finder man noget godt læsestof om at gå spor.

 

Hvis du er interesseret i schweisstræning kan du købe eller låne. Niels Søndergårds bog At arbejde med schweisshunde. eftersøgning af klovbærende vildt , Spårhunden og lukterna af Lars Fält, Tobias Gustavsson, Jens Karlsson og Jessica Åberg., Drivkraft og motivation af Anders Hallgren.

Herudover findes der forskellige informative hjemmesider som du kan finde adresserne på på www.tacora.dk under siden om mine hunde og menupunktet links.

Bl.a. er der på siden som hedder schweisssporet endu flere links som kan være interessante.

 

Venlig hilsen Steen Stenild

Link til indlæg
Del på andre sites

Cassi har været ude og gå spor efter en pause(der har været alt for lang). Det bliver simpelthen ikke til nok træning med det spor, når vi endnu ikke bruger det til konkurrence...

 

Nå, men hun fik et spor på små 500 skridt med to knæk. Hun gik pænt og fornuftigt. Hun har endnu ikke så meget erfaring med de knæk, men alligevel var hun så sej at hun da hun gik over det andet knæk selv fandt tilbage... Elsker at gå spor med hende, mest af alt fordi hun er så glad for at gå spor og så er det bare super spændende når hunden for lov til at arbejde med noget der er så naturligt for den :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 8 months later...

Jeg genopliver lige denne tråd, da jeg meget gerne vil begynde at gå kaninslæb med Eris og har nogle spørgsmål.

Det har været lidt svært for mig, at finde læsestof omkring det, men det skyldes nok, at jeg skal have alting skåret ud i pap for at kunne forstå det. :mrsgreen:

Jeg ønsker gerne at kunne træne hende op til at kunne deltage i sporprøver.

Skal man have gennemført et slags kursus for at kunne deltage i den første prøve på 400m, eller kan man sagtens hjemmetræne det og så bare starte?

 

Hvor langt skal det første spor helst være? Vil rigtig gerne, at hun oplever succes!

Jeg har tanker om at vise hende kaninen og lade hende dufte til den først, så hun bliver lidt hooked på kaninduften, og dermed giver mere motivation til at følge et spor udenfor senere hen.

Hun er ret skarp til at følge vilde harespor..

Jeg vil plukke lidt hår af kaninen ved sporets start.

Sidst men ikke mindst, hvad skal jeg være opmærksom på, når jeg træner spor (i forhold til at gøre hende klar til sporprøver), og hvad ligger dommerne mest vægt på?

Hvordan forebygger jeg, at hun går for stærkt?

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for link :-D

Hvad for en type kaninslæb går du da?

 

Jeg går det kaninslæb der hører til DJU's slæb og apporteringsprøve. Den består af et 250m kaninslæb, hvor du som fører går med de første 25m (mener jeg det er), så slipper du hunden, den skal selvstændig udrede sporet og apportere kaninen tilbage de 250m.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg trak i øvrigt et kaninslæb for naboens broholmer i går. Det var første gang den skulle gå et slæb, og har aldrig prøvet lignende aktivitet.

 

Jeg lod ikke hunden snuse til kaninen først, men plukkede lidt pels af kaninen som jeg lagde ved startstokken. jeg synes tit man får lagt for lette begynderspor, så jeg lagde ca 100m med 2 knæk. Det gik rigtig fint. Hun arbejdede meget sikkert på sporet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg genopliver lige denne tråd, da jeg meget gerne vil begynde at gå kaninslæb med Eris og har nogle spørgsmål.

Det har været lidt svært for mig, at finde læsestof omkring det, men det skyldes nok, at jeg skal have alting skåret ud i pap for at kunne forstå det. :mrsgreen:

Jeg ønsker gerne at kunne træne hende op til at kunne deltage i sporprøver.

Skal man have gennemført et slags kursus for at kunne deltage i den første prøve på 400m, eller kan man sagtens hjemmetræne det og så bare starte?

 

Hvor langt skal det første spor helst være? Vil rigtig gerne, at hun oplever succes!

Jeg har tanker om at vise hende kaninen og lade hende dufte til den først, så hun bliver lidt hooked på kaninduften, og dermed giver mere motivation til at følge et spor udenfor senere hen.

Hun er ret skarp til at følge vilde harespor..

Jeg vil plukke lidt hår af kaninen ved sporets start.

Sidst men ikke mindst, hvad skal jeg være opmærksom på, når jeg træner spor (i forhold til at gøre hende klar til sporprøver), og hvad ligger dommerne mest vægt på?

Hvordan forebygger jeg, at hun går for stærkt?

 

Jeg synes du skal se om du kan finde et sted hvor du kan træne et par gange, så du ved at sporet bliver lagt som til en prøve. Derefter kan du sagtens træne derhjemme!

 

Kaninslæb er generelt frisk fært, og der har hunden en tendens til at gå i et højere tempo. Du kan holde hende lidt tilbage ved ikke selv at tilpasse sit tempo til hendes.

 

Og i forhold til hvad dommeren lægger vægt på så er de blandt andet at du lader hunden bruge hele linen, at hunden arbejde selvstændigt og at du ikke blander sig, men støtter ved behov. Og så skal hunden ikke gå på fodspor, altså gå forbi kaninen ved slut... blandt andet...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg trak i øvrigt et kaninslæb for naboens broholmer i går. Det var første gang den skulle gå et slæb, og har aldrig prøvet lignende aktivitet.

 

Jeg lod ikke hunden snuse til kaninen først, men plukkede lidt pels af kaninen som jeg lagde ved startstokken. jeg synes tit man får lagt for lette begynderspor, så jeg lagde ca 100m med 2 knæk. Det gik rigtig fint. Hun arbejdede meget sikkert på sporet.

Wow hvor flot for en begynder! :hjerte:

Vil så gerne starte :-D men vil heller ikke gøre noget forkert. :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Wow hvor flot for en begynder! :hjerte:

Vil så gerne starte :-D men vil heller ikke gøre noget forkert. :vedikke:

Samme problem havde naboen, hun havde læst en masse om det på nettet, men turde ikke gå i gang fordi det pludselig lød meget videnskabeligt og indforstået det hele. Nogen gange er det bare lidt at springe ud i det. Jeg kan se du bor i Fredericia. jeg mener en af DKKs kredse over i det midtjyske har gjort det meget i sporlægning, jeg kan bare ikke huske hvilken kreds det er. Men der vil sikkert også være hjælp at finde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...