Hop til indhold

hvorfor har du hund?


potil
 Share

Recommended Posts

Inspireret af Kerstin Malms "hunden, mennesket og relationen" vover jeg at spørge jer :blink:

 

Hvorfor har du hund?

Jeg synes det er et stort, men også et meget personligt spørgsmål som går meget tæt på en selv som menneske... ja jeg har jo virkelig tænkt og tænkt siden jeg læste bogen og jeg tror at jeg har hund for nærværets og venskabets skyld, ikke at vi sidder lårene af hinanden, tværtimod, han styre helt selv hvad han vil lave og kommer kun og nusser eller opfordre til leg når han selv vil. Men måske også for at have en unskyldning for at have en rimelig struktur i hverdagen, som jeg aldrig har været rigtig god til at have. Ja jeg tænker videre, og imens håber jeg at der er andre der har mod/lyst til at dele deres tanker om hvorfor man har hund :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 86
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Kniber stadig i stuen.... Der er overbo. :blink:

 

Omvendt kunne man så også leje dét sted... :hmm:.... Men så kniber det nok med finanserne lige pludselig :hmm:

 

Er du gode venner med overboen? For så vil vedkommende måske gå med til at du laver et hul i vedkommendes gulv :mrgreen:

 

Nej, nu skal jeg nok lade være med at ødelægge Potils tråd :oops: Undskyld :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Jeg har altid drømt om at have hund...lige siden jeg mødte en amstaff for år tilbage har jeg vidst det skulle være sådan en basse...

 

Efter en periode hvor jeg var et svin med mit liv besluttede jeg mig at nu skulle det sgu ha en ende...Først tog jeg mig lidt sammen, og så købte jeg den vuf jeg altid har drømt om, og det har virkelig forandret mit liv...det kan slet ikke beskrives hvor meget det at have hund har ændret mit liv, og jeg tror ikke jeg havde haft det så godt i dag hvis det havde været uden ham...

 

Siden er Victoria så kommet til...den dejlige vuf...:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har altid drømt om at have hund...lige siden jeg mødte en amstaff for år tilbage har jeg vidst det skulle være sådan en basse...

 

Efter en periode hvor jeg var et svin med mit liv besluttede jeg mig at nu skulle det sgu ha en ende...Først tog jeg mig lidt sammen, og så købte jeg den vuf jeg altid har drømt om, og det har virkelig forandret mit liv...det kan slet ikke beskrives hvor meget det at have hund har ændret mit liv, og jeg tror ikke jeg havde haft det så godt i dag hvis det havde været uden ham...

 

Siden er Victoria så kommet til...den dejlige vuf...:lun:

 

:kys:

Hunde er sunde for sjælen :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

:engel::mrgreen:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Uhhhhhh..... det' svært, hva' !!

 

Hvorfor har Nolleren så hund?? :mrgreen:

 

Neeeej da k005.gif

 

 

 

Jamen jeg sidder faktisk og funderer lidt over det... :engel: Altså lige nu har jeg hund for at bibeholde de gode grin jeg får når hun sover :lol: Det er helt sindssygt så mange mærkelige lyde hun kan komme med imens :mrgreen: :klap:

 

Nå, men et mere seriøst svar må være: Fordi det er dejligt at have en at elske og en at komme hjem til som altid er glad, en at have ansvar over for og en som har brug for mig :oops: + at jeg bliver sindssygt lad når jeg ikke har en hund :genert:

Samtidig så giver det mig en masse gode oplevelser med andre mennesker, jeg har fået gode veninder på den konto (især Ascha :kys:) og i det hele taget lært nogle skønne mennesker at kende som jeg meget nødig ville være foruden :lun: Og lige præcis med Noomi, så har det givet mig muligheden for at bibringe min far noget virkelig positivt indhold i livet. Han knuselsker den hund og forleden da jeg kørte temmelig stærkt på en motorvej i regnvejr fik det mig faktisk til at sætte farten ned, for jeg kunne ikke holde ud at tænke på, hvordan det ville være for ham at miste både mig og Noomi på samme tid :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Jeg fik Chili i tidernes morgen, fordi jeg gerne ville prøve at have min helt egen hund, mit ansvar, og nok fordi at vi, dengang jeg var lille og boede hjemme, har haft hund, begge gange var det ikke overvejet, og derfor endte det med at begge hunde blev solgt - Hvilket gjorde så ubeskriveligt ondt. Så jeg svor at når jeg flyttede hjemmefra skulle jeg have mig en hund, som var MIN og mit ansvar. Jeg fik Chili i en alder af 18½ år, og brugte meget tid på at undersøge hvilken hund det skulle være osv. Nu er hun 5 år, og hun er stadig hos mig, og jeg er lykkelig for denne beslutning om at få hund.

 

At jeg efterfølgende har fået hund nummer 2, er primært fordi min interesse igennem årene er blevet endnu større for hunde, det at træne lydighed tiltalte mig mere og mere, og derfor ville det være alletiders at få en til hund - Måske sådan meget firkantet stillet op. :oops:

Det er blevet en livsstil, og der er ingen tvivl om at jeg altid vil have hund som en stor del af mit liv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jørgen Larsen

TJaaa hvorfor har jeg hund, egentligt et rigtigt godt spørgsmål,

har egentlig aldrig tænkt videre over det, for hele mit liv har der været en hund indblandet

og da jeg så flyttede hjemme fra var det jo helt naturligt at jeg anskaffede mig en hund

for der blev utroligt stille i mit nye hjem, og det var som om det ikke rigtigt var et hjem

så flyttede Kazan ind, og så blev det et rigtigt hjem igen, med velkomstglæde, lufteture, hygge og leg igen

var jeg lidt nede i kulkælderen når jeg kom hjem, ja så stod Kazan og tog i mod mig med glæde og vel tilfredshed

så alt det der trykkede på arbejdet var pist væk, for når jeg kom hjem var der en der holdt ubetinget af mig,

så hvergang jeg har været nød til at komme af med dem som gamle nedslitte hunde har jeg helt naturligt fået en ny hund

for hvad er et hjem uden en hund, :vuf::vuf::vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ligesom tilfældet er for Dogfather, så har det også ændret mit liv til det meget bedre :blink:

 

Jeg har jo været meget stress-ramt og haft en medicinforgiffning og jeg kan stadig mærke det komme op til overfladen til tider endnu når jeg er meget presset, men det at Herr Flick er flyttet ind hos mig har nok gjort at det er noget nemmere at bevare jordforbindelsen og sige "pyt" til de store spekulationer og spørgsmål som jeg nogle gange står overfor...

som Nollike også siger så er hunde altså sunde for sjælen :hjerte:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Da vi fik Tulle var jeg temmelig deprimeret - men det er svært at være depressiv OG have en lækker-hvalp i huset ... Egentlig fik jeg Tulle, fordi min mand og jeg ikke kan få børn ... så er en hundehvalp jo et ok bytte ...

 

Da jeg så først havde fået een hund og var kommet ud af min depression - så var een jo ikke nok - så måtte jeg have en til ... så nu har jeg to dejlige hunde som i den grad beriger mit liv og som stadig hjælper mig i de svære tider, med at komme ud og være social - noget som absolut ikke ligger lige til højrebenet for mig ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mariannaa

Som andre er inde på, så er en hund bare ren kærlighed :hjerte: En hund er ægte i sine føelser, og følger kun deres egne lyster og behov, derfor er de også så ægte når de viser deres hengivenhed. En hund (hvis den bliver behandlet godt) er også en glad lille sjæl, og det smitter af på deres mennesker, og ikke midst så er Mimi min aller, allerbedste ven - åh, elsker hende bare så højt :hjerte::hjerte::hjerte:

 

Edit. Føelserne løb lige af med mig :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mariannaa
Da vi fik Tulle var jeg temmelig deprimeret - men det er svært at være depressiv OG have en lækker-hvalp i huset

Du har fuldstændig ret, jeg er maniodepressiv, men Mimi har bare gjort mine depressioner så meget lettere, simpelthen fordi det bare ikke er til at undgå at føle glæde med sådan en lille vims i huset :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...