Hop til indhold

Adele har fået nyt kamera!


Adele
 Share

Recommended Posts

- Til deling med mine forældre, dog ;-) Men det er nu ret godt, et Olympus spejlrefleks.

 

Inden i får lov at se de billeder jeg har taget i dag, kommer der lige et lille spørgsmål.

 

Er der nogen af jer med kamera-tække der kan sige mig, kan strømniveauet på kameraets batteri spille ind på evnen til at stille skarpt? Vi har to objektiver til kameraet, et almindeligt og en zoom.

Zoom-objektivet vil slet ikke stille skarpt, men alt andet ved det virker. Man kan sagtens tage billeder, og lign. De bliver jo så bare ret ringe, når det hele er sløret.

Det almindelig objektiv vil stille skarpt nogle gange, for det meste, men alligevel driller det altså af og til. Jeg ved det ikke har noget med lyset at gøre da jeg har prøvet at tage billeder af den samme ting, lige efter hinanden, hvor det kun ville stille skarpt den ene gang.

Kameraet beder ikke om strøm overhovedet. Mine forældre har ladet lidt på batteriet, men ikke i mere end et par timer.

 

 

Nu skal i nok få billeder. Jeg tror at det bliver rigtig godt, når jeg kan bruge zoom-objektivet :5up:

 

PC260126.jpg

 

PC260127.jpg

 

PC260129.jpg

 

PC260135.jpg

 

PC260142.jpg

 

PC260143.jpg

 

PC260145.jpg

 

PC260147.jpg

 

PC260156.jpg

 

PC260165.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ih det kamera er jeg glad for, du er god til at tage billeder!!!

 

Vi sloges også med zoom-objektivet, det ville intet - der er en lille knap et sted som man skulle klikke til zoom, uden klik vil zoomobjektivet ingen ting.

 

Tak!

Hihi, så er vi to der er glad for kameraet :mrgreen:

 

På mit kamera zoomer man ikke ved knap, men ved at dreje på objektivet. Zoome kan det sagtens. Det vil bare ikke stille skarpt :???:

 

Rigtig flotte billeder! Og tillykke med kameraet.

 

På billede 2 ligner det næsten han skal til at slå en koldbøtte :P

 

Mange tak!

Og ja, han havde fart på!

 

KANON gode foto... glæder mig meget til at du rigtig kommer igang med det nye cam så vi kan se ham smuksakken på foto, efter foto... flere fotos og lige lidt flere fotos... :5up:

 

Mange tak!

Det lover jeg, i skal nok få mange billeder :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

På mit kamera zoomer man ikke ved knap, men ved at dreje på objektivet. Zoome kan det sagtens. Det vil bare ikke stille skarpt :???:

 

Det lyder præcis som vores (som jeg heller ikke er gode venner med) - på vores var der en knap som skulle klikkes før den ville stille skarpt. Håber der kommer en klog som kan hjælpe dig lidt mere :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er ret sikker på at der ikke er en :vedikke:

 

Nok bare mig dr husker galt, det er et stykke tid siden jeg havde olympus *S*

 

Hvis du sætter objektivet på, og så fokusere på noget langt væk der ikke bevæger sig, fokusere det så ikke ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nok bare mig dr husker galt, det er et stykke tid siden jeg havde olympus *S*

 

Hvis du sætter objektivet på, og så fokusere på noget langt væk der ikke bevæger sig, fokusere det så ikke ?

 

Nej.

Jeg prøvede lige at stille mig i døren, og fokusere på et hus der ligger lidt væk. Ingen fokusering overhovedet :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej.

Jeg prøvede lige at stille mig i døren, og fokusere på et hus der ligger lidt væk. Ingen fokusering overhovedet :???:

 

Hmmm....hvis der ingen knapper er, så er jeg blank :-(

 

Kender desværre ikke 420 huset

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jørgen Larsen

Hvis det er dette her objektiv så er grunden den at der ikke er auto fokus på dit objektiv

 

Date introduced September 2006 Maximum format size Four Thirds Focal length 14-42mm 35mm equivalent focal length 28-84mm Diagonal angle of view 75°- 29 °

 

Maximum aperture F3.5-5.6 Minimum aperture F22 Lens Construction • 10 elements/ 8 groups

• 1 ED element

• 2 Aspherical elements

Number of diaphragm blades 7, rounded

Minimum focus 0.25m Maximum magnification 0.19x at 55mm

 

AF motor type DC Micro motor Focus method Internal focus Image stabilization No

 

Filter thread • 58mm

• Does not rotate on focus Supplied accessories • Front and rear caps

• Petal-type lens hood LH-61C

Weight 190g (6.7 oz) Dimensions 65.5mm diameter x 61mm length

(2.6 x 2.4 in) Lens Mount Four Thirds

Link til indlæg
Del på andre sites

Alt er løst nu! :5up:

 

Min far og jeg besluttede os for at tage ind til butikken med kameraet. Efter lidt prøven frem og tilbage kunne ekspedienten konkludere at det var vores kamerahus den var gal med. Det var altså defekt. Så vi fik et helt nyt sæt, dvs. kamerahus plus almindelig- og zoom-objektiv.

 

Så nu er jeg glad igen :banan: Mange tak for at have forsøgt at hjælpe mig, allesammen!

Link til indlæg
Del på andre sites

Alt er løst nu! :5up:

 

Min far og jeg besluttede os for at tage ind til butikken med kameraet. Efter lidt prøven frem og tilbage kunne ekspedienten konkludere at det var vores kamerahus den var gal med. Det var altså defekt. Så vi fik et helt nyt sæt, dvs. kamerahus plus almindelig- og zoom-objektiv.

 

Så nu er jeg glad igen :banan: Mange tak for at have forsøgt at hjælpe mig, allesammen!

 

det var godt i fandt en løsning.

Glæder mig til at se en masse billeder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...