Hop til indhold

Vægt??


Gæst Diva
 Share

Recommended Posts

Jeg har denne skønne schæfer hvalp på snart 16 uger..

 

Jeg syntes hun er noget tynd.. Man kan mærke hendes ribben.. Så jeg er begyndt at give hende mere foder i følge kennel ejeren :)

 

Men ville høre om der er nogen der kan sige mig hvad hun ca bør veje og om der er et slags skeme et sted.. :)

 

Hun skal jo ikke være for tynd.. Hun skal jo have noget at vokse af også :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Min schæfertæve vejede 14,6 kg, da hun var 16 uger. Hun vejede 4 kg, da hun var 8 uger. Nu, hvor hun er 20 mdr., vejer hun 30 kg.

 

Men hunde er jo ikke ens, de skal ikke veje det samme.

 

Har lige vejet hende (hun er 16 uger på søndag) og vejer 13.3 så det er vist ikke helt galt.. Syntes bare hendes ribben kunne mærkes for meget

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 6 months later...
Gæst Maustique
Hej.

Dyrlægen sagde til mig at en Scæferhund skal være så tynd, at folk tror man sulter den!! Hmmm... min hvalp er 10 uger og vejer 7,4 kg.

 

Det var sgu da noget mærkeligt noget at sige...

 

En schæfer skal være ligesom alle andre hunderacer - man skal kunne mærke ribbenene, og må ikke kunne mærke hoftebenene... Det plejer at være en ret god rettesnor.

 

Når det er slags så har alle de schæfere jeg kan erindre været meget "ranglede" lige i den periode - så jeg ville ikke bekymre mig... Sæt foderrationen lidt op, hvis hvalpen altså vil have mere mad. Men som også nævnt i tråden er det vigtigt at knogler og led ikke overbelastes af overvægt...

Link til indlæg
Del på andre sites

min schæfer (eller så godt som :genert:) er 15 mdr og vejer 23 kilo. Hun er meget slank, men heller ikke ret stor. Jeg vil til enhver tid hellere have mine hunde på den tyndere side, end til den tykke. Sally spiser meget! men forbrænder det også igen, da hun er meget aktiv. Hun får på en dag ca en fjerdedel mere mad end vores rottweilerblanding på 35 kilo.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej.

Dyrlægen sagde til mig at en Scæferhund skal være så tynd, at folk tror man sulter den!! Hmmm... min hvalp er 10 uger og vejer 7,4 kg.

 

Enzo vejede 8 kg som 8 uger gammel og tog ca et kg på hver uge i starten. Det er svært at sammenligne vægt, da de vokser så forskelligt.

Som 8½ mdr gammel er Enzo CA (han havde lidt svært ved at stå stille....) 64 cm og vejer 36 kg (han er lige blevet 9 mdr - håber og tror ikke det er sket så meget hverken i højde eller vægt)

 

Jeg er helt enig i at en schæfer (og generelt alle) skal være til den tynde side. Ved ikke lige hvad din dyrlæge tænker på/mener, når han siger sulte. Tynd, bestemt! Skelet med hud og pels, ej forhåbentligt ikke....

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...