Hop til indhold

Årgang 0


Gryn
 Share

Recommended Posts

Uha, ja. Årgang 0 husker jeg også at få set næsten hvert år. Det er ren Glamour at følge især parret fra Slagelse.

 

Er helt på samme hold som de der mener, at Emma med familie er de mest "normale". De er så søde og rummelige og nede på jorden. Men noget provinsielle efter min målestok. Undskyld hvis jeg støder nogen, men husker stadig med gru første bunke afsnit hvor de glade, gravide og forelskede stod i ske sammen med bunker af andre mennesker der gjorde det samme, mens de vuggede med til Lars Lilholt. Men deres godhed kan man absolut ikke tage fra dem.

 

Nye bunke unger fra Århus kunne jeg også være foruden, men er noget af en indsigt i hvad der sker med unger, der ikke får sat rammer. Rachel er en spøjs tøs, der siger de mærkeligste ting. Tænk at jeg havde glemt alle de guldkorn I andre så fint smider rundt her i tråden. Det er lige før hun egenhændigt kan udkonkurrere de fantastiske citater fra D.U.M.!

 

Det kan hun virkelig!

 

Hilsen én der både er medlem af DUM og Rachels fanside (der findes alle de gode citater)... Mine tre favoritter er:

 

Første dag i børnehave: "Er i glade for at jeg er kommet?" (til de andre børn).

 

Fra første dag i skole, hvor hun ikke synes hun får nok opmærksomhed:

"Se mig! Jeg kan DANSE!".

 

"Mor, hvornår skal du begynde som religions-pædagogisk konsulent i Ribe Stift?".

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 116
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Det kan hun virkelig!

 

Hilsen én der både er medlem af DUM og Rachels fanside (der findes alle de gode citater)... Mine tre favoritter er:

 

Første dag i børnehave: "Er i glade for at jeg er kommet?" (til de andre børn).

 

Fra første dag i skole, hvor hun ikke synes hun får nok opmærksomhed:

"Se mig! Jeg kan DANSE!".

 

"Mor, hvornår skal du begynde som religions-pædagogisk konsulent i Ribe Stift?".

 

Link, tak :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

"Mor, hvornår skal du begynde som religions-pædagogisk konsulent i Ribe Stift?".

 

Hahaha! Ja, den havde jeg glemt. Der sad jeg godt nok og måbede lidt. Var meget imponeret over, at så langt et ord kom ud af så lille en pige. Tror de fleste andre børn blot havde spurgt, hvornår mor skal starte på nyt arbejde...

Link til indlæg
Del på andre sites

Link, tak :mrgreen:

 

Welcome to Facebook | Facebook

 

:lol:

 

Hahaha! Ja, den havde jeg glemt. Der sad jeg godt nok og måbede lidt. Var meget imponeret over, at så langt et ord kom ud af så lille en pige. Tror de fleste andre børn blot havde spurgt, hvornår mor skal starte på nyt arbejde...

 

Kan til gengæld virkelig identificere mig med hende - dog synes jeg ikke min familie er lige så spøjs som hendes (men det kan være andre synes det :genert:).

 

Da jeg var lille og man udfyldte de der venindebøger med 'hvad vil du være når du bliver stor?' og veninderne skrev dyrlæge osv., så stod der ved mig "Korrespondent". Tror jeg har været meget Rachel agtig, nåt folk spurgte, hvad jeg ville være når jeg blev stor: "Flersproglig korrespondent" - freaky barn..

Link til indlæg
Del på andre sites

Uha, ja. Årgang 0 husker jeg også at få set næsten hvert år. Det er ren Glamour at følge især parret fra Slagelse.

 

Er helt på samme hold som de der mener, at Emma med familie er de mest "normale". De er så søde og rummelige og nede på jorden. Men noget provinsielle efter min målestok. Undskyld hvis jeg støder nogen, men husker stadig med gru første bunke afsnit hvor de glade, gravide og forelskede stod i ske sammen med bunker af andre mennesker der gjorde det samme, mens de vuggede med til Lars Lilholt. Men deres godhed kan man absolut ikke tage fra dem.

 

Nye bunke unger fra Århus kunne jeg også være foruden, men er noget af en indsigt i hvad der sker med unger, der ikke får sat rammer. Rachel er en spøjs tøs, der siger de mærkeligste ting. Tænk at jeg havde glemt alle de guldkorn I andre så fint smider rundt her i tråden. Det er lige før hun egenhændigt kan udkonkurrere de fantastiske citater fra D.U.M.!

 

 

-og netop derfor mener jeg at fam. Rachel er den mindst dysfunktionelle familie af dem alle :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes godt nok de er standardiserede alle sammen - Emma, der ender sine dage som knoklende, god, opofrende hustru med adskillige børn, Rachel der bliver akademiker og realiserer sig selv, hende med kamphunden, der vil gå præcis i mors fodspor, de øretæveindbydende drenge der ender som kreative direktører på reklamebureauer...der er ikke meget klassekamp og overraskelse over nogen af dem :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

-og netop derfor mener jeg at fam. Rachel er den mindst dysfunktionelle familie af dem alle :mrgreen:

 

Jeg synes det er alt for distancerede i Rachels familie ... børnene er alt for kloge ... og mit hjerte bløder for den lille Rachel som skal lave så store krumspring på sig selv, for at blive set ... eneste trøst er, at hun har en IQ der sparker 'øv så hun skal nok klare sig ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det er alt for distancerede i Rachels familie ... børnene er alt for kloge ... og mit hjerte bløder for den lille Rachel som skal lave så store krumspring på sig selv, for at blive set ... eneste trøst er, at hun har en IQ der sparker 'øv så hun skal nok klare sig ...

 

Jeg er helt enig - men jeg mistænker dem alle for at have en ret høj IQ....

Og så håber jeg ikke, at Rachel skal have alt for mange sociale tæsk i løbet af ungdomsårene

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det er alt for distancerede i Rachels familie ... børnene er alt for kloge ... og mit hjerte bløder for den lille Rachel som skal lave så store krumspring på sig selv, for at blive set ... eneste trøst er, at hun har en IQ der sparker 'øv så hun skal nok klare sig ...

 

Fuldstændig enig. Mit hjerte bløder når jeg ser to forældre som for alt i verden skal gøre karriere på bekostning af børnene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Fuldstændig enig. Mit hjerte bløder når jeg ser to forældre som for alt i verden skal gøre karriere på bekostning af børnene.

 

Det er såmænd ikke så meget det jeg ser som et problem ... jeg ser bare mennesker der er så intellektuelle, at de har glemt, hvordan man bare er ...

Børn der bliver set på det de kan - og ikke på det de er ... det er sørgeligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sjovt som vi ser noget forskelligt - jeg ser købmanden som karriere på bekostning af børnene, skulle jeg være en, ville jeg klart helst være Rachel

 

Lige nøjagtig samme mening har jeg.

 

Jeg kan godt se problemet i Rachels intellektuelle familie, for i DK hylder vi middelmådigheden i folkeskolen, og enhver der ligger over normen er unormal. Jeg synes bare det er sørgeligt hvis Rachel bliver mobbeoffer fordi hun er klogere og mere velformuleret end resten af klassen.

 

 

Det er såmænd ikke så meget det jeg ser som et problem ... jeg ser bare mennesker der er så intellektuelle, at de har glemt, hvordan man bare er ...

Børn der bliver set på det de kan - og ikke på det de er ... det er sørgeligt.

 

Det her forstår jeg ikke. Rigtig mange børn bliver set og målt på det de kan... Det er bare ikke så tit vi ser det med de kloge børn fordi det er lidt "fyfy" at fremhæve det. Det er langt bedre hvis barnet er god til en eller anden form for sport, så er den lettere slugbar for de fleste. For alle synes jo det er helt fjong at Peter bliver den nye Laudrup eller Lise den nye Wozniacki, eller at Hansemand bliver den nye DKW, men at Rachel kan formulere sætninger langt over hendes niveau, det rynkes der på næsen af.

 

jeg forstår det ikke, men så igen, der kunne skrives bøger om de ting jeg ikke forstår (men jeg er heller ikke så knøw) :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ser nu ikke Rachel som et barn der ikke bliver set, måske snarere tværtimod? Der kan jo være en anden grund til at søge opmærksomhed mere eller mindre hele tiden, nemlig at man er vant til at få den og derfor har svært ved at forstå når den ikke er der :blink: Hendes ordforråd taget i betragtning, så er hun da ikke en pige der ikke bliver taget sig af, det kommer jo ikke af ingenting :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Det her forstår jeg ikke. Rigtig mange børn bliver set og målt på det de kan... Det er bare ikke så tit vi ser det med de kloge børn fordi det er lidt "fyfy" at fremhæve det. Det er langt bedre hvis barnet er god til en eller anden form for sport, så er den lettere slugbar for de fleste. For alle synes jo det er helt fjong at Peter bliver den nye Laudrup eller Lise den nye Wozniacki, eller at Hansemand bliver den nye DKW, men at Rachel kan formulere sætninger langt over hendes niveau, det rynkes der på næsen af.

 

jeg forstår det ikke, men så igen, der kunne skrives bøger om de ting jeg ikke forstår (men jeg er heller ikke så knøw) :mrgreen:

 

Men at rigtig mange børn bliver set og målt på det de kan, gør det i min verden hverken mere rigtigt eller godt ... Det er lisså sørgeligt når Peter kun er i orden når han spiller en god kamp ...

 

Jeg har absolut ikke et problem med at barnet er klogt - og mener bestemt heller ikke at hun skulle tage at pakke sig ... men jeg synes det ville være dejligt, hvis hun fik at vide hun var en sød og dejlig pige og præcis sådan som en Rachel skulle være ... og ikke bare at vide, at hun er dygtig når hun kan tale engelsk og udtale mors fine nye titel ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst cotonmor
Er der andre end mig der glæder sig til en ny omgang med de herlige tøser og deres familier?

 

De første to afsnit er vist tilbageblik, glæder mig helt vildt. Emma er min yngling.

 

ja det kan du lige tro, jeg sidder trofast og kigger ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Men at rigtig mange børn bliver set og målt på det de kan, gør det i min verden hverken mere rigtigt eller godt ... Det er lisså sørgeligt når Peter kun er i orden når han spiller en god kamp ...

 

Jeg har absolut ikke et problem med at barnet er klogt - og mener bestemt heller ikke at hun skulle tage at pakke sig ... men jeg synes det ville være dejligt, hvis hun fik at vide hun var en sød og dejlig pige og præcis sådan som en Rachel skulle være ... og ikke bare at vide, at hun er dygtig når hun kan tale engelsk og udtale mors fine nye titel ...

 

Det tror jeg da også hun gør. vi ser jo bare 4 timer af deres liv om året. -og mon ikke de bliver klippet efter det billede tv gerne vil vise af dem?

Link til indlæg
Del på andre sites

Men at rigtig mange børn bliver set og målt på det de kan, gør det i min verden hverken mere rigtigt eller godt ... Det er lisså sørgeligt når Peter kun er i orden når han spiller en god kamp ...

 

Jeg har absolut ikke et problem med at barnet er klogt - og mener bestemt heller ikke at hun skulle tage at pakke sig ... men jeg synes det ville være dejligt, hvis hun fik at vide hun var en sød og dejlig pige og præcis sådan som en Rachel skulle være ... og ikke bare at vide, at hun er dygtig når hun kan tale engelsk og udtale mors fine nye titel ...

 

"My mother make food to me. She make very very good potato to me.." (ja, jeg er en guldgrube af Rachel-citater)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...