Hop til indhold

Ingen luftning uden snor


Amocca
 Share

Recommended Posts

Hundeskov? :-D eller tag nogle løbeture med dyret, det gør vi meget herhjemme. (der er vel ingen der siger at hunden skal motionere sig selv?)

 

Nu er jeg her ikke for at vinde nogen popularitets-konkurrencer, jeg ved godt der er mange der går ind for løse hunde. Men jeg synes altså at det er ens pligt som hundeejer også at tage hensyn til dem der ikke bryder sig om hunde/er bange for hunde, eller de hunde-ejere der kommer med deres hund i snor (netop fordi ejeren har taget den forholdsregel, at vedkommende selv ønsker at bestemme hvem deres hund hilser på, det kan der jo være mange årsager til, og det bliver så saboteret når nogen vælger at være ligeglade).

 

Jeg må da også sige at Luna's motionsbehov bliver fint dækket selvom hun er i snor, det betyder så ganske vist at jeg også må bevæge mig lidt mere :blink:

 

Og selv om vi har have, så gider Luna altså ikke spæne rundt ude i den, så den hjælper ikke rigtig på motionsbehovet, det gør kun en lang gåtur i skoven eller ud over markerne.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 185
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hundeskov? :-D eller tag nogle løbeture med dyret, det gør vi meget herhjemme. (der er vel ingen der siger at hunden skal motionere sig selv?)

 

Nu er jeg her ikke for at vinde nogen popularitets-konkurrencer, jeg ved godt der er mange der går ind for løse hunde. Men jeg synes altså at det er ens pligt som hundeejer også at tage hensyn til dem der ikke bryder sig om hunde/er bange for hunde, eller de hunde-ejere der kommer med deres hund i snor (netop fordi ejeren har taget den forholdsregel, at vedkommende selv ønsker at bestemme hvem deres hund hilser på, det kan der jo være mange årsager til, og det bliver så saboteret når nogen vælger at være ligeglade).

 

Selvom hunden er løs kan man altså godt tage hensyn til de andre :!:

Hvis vi møder andre mennesker eller hunde kommer min altid på plads,

indtil vi har kontakt med dem vi møder.

Er den anden hund i snor kommer min også - eller den anden bliver sat løs - så de er "på lige fod" - erm pote.

Redigeret af Bailey_f1
stavefejl
Link til indlæg
Del på andre sites

"Samt at enhver hund, der bider et andet dyr umiddelbart kan aflives."

 

Puha :cry:

Det er virkelig forebyggende lovgivning.

 

Ja, det må du nok sige - jeg kender da et par hunde, der skulle have sprøjten nu - og hvorfor? Jo, fordi Møffe ikke forstod et nej! :shock:

 

Den ene var bare en sur gammel hund - den anden var blevet p*sse bange for hvalpe, efter den var blevet overfaldet (kan ikke huske de præcise omstændigheder). Sidstnævnte var dog ingenlunde traumatisk og det var faktisk rent uheld, fordi Møffe flyttede hovedet - der kom hul på hans bette tunge :ae:

 

Men damn, egen eller anden bundhusterisk hundeejer kan jo sende dem begge til aflivning så :shock:

 

Derudover, ja, så bliver jeg nok også lovbryder i stor stil :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sjovt som folk går i angrebsposition med det samme.... jeg tror helt ærlig at det med snoren er det mindste af det i den nye lov.

Hva nu hvis der kommer et lovkrav om at ALLE hunde i byzoner evt SKAL bære mundkurv uanset race... eller at alle hunde der bare minder om kamp- og muskelhunde bliver forbudt, enten helt eller delvis i boligkomplekser og visse zoner...

 

Næææ det med snoren er vist intet i forhold til det de "kloge" er ved at brygge sammen.... de er binde-gale :damn:

 

Godt jeg bor på landet og kan lufte mine hunde som det passer mig, med eller uden snor, på vores indhegnet folde.. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mette1107
Hundeskov? :-D eller tag nogle løbeture med dyret, det gør vi meget herhjemme. (der er vel ingen der siger at hunden skal motionere sig selv?)

 

Nu er jeg her ikke for at vinde nogen popularitets-konkurrencer, jeg ved godt der er mange der går ind for løse hunde. Men jeg synes altså at det er ens pligt som hundeejer også at tage hensyn til dem der ikke bryder sig om hunde/er bange for hunde, eller de hunde-ejere der kommer med deres hund i snor (netop fordi ejeren har taget den forholdsregel, at vedkommende selv ønsker at bestemme hvem deres hund hilser på, det kan der jo være mange årsager til, og det bliver så saboteret når nogen vælger at være ligeglade).

 

Vi er helt enige i det med pligten :5up: og den dag Coco ikke kommer første gang jeg kalder eller fløjter er det også slut med at gå løs "offentlige" steder for selvfølgelig skal hun ikke overfalde andre - heller ikke af glæde. Og når jeg går tur med hende er jeg da med :blink:! Og vi får også gået 1,5 til 2 timer med hende om dagen men den periode hun er i løbetid f.eks., er hun ved at gå ud af sit gode hundeskind over at skulle gå i snor konstant!

 

Men manden herhjemme har snakket om at starte med at løbetræne med hende til foråret og så må det jo blive vores løsning... :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må da også sige at Luna's motionsbehov bliver fint dækket selvom hun er i snor, det betyder så ganske vist at jeg også må bevæge mig lidt mere :blink:

 

Og selv om vi har have, så gider Luna altså ikke spæne rundt ude i den, så den hjælper ikke rigtig på motionsbehovet, det gør kun en lang gåtur i skoven eller ud over markerne.

 

Det tror jeg gerne :blink: Men det tager man jo heller ikke skade af. Vic elsker at løbe, hvis vi er ude at gå og vi spørger ham "skal vi løbe" så sætter han farten op i samme sekund, det er nærmest ham, der motionerer mig :lol:

 

Det gider Vic så godt, men det er race-karakteristisk for papilloner at de kan motionere sig selv, men eftersom han jo skal luftes (han lufter ikke sig selv i haven, vi bruger udelukkende haven til at lege i, men får han heller ikke sit motionsbehov dækket så bliver han rastløs hvis han kommer i haven, og har tendens til at stå derude og køre op og gø af alting ) så tager vi de der 3-4 gode ture om dagen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det tror jeg gerne :blink: Men det tager man jo heller ikke skade af. Vic elsker at løbe, hvis vi er ude at gå og vi spørger ham "skal vi løbe" så sætter han farten op i samme sekund, det er nærmest ham, der motionerer mig :lol:

 

Det gider Vic så godt, men det er race-karakteristisk for papilloner at de kan motionere sig selv, men eftersom han jo skal luftes (han lufter ikke sig selv i haven, vi bruger udelukkende haven til at lege i, men får han heller ikke sit motionsbehov dækket så bliver han rastløs hvis han kommer i haven, og har tendens til at stå derude og køre op og gø af alting ) så tager vi de der 3-4 gode ture om dagen.

 

Vi har også sådan et signal, det hedder "så spæner vi", og så løber vi ellers lige så stærkt vi kan. I starten kunne jeg jo løbe længere og stærkere end Luna, men det kniber det altså lidt med i dag :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sjovt som folk går i angrebsposition med det samme.... jeg tror helt ærlig at det med snoren er det mindste af det i den nye lov.

Hva nu hvis der kommer et lovkrav om at ALLE hunde i byzoner evt SKAL bære mundkurv uanset race... eller at alle hunde der bare minder om kamp- og muskelhunde bliver forbudt, enten helt eller delvis i boligkomplekser og visse zoner...

 

Næææ det med snoren er vist intet i forhold til det de "kloge" er ved at brygge sammen.... de er binde-gale :damn:

 

Godt jeg bor på landet og kan lufte mine hunde som det passer mig, med eller uden snor, på vores indhegnet folde.. :5up:

 

Vi kan jo ikke gå i angrebsposition overfor noget, som ikke er stadfæstet endnu - det er kun snoren og det er jo så den vi diskuterer..

 

Derudover, så har de kun snakket om mundkurv til kamp-/muskelhunde og ikke alle de andre typer (så vidt jeg har forstået) - så regner ikke med at jeg får problemer i den retning.

 

Omend jeg KAN risikere, at de tolker berner sennen som en farlig hund, fordi det er en molos :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi kan jo ikke gå i angrebsposition overfor noget, som ikke er stadfæstet endnu - det er kun snoren og det er jo så den vi diskuterer..

 

Derudover, så har de kun snakket om mundkurv til kamp-/muskelhunde og ikke alle de andre typer (så vidt jeg har forstået) - så regner ikke med at jeg får problemer i den retning.

 

Omend jeg KAN risikere, at de tolker berner sennen som en farlig hund, fordi det er en molos :???:

 

Nu er det et lovforslag som ikke er vedtaget, som vi diskuterer i denne tråd, så forskellen er vel ikke så stor :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi kan jo ikke gå i angrebsposition overfor noget, som ikke er stadfæstet endnu - det er kun snoren og det er jo så den vi diskuterer..

 

Derudover, så har de kun snakket om mundkurv til kamp-/muskelhunde og ikke alle de andre typer (så vidt jeg har forstået) - så regner ikke med at jeg får problemer i den retning.

 

Omend jeg KAN risikere, at de tolker berner sennen som en farlig hund, fordi det er en molos :???:

 

Det er faktisk også snoren jeg nævner... det med mundkurv o.l er jo også kun et "hva nu hvis"

Men måske jeg har udtrykt mig forkert :confused:

 

Jeg syntes ikke det bør være et problem at holde sin hund i snor og så kun færdes de anviste steder uden snor. Desvære vil en lov omkring dette helt sikkert medføre en masse bøvl for lovenshåndhævere, for folk der ikke bryder sig om løse hunde, eller de der overholder loven, skal helt sikkert nok blive aktive når de ser andre der ikke gør det....

Link til indlæg
Del på andre sites

Ingen tvivl om at jeg også bliver lovbryder, hvis der indføres linepåbud alle vegne...

 

Jeg sætte ikke mine ben -eller hundenes poter i en hundeskov og jeg komme aldrig til det! Og jeg kan squ ikke løbe en aussie træt, så skulle jeg løbe herfra og til månen.

 

Så mine hunde komme stadig til at løbe løs her hjemme i vores eget område hvor vi alligevel aldrig møder en levende sjæl og på stranden, når der ikke er nogen vi kan genere.

 

Og hvad så med træningspladser, især de ikke indhegnede, skal al træning så forgå med snor eller hvad?? Og hvad med Lydighedsprøver, agilitykonkurrencer og lign. der ofte forgår på mere eller mindre offtenlige steder???

Link til indlæg
Del på andre sites

Ingen tvivl om at jeg også bliver lovbryder, hvis der indføres linepåbud alle vegne...

 

Jeg sætte ikke mine ben -eller hundenes poter i en hundeskov og jeg komme aldrig til det! Og jeg kan squ ikke løbe en aussie træt, så skulle jeg løbe herfra og til månen.

 

Så mine hunde komme stadig til at løbe løs her hjemme i vores eget område hvor vi alligevel aldrig møder en levende sjæl og på stranden, når der ikke er nogen vi kan genere.

 

Og hvad så med træningspladser, især de ikke indhegnede, skal al træning så forgå med snor eller hvad?? Og hvad med Lydighedsprøver, agilitykonkurrencer og lign. der ofte forgår på mere eller mindre offtenlige steder???

 

Da jeg spurgte DKK om det markerede (da det var på tale om mundkurv og kort snor til Luna), da udtalte de, at de selvfølgelig ville følge dansk lovgivning... Så umiddelbart så vil snorepåbuddet vel også gælde under træning og konkurrence, men man kan jo så vælge at afholde begge dele på privat grund, og dermed selv bestemme om der skal være linepåbud eller ej. Jeg tror såmænd nok at de skal finde på en løsning når det er så mange hunde det drejer sig om.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Jeg kan ikke lade være med at undre mig en del over, at der er så mange herinde, der offentlig vælger at udtale, at de i hvertfald ikke har i sinde, at følge en evt ny lov - men har tænkt sig at fortsætte med, at lade deres hunde løbe løse, selvom en evt lov forbyder det?!

 

Hvad er forskellen på Jer og andre, der også ser stort på lovgivning?

 

Vi kan godt blive enige om, at det umiddelbart ikke ser så velgennemtænkt ud, fra mange hundeejers side, at man evt ikke må lufte hund løs længere, medmindre der er skiltet herfor - men er det OK, at tolke lov som man vil - hvor går grænsen for egentolkning?

 

Bestemmer man selv hvor hurtigt man vil køre på motorvejen - for man er jo en god bilist og ens bil har bedst af at få lov, at blive blæst igennem af og til?!

 

Er det OK, at sælge for gammelt kød - for det er jo synd at smide det ud og der er endnu ingen, der er døde af det?!

 

Af og til undres jeg kraftigt - mange hundeejere herinde ser jeg ofte være meget bevidste om ret og rimeligt, men er det kun når de ikke selv har noget i klemme?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Puha....

 

Vi får sgu' problemer hvis det bliver den konkrete ordlyd i loven.

 

Alle der har fuldt lidt med i mine indlæg om Bamse, kan nok godt regne ud at det er umuligt for os at færdes i en hundeskov.

Så har vi ingen steder han kan rende løs, og jeg ser det i den grad som nedsat livskvalitet, hvis han altid skal være i snor.

 

Jeg går gerne 8-12 km dagligt med ham ud over markerne, altså hvor der virkelig ikke færdes andre mennesker eller hunde - Hvis jeg så kan få ballade for at have ham løs der, fordi nogen ser ham fra broen, så er vi altså på den.

Håber kommunen selv tager initiativ til at lave nogle af vores mange grønneområder til hundeluftnings områder.

 

Jeg er egentlig ligeglad med hvad man skal og ikke skal i byen og på befærdede områder, da jeg har ham i snor i de områder hvor vi kan risikere at møde andre.

Men egentlig så ville en håndhævelse af den gamle hundelov være nok for mig - Hvad skal vi bruge en ny til, hvis den heller ikke bliver håndhævet?

 

Og det med at bider en hund et andet dyr, så skal den aflives.

Gu' fanden må en hund ikke bide, men det sker altså jævnligt i hundeskove osv. at to hunde ikke lige kan sammen - Hvordan tolkes loven så?

 

Skal begge hunde aflives, og hvem bære bevis byrden, hvis den hund der startede, er den hund med flest knubs bagefter?

 

Puha... Kan se rigtig mange problematikker i en lov, med den udformning der er lagt op til. Håber de tænker lidt længere og får det skåret fuldstændig ud i pap, og de har taget stilling til nogle af de situationer der kan opstå på forhånd.

 

Men man har jo sine bange anelser......

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan ikke lade være med at undre mig en del over, at der er så mange herinde, der offentlig vælger at udtale, at de i hvertfald ikke har i sinde, at følge en evt ny lov - men har tænkt sig at fortsætte med, at lade deres hunde løbe løse, selvom en evt lov forbyder det?!

 

Hvad er forskellen på Jer og andre, der også ser stort på lovgivning?

 

Vi kan godt blive enige om, at det umiddelbart ikke ser så velgennemtænkt ud, fra mange hundeejers side, at man evt ikke må lufte hund løs længere, medmindre der er skiltet herfor - men er det OK, at tolke lov som man vil - hvor går grænsen for egentolkning?

 

Bestemmer man selv hvor hurtigt man vil køre på motorvejen - for man er jo en god bilist og ens bil har bedst af at få lov, at blive blæst igennem af og til?!

 

Er det OK, at sælge for gammelt kød - for det er jo synd at smide det ud og der er endnu ingen, der er døde af det?!

 

Af og til undres jeg kraftigt - mange hundeejere herinde ser jeg ofte være meget bevidste om ret og rimeligt, men er det kun når de ikke selv har noget i klemme?

 

Egentlig en interessant indfaldsvinkel, men det er måske fordi jeg er en af dem, der i forvejen absolut ikke lader min hund løbe løs, hvor det ikke er tilladt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan ikke lade være med at undre mig en del over, at der er så mange herinde, der offentlig vælger at udtale, at de i hvertfald ikke har i sinde, at følge en evt ny lov - men har tænkt sig at fortsætte med, at lade deres hunde løbe løse, selvom en evt lov forbyder det?!

 

Hvad er forskellen på Jer og andre, der også ser stort på lovgivning?

 

Vi kan godt blive enige om, at det umiddelbart ikke ser så velgennemtænkt ud, fra mange hundeejers side, at man evt ikke må lufte hund løs længere, medmindre der er skiltet herfor - men er det OK, at tolke lov som man vil - hvor går grænsen for egentolkning?

 

Bestemmer man selv hvor hurtigt man vil køre på motorvejen - for man er jo en god bilist og ens bil har bedst af at få lov, at blive blæst igennem af og til?!

 

Er det OK, at sælge for gammelt kød - for det er jo synd at smide det ud og der er endnu ingen, der er døde af det?!

 

Af og til undres jeg kraftigt - mange hundeejere herinde ser jeg ofte være meget bevidste om ret og rimeligt, men er det kun når de ikke selv har noget i klemme?

 

For mit vedkommende ligger forskellen i at jeg dels syntes at det er en fuldstændig åndsvag lov, som næppe løser ret meget alligevel og dels i at jeg alligevel aldrig har mine hunde løs befærdere steder hvor de kan genere andre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Da jeg spurgte DKK om det markerede (da det var på tale om mundkurv og kort snor til Luna), da udtalte de, at de selvfølgelig ville følge dansk lovgivning... Så umiddelbart så vil snorepåbuddet vel også gælde under træning og konkurrence, men man kan jo så vælge at afholde begge dele på privat grund, og dermed selv bestemme om der skal være linepåbud eller ej. Jeg tror såmænd nok at de skal finde på en løsning når det er så mange hunde det drejer sig om.

 

Tak.

 

Det lyder fuldstændig tåbeligt, man kan jo ligsom ikke løbe aglity med snor på, eller lave fremadsendelse, eller, eller, eller... :???:

 

Og jeg er ret sikker på at fx. DKK selv får overordenligt svært ved at finde private områder der er store nok til deres egne store, internationale Lydigheds og rally prøver og agility og dogdancing konkurrencer...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Egentlig en interessant indfaldsvinkel, men det er måske fordi jeg er en af dem, der i forvejen absolut ikke lader min hund løbe løs, hvor det ikke er tilladt...

 

Det tror jeg de færreste gør - Personligt gør jeg i hvertfald ikke.

 

Men der er jo masser af områder hvor det er ganske lovligt nu, og hvor man ikke på nogen måde genere hverken mennesker eller dyr.

Men hvis det pludselig bliver ulovligt, at lade sin hund spæne rundt på en mark, så får vi det i hvertfald svært.

 

Jeg ved godt at nogle hunde får rigeligt med motion i snor, men et kik på vores hund, så er de fleste vist overbevist om at det ikke er nok for ham.

Og så er det jo svært når man ikke kan komme i befærdede områder, hvor det er lovligt af lade sin hund rende løs, af hensyn til andre - og sin egen hund.

 

Ved jo selvfølgelig ikke hvor vidt loven spænder endnu, og hvor meget fritløbsplads kommunen vil tillade, så det er slet ikke sikkert det bliver et problem.

Det håber jeg i hvertfald ikke!

 

Men nu må vi vente og se.... Håber de giver plads til at hundende kan leve et fornuftigt liv - Omend man måske skal køre lidt efter områderne, hvor de kan rende frit uden at være til gene for nogen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan ikke lade være med at undre mig en del over, at der er så mange herinde, der offentlig vælger at udtale, at de i hvertfald ikke har i sinde, at følge en evt ny lov - men har tænkt sig at fortsætte med, at lade deres hunde løbe løse, selvom en evt lov forbyder det?!

 

Hvad er forskellen på Jer og andre, der også ser stort på lovgivning?

 

Vi kan godt blive enige om, at det umiddelbart ikke ser så velgennemtænkt ud, fra mange hundeejers side, at man evt ikke må lufte hund løs længere, medmindre der er skiltet herfor - men er det OK, at tolke lov som man vil - hvor går grænsen for egentolkning?

 

Bestemmer man selv hvor hurtigt man vil køre på motorvejen - for man er jo en god bilist og ens bil har bedst af at få lov, at blive blæst igennem af og til?!

 

Er det OK, at sælge for gammelt kød - for det er jo synd at smide det ud og der er endnu ingen, der er døde af det?!

 

Af og til undres jeg kraftigt - mange hundeejere herinde ser jeg ofte være meget bevidste om ret og rimeligt, men er det kun når de ikke selv har noget i klemme?

 

For mit vedkomne er det nok fordi jeg ikke ser den lov som en løsning på de problemer der er.

 

Når jeg går med Dumle ud af banestien tager jeg ham altid i snor hvis jeg ser noget langt fremme, lige meget hvad det er. De fleste andre der lufter hund der er gode til at gøre det samme, det er ikke en hundeskov og et sted hvor hunde skal hilse, så vi nøjes med at gå forbi hinanden med hundene i snor, men inde midt i byen møder jeg tonsvise af løse hunde der ikke er styr over og det er der så vidt jeg ved allerede en lov der siger er forbudt, men det har jo ikke hjulpet meget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
For mit vedkommende ligger forskellen i at jeg dels syntes at det er en fuldstændig åndsvag lov, som næppe løser ret meget alligevel og dels i at jeg alligevel aldrig har mine hunde løs befærdere steder hvor de kan genere andre.

 

Vi er helt enige om, at loven ikke virker så gennemtænkt og at det vil kræve mere af mange hundeejere.... hundene tror jeg egentlig ikke behøver bliver taberne, medmindre deres ejere ikke gider, at bruge den ekstra energi det kræver, at motionere dem.

 

Vi har selv en del forskellige landbrugsdyr - bla. heste, får og geder. Mht lovgivning der ikke er gennemtænkt, så er vi underlagt en masse love, der heller ikke giver mening, men ikke desto mindre skal vi følge lovgivningen.

 

Et enkelt eksempel er, at min mor som også har heste, gerne vil have hendes ene hoppe op til os at stå. Jeg har trailerkort og tilbyder at køre hoppen herop - det må jeg ikke, medmindre min mor er med i bilen eller jeg køber mig til en transportautorisation, som koster et par tusind og tager et par dage at gennemføre mht teori og undervisning.

 

Rimeligt? Velgennemtænkt?

 

Grunden er, at alle de regler der er blevet lavet for at stoppe de timelange transporter af dyr fra DK til udlandet også rammer hobbyfolket - og vi har selv været med til, at råbe op om et forbud, dengang alle blev bevidste om fx. hestetransporter med slagteheste til Italien.

 

 

Nu står hundefolket for tur og vi har selv været med til at råbe op!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Det tror jeg de færreste gør - Personligt gør jeg i hvertfald ikke.

 

Men der er jo masser af områder hvor det er ganske lovligt nu, og hvor man ikke på nogen måde genere hverken mennesker eller dyr.

Men hvis det pludselig bliver ulovligt, at lade sin hund spæne rundt på en mark, så får vi det i hvertfald svært.

 

Jeg ved godt at nogle hunde får rigeligt med motion i snor, men et kik på vores hund, så er de fleste vist overbevist om at det ikke er nok for ham.

Og så er det jo svært når man ikke kan komme i befærdede områder, hvor det er lovligt af lade sin hund rende løs, af hensyn til andre - og sin egen hund.

 

Ved jo selvfølgelig ikke hvor vidt loven spænder endnu, og hvor meget fritløbsplads kommunen vil tillade, så det er slet ikke sikkert det bliver et problem.

Det håber jeg i hvertfald ikke!

 

Men nu må vi vente og se.... Håber de giver plads til at hundende kan leve et fornuftigt liv - Omend man måske skal køre lidt efter områderne, hvor de kan rende frit uden at være til gene for nogen.

 

Det står jo alle frit for at hegne - det har vi gjort på de 10 tønder land vi ejer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes bare den lovgivning rammer de forkerte i samme åndedrag som de "rigtige".

 

Som det er nu, må hunden gå uden snor ret mange steder HVIS den er under fuld kontrol af ejeren. Så kan vi diskutere om hunde kan finde på at stikke af nok så meget, min opfattelse er, at der er masser af hunde der er under fuld kontrol uden snor. Fatter ikke hvorfor bl.a. de mennesker, som har brugt tid, energi og mange år på at træne deres hund skal have trukket en lov ned over sig - fatter irriterende nok ikke, hvorfor man ikke kan slå ned på dem der er det reelle problem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Renésj

Jeg er skide træt af visse hunde-ejere kan ødelægge det for resten af hunde-ejerne :damn:

 

Men Jeg bryder alligevel loven hver dag, så kommer ikke til at ændre så meget på min luftnig af Fie.

 

Jeg vil vædde med sådan et forbud giver langt flere skader i det lange løb, for nu skal alle hunde i hundeskoven og sikke et vivar det bliver....

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...