Hop til indhold

Ingen luftning uden snor


Amocca
 Share

Recommended Posts

Hvis hunden var i snor og du kan holde den og ikke reagere når andre passere den, nej så ville jeg ikke have problemer med det

 

Problemet er jo så bare det samme som med snoren, en masse mennesker vil tro at de har styr på deres hund, og derfor nægte at adlyde loven, og det er jo stort set derfor vi har de problemer vi har nu.

 

Jeg skal ikke lægge skjul på at jeg syntes dette lovforslag er lige så åndsvagt som alle de andre de er kommet med, det være sig mundkurv, forbud, meget kort snor osv.. Hvis politiet havde resourcer til at håndhæve den nuværende lov, så ville denne virke glimrende...

 

Så mit spørgsmål går bare på om det virkelig er ok at sige, jeg er hævet over loven, jeg ved bedre.... Problemet er jo, at det ikke kun er du og jeg der vil gøre det, men også en masse andre. Og hvis vi kan bryde loven på dette område, så begynder vi vel stille og roligt at udvide med hvilke love vi yderligere mener det er ok at bryde...

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 185
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Gæst Renésj
Jeg indrømmer, at jeg var monsterspændt på dit svar, på et rigtig godt spørgsmål :lol: Og så syntes jeg egentlig dit svar er lidt sjovt, for der er godt nok mange forbehold i det.

 

En, to mange ?

 

At man kan holde sin hund og den ikke er reagere ud af når folk passere, det synes jeg ikke er mange "forbehold".

 

Vi har en udemærket hundelov pt., problemet er bare at politiet ikke gør brug af den mht. til påbud, aflivning osv. ved hunde der har udvist agressiv adfærd

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Renésj
Problemet er jo så bare det samme som med snoren, en masse mennesker vil tro at de har styr på deres hund, og derfor nægte at adlyde loven, og det er jo stort set derfor vi har de problemer vi har nu.

 

Jeg skal ikke lægge skjul på at jeg syntes dette lovforslag er lige så åndsvagt som alle de andre de er kommet med, det være sig mundkurv, forbud, meget kort snor osv.. Hvis politiet havde resourcer til at håndhæve den nuværende lov, så ville denne virke glimrende...

 

Så mit spørgsmål går bare på om det virkelig er ok at sige, jeg er hævet over loven, jeg ved bedre.... Problemet er jo, at det ikke kun er du og jeg der vil gøre det, men også en masse andre. Og hvis vi kan bryde loven på dette område, så begynder vi vel stille og roligt at udvide med hvilke love vi yderligere mener det er ok at bryde...

 

Om jeg føler mig hævet over loven, nææ egentlig ikke *G*

 

Som sagt, så bryder jeg faktisk den flere gange dagligt.

 

Hunden går fri i parken hvor snor er påbudt

 

Halsbånd/hundetegn, bruges meget sjældent, som regel ryger retriverlinen bare på

Link til indlæg
Del på andre sites

En, to mange ?

 

At man kan holde sin hund og den ikke er reagere ud af når folk passere, det synes jeg ikke er mange "forbehold".

 

Vi har en udemærket hundelov pt., problemet er bare at politiet ikke gør brug af den mht. til påbud, aflivning osv. ved hunde der har udvist agressiv adfærd

 

Her er vi, som nævnt, helt enige. Den eneste grund til at der bliver lavet en lov nu er, at politikerne har behov for at vise "at de gør noget"...

 

Og den evt. lov de vil lave, den vil være fuldstændig ubrugelig, præcis som den lov vi allerede har, fordi at der ikke er nogen resourcer til at overholde den.

 

Den nuværende lov er glimrende, og efter ændringen i 2003 er det også blevet muligt at handle forebyggende ved aggressive hunde, det er bare en skam at loven ikke bliver brugt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
En, to mange ?

 

At man kan holde sin hund og den ikke er reagere ud af når folk passere, det synes jeg ikke er mange "forbehold".

 

Vi har en udemærket hundelov pt., problemet er bare at politiet ikke gør brug af den mht. til påbud, aflivning osv. ved hunde der har udvist agressiv adfærd

 

Ja jeg syntes forbeholdene var som en kinderæg reklame - hele 3 ting :blink:... sagt med et glimt i øjet :lol:

 

Reagere udaf - vil det så sige, at en amstaffhvalp på 8 uger bør påføres en mundkurv, da den jo sjældent vil kunne gå tæt forbi andre hunde som mennesker, uden at reagere?!

Hvordan skal loven tolkes, hvis alle bare tolker efter forgodtbefindende?

 

Vi er helt enige om, at den nuværende hundelov vil være absolut brugbar, hvis politi og myndigheder, havde resurcerne til at håndhæve den - men det har de åbenbart ikke - det tvivler jeg også på, at de vil have med den nye der evt kommer.

 

Måske der kommer en endnu strammere ny lov om 10 år, hvis dette lovforslag går igennem og 'folk' ikke respekterer det.... 'folk' respekterer jo heller ikke gældende lovgivning i dag.

 

Ris til egen røv, det er hvad det er - desværre rammer det også de forkerte, men ved at kigge rundt på gader, i skove osv kan man jo se hvem vi kan takke!

 

Måske man skulle indføre 'takkekort' - i samme stil, som da det var udbredt, at stikke flag i hundelortene inde i byerne, kan man nu følge efter folk hjem og smide et 'takkekort' i postkassen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Det står jo alle frit for at hegne - det har vi gjort på de 10 tønder land vi ejer.

 

Hvad skal vi hegne ind?

De km2 have vi har er skam hegnet ind, men det er da på ingen måde nok til at min hund kan få strukket ud - Vi kan jo ikke bede kommunen, eller landmændende om at hegne jorden ind så vi kan gå løse med vores hunde.

 

Der er rigeligt med hundeskove i vores område.

Men hvad hjælper det, når man så skal have aflivet sin hund, fordi den har bidt, hvis man kommer der?

 

Det ser jo ikke ud til, at hundeskovene bliver løbet så meget mere over ende end nu - ikke hvis man læser herinde på hundeforum!

 

De få gange vi har været der med andre hunde, så er der vanvittig mange hunde samlet på et sted.

Der er oftets mellem 10 og 20 hunde - Det synes jeg er tæt på at være overrendt.

Læser man andre tråde, så er problemet allerede det samme mange steder.

Der er rigtig mange der er stoppet med at komme i hundeskove, pga. alt for mange hunde, og hunde der ikke burde være der.

Så skal det nok blive sjovt hvis alle slæber deres vovser med derud....

 

Du kan bide dig selv i næsen på, at jeg også bliver ramt hårdt, hvis den nye lov træder i kraft.

 

Bare sådan en ting som hyrdning - det vil ikke længere være muligt, at flytte fårene fra et græsningssted til et andet, kun ved brug af hund.

 

Svøming i sommerhalvåret kan heller ikke klares, medmindre vi betaler for det i svømmehal - som det er nu, kan vi gøre det ved fjorden, som ligger 400 meter herfra.

 

Osv osv...

 

Mht hvad jeg har valgt at sammenligne med - tja, den ene ting er vel lige så god som den anden - ingen af tingene er umiddelbart farlige, medmindre uheldet er ude.

 

De ting du nævner du går glip af, er jo luksus ting ifht. ikke at ens hund ikke kan strække ud.

Jeg er personligt stor modstander af, at en hund nødvendigvis skal leve et liv i snor.

Som sagt - Går 8-12 km dagligt med hunden, og det er bare ikke nok hvis han skal være i snor hele turen.

Rent praktisk er det ikke muligt at finde tid til meget mere - Ikke mm. vi rent faktisk sælger huset og jeg går på deltid.

 

Herudover skriver du i et andet indlæg at det ikke er en menneskeret at have hund... Det kan vi ikke være ueninge om.

Men vi har et ansvar for at give de hunde, vi nu engang har, et ordentligt liv.

 

Det tror jeg desværre at mange, mig selv inkl. får svært ved, uden at bryde loven, hvis det her forslag bliver vedtaget.

Kan som Lonny og andre skriver, heller ikke på nogen måde se hvad i alverden vi skal bruge den lov til.

Den gamle blev jo ikke håndhævet. Hvis den var blevet det, så havde vi med garanti ikke haft behov for så hård en stamning som de lægger op til.

Og hvad bliver så det næste, når der heller ikke er nogen til at håndhæve den her?

 

Nu er jeg så en af dem der har sat underskrifter, skrevet hvor jeg kunne osv. men der bliver ikke lyttet - Der er dælme mange der har gjort indsigelser mid nogle af de ting politikkerne har være fremme med, men igen, de lytter ikke...

Jeg har tænkt mig at blive ved . Uden at jeg tror det nytter noget, men så har jeg i det mindste gjort hvad jeg kunne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej jeg tror ikke hovedparten af hr og fru danmark, samt de muskelhunde-ejere der er skyld i sådan noget her er repræsenteret herinde.

 

Mange af de mennesker jeg møder i parken, bruger ikke debatforums på nettet vedr. hunde.

 

Jeg vil stadig slippe min hund i parken hvis dette foreslag kommer igennem, nøjagtigt som vi hunde-ejere har gjort de sidste 10 år....

 

Der har været meget få episoder og samme hund har været indblandet i dem jeg kender til.

 

Så længe man kalder sin hund til sig når der kommer andre, både hunde og mennesker, så kan jeg ikke se problemet....så lige der tolker jeg loven på min egen måde

 

Altså hvis jeg opfatter din tolkning af hr og fru Danmark rigtig så giver jeg dig helt ret, er nok de samme som jeg har døbt weekend tourister i hundeskove, de har hund på en anden måde end mange herinde, håber jeg har opfattet din beskrivelse rigtig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er helt sikkert at jeg vil blive temmelig aktiv hvis den lov træder i kraft. Synes i den grad at det er en kollektiv afstaffelse der ikke vil berøre dem der er årsag til at stramningen kommer. :damn:

 

Men hvad kan man forvente når der ikke sidder en eneste i den gruppe der har forstand på adfærd. :roll:

 

Helt enig man skærer alle over en kam.

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså nu løber jeg ikke, og er der sikket mange som ikke gør, men mener ikke jeg er en doven hundejer af den grund, hundeskov ja jo er da fint nok men altså nogle er meget små, og overfyldte, så der er tit alt for stor mulighed for ballede og bliver da kun være hvis alle hundeejer skal være der.

 

Min hund motionere ikke sig selv jeg er med, men jeg mener bare han får mere udaf at kan løbe inde i træer osv, for jeg kravler ikke rundt i buske osv (er jeg en doven hundeejer? :shock:) nå men det gør jeg ikke, men han må gerne og vil gerne, og han får brugt mere energi af at løbe frit end ved at følges med mig på stien eller noget.

 

Man kan godt tage hensyn med en løs hund :genert:

 

Nu ved jeg ikke af gode grunde hvor du har tænkt dig, at slippe din hund løs, men for især småhunde er det bare ikke særligt morsomt at der kommer en hund farende frem, med ejeren 100 meter bagud med en fløjte.

Den pågældende hund løber da ofte tilbage når der bliver kaldt eller fløjtet, men der har den lille hund så ofte fået et chok.

 

Jeg ved ikke om det er en doven hundeejer? Du skriver jo ikke om du er sådan en der sidder ved et klapbord med termokanden, mens hunden løber rundt :blink: eller om du følges med den? :-) Det jeg har noget imod er når man ikke har opsyn med hunden, der hvor der kommer andre hunde.

 

Personligt kiggede jeg selv meget på hvilket aktivitetsniveau min race skulle have, inden jeg fik hund, uden at lyde hellig. Mht. papillonen så er hundeleksionet fuld af løgn :lol: Victor har i hvert fald brug for mere end 40 minutters daglig motion/indendørs aktivering (inkluderet mental) :lol: .

 

Man kan også tænke sig en situation, hvor der kommer en med sin hund i snor, som jeg før beskrev, fordi vedkommende selv ønsker at udvælge hvem hunden skal hilse på. Det er så en gentagelse af hvad jeg skrev før. Men for at præcisere det, så kan jeg komme med et eksempel fra egne rækker; jeg har trænet utroligt meget med min Victor for at få stoppet, at han laver udfald mod hanhunde, og det er vi sådan set sluppet af med.

 

Men imens det stod på, skulle der kun én dårlig oplevelse til med en anden hanhund, så havde jeg et lille frådende gø-monster :cry: . Prøv lige at tænk over, hvad det kan trigge hos en større løs hanhund, der måske gerne vil sætte sådan en nævenyttig lille hund på plads? Victor er blevet tromlet én gang af en løs hund, hvor ejeren stod og kaldte i vilden sky, uden nogen reaktion. Da ejeren endelig nåede frem sagde han "det har han aldrig gjort før" - hvad skal man sige til det? Det tog jeg ved ikke hvor mange godbidder at få Victor til at turde at gå den vej igen.

 

I'm sorry, men så længe vi har med dyr at gøre, så tror jeg altså ikke på "det fulde herredømme" 100% .

 

Skulle jeg opfylde alle Victors behov ville han gerne ud og komme kærester med alle kvarterets tæver, selv de store amstaffer:slem:. Men det går bare ikke. Det er så bla. også derfor han ikke er løs, og vi ikke lufter hund med trappestige :cool:.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Hvad skal vi hegne ind?

De km2 have vi har er skam hegnet ind, men det er da på ingen måde nok til at min hund kan få strukket ud - Vi kan jo ikke bede kommunen, eller landmændende om at hegne jorden ind så vi kan gå løse med vores hunde.

 

Sat på spidsen, så må hundeejerne jo gøre, som hesteejerne har været nødt til, da stramningen kom der - sælge eller aflive, hvis de ikke kan tilbyde dyrene ordentlige forhold og leve op til reglerne.

 

Der er rigeligt med hundeskove i vores område.

Men hvad hjælper det, når man så skal have aflivet sin hund, fordi den har bidt, hvis man kommer der?

 

Jamen har man en hund der bider, så mener jeg slet ikke, at man bør have den - alternativet må jo være en mundkurv, som også er på dagsordenen.

 

 

 

De få gange vi har været der med andre hunde, så er der vanvittig mange hunde samlet på et sted.

Der er oftets mellem 10 og 20 hunde - Det synes jeg er tæt på at være overrendt.

Læser man andre tråde, så er problemet allerede det samme mange steder.

Der er rigtig mange der er stoppet med at komme i hundeskove, pga. alt for mange hunde, og hunde der ikke burde være der.

Så skal det nok blive sjovt hvis alle slæber deres vovser med derud....

 

Jeg er slet ikke i tvivl om, at der er alt for få hundeskove. En løsning kunne være, at købe et lille skovområde, evt gå flere sammen og så lave en hundeskov selv.

Vi har selv indhegnet vores jord, så hundene også har et sted at være og udfolde sig på lige fod med vores andre dyr - det er møgdyrt med alle pengene værd.

 

Hvis det bliver løsningen for dig, så håber jeg ikke du får de samme erfaringer som mange andre mht at lade alle benytte 'faciliteterne' - vi droppede det kort tid efter, det var bare ikke det værd - der er alt for mange, der kun følger deres egne regler!

 

De ting du nævner du går glip af, er jo luksus ting ifht. ikke at ens hund ikke kan strække ud.

Jeg er personligt stor modstander af, at en hund nødvendigvis skal leve et liv i snor.

Som sagt - Går 8-12 km dagligt med hunden, og det er bare ikke nok hvis han skal være i snor hele turen.

Rent praktisk er det ikke muligt at finde tid til meget mere - Ikke mm. vi rent faktisk sælger huset og jeg går på deltid.

 

Luksusting?! Er det en luksus for en fåreavler, at kunne flytte sine moderfår til nye marker?

Så er det altså også luksus at få sin post ud, når butikkerne får leveret varer med lastbil, ungernes skolebus osv.

Angående hundesvømning, så følger vi bare dyrlægens anbefaling for at holde Joey frisk og uden smerter - nu bliver det så måske bare svømmehal - også om sommeren

 

Herudover skriver du i et andet indlæg at det ikke er en menneskeret at have hund... Det kan vi ikke være ueninge om.

Men vi har et ansvar for at give de hunde, vi nu engang har, et ordentligt liv.

 

Jo bestemt - men har man ikke disse muligheder, så må en omplacering eller aflivning være at foretrække - vi har selv 2 omplaceringshunde og de har et perfekt liv.

 

Det tror jeg desværre at mange, mig selv inkl. får svært ved, uden at bryde loven, hvis det her forslag bliver vedtaget.

Kan som Lonny og andre skriver, heller ikke på nogen måde se hvad i alverden vi skal bruge den lov til.

Den gamle blev jo ikke håndhævet. Hvis den var blevet det, så havde vi med garanti ikke haft behov for så hård en stamning som de lægger op til.

Og hvad bliver så det næste, når der heller ikke er nogen til at håndhæve den her?

 

Der er vi helt enige, det vil du også se, hvis du læser et af mine forrige indlæg!

 

Nu er jeg så en af dem der har sat underskrifter, skrevet hvor jeg kunne osv. men der bliver ikke lyttet - Der er dælme mange der har gjort indsigelser mid nogle af de ting politikkerne har være fremme med, men igen, de lytter ikke...

Jeg har tænkt mig at blive ved . Uden at jeg tror det nytter noget, men så har jeg i det mindste gjort hvad jeg kunne.

 

Virkelig godt, jeg håber også politikerne indser, at det ikke er løsningen :5up:

 

:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu ved jeg ikke af gode grunde hvor du har tænkt dig, at slippe din hund løs, men for især småhunde er det bare ikke særligt morsomt at der kommer en hund farende frem, med ejeren 100 meter bagud med en fløjte.

Den pågældende hund løber da ofte tilbage når der bliver kaldt eller fløjtet, men der har den lille hund så ofte fået et chok.

 

Jeg ved ikke om det er en doven hundeejer? Du skriver jo ikke om du er sådan en der sidder ved et klapbord med termokanden, mens hunden løber rundt :blink: eller om du følges med den? :-) Det jeg har noget imod er når man ikke har opsyn med hunden, der hvor der kommer andre hunde.

 

Personligt kiggede jeg selv meget på hvilket aktivitetsniveau min race skulle have, inden jeg fik hund, uden at lyde hellig. Mht. papillonen så er hundeleksionet fuld af løgn :lol: Victor har i hvert fald brug for mere end 40 minutters daglig motion/indendørs aktivering (inkluderet mental) :lol: .

 

Man kan også tænke sig en situation, hvor der kommer en med sin hund i snor, som jeg før beskrev, fordi vedkommende selv ønsker at udvælge hvem hunden skal hilse på. Det er så en gentagelse af hvad jeg skrev før. Men for at præcisere det, så kan jeg komme med et eksempel fra egne rækker; jeg har trænet utroligt meget med min Victor for at få stoppet, at han laver udfald mod hanhunde, og det er vi sådan set sluppet af med.

 

Men imens det stod på, skulle der kun én dårlig oplevelse til med en anden hanhund, så havde jeg et lille frådende gø-monster :cry: . Prøv lige at tænk over, hvad det kan trigge hos en større løs hanhund, der måske gerne vil sætte sådan en nævenyttig lille hund på plads? Victor er blevet tromlet én gang af en løs hund, hvor ejeren stod og kaldte i vilden sky, uden nogen reaktion. Da ejeren endelig nåede frem sagde han "det har han aldrig gjort før" - hvad skal man sige til det? Det tog jeg ved ikke hvor mange godbidder at få Victor til at turde at gå den vej igen.

 

I'm sorry, men så længe vi har med dyr at gøre, så tror jeg altså ikke på "det fulde herredømme" 100% .

 

Skulle jeg opfylde alle Victors behov ville han gerne ud og komme kærester med alle kvarterets tæver, selv de store amstaffer:slem:. Men det går bare ikke. Det er så bla. også derfor han ikke er løs, og vi ikke lufter hund med trappestige :cool:.

Nu vil jeg så ikke have sidende på mig at jeg sidder og drikker kaffe mens min hund løber rundt og æder små hunde i snor :shock: men ellers ved jeg ikke lige hvad mit svar er for jeg har nok bare ikke helt den samme forskrækselse over løse hunde, og oplever ikke det jhelt store ballede de steder jeg kommer , så ja jeg vil nok bare lufte hund som jeg plejer og så se hvad der sker :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men du ville ikke have noget imod at jeg valgte at bryde loven om mundkurv, fordi at jeg personligt er modstander af mundkurv og syntes at det er fuldstændigt skudt over målet?

 

Det ville være tip top med mig :5up: har virkeligt ondt af dig, det er slet ikke fortjent (kom i gang med mundkurv-træningen - hurtigt!)

 

Petrine vil fortsætte i løs drift, hun holder sig fra fremmede hunde og kommer når jeg kalder, det kan godt være det ikke er min ret at have hund, men det er Petrines ret at være lykkelig (hun har netop været deprimeret i to dage, fordi hun ikke var ude at løbe løs, det gik over efter en ulovlig tur i parken).

 

Det minder lidt for meget om knivloven - og jeg tvivler på den får ret meget effekt, udover det bliver nemmere at lynche kamp-ejerne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu ved jeg ikke af gode grunde hvor du har tænkt dig, at slippe din hund løs, men for især småhunde er det bare ikke særligt morsomt at der kommer en hund farende frem, med ejeren 100 meter bagud med en fløjte.

 

Tag ham op / sæt dig ned så han kan være tryg mellem dine ben - jeg synes ligesom store har nogle pligter, så har vi 'små' også pligt til, at vores ikke går i panik eller bjæfamok, når der kommer en stor løbende ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Renésj
Altså hvis jeg opfatter din tolkning af hr og fru Danmark rigtig så giver jeg dig helt ret, er nok de samme som jeg har døbt weekend tourister i hundeskove, de har hund på en anden måde end mange herinde, håber jeg har opfattet din beskrivelse rigtig.

 

Den opfattelse er nok ikke helt gal ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tag ham op / sæt dig ned så han kan være tryg mellem dine ben - jeg synes ligesom store har nogle pligter, så har vi 'små' også pligt til, at vores ikke går i panik eller bjæfamok, når der kommer en stor løbende ;-)

Har vi ikke alle pligt til at vores hunde kan (til en vis grænse) tollere at der kommer en hund , for uanset regler og holdninger så sker det og vil ske, og lige med det så kan vi diskutere fra nu af og flere år frem, for det vil altid kunne ske, og så synes jeg bare det er rart at ens hund ikke lige flyver i flæsket på den tilløbende. så kan man være sur bagefter osv men idet det sker må det som kommer først vel være at ens hund eller andre kommer til skade.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Renésj

Hov glemte lige og netop den type mennesker (hr & fru), vil nok højst sandsynligt gå ud fra alle der bruger en hundeskov, er mennesker med godmodige hunde, ligesom de måske ikke helt er med på "hundesprog"

 

Så er der den type mennesker, der mener hundene selv skal klare problemerne indbyrdes, det ender også tit i ragnarok, når en flok på 10-20 fremmede hunde mødes....

 

I den ene hundeskov jeg benytter, der ses ofte over 10 hunde på en gang og mange af dem, ser absolut ikke ud til at have det sjovt, desværre har der også været rigtig mange grimme episoder :-(

 

Måske jeg bare er uheldig med den hundeskov der ligger tæt på mig, men tror det nu ikke, efter hvad jeg kan læse rundt om på nettet

 

Presset på disse områder vil blive langt størrere hvis dette her gennemføres og derfor er jeg ikke i tvivl om epsioderne også vil blive langt flere.....desværre

Link til indlæg
Del på andre sites

Hov glemte lige og netop den type mennesker (hr & fru), vil nok højst sandsynligt gå ud fra alle der bruger en hundeskov, er mennesker med godmodige hunde, ligesom de måske ikke helt er med på "hundesprog"

 

Så er der den type mennesker, der mener hundene selv skal klare problemerne indbyrdes, det ender også tit i ragnarok, når en flok på 10-20 fremmede hunde mødes....

 

I den ene hundeskov jeg benytter, der ses ofte over 10 hunde på en gang og mange af dem, ser absolut ikke ud til at have det sjovt, desværre har der også været rigtig mange grimme episoder :-(

 

Måske jeg bare er uheldig med den hundeskov der ligger tæt på mig, men tror det nu ikke, efter hvad jeg kan læse rundt om på nettet

 

Presset på disse områder vil blive langt størrere hvis dette her gennemføres og derfor er jeg ikke i tvivl om epsioderne også vil blive langt flere.....desværre

 

:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hov glemte lige og netop den type mennesker (hr & fru), vil nok højst sandsynligt gå ud fra alle der bruger en hundeskov, er mennesker med godmodige hunde, ligesom de måske ikke helt er med på "hundesprog"

 

Reklamerer uhæmmet for HF til dem vi møder i naturen, har endnu tilgode at se dem herinde :cry:

 

Hvis man læser ... blade hos tandlægen, så kan man se folks tåbeligheder, tror endda det var i Hunden, en hvis forældre havde en stor molosser (var det mon en DdB :hmm:) overvejede at slippe den i en hundeskov, for så lærte den vel ikke at bide andre hunde - den slags hr&fru'typer er der en hel del af.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tag ham op / sæt dig ned så han kan være tryg mellem dine ben - jeg synes ligesom store har nogle pligter, så har vi 'små' også pligt til, at vores ikke går i panik eller bjæfamok, når der kommer en stor løbende ;-)

 

Jeg tager aldrig Victor op, mm. han er i fare, eller der f.eks er for meget salt, sne, eller han giver udtryk for at han vil op. Han kan sagtens gå på sine 4 ben. Han har ikke tendens til at "gå i panik" og bjæfamok som jeg går udfra du mener udfald, det er han trænet fra, det var iøvrigt, når der kom en hanhund i snor der passerede.

 

Her hvor vi bor er der heldigvis sjældent problemer med løse hunde, når jeg nu skriver det, er det fordi det ikke er tilladt. Vi har en indbyrdes forståelse for at vi alle skal være her, og skal hundene være fri, så har vi arealer til det, og hundeskov lige i nærheden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mette1107
Eller os med lille hund i lejlighed = ingen have

 

Lige præcis :5up:! Det er ikke os alle der har 10 tønder land at hegne ind!! Hvad med alle dem der ikke bor ude på Lars tyndskids mark???

 

Og mht til at små hunde bliver bange når de ser en stor hund komme løbende og ellers bliver kaldt hjem INDEN den når hen til den lille hund. Så vil jeg sige at det er den lille hunds ejer der har et problem med henblik på socialisering og ikke den store hunds ejer :hmm:! Hvis IKKE den store hunds ejer kan kalde/fløjte sin hund til sig er det en helt anden snak!

 

Og hvad med dem som ikke har en hundeskov i nærheden, ikke har bil til rådighed, eller - som i mit tilfælde - har en kronisk sygdom der gør at man ikke kan løbe? Er vi dømt til i al fremtid kun at have små hunde som ikke kræver meget motion trods vores kærlighed for de større hunde :shock:?

Link til indlæg
Del på andre sites

lød bare som om du (Victor er blevet tromlet én gang af en løs hund, hvor ejeren stod og kaldte i vilden sky, uden nogen reaktion)... var bange for fremmede hunde der kom moslende ;-) og selvom Petrine også kan gå, så tager jeg hende da ofte op, fx hvis der kommer sådan en lykkelig retriever som kan trampe på hende eller lignende, helre op på armen end tromlet.

 

Med bjæfamok, mener jeg hysterisk bjæffen ad andre hunde, det er totalt belastende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Sat på spidsen, så må hundeejerne jo gøre, som hesteejerne har været nødt til, da stramningen kom der - sælge eller aflive, hvis de ikke kan tilbyde dyrene ordentlige forhold og leve op til reglerne.

Hvilket ragnarok det ikke giver - Tør slet ikke tænke på hvordan internaterne så ser ud :cry:

 

Jeg tror vi i bund og grund er enige om at det er en latterlig lov - Men jeg vil håber og tror at der må være grænser for galskaben.

Ingen kan vel have glæde af at så mange alm. fungerende familie hunde, skal aflives hen ad en kant, fordi forudsætningerne for at holde hund, bliver ændret så drastisk.

 

Så må jeg indrømme at jeg nok skal finde nogle måder at få luftet min hund uden snor - Hvordan kommer vi så ikke videre ind på :engel:

 

Jamen har man en hund der bider, så mener jeg slet ikke, at man bør have den - alternativet må jo være en mundkurv, som også er på dagsordenen.

 

Det skal nok hjælpe, når grunden til at hunden bider, skyldes overfald fra andre hunde, og deraf en seriøs angst for andre hunde.

 

Men det er en helt anden diskution, vi kan tage i en anden tråd. Der er heldigvis gråzoner, der gør at jeg ikke kan se helt så sort/hvidt på det.

 

Jeg er slet ikke i tvivl om, at der er alt for få hundeskove. En løsning kunne være, at købe et lille skovområde, evt gå flere sammen og så lave en hundeskov selv.

Vi har selv indhegnet vores jord, så hundene også har et sted at være og udfolde sig på lige fod med vores andre dyr - det er møgdyrt med alle pengene værd.

 

Hvis det bliver løsningen for dig, så håber jeg ikke du får de samme erfaringer som mange andre mht at lade alle benytte 'faciliteterne' - vi droppede det kort tid efter, det var bare ikke det værd - der er alt for mange, der kun følger deres egne regler!

I praksis er det bare ikke altid muligt - Igen, der vil man jo også møde andre hunde.

Og så drejer det sig også om økonomi, muligheden for at finde et egnet område osv.

 

Luksusting?! Er det en luksus for en fåreavler, at kunne flytte sine moderfår til nye marker?

Så er det altså også luksus at få sin post ud, når butikkerne får leveret varer med lastbil, ungernes skolebus osv.

Angående hundesvømning, så følger vi bare dyrlægens anbefaling for at holde Joey frisk og uden smerter - nu bliver det så måske bare svømmehal - også om sommeren

Ja, sat på spidsen, så kan du jo bare aflive din hund hvis du ikke kan give den det svømning den har brug for, eller leje folk til at hjælpe med at flytte fårene.

Hårdt sat op, så er det jo det samme som du siger andre skal gøre med deres hunde, og hverdag.

 

Det er nemlig pisse surt - Men du flytter vel primært får på dine egne marker? Så må hundende vel også gå løs på dine egen grund?

(har ikke den store forstand på fåreavl, kan du nok læse :genert:)

 

Jo bestemt - men har man ikke disse muligheder, så må en omplacering eller aflivning være at foretrække - vi har selv 2 omplaceringshunde og de har et perfekt liv.

Igen - samme svar som først.

En så grundlæggende ting som luftning, vil jo fylde internater og dyrlægerne kommer på overarbejde.

 

Min egen hund er selv en omplaceringshund, og han mangler bestemt ikke noget, og skal nok sørge for han ikke kommer til det.

Men det er jo helt galt, at en lov kan sætte folk i en situation hvor man skal vælge mellem grundlæggende dyrevelfærd og aflivning.

 

Men tror vi er enige så langt!?

 

Der er vi helt enige, det vil du også se, hvis du læser et af mine forrige indlæg!

 

:klap:

Virkelig godt, jeg håber også politikerne indser, at det ikke er løsningen :5up:

 

Håber flere vil gøre det samme.

 

Synes det er fint nok med line og mundkurvs påbud visse steder, der skal også bare være plads til hunde der ikke fungere i en hundeskov, med en flok andre hunde.

Tror desværre den lovgivning der er på vej, giver flere skader på hunde, fordi der vil være rigtig mange, der slæber revl og krat med i hundeskovene fremover.

Så tror kun den beskytter hundende i byen, der aldrig færdes andre steder end der :roll:

 

Men kan simpelthen ikke forstille mig, der ikke er et eller andet om landområder er undtaget, eller sådan noget... Man må da i hvertfald håbe at landmænd og (fåreavlere ;-)) stadig kan have hundende løse på privat jord.

Så har vi alm. borgere jo stadig muligheden for at lave aftaler med landmænd, om at må låne deres marker en gang imellem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Lige præcis :5up:! Det er ikke os alle der har 10 tønder land at hegne ind!! Hvad med alle dem der ikke bor ude på Lars tyndskids mark???

 

Og mht til at små hunde bliver bange når de ser en stor hund komme løbende og ellers bliver kaldt hjem INDEN den når hen til den lille hund. Så vil jeg sige at det er den lille hunds ejer der har et problem med henblik på socialisering og ikke den store hunds ejer :hmm:! Hvis IKKE den store hunds ejer kan kalde/fløjte sin hund til sig er det en helt anden snak!

 

Og hvad med dem som ikke har en hundeskov i nærheden, ikke har bil til rådighed, eller - som i mit tilfælde - har en kronisk sygdom der gør at man ikke kan løbe? Er vi dømt til i al fremtid kun at have små hunde som ikke kræver meget motion trods vores kærlighed for de større hunde :shock:?

 

Groft sammenlignet, vil det svare til, at man bor på 4. sal og brokker sig over, at man heller ikke kan have en malkeko ude på altanen - at have hund er ikke en menneskeret - ligesom det ikke er en menneskeret, at have en døgnkiosk rundt om hjørnet.

 

Der er mange der bor på landet og det giver nogle fordele i en retning, mens det at bo i byen giver fordele i en anden retning.

 

Det er jo ikke sådan at hunden ikke kan luftes i en snor - vi har selv 4 hunde af en meget aktiv race og de vil sagtens kunne få stillet deres motionsbehov i en snor, men det kræver altså, at man selv gør en indsats.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var af samme grund gederne mere eller mindre forsvandt som standart husdyr - i gammel tid, havde næsten alle i landsbyerne og på landet en ged, da loven så forbød at have gederne gående frit, pga de ødelagde mere end godt var, måtte folk gå af med dem.

 

Jeg er ked af at sige det - og det skal heller ikke forståes så hårdt som det kan lyde, men det at have hund er ikke en menneskeret.

 

Nej, men synes ikke det kan være rigtigt man skal have hus og egen have for at kan holde hund.

hvis loven bliver indført må jeg jo så lade Groa aflive.

Og EN meter snor, hun vil blive kvalt hvis Jan skal gå med hende, han er 1,9 meter høj.

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

Groft sammenlignet, vil det svare til, at man bor på 4. sal og brokker sig over, at man heller ikke kan have en malkeko ude på altanen - at have hund er ikke en menneskeret - ligesom det ikke er en menneskeret, at have en døgnkiosk rundt om hjørnet.

 

Der er mange der bor på landet og det giver nogle fordele i en retning, mens det at bo i byen giver fordele i en anden retning.

 

Det er jo ikke sådan at hunden ikke kan luftes i en snor - vi har selv 4 hunde af en meget aktiv race og de vil sagtens kunne få stillet deres motionsbehov i en snor, men det kræver altså, at man selv gør en indsats.

 

Da jeg fik Petrine måtte hun gå løs - det svarer lidt til at du mener det er ok at trække tilladelsen til at have hund i blokken tilbage og kræve tilstedeværende hunde fjernet ;-)

 

Men hvis det kan berolige dig, så tilstår jeg at være dobbeltmoralsk i flere lag :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...