Hop til indhold

Ingen luftning uden snor


Amocca
 Share

Recommended Posts

  • Svar 185
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Det ved man da aldrig :shock: Der er jo gode muligheder for at "arbejde" i fred :skraek:

 

 

 

Joh, når man ryger er det nødvendigt :engel:

 

Det tror jeg altså ikke at de gider, de kan jo ikke se hvad de laver i det mørke ;-):lol:

 

Hmm, jeg ryger nu også, men jeg lufter altså sjældent ud når det er mørkt, ud over at vinduerne står i hak og havedøren er åben når hundene er ude -og skulle nogen så tænke at de da bare lige kan smutte ind i mens, så kommer de nok hurtigt på andre tanker når først de render ind i hundene... :blink:

Men ellers så klare vi os nu fint med udflytning mens det er lyst og så ellers rygning under emhætten :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det tror jeg altså ikke at de gider, de kan jo ikke se hvad de laver i det mørke ;-):lol:

 

Hmm, jeg ryger nu også, men jeg lufter altså sjældent ud når det er mørkt, ud over at vinduerne står i hak og havedøren er åben når hundene er ude -og skulle nogen så tænke at de da bare lige kan smutte ind i mens, så kommer de nok hurtigt på andre tanker når først de render ind i hundene... :blink:

Men ellers så klare vi os nu fint med udflytning mens det er lyst og så ellers rygning under emhætten :mrgreen:

 

Altså herude på landet når indbrudstyvene jo slet ikke ud, og dem der gør, de risikerer at få bank af naboen, bare spørg dem fra "De 4 årstider". Vi bor jo for enden af en blind vej, og da de kom for at aflevere frugt, der mente de 2 andre på vejen, at den bil hørte da ikke til på vores vej, så de lagde slagplaner for hvordan han skulle stoppes hvis han nogensinde viste sig igen. Så herude passer vi på hinanden, og måske ind i mellem lige lidt for godt :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

:shock: så man skal bare slippe sin hund løs uden hensyn til andre hvis hunden ikke kan være løs?

 

Ja da, for hellere at ens hund ryge til dr dyr, end at den aldrig er fri!

Pyyyyyyyyyt med en aflivning pga overfald, bare hunden løb fri :roll:

 

 

 

Marlene jeg tager sq hatten af for dig og din indsats, og smider også karma til dig. Jeg havde altså givet op på siden 5 tror jeg :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så må vi flytte sammen, for jeg har godt nok ikke råd til at bo der alene :mrgreen: (og jeg tør nok heller ikke hvis jeg skal være helt ærlig :oops:)

 

Hehe, jeg er også mørkeræd, men vil stadig hellere bo på landet (og beholde min hund:mrgreen:) end at bo i byen..

 

Men altså, flytter vi alle på landet, så er det jo snart ikke "landet" længere:rolleyes: Skal vi så flytte tilbage til det der var byen, men som så er det "nye" land?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Det var dog det mest tåbelige jeg har hørt længe. Det er da heller ikke en menneskeret at have bil eller fladskærm men derfor skal folk vel have mulighed for at have den slags ting,... også selvom ikke alle bor på bøhlandet.

 

Du har dit på det tørre fordi du bor ude hvor kragerne vender og ingen ser jo om dine hunde hyrder får uden snor (og når der kommer dispensationer for jagthunde, gør der det nok også for hyrdehunde). Det er nemt nok at synes at en stramning er okay, når man ikke selv bliver ramt. Desuden glemmer du måske nok at nogle af os allerede har en hund der skal passes ind under en ny lov. Men de burde måske bare have den blå sprøjte?.

 

Hvad nu hvis man pludselig besluttede at hunde maks. måtte være alene hjemme i 6 timer som DB anbefaler?, så var det stadigvæk ikke en menneskeret at have hund?.

 

Nej vi har desværre langtfra vores på det tørre og vil også blive ramt af en evt lovændring.

Skulle du være i tvivl, så vil jeg endnu en gang gerne sige - Jeg er også imod en stramning, jeg mener at loven som den er i dag vil kunne fungere fint, hvis den blev håndhævet og efterfulgt af alle!

Og nej, jeg mener ikke, at det er en menneskeret at have hund - uanset hvad. Hvis man ikke kan give sine dyr en ordentlig hverdag, så bør man ikke have det dyr - hund, kat, hest, whatever.

En bil eller en fladskærm er heller ikke en ting alle mennesker bør have mulighed for at have - kun hvis de kan betale for det, jeg er sikker på at mange lever glimrende uden disse ting.

 

Jamen vi kan jo ikke alle bo på landet og lige hegne en mark ind :shock:

Nej selvfølgelig er der mange der ikke kan eller vil det - livet er jo et spørgsmål om at prioritere.

Alternativet kunne jo også være en betalingshundeskov, som kræver et andelsbevis og kun for medlemmer - det ses også indefor hesteverdenen, der kaldes det bare et skovkort. Der hvor jeg boede før betalte alle 3000 kr om året pr mand for at måtte ride i skoven - vi var 40 i alt, der havde den ordning og det var en succes, både for os, men også for skovejer, der blev sikret en indtjening istedet for jagt.

Se det som muligheder istedet for et bank i hovedet.

 

Tak :5up: Men så er det jo heller ikke helt sammenligneligt, for i tilfældet med hestebokse handler det om at hestene får bedre vilkår, her vil vilkårene blive forringet :cry: Jeg går ud fra at hestene gerne måtte have mere plads end angivet? For så måtte man jo "bare" (jeg ved godt at det har været en pebret fornøjelse :shock:) lave boksene tilpas store.

 

Var hestenes vilkår blevet forbedret, så ville jeg være den 1. der klappede i hænderne!

Desværre var de såkaldte experter på sagen, knap så meget inde i heste og viden herom.

En af de ting, de fleste gerne så kom med i loven var, at heste som er et udpræget flokdyr, ikke måtte gå alene - det valgte 'experterne' så at se stort på, med den begrundelse, at det ville blive for stor en omkostning for de familier, der bare gerne ville have en hest til børnene.

En anden ting var foldtid og foldstørrelse - lige pludselig blev det blåstemplet at have (mener det er op til 20 heste) på en 800 kvm stor fold ( fx. 20 m. gange 40 m.) og min 2 timer dagligt... der kan man tale om tremmeheste.

 

Var det udelukkende for at gøre forholdene bedre, så ville det have været perfekt, men det er ikke sket - så stramninger i lovgivningen - heste som hundehold, er jeg imod, hvis det kun er for at dæmpe befolkningens syn på, at der ikke bliver gjort noget aktivt i forhold til de problemer, der er begge steder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...