Hop til indhold

Ny beregningsmodel for HD-index!


Gæst lillefod
 Share

Recommended Posts

  • Svar 60
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Så slemt synes jeg nu ikke Vilya's ser ud.. Men Sikkerhedstallet er ikke imponerende..

Men det hjælper vel når hun engang bliver folkeferet.. Tidligere synes jeg ikke det gjorde den helt store forskel, men det ser ud til de tager mere højde for det i den nye beregning. :vedikke:

 

Det er da også altid noget at de har omberegnet de gamle værdier, så at der ikke fremgår et drastisk fald på listen. :lol:

 

Nej, det er ok - hun er jo ikke så gammel og det var både mor og fars første kuld, så sikkerhedstallet skal nok stige med tiden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes, den nye beregningsmetode stinker :fornaermet:

 

Bondo er faldet til 108 / 0,590 fra 122 :shock: Man kan så argumentere, at det ikke betyder så meget, eftersom han jo ikke mere er :cry: men alligevel - det er altså meget :fornaermet:

 

Jacki er også faldet men ikke helt så meget, men hun havde så heller ikke så meget at give af :genert: :damn: Hun er nu på sølle 102 / 0,371 :shock: mod 110, hendes far er faldet til 93 / 0,621 :skraek: fra omkring 105-108 - Jackis mors indeks er også faldet til 112 / 0,643.

 

Jeg tør knap tænke på, hvad tøsens indeks bliver, når nu HD resultatet kommer :scared: regner med, at hun kommer ud med B hofter :genert:

 

Nu skal jeg heller ikke avle på Jacki pga. hendes ører, men jeg ved, at der er planer om, at mindst én kuldsøster samt hendes kuldbror skal avlskåres, og hendes indeks påvirker jo også deres og omvendt :???:

 

Umiddelbart tror jeg, at grunden til faldet i Jackis indeks er, at hun er 3/4-dele tysk (kun mormor er 100% dansk opdrættet) - men alligevel :damn: :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes også at det er totalt skuffende.... og havde slet ikke fanget at hundewebs tal var så usikre.

 

Forstår jeg det rigtigt hvis jeg tænker at indextal så kun kan blive bedre, hvis ikke-fotograferede hunde bliver fotograferede? Altså hvis det er det som er årsagen til et lavere tal.

 

Og er det ikke sådan, at min hund er faldet fra 120,5 til 108? Eller udregner man det ikke sådan? Hans ben er ellers så flotte... :genert:

 

Hvad så når Motor bliver fotograferet? Hvis hans hofter er A, hvad sker der så med tallet?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror ikke helt jeg har fanget princippet om HD index - måske fordi jeg ikke har gidet at sætte mig ind i det, i og med det ikke bliver ført på min race :genert:

Burde i virkeligheden gøre det en dag :oops:

 

Hvis du har fanget udregnings principperne i den nye udregningsmetode, må du meget gerne dele - for det er ren volapyk :stupid: :stupid:

 

Dette blev udsendt fra avlsrådsformanden for Schæferhundeklubben for nogle dage siden, som det fremgår fatter han og Schæferhundeklubben hat af det nye system :roll: og han/de ved normalt, hvad han/de taler om - i denne forbindelse ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes også at det er totalt skuffende.... og havde slet ikke fanget at hundewebs tal var så usikre.

 

Forstår jeg det rigtigt hvis jeg tænker at indextal så kun kan blive bedre, hvis ikke-fotograferede hunde bliver fotograferede? Altså hvis det er det som er årsagen til et lavere tal.

 

Nej, det bliver det ikke bedre af - kun mere præcist og sikkert :mrgreen:

 

Men det var nok også det du mente ;-)

 

Og er det ikke sådan, at min hund er faldet fra 120,5 til 108? Eller udregner man det ikke sådan? Hans ben er ellers så flotte... :genert:

 

Hans index er faldet til 108 - det er stadigt fint ;-)

 

Hvad så når Motor bliver fotograferet? Hvis hans hofter er A, hvad sker der så med tallet?

 

Så vil det højst sandsynligt stige - dog med det forbehold, at hvis flere af hans søskende eller nogle i meget nær familie, bliver fotograferet og bedømt til dårlige hofter, så falder det - da det jo er en indikator for, hvilke gener han kan bære på, foruden det, der har slået igennem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lillefod

Dette blev udsendt fra avlsrådsformanden for Schæferhundeklubben for nogle dage siden, som det fremgår fatter han og Schæferhundeklubben hat af det nye system :roll: og han/de ved normalt, hvad han/de taler om - i denne forbindelse ;-)

 

 

Altså nu er det jo fast kostume at folk fra Schæferland altid skal kommentere negativt på ændringer og tiltag de ikke selv har opfundet! :lol:

 

Som DK's største specialklub burde DKK slet ikke have lov at ændre noget uden at spørge dem om lov først :stupid: :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, det bliver det ikke bedre af - kun mere præcist og sikkert :mrgreen:

 

Men det var nok også det du mente ;-)

Hehe ja.

Hans index er faldet til 108 - det er stadigt fint ;-)

Det er faldet 12,5 :shock::evil: :damn::megaked::fornaermet:
Så vil det højst sandsynligt stige - dog med det forbehold, at hvis flere af hans søskende eller nogle i meget nær familie, bliver fotograferet og bedømt til dårlige hofter, så falder det - da det jo er en indikator for, hvilke gener han kan bære på, foruden det, der har slået igennem.
They better not :evil:
Link til indlæg
Del på andre sites

Nogen der ved, hvorofte DKK opdatere HD index'et :genert: er det hver den 1. i en måned eller :hmm:

 

Er jo noget spændt på, hvordan tøsens index ser ud, efter hun er kommet ud med A hofter :drille: :drille:

 

:mrgreen: Stort kæmpe tillykke!! Får vi ikke billeder af benene :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis det er røngten billederne, du tænker på, så kan I da godt det :engel: det kræver så bare, at jeg er hjemme (og ikke på job :engel:), og at mit net virker :???: det gjorde det ikke i aftes :megaked:

 

Og taaark :kys:

 

Jaah også røntgen! Det vil jeg gerne se. Men da også de lækre skinker på vovsen - jeg vil bare gerne se flere billeder af din hund :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har mere planer om at han har de mest perfekte ben i hele verden :mrgreen:

 

Når først Motor selv har fået konstateret de smukkeste A hofter, som han jo naturligvis gør :mrgreen: Så har indekset jo i princippet ikke så meget at sige......Eller sagt på en anden måde, hvis Motor har A hofter, gør det jo ikke ondt på ham, selv om hans bror måske har D hofter -at det så selvfølgelig vil være synd for broren og hans ejere, det er selvfølgelig en anden sag :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...