Hop til indhold

Uro om natten


Ditte91
 Share

Recommended Posts

Jeg tror ikke Oskar nogensinde har sovet en hel nat igennem :vedikke:

 

Vil prøve at beskrive Oskars soverytme:

 

Sover et par timer om aftenen, hvis jeg ser tv.

Ved 21-22 tiden bliver han luftet og så går vi i seng. Han sover i sin kurv ved siden af min seng.

Inden han lægger sig til at sove skal han helst gøre sig ren, så han slikker og kløer sig lidt og det gør han egentlig et godt stykke tid.

Når han så falder i søvn kan han sove nogle timer, ved ikke helt hvor mange, det er også lidt forskelligt.

Så vågner jeg gerne ved 2 tiden (cirka) fordi han vimser rundt på gulvet. Klør sig, slikker og smasker. Det er ikke til at falde i søvn igen..

Når han så falder til ro, sover han gerne et par timer mere.

Ved 4-5 vågner han igen og vimser rundt. Går rundt ude i gangen, hopper op i lænestolen jeg har på mit værelse, slikker sig lidt, kradser lidt i stolen og er generelt meget urolig.

Der går gerne næsten 1-1½ time inden han falder til ro og så er jeg nærmest lysvågen og så går der endnu længere tid inden jeg kan falde i søvn igen.

Jeg har i en periode prøvet at lukke døren på mit værelse, så han ikke kan gå ud i gangen, men så kradser han på døren i stedet..

Nogle gange har vi prøvet at lufte ham, fordi vi troede han skulle tisse, men det skulle han ikke..

 

Jeg ved ikke om det er fordi han bare ikke er træt længere? Han sover også en del om dagen, men jeg ved bare ikke hvad jeg skal gøre, for at holde ham vågen hele dagen. Aktivitet gør ham jo træt. Har vi trænet lidt, gået en lille tur, eller har han leget med sin kong/active bone eller lignende i et stykke tid, så går han altså kold.

 

Jeg tror ikke han har ondt, men igen, det er jo svært at sige. Det har dog stået på stort set hele tiden, så i starten tænkte jeg det var fordi han var så lille...

 

Han er 29 uger hvis det kan hjælpe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad betyder 'slikker sig'?

 

Hvorhenne? - pistolen eller nummer 2?

 

Hvis det er pistolen, kan det være tegn på forhudsbetændelse, som faktisk tit relaterer til puberteten. Dvs. at for stor sædproduktion kan gøre at han får lidelsen igen og igen.

 

Har du evt. set grønligt udflåd fra pistolen - alternativt fundet grønlige dryp på gulvet, bør du nok behandle lidt der :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

Nu er han jo ikke så gammel så det kan jo også være en af forklaringerne...

 

Men hvad fodrer du med??... Jeg ved nemlig at hvis en hund ikke kan tåle sit foder så kommer det nogengange frem ved at hunden slikker og graver i benene og poterne. Gør han det også i dagstimerne??

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Han får Royal Canin hvalpefoder. Han gør det også om dagen og ørerne bliver kløet engang i mellem også.

 

Jeg tror det er foderet han ikke kan tåle... RC... er der ikke også meget kort i det??... for det kan evt. være det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må sige, at jeg en hund, der også altid vandrede rundt, fandt ingen ro nogen steder, jeg vågner meget let, så jeg fik simpelt hen ingen søvn.

 

Vi fik et råd, om at lade ham sove i bur om natten, de første dage lå jeg bare og lyttede, hvis han nu ikke havde det godt, var urolig eller ville ud, skulle han selvfølgelig ikke være der, men der var ingenting, bassemanden lagde sig ind bagerst i buret, så nu vågner jeg ikke, fordi at han vandrer, men fordi at han snorker. :lun:

Buret er simpelt hen blevet hans seng, og hen ser helt ulykkelig ud, hvis én af de andre går derind, så står han pænt og venter udenfor, til de er skrubbet af ;)

Mht. kløeriet, skal du nok lige få det undersøgt, så han kan få noget ro.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror ikke Oskar nogensinde har sovet en hel nat igennem :vedikke:

 

Vil prøve at beskrive Oskars soverytme:

 

Sover et par timer om aftenen, hvis jeg ser tv.

Ved 21-22 tiden bliver han luftet og så går vi i seng. Han sover i sin kurv ved siden af min seng.

Inden han lægger sig til at sove skal han helst gøre sig ren, så han slikker og kløer sig lidt og det gør han egentlig et godt stykke tid.

Når han så falder i søvn kan han sove nogle timer, ved ikke helt hvor mange, det er også lidt forskelligt.

Så vågner jeg gerne ved 2 tiden (cirka) fordi han vimser rundt på gulvet. Klør sig, slikker og smasker. Det er ikke til at falde i søvn igen..

Når han så falder til ro, sover han gerne et par timer mere.

Ved 4-5 vågner han igen og vimser rundt. Går rundt ude i gangen, hopper op i lænestolen jeg har på mit værelse, slikker sig lidt, kradser lidt i stolen og er generelt meget urolig.

Der går gerne næsten 1-1½ time inden han falder til ro og så er jeg nærmest lysvågen og så går der endnu længere tid inden jeg kan falde i søvn igen.

Jeg har i en periode prøvet at lukke døren på mit værelse, så han ikke kan gå ud i gangen, men så kradser han på døren i stedet..

Nogle gange har vi prøvet at lufte ham, fordi vi troede han skulle tisse, men det skulle han ikke..

 

Jeg ved ikke om det er fordi han bare ikke er træt længere? Han sover også en del om dagen, men jeg ved bare ikke hvad jeg skal gøre, for at holde ham vågen hele dagen. Aktivitet gør ham jo træt. Har vi trænet lidt, gået en lille tur, eller har han leget med sin kong/active bone eller lignende i et stykke tid, så går han altså kold.

 

Jeg tror ikke han har ondt, men igen, det er jo svært at sige. Det har dog stået på stort set hele tiden, så i starten tænkte jeg det var fordi han var så lille...

 

Han er 29 uger hvis det kan hjælpe.

 

Hihi min Diva vågner også ved 2 tiden.. Vi har gjort sådan at hun har mindre plad at sove på, altså plads nok men ikke til at løbe rundt på.. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror det er foderet han ikke kan tåle... RC... er der ikke også meget kort i det??... for det kan evt. være det.

Okay, det ved jeg faktisk ikke noget om. Han fik det også der hvor jeg købte ham...

 

altså godt være det bare er mig :engel: men kunne min hund ikke finde ud af at ligge stille i sengen så var det UD :mrgreen: hvilket også er den eneste grund til at katten sover i stuen om natten :blink:

Jeg har skam tænkt tanken, jeg ved bare ikke hvor han skulle sove. Alle værelser er på 1. salen her hjemme, så han vil bestemt ikke ligge nede i gangen på stueetagen. Og jeg er ret sikker på han ville kradse på dørene hvis jeg lukkede ham ud af værelset, og så er det jo lige fedt :vedikke:

 

Jeg må sige, at jeg en hund, der også altid vandrede rundt, fandt ingen ro nogen steder, jeg vågner meget let, så jeg fik simpelt hen ingen søvn.

 

Vi fik et råd, om at lade ham sove i bur om natten, de første dage lå jeg bare og lyttede, hvis han nu ikke havde det godt, var urolig eller ville ud, skulle han selvfølgelig ikke være der, men der var ingenting, bassemanden lagde sig ind bagerst i buret, så nu vågner jeg ikke, fordi at han vandrer, men fordi at han snorker. :lun:

Buret er simpelt hen blevet hans seng, og hen ser helt ulykkelig ud, hvis én af de andre går derind, så står han pænt og venter udenfor, til de er skrubbet af ;)

Mht. kløeriet, skal du nok lige få det undersøgt, så han kan få noget ro.

Et bur... Jeg har bare ikke råd til at investere i et lige pt :???:

Jeg vil snakke med mine forældre om at få ham til dyrlæge :-)

 

Hihi min Diva vågner også ved 2 tiden.. Vi har gjort sådan at hun har mindre plad at sove på, altså plads nok men ikke til at løbe rundt på.. :)

Ved ikke lige hvordan jeg skal give ham mindre plads. Hvordan gjorde i? En form for indhegning eller hvad? :-)

 

Jeg ville helt klart få undersøgt det kløeri.. Det virker som om det er det, der vækker ham.

 

Luna har sovet igennem hver nat siden jeg fik hende hjem 8½ uge gammel.

Jeg synes nemlig heller ikke vores tidligere hunde har rumsteret sådan rundt, men de var så også vant til at sove nedenunder i gangen, alene. Det tror jeg godt nok ikke jeg kan få Oskar til :vedikke:

Kløeriet skal jeg nok få tjekket. Har nemlig googlet lidt, og det er i hvert fald helt sikkert et symptom af en eller anden art..

 

 

Tak til jer alle for rådene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Allergi.

 

Jeg kunne nok frygte, at det er støvmideallergi..

 

Hvis det KUN er om natten at han klør sig, så kan det være fjerallergi, som er lidt lettere at håndtere.

Men det kan også være fordi der som regel er flest støvmider i soveværelset..

 

Fødevareallergi opstår som regel hos hunde, der er en del ældre.

 

Min Ramses var 7 måneder da HAN fik konstateret støvmideallergi......

Link til indlæg
Del på andre sites

Allergi.

 

Jeg kunne nok frygte, at det er støvmideallergi..

 

Hvis det KUN er om natten at han klør sig, så kan det være fjerallergi, som er lidt lettere at håndtere.

Men det kan også være fordi der som regel er flest støvmider i soveværelset..

 

Fødevareallergi opstår som regel hos hunde, der er en del ældre.

 

Min Ramses var 7 måneder da HAN fik konstateret støvmideallergi......

Det lyder ikke så godt i hvert fald. Men altså, det er jo mit værelse, så vi opholder os her også det meste af dagen, så ville måske synes det burde være det samme om dagen så :vedikke:

Fjerallergi har jeg aldrig hørt om.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst BellaDiva

Det lyder egentlig umiddelbart meget normalt i mine ører..

 

Nu har jeg jo også en lille mopsblanding (som mest af alt er mops) og hun sover sporadisk i løbet af hele dagen og går også helt kold efter diverse aktiviteter. Hun smasker utroligt meget, vasker sig, klør sig og snorker om natten. (Nogle gange højere end en fuldvoksen mand :shock:)

 

Jeg har haft det med at hun klør sig oppe at vende med min dyrlæge, som sagde at mopser normalt har tendens til irriteret hud, men at Bellas var helt fin at se på. (Vil varmt anbefale "etilac" som jeg altid bruger til at vaske hende i, bare for at være på den sikre side)

 

Måske sover de bare mere i intervaller? :roll:

 

Det er da ærgeligt at du så bliver vækket af hans natteroderi, - jeg vågner også arm i arm med min hund og tror naivt at vi har ligget sådan hele natten. - Indtil jeg får kigget ordentlig efter i sengen og finder diverse sko og tyggeben. :vedikke:

 

Tror ikke at du skal være bekymret for at han desideret fejler noget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder egentlig umiddelbart meget normalt i mine ører..

 

Nu har jeg jo også en lille mopsblanding (som mest af alt er mops) og hun sover sporadisk i løbet af hele dagen og går også helt kold efter diverse aktiviteter. Hun smasker utroligt meget, vasker sig, klør sig og snorker om natten. (Nogle gange højere end en fuldvoksen mand :shock:)

 

Jeg har haft det med at hun klør sig oppe at vende med min dyrlæge, som sagde at mopser normalt har tendens til irriteret hud, men at Bellas var helt fin at se på. (Vil varmt anbefale "etilac" som jeg altid bruger til at vaske hende i, bare for at være på den sikre side)

 

Måske sover de bare mere i intervaller? :roll:

 

Det er da ærgeligt at du så bliver vækket af hans natteroderi, - jeg vågner også arm i arm med min hund og tror naivt at vi har ligget sådan hele natten. - Indtil jeg får kigget ordentlig efter i sengen og finder diverse sko og tyggeben. :vedikke:

 

Tror ikke at du skal være bekymret for at han desideret fejler noget.

Ja snorken det er også Oskars speciale!

Men rigtig mange tak for din besvarelse, det er rart nok at høre at det også forekommer hos andre og ikke nødvendigvis betyder sygdom!

Vil tage til dyrlægen en dag for lige at få bekræftet det.

 

Men synes godt nok stadig det er lidt træls, jeg sover simpelthen ikke tungt nok. Men snorken vågner jeg utroligt nok ikke af..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst BellaDiva
Ja snorken det er også Oskars speciale!

Men rigtig mange tak for din besvarelse, det er rart nok at høre at det også forekommer hos andre og ikke nødvendigvis betyder sygdom!

Vil tage til dyrlægen en dag for lige at få bekræftet det.

 

Men synes godt nok stadig det er lidt træls, jeg sover simpelthen ikke tungt nok. Men snorken vågner jeg utroligt nok ikke af..

 

Hehe, nej man vænner sig lidt til det..

 

Men "etilac" som jeg nævnte kan købes for lidt over 100,- hos dyrlægen og går ind og desinficerer og er generalt bare super super godt mod småkløen hos hundene. Bella kan nemlig også godt blive lidt irriteret ved poterne og i dellerne. :lol: - Men det kan slet ikke mærkes efter sådan et bad.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe, nej man vænner sig lidt til det..

 

Men "etilac" som jeg nævnte kan købes for lidt over 100,- hos dyrlægen og går ind og desinficerer og er generalt bare super super godt mod småkløen hos hundene. Bella kan nemlig også godt blive lidt irriteret ved poterne og i dellerne. :lol: - Men det kan slet ikke mærkes efter sådan et bad.

Okay, det lyder rigtig godt :-) Må jeg huske at spørge om hos dyrlægen. Tak :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

Jeg tror virkelig at det er allergi:cry:...

 

Jeg synes at du skal prøve at kigge på nogle af fodermærkerne hvor der ikke er de ingredienser i som luckyluna beskriver.

 

Jeg bruger selv Acana, så det vil jeg gerne anbefale.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...