Hop til indhold

Et studie i Asta...


Lykkeliv
 Share

Recommended Posts

Splinten og jeg har diskuteret hvad vi skulle kalde denne tråd... Hundeadfærd kunne være et bud, men det her står altså ikke beskrevet i nogle af de hundebøger vi har læst :hmm: så her kommer det så, et studie i Asta :vedikke::lol:

 

[media]

[/media]
Link til indlæg
Del på andre sites

Helt seriøst, tror Asta har læst de forkerte bøger. Hun tolker vist de dæmpende / afstandssøgende signaler som udtryk for venlighed, og hun må jo tro at den anden hund er lidt langsom, så hun svarer vel igen som værende EKSTREMT venlig :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak! Hvad for en af border collierne?

 

Jeg tror det er den der vender det hvide ud af øjnene og gaber så højt, at Astas hoved næsten forsvinder derinde.. men om det også er den som ligger på tæppet, er mig en gåde :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Helt seriøst, tror Asta har læst de forkerte bøger. Hun tolker vist de dæmpende / afstandssøgende signaler som udtryk for venlighed, og hun må jo tro at den anden hund er lidt langsom, så hun svarer vel igen som værende EKSTREMT venlig :lun:

Dén forklaring giver karma :mrsgreen:

 

... Splint er Borderen der pinner! Kimmi er hunden der ser forulempet ud under bordet og Vilya er den hund ved sofaen :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Dén forklaring giver karma :mrsgreen:

 

... Splint er Borderen der pinner! Kimmi er hunden der ser forulempet ud under bordet og Vilya er den hund ved sofaen :-)

 

:mrgreen: Jeg fik den rigtig anden gang! Holy cow!

Link til indlæg
Del på andre sites

Dén forklaring giver karma :mrsgreen:

 

... Splint er Borderen der pinner! Kimmi er hunden der ser forulempet ud under bordet og Vilya er den hund ved sofaen :-)

 

Okay. Tak skal du have :5up: Troede egentligt det var Kimmi der pinnede.

 

Det ligner Dumle adfærd når han siger "undskyld, undskyld, undskyld" eller "Jeg elsker dig! Jeg elsker dig! Jeg elsker dig" eller "Skal vi ikke nok lege? Kom nuuuuu!" og den anden hund siger "Godt så... Jaja... Stop så! NU STOPPER DU!" og Dumle siger "Okay... Undskyld... Undskyld" --> går sin vej.

 

Undskyld skal her ses som slik :lol: (og så skal der jo lige et ekstra undskyld til når man lige er blevet sat på plads :lol:).

 

De gange jeg har set Dumle gøre det har enten været ved gamle Basse, en rolig tæve som er meget glad for (desværre er det ikke helt så gengældt som han gerne ville have). Enkelte gange lykkedes det ham at få hende i leg, men det sker sjældent. Han har stor respekt for hende og det der ligner det der sker, som oftes når han og Aslan har leget vildt, hun har skældt lidt ud og han undskylder eller når han gerne vil have hendes opmærksomhed og hun ikke lige gider.

og så har jeg set det hvor han ville have Aslans opmærksomhed, men Aslan var for træt og gad ikke (han pinner dog ikke, men det var samme adfærd Dumle havde).

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvilken bog hører mine hunde så hjemme i???

 

Hvad er der galt med hak i snuden? Altså jeg forstår ikke, hvorfor de ikke kan kæmpe lidt for deres rettigheder...

 

Trine... gad godt have kamphunde... engang i mellem :engel:

 

Bogen til dine hunde mangler vist stadig at blive skrevet :lol:

 

minder mig om... håber på det er ok jeg skriver det i Astagators tråd... i klubben vi kommer i er der to super seje border collier og de har også deres helt egen personlighed... da vi så var til foredrag om klikkertræning fortæller træneren om hvordan man kan få hunden til at kunne lide godbidder lige så godt som bolde, ved at give den en godbid og så give dem bolden. Ham med borderne siger så at jaja, det havde han prøvet med yankee (hans ældste) og efter et par gange tog den bolden og spyttede godbidden ud som den havde gemt i mundvigen imens :lol:

 

:shock: Astagator er totalt rock (og lidt viking): Astagator (Nikifor Nikiforov) | MySpace

 

Haha :lol: Ja jeg skulle også lige prøve og tænkte... wow hun aner slet ikke hvor kamplysten den hund egentlig er :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Bogen til dine hunde mangler vist stadig at blive skrevet :lol:

 

minder mig om... håber på det er ok jeg skriver det i Astagators tråd... i klubben vi kommer i er der to super seje border collier og de har også deres helt egen personlighed... da vi så var til foredrag om klikkertræning fortæller træneren om hvordan man kan få hunden til at kunne lide godbidder lige så godt som bolde, ved at give den en godbid og så give dem bolden. Ham med borderne siger så at jaja, det havde han prøvet med yankee (hans ældste) og efter et par gange tog den bolden og spyttede godbidden ud som den havde gemt i mundvigen imens :lol:

 

 

 

Haha :lol: Ja jeg skulle også lige prøve og tænkte... wow hun aner slet ikke hvor kamplysten den hund egentlig er :lol:

 

Hvis jeg træner apport med Kimmi og klikker og belønner for at hun afleverer, så spytter hun også gerne godbidden ud, når hun skal samle apporten op igen :roll:

 

Nej....mine hunde er sære derhjemme... lige så skarpe de kan være på træningsbanen, lige så afvigende er de i alle mulige andre situationer.

 

Det er i øvrigt Splint, der ligner et gulvtæppe, Kimmi der vender det hvide ud af øjnene og Vilya, der får Asta-snuden helt ned i halsen... Vilya 9 mdr. og Asta 19 mdr :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...