Hop til indhold

Rottweiler


Gæst Pia J
 Share

Recommended Posts

Håber altså ikke nogen tager det her ilde op :genert: vil jer som har Rottweiler herinde ikke hjælpe mig med at få styr på noget :blink: Jeg har en tendens til at "panikke" lidt når Zacko og mig møder en rottweiler hanhund :shock: og er jo ikke super smart :stupid: men grunden skal I jo lige have, men altså jeg vil jo bare gerne vide om jeg har noget at have min fordom i eller hvad, min fordom går jo lidt på at de er lidt egetkøns agassive og ikke nemme at læse og ja lidt farlige. :oops:

 

Grunden er altså en pykopat rottweiler som gik på det hold jeg træner på en af de første gange vi var der løb Zacko hen til den, han var jo grøn i det træning og ville bare snakke med alle :roll: nå men så slipper tumpen som ejer den snoren og den jagter Zacko der sker ikke noget og Zacko er færdig med at kontakte den. så de næste gange kan vi som I træneren og mig godt fornemme at den her rottweiler gerne vil have fat i Zacko så hende som har den bliver beordet til at have snor på hele tiden, så en dag hvor hun har lavet en øvelse så står hun så vi skal forbi hunden er dækket af og jeg regner jo med i snor, men det er den så ikke så da vi går forbi flyver den bagfra i nakken på Zacko der blev ikke hul eller noget men den tog langtid at få til at slippe og min Zacko skreg var frygteligt at se på :megaked: nå men gangen efter vender den sig om og flyver i hovedet på en golden tæve :shock: da jeg så kommer igen bliver hun bortvist fordi der har været de her ting og andre plus den har bidt efter trænere derude og jeg havde sagt at enten var jeg der eller også hende ville ikke træne med dem igen.

 

Skal siges at det var en hund hun havde fået fra et intanat eller noget og når de havde gæster måtte de ikke kigge den i øjne for så vidste de ike hvad den gjorde :shock: og hun var nok ikke helt den skarpeste kniv i skuffen.

 

Men derfor ja så er jeg altså bare ikke glad for rottweiler :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er hellerikke stolt ved den race, men har da kendt et par søde af slagsen gennem årene.Og har også kendt dem, der gør disse udfald hver gang chancen er der.

At du ikke kigger en fremmet kønsmoden rothwieler i øjnene gælder da alle hunde.At stirre/kigge lige i øjnene er jo det , en hund gør, når den udfordrer en anden hund.

Det gør man kun med hunde, man er meget fortrolige med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har egentlig aldrig være bange for den.

 

Men da jeg så stødte på en, som ragerede kraftigt ved at jeg smilte, så stod jeg altså af.

 

 

Så for mit vedkommende er det EN der har ødelagt det for mig.

 

Aslan og den var også oppe og toppes, hvem der lige var problemet vides ikke, men man skal ikke slås med min hund og så tror man er elsket :fornaermet::fornaermet:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er hellerikke stolt ved den race, men har da kendt et par søde af slagsen gennem årene.Og har også kendt dem, der gør disse udfald hver gang chancen er der.

At du ikke kigger en fremmet kønsmoden rothwieler i øjnene gælder da alle hunde.At stirre/kigge lige i øjnene er jo det , en hund gør, når den udfordrer en anden hund.

Det gør man kun med hunde, man er meget fortrolige med.

Nej ganske rigtig at man ikke skal stirre en hund i øjnene men jeg mener altså at en hund skal kunne tåle øjen kontakt af en vis grad, ellers synes jeg det er et problem at møde ikke hunde mennsker :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej ganske rigtig at man ikke skal stirre en hund i øjnene men jeg mener altså at en hund skal kunne tåle øjen kontakt af en vis grad, ellers synes jeg det er et problem at møde ikke hunde mennsker :shock:
Jeg kan sagtens følge dig. Men hvis man ser det fra hundens synspunkt, kan den jo ikke vide, at det ikke er en udfordring, når et menneske stirrer den direkte i øjnene. Så må man jo bede venner og bekendte om at lade være med at søge øjenkontakt med hunden.
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan sagtens følge dig. Men hvis man ser det fra hundens synspunkt, kan den jo ikke vide, at det ikke er en udfordring, når et menneske stirrer den direkte i øjnene. Så må man jo bede venner og bekendte om at lade være med at søge øjenkontakt med hunden.

Sandt nok men med den jeg skriver om her tro mig jeg tro ikke den kunne klare noget og jeg tror ingen ville have lyst til at prøve pyskopat siger jeg bare :skraek: og er jo slet ikke vigtig i denne sammen hæng :oops: bare en bonus info fordi den virkelig var langt ude den hund

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan sagtens følge dig. Men hvis man ser det fra hundens synspunkt, kan den jo ikke vide, at det ikke er en udfordring, når et menneske stirrer den direkte i øjnene. Så må man jo bede venner og bekendte om at lade være med at søge øjenkontakt med hunden.

 

 

Det mener jeg jo så at en hund burde kunne skælne mellem menneser og andre hunde!

 

Ligesåvel som at min gæst griner og Aslan ikke farer op i fjæset på gæsten.

 

I MIN verden er der bare grænser - og jeg ved godt at andre fuldt ud accetere hudnens natur osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sandt nok men med den jeg skriver om her tro mig jeg tro ikke den kunne klare noget og jeg tror ingen ville have lyst til at prøve pyskopat siger jeg bare :skraek: og er jo slet ikke vigtig i denne sammen hæng :oops: bare en bonus info fordi den virkelig var langt ude den hund

Det er rigtigt.. Nogle hunde skal man nok bare holde sig fra :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sådan er alle rotter ikke :mrgreen:

 

Jeg er ikke selv rotte-ejer, men håber at blive det engang :lun:

 

Håber at nogle af rotte-ejerne herinde vil skrive lidt om den gængse rottweiler, for jeg er vist bare håbløst forelsket i racen :hjerte:

 

Min opfattelse er at "normale" rotter ikke gider slås - de kommer med et grouffff og så er det overstået :mrgreen: (de gider ikke engang gø :lol:)

 

Er kun blivet "bidt" af en rotte - men det var vist fordi hun troede at hun var en labrador - hun var ihvertfald ligeså madglad og ivrig :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det mener jeg jo så at en hund burde kunne skælne mellem menneser og andre hunde!

 

Ligesåvel som at min gæst griner og Aslan ikke farer op i fjæset på gæsten.

 

I MIN verden er der bare grænser - og jeg ved godt at andre fuldt ud accetere hudnens natur osv.

Det kan den sikkert også godt.. Skelne mellem mennesker og hunde..

 

Men derfor behøver den jo ikke forstå at det ikke er en udfordring. Den kan stadig kun reagere udfra dens eget sprog.

 

Og så vil jeg lige pointere, at jeg er stor tilhænger af, at man lærer sin hund, at omgås mennesker, der udviser "uhøfligt" hundesprog, så den er rustet til at leve sammen med os. Men hvis ens hund er utryg/bliver provokeret ved direkte øjenkontakt, ville jeg klart bede folk om at lade være med at kigge hunden i øjnene fremfor at risikere, at den tager en konfrontation :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Sådan er alle rotter ikke :mrgreen:

 

Jeg er ikke selv rotte-ejer, men håber at blive det engang :lun:

 

Håber at nogle af rotte-ejerne herinde vil skrive lidt om den gængse rottweiler, for jeg er vist bare håbløst forelsket i racen :hjerte:

 

Min opfattelse er at "normale" rotter ikke gider slås - de kommer med et grouffff og så er det overstået :mrgreen: (de gider ikke engang gø :lol:)

 

Er kun blivet "bidt" af en rotte - men det var vist fordi hun troede at hun var en labrador - hun var ihvertfald ligeså madglad og ivrig :lun:

Er bare ikke lige dem jeg møder men skal siges at dem jeg møder og høre om er dem som har et af de der tøsepigebørn i den anden ende af snoren som bare synes det er lidt sejt med en stor Rotte hanhund, og ja lidt som med muskelhunde slet ikke kan styre dem og at de mener at bliver de bare elsket nok bliver de aldrig kønsmodne :damn: og det har så resulteret i et par overfald i hundeskoven og at ihvertfald den ene jeg har hørt om nu må gå med mundkurv for ikke at risikere noget igen :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er jævnligt sammen med Mulline og Pricemanns rotter - og det er bare nogle puttegrise :lun: og mine hunde elsker dem. Den yngste Mille - kommer flyvende og kysser både Sookie og Alto :hjerte: Og mor-Freja opdrager bare på dem alle sammen - hi hi

Da jeg var i jyde-landet var jeg lige på privatbesøg og så 3 stk. - alle meget forskellige :mrgreen: men dem var jeg altså heller ikke utryg ved at være i kontakt med.

 

Min træner kører som vagt. Hun har fået en omplacerings-rotte ind og han var meget sky og bange, men da han havde set mig an, lagde han bare siden af hovedet på min mave - og så var jeg godkendt og han ville nusses :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er jævnligt sammen med Mulline og Pricemanns rotter - og det er bare nogle puttegrise :lun: og mine hunde elsker dem. Den yngste Mille - kommer flyvende og kysser både Sookie og Alto :hjerte: Og mor-Freja opdrager bare på dem alle sammen - hi hi

 

Da jeg var i jyde-landet var jeg lige på privatbesøg og så 3 stk. - alle meget forskellige :mrgreen: men dem var jeg altså heller ikke utryg ved at være i kontakt med.

 

Min træner kører som vagt. Hun har fået en omplacerings-rotte ind og han var meget sky og bange, men da han havde set mig an, lagde han bare siden af hovedet på min mave - og så var jeg godkendt og han ville nusses :lun:

Hvad med hanhund til hanhund?? er jo der jeg har det største problem oppe i mit hovede, det er der jeg stivner lidt:confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad med hanhund til hanhund?? er jo der jeg har det største problem oppe i mit hovede, det er der jeg stivner lidt:confused:

 

øhh det ved jeg ikke :oops:

 

Men hanhund til hanhund problem er i alle racer. Har selv haft en fox-terrier og ham har jeg måtte pille af nakken på 2 stk. rottweiler (og de stod bare stille og så ud som om - hva fanden sker der lige i min nakke :lol:) Han blev en af de hunde, der altid var i snor - og jeg kiggede altid om hunde der kom imod os havde pistol på maven :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen

kender efterhånden en del som har disse hunde

 

dejlige hunde med ofte masser af selvtillid og ego især hannerne:genert:

 

jeg synes det er nogle pragtfulde hunde hvis de er fra rette kennel og med rette ejer :blink:

 

de forkerte hunde eller nogen af dem med det ekstreme ego kan godt blive altfor meget i deres lille verden og kan virke ekstrmt dominerende og en hunderace som sagtens kan sige fra

 

mange kan også misforstå de snakker meget,men ikke med gøen som feks bearded collie med mere en brummen som let misforståes som aggresion

 

de fleste rotter jeg kender er meget individuelle med andre hunde mange rotter har ikke altid noget imod andre hunde de skal bare ikke prøve på noget,ikke altid de starter et slagsmål,men de er ikke bange for og afslutte det:???:

 

man er som regel ikke i tvivl hvis rotten ikke bryder sig om dig eller din hund,de viser det på en mere stiv måde en feks schæfer

altså på stive ben

,stirrende blik osv

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lillefod
Håber altså ikke nogen tager det her ilde op :genert: vil jer som har Rottweiler herinde ikke hjælpe mig med at få styr på noget :blink: Jeg har en tendens til at "panikke" lidt når Zacko og mig møder en rottweiler hanhund :shock: og er jo ikke super smart :stupid: men grunden skal I jo lige have, men altså jeg vil jo bare gerne vide om jeg har noget at have min fordom i eller hvad, min fordom går jo lidt på at de er lidt egetkøns agassive og ikke nemme at læse og ja lidt farlige. :oops:

 

Grunden er altså en pykopat rottweiler som gik på det hold jeg træner på en af de første gange vi var der løb Zacko hen til den, han var jo grøn i det træning og ville bare snakke med alle :roll: nå men så slipper tumpen som ejer den snoren og den jagter Zacko der sker ikke noget og Zacko er færdig med at kontakte den. så de næste gange kan vi som I træneren og mig godt fornemme at den her rottweiler gerne vil have fat i Zacko så hende som har den bliver beordet til at have snor på hele tiden, så en dag hvor hun har lavet en øvelse så står hun så vi skal forbi hunden er dækket af og jeg regner jo med i snor, men det er den så ikke så da vi går forbi flyver den bagfra i nakken på Zacko der blev ikke hul eller noget men den tog langtid at få til at slippe og min Zacko skreg var frygteligt at se på :megaked: nå men gangen efter vender den sig om og flyver i hovedet på en golden tæve :shock: da jeg så kommer igen bliver hun bortvist fordi der har været de her ting og andre plus den har bidt efter trænere derude og jeg havde sagt at enten var jeg der eller også hende ville ikke træne med dem igen.

 

Skal siges at det var en hund hun havde fået fra et intanat eller noget og når de havde gæster måtte de ikke kigge den i øjne for så vidste de ike hvad den gjorde :shock: og hun var nok ikke helt den skarpeste kniv i skuffen.

 

Men derfor ja så er jeg altså bare ikke glad for rottweiler :cry:

 

 

Egentlig er det vel ret svært at kommentere på de situationer du prøver at beskrive, uden at have set det med egne øjne.

 

Først og fremmest vil jeg sige at jeg får lidt det indtryk at hende du kalder uskarp, ikke helt har fået den hjælp til træningen som hun har haft behov for... Selv ville jeg have det rigtigt dårligt med bare at sende sådan en hund med ejer hjem, medmindre der er andet i sagen du ikke fortæller :confused:

Det er naturligvis helt fint hvis træneren ikke føler sig klædt på til at hjælpe dem, eller måske er bange for hunden og derfor sender dem hjem med henvisning om at søge mere kvalificeret hjælp. Men Bortvisning??

 

Rottweilerens temperament er lige så individuelt som ved alle andre hunde.

Selvom hunden her besidder racens karaktéregenskaber er temperamentet en stor del af dens personlighed og da temperament på mange måder er en variabel størrelse, der i høj grad kan påvirkes i både positiv og negativ retning, alt efter håndtering og oplevelser, vil jeg skyde på at det er her geden er begravet. Dette kan jo desværre godt passe med at den er hentet på et internat og siden er havnet hos nogen som ikke kan få den påkrævede hjælp til at håndtere dens problemer :vedikke:

 

Ang. øjenkontakten vil jeg ikke mene at det skulle være en naturlig reaktion for en rotte at reagere med feks. angreb, hvis det er mennesker ihvertfald. Ikke medmindre der er "sket" noget uheldigt på et tidspunkt.. Men det kan jo aldrig udelukkes at det bare ER en "grimmer karl".

 

Jeg bruger ofte meget kraftig øjenkontakt, sammen med direkte fysiske og psykiske trusler i træningen (bevogtning/standhals) og ikke en eneste gang er jeg blevet bidt/angrebet i den sammenhæng. Hvis en rotte ikke er psykisk stærk nok i sådan en situation, vil den nærmere øge afstanden (sikkerhed) end angribe. Er den den mentalt stærk og selvsikker, vil den blot intensivere bevogtningen. Men ikke angribe før den bliver direkte overfaldet...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg mødt og kender rotter der kan og ikke kan med egetkøn, de der ikke kan har altid været i snor, eller får aldrig besøg af andere hunde, ej heller på ture...

 

Og de har alle været meget opmærksomme på andre hunde når de kunne se dem, og spændte helt op. Hanhunde der kun kunne med tæver, har ofte været en anelse dominerende, undtaget den som har kendt Emma fra den var hvalp (hun var den første fremmede hund den mødte, og den hilste pænt med en meget flot dyb hvalpeknurren, og så måtte Emmaen jo nurse den sønder og sammen, tilsavlet og lidt "hva'" hvalp kom der ud af det, siden har de været pot og panne når de har mødt hinanden:klap:)

 

Den eneste lille rottedreng jeg har mødt der har kunne med alle hunde, er totalt wannabe labrador, han elsker bare alle fra første møde:lun:

 

Men jeg har da sluppet godt fra et møde med en af dem der godt kan hapse lidt (mest vognmænd), med dyb øjenkontakt og det hele:shock: Kræet satte sig tungt på mine fødder (det gør lidt av's når køteren vejer det samme som en selv:megaked:) lænede sig helt ind til mig, og vendte hovedt på den der søde måde, og kiggede mig direkte ind i mine blå øjene, og så måtte jeg jo give det stakkels "lille" dyr noget kærlighed:hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

En af Samsons gode venner er en rottweiler på vel omkring 3 år. Han er simpelthen noget af det mest fantastiske og kan med alle de hanhunde vi kender. Samson bliver fuldstændig pjattet når han ser ham, rotten er mere rolig og går bare og logrer og hilser på os alle.

 

Både Samson og rotten blev kastreret da de var omkring 1 år, det kan jo sagtens spille ind. Men de har i hvert fald været bedste venner helt fra Samson var 2-3 mdr. Og rotten måtte hjertens gerne flytte ind hos os, jeg ville overhovedet ikke være nervøs for at der ville opstå problemer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kræet satte sig tungt på mine fødder (det gør lidt av's når køteren vejer det samme som en selv:megaked:) lænede sig helt ind til mig, og vendte hovedt på den der søde måde, og kiggede mig direkte ind i mine blå øjene, og så måtte jeg jo give det stakkels "lille" dyr noget kærlighed:hjerte:

 

:klap::klap: det var nøjagtigt sådan omplaceringshunden Willy gjorde og så smelter man altså :hjerte: Har kun oplevet det med rotter - en af grundene til at jeg er vildt forelsket i racen :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå men I er da mange som er glade for dem :engel: er også bare træls at jeg har fået det sådan med dem, altså hanhunde, bare fordi sådan en tosse skulle være så ansvarsløs :confused: men hvordan er det lige at jeg kommer af med den holdning :hmm: for den sidder sgu så dybt at jeg er sikker på jeg også påvirker Zacko når det er vi møder dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...