Hop til indhold

Loppe behandling... hvornår og hvor tit ?


Gæst Lusen
 Share

Behandling mod utøj  

23 stemmer

  1. 1. Behandling mod utøj

    • Jeg forbygger 4 gange årligt, også hvis der ingen lopper er.
    • Jeg behandler kun når der er tegn på lopper.
    • Jeg bruger et fast produkt uanset lopper eller ej (følger produktes anvisninger)
    • Jeg behandler aldrig mod lopper.
    • Jeg lader min dyrlæge/hundeklipper behandle hunden hvis der er tegn på lopper.
      0


Recommended Posts

De seneste par uger har der løbende været tråde om lopper og behandling mod disse små trælse skabninger :damn:

 

Jeg læser tit at folk behandler deres hunde tit... ofte... også hvis der ingen lopper er. Altså forebyggende.. så sågar et indlæg hvor der nævnes at midlet der omtales må bruges hver 14 dag :shock: DU MILLE... er der folk der behandler deres hund/e forebyggende hver anden uge ???

 

Jeg har heldigvis ikke måtte behandle mine 4 tøser i de sidste 16 mdr. og har da ikke i sinde at gøre det med mindre en af dem pludselig klør sig udover det normale... jeg er desvære en af de mennesker som bliver bidt af lopper og jeg bliver det indenfor de første 5 min loppen har gjort sin entre i huset. Så ingen tvivl om at jeg vil behandle med det samme.,,, men dælme heller ikke før..

 

Hvor tit behandler du...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Jeg har ikke stemt oppe i afstemningen, da ingen af dem passer ind her :-)

 

Hundene bliver behandlet hver 5 uge og med forskellige midler hver gang/hver 2. gang.

Zacho har slem loppeallergi, derfor behandler vi forebyggende.

Link til indlæg
Del på andre sites

De seneste par uger har der løbende været tråde om lopper og behandling mod disse små trælse skabninger :damn:

 

Jeg læser tit at folk behandler deres hunde tit... ofte... også hvis der ingen lopper er. Altså forebyggende.. så sågar et indlæg hvor der nævnes at midlet der omtales må bruges hver 14 dag :shock: DU MILLE... er der folk der behandler deres hund/e forebyggende hver anden uge ???

 

Jeg har heldigvis ikke måtte behandle mine 4 tøser i de sidste 16 mdr. og har da ikke i sinde at gøre det med mindre en af dem pludselig klør sig udover det normale... jeg er desvære en af de mennesker som bliver bidt af lopper og jeg bliver det indenfor de første 5 min loppen har gjort sin entre i huset. Så ingen tvivl om at jeg vil behandle med det samme.,,, men dælme heller ikke før..

 

Hvor tit behandler du...

 

Jeg gør normalt som dig. Jeg bliver også bidt med det samme, så der er ingen tvivl.

 

Dog gav jeg forebyggende, da vi skulle i sommerhus i sommer, da jeg vidste, at der ville være mange flåter (jeg giver Frontline, som jo også virker mod flåter).

Link til indlæg
Del på andre sites

Har heller ikke stemt da det ikke passer på mig :genert: men jeg har egentlig altid købt bayvanti og behandlet hver 4 uge i sommer halv året fordi det virker mod flåter, om vinteren knap så ofte måske hver 6 uge. Men sidste sommer var Zacko så fuld af flåter og meget i søen og åen (så virker det knap så længe) så hvis jeg skulle have effetkt skulle han have hver 14 dag :shock: og han klør af det nogle dage så det synes jeg var synd, så vi købte som jeg har omtalt i andre tråde Luposan flåtvæk, og så har han ikke fået det andet siden, lige nu har vi noget som hedder Erath animal som skulle gøre det samme men føj det stinker så jeg har indkøbt ny forsyning af Luposan, det gives i maden hver dag som et kosttilskud, og taber jo ikke effekt ved badning, og kan skrues op og ned i mængde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har stemt at vi behandler når vi finder en loppe, men gad virkelig godt at finde noget forbyggende som ikke er super giftigt - ala hvidløg. Anders har kigget på et eller andet hippie produkt (urter og sådan), tror jeg vi prøver at købe. Men det er så som forebyggende, og holder det bare nogle af lopperne væk, er det jo fint.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg gir kun loppekur når hun har lopper...eller når der er lopper på kollegiet :roll:

 

Men når sommeren er på sit højeste så får hun en gang om måneden i 3-4 måneder fordi jeg HADER flåter! :fyfy:

 

Men jo Advantage KAN man bruge hver 14. dag :shock: men nok ikke så smart at gøre det....det lugter virkelig giftigt :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

De seneste par uger har der løbende været tråde om lopper og behandling mod disse små trælse skabninger :damn:

 

Jeg læser tit at folk behandler deres hunde tit... ofte... også hvis der ingen lopper er. Altså forebyggende.. så sågar et indlæg hvor der nævnes at midlet der omtales må bruges hver 14 dag :shock: DU MILLE... er der folk der behandler deres hund/e forebyggende hver anden uge ???

 

Jeg har heldigvis ikke måtte behandle mine 4 tøser i de sidste 16 mdr. og har da ikke i sinde at gøre det med mindre en af dem pludselig klør sig udover det normale... jeg er desvære en af de mennesker som bliver bidt af lopper og jeg bliver det indenfor de første 5 min loppen har gjort sin entre i huset. Så ingen tvivl om at jeg vil behandle med det samme.,,, men dælme heller ikke før..

 

Hvor tit behandler du...

 

Ligesom dig behandler jeg ikke forebyggende, jeg bryder mig ikke om tanken om at lopperne dør når de bider luna fordi at hendes blod er giftigt for dem, jeg kan ikke lade være med at tænke på hvad dette forgiftede blod så må gøre ved hendes ejen krop...

 

Og igen er jeg ligesom dig, jeg er som regel den første der får et loppebid, så jeg skal nok opdage det hurtigt og få sat gang i en behandling :blink:

 

7-9-13 har ingen af mine hunde indtil nu haft lopper, så jeg håber, at det forsætter sådan :x:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har stemt at vi behandler når vi finder en loppe, men gad virkelig godt at finde noget forbyggende som ikke er super giftigt - ala hvidløg. Anders har kigget på et eller andet hippie produkt (urter og sådan), tror jeg vi prøver at købe. Men det er så som forebyggende, og holder det bare nogle af lopperne væk, er det jo fint.

 

Jeg er gået helt væk fra hvidløg efter at have hørt om hunde der har fået forgitninger af det.

 

Ligesom dig behandler jeg ikke forebyggende, jeg bryder mig ikke om tanken om at lopperne dør når de bider luna fordi at hendes blod er giftigt for dem, jeg kan ikke lade være med at tænke på hvad dette forgiftede blod så må gøre ved hendes ejen krop...

 

Og igen er jeg ligesom dig, jeg er som regel den første der får et loppebid, så jeg skal nok opdage det hurtigt og få sat gang i en behandling :blink:

 

7-9-13 har ingen af mine hunde indtil nu haft lopper, så jeg håber, at det forsætter sådan :x:

 

Netop min tanke... har hørt fra min egen dyrlæge at en del af de helt alm loppemidler afsætter giftstoffer i bl.a nyre og lever... så jeg tør ikke bruge div midler permanent.

Men som jeg også kan læse så er der jo hunde som lider af svær loppeallergi og dem er folk jo desvære nødsaget til at holde Up to date.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan ikke få Karla til at æde hvidløg :mrgreen: så jeg har opgivet min oprindelige ide om "forebyggende" behandling...

 

Jeg behandler med Bayvantic hvis der er tegn på lopper - det har hun fået 2 gange, første gang ved tegn på lopper, kort efter vi var startet til hvalpetræning... og sidste sommer grundet flåter i massevis :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har en gang behandlet forebyggende, da vi skulle på besøg i en lopperede, men ellers kun når der er tydelige tegn.

 

Har behandlet rotter mod lopper, dyppede fingren i frontline og så over på rotten (fordi de skulle have så lidt) - blev rigtigt RIGTIGT dårlig bagefter, så jeg ville også gerne finde noget andet, selvom Petrine ikke ser ud til at blive påvirket.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst BuffsBeauty
Nå... inden alle indlæggene fra tidligere i dag forsvandt, var der en, der spurgte, hvor man kan købe naturmidlet Luposan mod lopper og flåter (forebyggende).

 

Jeg har lige bestilt det her:

http://www.*******.dk/luposan-455/

 

Og PiaJ nævnte, at hun køber det på Petfoods.dk :-)

 

 

Hej.

 

Det var mig der spurgte! :-D godt du nåede at se det inden forum gik kold. Tusind tak for linket. :5up:

Jeg vil straks få det bestilt, inden foråret forhåbentlig snart er over os igen

 

:mrgreen: BuffsBeauty

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har endnu ikke behandlet Møffe på nogen som helst måde og det har heller ikke været nødvendigt - det er bare dejligt!

 

Jeg vil så vidt muligt undgå det, så hvis det fortsætter i denne stil, så kommer der aldrig et middel i nærheden af Møffe.

 

Hvis han tilgengæld begynder at få det "ofte", så bliver han behandlet i risiko-perioderne. Men jeg vil helst holde det stads LANGT væk fra ham!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har stemt at jeg behandler ved tegn på lopper. Undtagelsen er dog at jeg SKAL behandle hunde/katte ved indrejse til UK, så da vi flyttede herover og da vi tog hjem fra ferie i sommer, blev hundene behandlet. Men var det ikke et lovkrav blev de det heller ikke.

Jeg er meget imod overbehandling af alle arter, jeg tror det fører til resistens og tror heller ikke giften kan være sund for lever og nyrer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Dejligt at se hvor fornuftige folk er mht at behandle deres hunde med giftstoffer.

Jeg oprettede tråden fordi jeg havde hørt at nogle dyrlæger mente at loppebehandlinger måske skulle til at være på recept eftersom man mente at hundeejere efterhånden bare bahandler deres hunde på må og få.

MEN... dette er ihvertfald ikke tilfældet herinde. :klap:

 

Måske er det bare fordi de så skal have konsulations gebyr hver gang folks hunde har lopper ?? I dont know... meeen man tænker jo :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninna-Oline
Har stemt at vi behandler når vi finder en loppe, men gad virkelig godt at finde noget forbyggende som ikke er super giftigt - ala hvidløg. Anders har kigget på et eller andet hippie produkt (urter og sådan), tror jeg vi prøver at købe. Men det er så som forebyggende, og holder det bare nogle af lopperne væk, er det jo fint.

 

Det produkt er jeg da interesseret i at høre/læse mere om :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har faktisk ikke noget fornuftigt at bidrage med i denne tråd :oops: Jeg synes bare at det er humor at det er Lusen der søger en behandling mod lopper :mrgreen::klap:

 

:fornaermet:

 

Utøj kan være svært at få has på :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...