Hop til indhold

Nogle med gode erfaringer?


Gæst Milobassen
 Share

Recommended Posts

Gæst Milobassen

gode erfaringer med lovpligtigt ansvarsforsikring og sygeforsikring ang. hunde hos alm brand???

 

Jeg har pt dyrekassen danmark men har søgt på andre muligheder

Link til indlæg
Del på andre sites

gode erfaringer med lovpligtigt ansvarsforsikring og sygeforsikring ang. hunde hos alm brand???

 

Jeg har pt dyrekassen danmark men har søgt på andre muligheder

 

Der er mikroskopisk forskel på de to muligheder.

Hvis du ikke er medlem af DKK, så er Alm. Brand 210 kr billigere pr. år.

 

Hvis du ER medlem, så er der kun 5 kr til forskel.

 

Selvrisikoen er 277 kr lavere hos Alm. Brand, men til gengæld er max. erstatningsbeløbet mere end 5000 kroner lavere hos alm. brand end hos dyrekassen.

 

Så hvis du er medlem af DKK, så er det næsten ligegyldigt hvilken forsikring, du har.

Men hvis du ikke er medlem af DKK, så skal du nok lige se på at der altså ER en forskel på både årsprisen og på selvrisikoen. Til Alm. Brands favør.

Så er der lidt at vinde ved at skifte.

 

Silke er i Alm. Brand. Jeg overvejede en overgang at skifte til dyrekassen, fordi min Alm. Brand forsikring dengang var væsentligt dyrere.

Det fik jeg så rettet på ved et opkald:???:.

 

Hvis din police i dyrekassen lyder på andre tal end der er opgivet her (i linket), så kan du ringe og snakke med dem. De ændrer jo hellere din police end de mister dig helt.

Altså forudsat at din hund er sund og rask.

 

HVIS det store uheld er ude, og du skal have behandlet din hund for over 20-25000 kroner, så ER dyrekassen jo bedst at være i..... -Ellers ikke..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Milobassen

Takker da for den positive responds :)

 

Nej, jeg er ikke medlem af DKK. :)

 

Jamen med den gode ros til alm brand vil jeg da tage kontakt til dem og høre dem omkring deres forsikringer til hunde :)

 

Vil nemlig gerne skifte da jeg har lidt uoverensstemmelse med dyrekassen danmark (min frække hvalp kom til skade men den erstatningsudbetaling, jeg efter signende får, kan jeg ikke få til at passe med det de skriver + de har endnu ikke kunne forklare nogle af tallene (hvordan de er kommet frem til dem). Hun ville vende tilbage om et par dage (henholder mig pt. til de vilkår, jeg har skrevet under på) og jeg kan da se at jeg ikke får 80% dækket efter selvrisikoen selvom det er det, de skriver så jeg er ikke helt tilfreds med dem...endnu .....

Link til indlæg
Del på andre sites

Takker da for den positive responds :)

 

Nej, jeg er ikke medlem af DKK. :)

 

Jamen med den gode ros til alm brand vil jeg da tage kontakt til dem og høre dem omkring deres forsikringer til hunde :)

 

Vil nemlig gerne skifte da jeg har lidt uoverensstemmelse med dyrekassen danmark (min frække hvalp kom til skade men den erstatningsudbetaling, jeg efter signende får, kan jeg ikke få til at passe med det de skriver + de har endnu ikke kunne forklare nogle af tallene (hvordan de er kommet frem til dem). Hun ville vende tilbage om et par dage (henholder mig pt. til de vilkår, jeg har skrevet under på) og jeg kan da se at jeg ikke får 80% dækket efter selvrisikoen selvom det er det, de skriver så jeg er ikke helt tilfreds med dem...endnu .....

 

Nææh, man skal ikke regne med at de betaler alt, eller bare det meste.

For som sagt betaler de jo kun 80% og man skal osse selv betale selvrisikoen. Og DER er dyrekassen jo noget dyrere end Alm. Brand.

Men ingen af forsikringerne betaler vist medicin, andet end hvad der indtages/indgives i klinikken. Det, man får med hjem og det, man køber selv, det dækker Alm. Brand i hvert fald ikke.

 

Så det kan sagtens blive dyrt at have en syg eller tilskadekommen hund. Selv om man er forsikret..

 

--Men vent lige med at beslutte dig til du får det endelige resultat. For det ER mennesker, der sidder og regner summen ud. Og de kan fejle. Jeg har selv haft lignende problemer med ---Alm. Brand...:roll:

 

Det er forøvrigt underligt, at de ikke bare kan lægge oplysningerne ind i et program og få det til at spytte erstatningssummen ud.... Så var der da en chance for at kunderne fik hvad de skulle have.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Milobassen

Jeg ved godt, de ikke dækker alt men det beløb, jeg får udbetalt er bestemt ikke de 80 % som burde blive dækket efter selvrisikoen.

 

Nu har jeg så tænkt mig at sende det videre til det der ankenævn og så må vi se ad men jeg har bestemt mig for at rykke over til alm brand da de dels er lidt billigere og jeg er ikke tilfreds med de svar, jeg fik fra D-D da jeg ringede til dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Renésj

Du har vel selv regningen, så kan du måske skrive herinde hvad der står på den.

 

Udleveret medicin dækkes f.esk ikke.

 

Personligt har jeg ikke haft problemer med at få dækket ting hos dyrekassen og beløbene har altid passet

 

Her snakker jeg dyrekassen

Link til indlæg
Del på andre sites

Husk også at undersøge hvad de forskellige selskaber dækker. Der er nogle selskaber der ikke dækker alle racer + der er nogen der kun dækker til hunden er f.eks 8 år. Hvis du er ejer af en race der er disponeret for bestemte sygdomme, er det heller ikke sikkert de dækker:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...