Hop til indhold

Mangler lyst til træning

Gæst Pia J
 Share

Recommended Posts

Hvordan får man energi og lyst til træning tilbage:genert: jeg går i DCH dog nok på et lidt forkert hold (har ikke taget mig sammen til at skifte) ved nok heller ikke hvad jeg skal skifte til :hmm: altså skal stadig være i DCH hvor vi går, jeg vil jo vildt gerne træne deres konkurrence øvelser, men kan bare ikke have forventningen om at starte til konkurrencer :shock: ville gerne men har ikke selvtilid til det :oops: bliver alt for ked af det når det ikke går godt, og tager det vildt nært (har prøvet engang hvor jeg ødelagde det helt) men er noget møg for jeg ville helt vildt gerne til det og er sikker på at Zacko kunne hvis vi fik øvet. Og jeg ville så gerne vise at Zacko og mig faktisk godt kan noget :???: havde håbet at jeg rigtig kunne vise alle at her var noget jeg kunne, men nej nej der faldt jeg så åbenbart igen igennem.

Hvordan får jeg lysten til træning tilbage og måske endda mod til at melde mig til en konkurrence igen :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

• Svar 50
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

I agility afholder DGI "for sjov" konkurrencer, altså konkurrencer som ikke "tæller" nogen steder og egentlig bare er "konkurrencetræning"... det samme gør min private træner - både i rally og agility... så vi kan øve os i at være til konkurrence og "være på"...

Karla og jeg har endnu ikke deltaget, men har absolut planer om det i år. Før vi begiver os ud på de "rigtige" konkurrence-baner...

Måske kunne du snakke med din klub om at afholde sådan en "for sjov konkurrence"-dag? Hos min private træner er der stor opbakning til det, folk kommer med deres udstillingstelte og tager hele familien med, så det kommer til at se ret "rigtigt" ud :-D

Om ikke andet, kunne der sikkert være stor opbakning fra andre konkurrence-uerfarne førere?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Hvordan får man energi og lyst til træning tilbage:genert: jeg går i DCH dog nok på et lidt forkert hold (har ikke taget mig sammen til at skifte) ved nok heller ikke hvad jeg skal skifte til :hmm: altså skal stadig være i DCH hvor vi går, jeg vil jo vildt gerne træne deres konkurrence øvelser, men kan bare ikke have forventningen om at starte til konkurrencer :shock: ville gerne men har ikke selvtilid til det :oops: bliver alt for ked af det når det ikke går godt, og tager det vildt nært (har prøvet engang hvor jeg ødelagde det helt) men er noget møg for jeg ville helt vildt gerne til det og er sikker på at Zacko kunne hvis vi fik øvet. Og jeg ville så gerne vise at Zacko og mig faktisk godt kan noget :???: havde håbet at jeg rigtig kunne vise alle at her var noget jeg kunne, men nej nej der faldt jeg så åbenbart igen igennem.

Hvordan får jeg lysten til træning tilbage og måske endda mod til at melde mig til en konkurrence igen :vedikke:

Uha, det må ikke være nemt hvis du har det sådan.

Altså i min verden er al træning = kvalitetstid med mine hunde, og så skal træningen være sjov, det er et must.

Dvs. hvis lysten til at træne ikke er der, vil der ikke komme noget godt ud af det for nogen af os.

Jeg ELSKER simpelthen at træne, jeg nyder hvert et minut af det når jeg står uge efter uge på træningspladsen. Det er sjovt, udfordrende og super hyggeligt.

Vi fik Caia med det formål at jeg skulle have mig en super trænbar hund som jeg kunne træne hardcore lydighed med... Hehe!

Træningsstedet er alfa og omega hvis du spørger mig, men det er et MUST at motivationen er der. Hvis du ikke synes det er sjovt kan din hund mærke det. Arbejdsglæden skal være der.

Hvis jeg var dig, ville jeg ikke fokusere så meget på at du pt. ikke "dur" til at gå til prøver. Tro mig, jeg havde nerver på, første gang jeg skulle ind til vores første LP prøve, dog forsvandt det ligeså snart vi gik igang, men der er altså ingen grund til at presse sig alt alt for meget. Jeg stillede op, fordi jeg vidste at Caia og jeg var klar til det, og fordi det er min drøm at gå til prøver...

Find ud af hvad du gerne vil med din hund, sæt dig nogen små mål for træningen, så du hele tiden kan se at der sker en udvikling. :-D

Det lyder til at gejsten er forsvundet helt, så måske du skulle justere dine forvetninger om at skulle konkurrere i den nærmeste fremtid. Selvtilliden kommer også i takt med at træningen bare går der ud af, og at du kan se at i som træningspar udvikler jer.

Jeg ville se mig om efter et nyt hold eller et helt nyt træningssted.

Muligvis prøver kræfter med noget andet, eksempelvis Rally, bare for en periode for at prøve noget anderledes..Eller dkk programmet.

Håber det gav mening noget af det.

At træne med sin hund skal efter min mening være sjovt og spændende...

Link til indlæg
Del på andre sites

I agility afholder DGI "for sjov" konkurrencer, altså konkurrencer som ikke "tæller" nogen steder og egentlig bare er "konkurrencetræning"... det samme gør min private træner - både i rally og agility... så vi kan øve os i at være til konkurrence og "være på"...

Karla og jeg har endnu ikke deltaget, men har absolut planer om det i år. Før vi begiver os ud på de "rigtige" konkurrence-baner...

Måske kunne du snakke med din klub om at afholde sådan en "for sjov konkurrence"-dag? Hos min private træner er der stor opbakning til det, folk kommer med deres udstillingstelte og tager hele familien med, så det kommer til at se ret "rigtigt" ud :-D

Om ikke andet, kunne der sikkert være stor opbakning fra andre konkurrence-uerfarne førere?

Jeg tænker slet ikke på sådan at komme i andre klubber, i vores egen klub holder de konkurrence dag kun for os er det jeg har prøvet en gang, men det gik helt i kludder og ja så opgav jeg fordi jeg jo så var dum, latterlig, ubruglig og alt muligt andet altså iflg mig selv, så hvis bare jeg kunne komme til at deltage der ville det være et stort skridt, og grunden til at jeg gerne ville at jeg turde er at Zacko er super til alle øvelser hvis bare hans mor kunne tage sig sammen :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er ikke så meget i tvivl om hvad jeg gerne vil træne, og hvad Zacko er god til det er alle de der konkurrance ting, er ikke et must for mig at komme til konkurrance, men hvis jeg vil på et hold hvor jeg træner de ting "hardcore" :-D så er det jo med focus på at deltage i konkurrance og ingen forstår jo hvorfor vi ikke vil stille op, de fatter jo ikke at man kan være så selv udslettende som mig :shock: og det med at komme så godt igang at jeg måske kunne gennem føre en prøve, ja er mest for at jeg føler det er den enste måde jeg kan bevise alle dem som synes Zacko er den værste hund ever at det er han ikke håber det giver lidt mening :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er ikke så meget i tvivl om hvad jeg gerne vil træne, og hvad Zacko er god til det er alle de der konkurrance ting, er ikke et must for mig at komme til konkurrance, men hvis jeg vil på et hold hvor jeg træner de ting "hardcore" :-D så er det jo med focus på at deltage i konkurrance og ingen forstår jo hvorfor vi ikke vil stille op, de fatter jo ikke at man kan være så selv udslettende som mig :shock: og det med at komme så godt igang at jeg måske kunne gennem føre en prøve, ja er mest for at jeg føler det er den enste måde jeg kan bevise alle dem som synes Zacko er den værste hund ever at det er han ikke håber det giver lidt mening :vedikke:

Jeg ville skifte klub hvis jeg var dig, jeg syntes det lyder som om din klub har været med til at pille selvtilliden ud af dig :ae:

Og herefter ville jeg foreslå dig at glemme alt om konkurrencer, træn for sjov, find træningsglæden frem igen, og bare hyg jer sammen.

Og måske kunne du ligesom os andre lægge dine træningsvideoer herind, hvor vi så kan give dig konstruktiv kritik, men endnu mere vigtigt, fortælle dig hvro godt I gør det, for det er jeg overbevist om I gør :5up:

Og så syntes jeg du skal glemme andres mening om din hund, du kender ham bedst og ved hvad han er i stand til, hvad andre så mener, det kan vel være ligemeget? Og at bevise at ens hund er dygtig, det syntes jeg rent faktisk mest man gør i hverdagen, ved at have en høflig og velopdragen hund der ikke generer nogen.

Jeg kender godt det der med at ville bevise noget, men problemet er lidt at det tager glæden ud af tingene, fordi man fokuserer på målet i stedet for processen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det der gav mig lysten til at træne med Dumle igen var at smide alle forventninger overbord og holde en pause. Tænke at vi aldrig kommer til at gå konkurrence og at vi kun øver det hele for sjov og for hyggens skyld og så træne mere sjove tricks end de samme øvelser.

Nu er vi så gået over til at træne alt i bittesmå deløvelser der igen gør det sjovere for mig og for Dumle og nu er jeg faktisk begyndt at gå rundt med et lille håb om at vi kan komme til LP1 når Dumle er omkring de 10år og det ville være en stor sejr :mrgreen:

Så det bedste råd jeg kan komme med er at smide forventningerne væk og træn for sjov, glem alt om konkurrence for en tid, det er alligevel ikke sjovt hvis man har så høje forventninger at man bare bliver skuffet. Jeg siger ikke at i ikke kan komme til konkurrence, men jeg tror at træningen skal være sjov både for hund og fører først :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

En af de ting der er gode ved at gå til træning der hvor jeg går nu er, at vores træner ved hvad Mio er i stand til, og hun tøver ikke med at minde mig om det, når jeg står med en hund der skaber sig, bare jeg beder ham om at sitte, og jeg er ved at smide snoren i ringen! Det er så vigtigt for mig, at få støtte når jeg kæmper, og det får jeg altid. :5up:

Hvis ikke Mio var så stresset, så var vi helt sikkert på vej i retningen af en Rally-begynder-konkurrence, selvom jeg ikke er konkurrencemenneske, for han kan bare det hele uden problemer (hvis der er fejl er det altid mig :stupid:), og jeg synes det er så flot, men det er desværre alt for ofte, at han ikke kan, fordi han er stresset og kører sig selv op med gøen osv.. :cry:

Det er hårdt at skulle være på 120% hver gang der er træning, og ende med at træne anti-stress og slap-af, og det får mig til at miste lysten ret ofte, men jeg er overbevist om, at det nok skal give pote i sidste ende - indtil da, er der håb iform af den ros vi får fra vores træner/andre, og de få gange det lykkes at lave nogle sjove/gode øvelser, uden stress. :yeah:

Personligt så har jeg en meget dårlig oplevelse med DCH, især hvad angår det at føle sig tilpas, men jeg ved der er forskel på de forskellige steder, så det kan sagtens være anderledes der hvor du går.. Det afhænger jo også meget af, hvem man er som person - jeg er fx typen der skal have masser af ros og føle mig velkommen, selvom jeg laver fejl og gerne selv vil bestemme om jeg siger "sitte pænt" eller "SIT!" :mrgreen: Og de krav er 110% opfyldt der hvor jeg går nu! :5up: (de var det også i stor udstrækning andre steder jeg har gået, men bestemt ikke hos det DCH-sted jeg besøgte :roll:).

Anyway, Held og lykke herfra med at finde motivationen igen.. :ae: :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville skifte klub hvis jeg var dig, jeg syntes det lyder som om din klub har været med til at pille selvtilliden ud af dig :ae:

Og herefter ville jeg foreslå dig at glemme alt om konkurrencer, træn for sjov, find træningsglæden frem igen, og bare hyg jer sammen.

Og måske kunne du ligesom os andre lægge dine træningsvideoer herind, hvor vi så kan give dig konstruktiv kritik, men endnu mere vigtigt, fortælle dig hvro godt I gør det, for det er jeg overbevist om I gør :5up:

Og så syntes jeg du skal glemme andres mening om din hund, du kender ham bedst og ved hvad han er i stand til, hvad andre så mener, det kan vel være ligemeget? Og at bevise at ens hund er dygtig, det syntes jeg rent faktisk mest man gør i hverdagen, ved at have en høflig og velopdragen hund der ikke generer nogen.

Jeg kender godt det der med at ville bevise noget, men problemet er lidt at det tager glæden ud af tingene, fordi man fokuserer på målet i stedet for processen.

Er slet ikke klubben eller trænere som har ødelagt det, slet ikke tvært imod alle som vi møder derude, forstå faktisk ikke hvorfor vi ikke giver den en skalle og går til konkurrencer ( og det er ikke for at presse mig) nej udelukkende fordi de synes at Zacko er en super hund, og de synes han er sød, skøn og en sjov hund :mrgreen: nej nej kretikken kommer fra folk som er meget meget tætter på :???: som bare ikke synes Zacko er lige så meget værd som deres og andre også tæt på, og om jeg så kan fortælle at han faktisk kan dækkes af på et hold mellem 10 hunde og blive liggende selvom andre ikke gør det osv, så tror de mig ikke altså det er noget med nej nej du/I er slet ikke lige så gode som...... til trods for sammenlignings hundene er hunde som aldrig går helt oprejst fordi de kryber så snart der bliver talt/råbt til dem, men nej Zacko er slet ikke noget værd. og sådan fortsætter det, det er det som har pillet lysten af, sammen med et lille selvværd i forvejen, og ja er jo også det som giver mig trængen til at bevise, og som du skriver så går det galt for så bliver jeg jo helt vildt sur/ked når så der er noget kikser for så er det jo bare endnu et nederlag

Så ja det gælder jo om at få glæden frem igen men er sgu svært uden opbakning og ros :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er slet ikke klubben eller trænere som har ødelagt det, slet ikke tvært imod alle som vi møder derude, forstå faktisk ikke hvorfor vi ikke giver den en skalle og går til konkurrencer ( og det er ikke for at presse mig) nej udelukkende fordi de synes at Zacko er en super hund, og de synes han er sød, skøn og en sjov hund :mrgreen: nej nej kretikken kommer fra folk som er meget meget tætter på :???: som bare ikke synes Zacko er lige så meget værd som deres og andre også tæt på, og om jeg så kan fortælle at han faktisk kan dækkes af på et hold mellem 10 hunde og blive liggende selvom andre ikke gør det osv, så tror de mig ikke altså det er noget med nej nej du/I er slet ikke lige så gode som...... til trods for sammenlignings hundene er hunde som aldrig går helt oprejst fordi de kryber så snart der bliver talt/råbt til dem, men nej Zacko er slet ikke noget værd. og sådan fortsætter det, det er det som har pillet lysten af, sammen med et lille selvværd i forvejen, og ja er jo også det som giver mig trængen til at bevise, og som du skriver så går det galt for så bliver jeg jo helt vildt sur/ked når så der er noget kikser for så er det jo bare endnu et nederlag

Så ja det gælder jo om at få glæden frem igen men er sgu svært uden opbakning og ros :shock:

Kunne du ikke søge den opbakning og ros andre steder end hos de mennesker som åbenlyst ikke er villige til at give dig den? For mig lyder det som om at selvom det lykkedes jer at vinde en konkurrence, så vil de stadig ikke skifte mening, og det siger jo mere om dem end dig...

Og jeg vil til enhver tid vægte glæden i min hunds øjne højere, end hvad hun evt. kan til konkurrence, så set med mine øjne, så har du jo gjort et meget bedre stykke arbejde end de nogensinde kommer til...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Det der gav mig lysten til at træne med Dumle igen var at smide alle forventninger overbord og holde en pause. Tænke at vi aldrig kommer til at gå konkurrence og at vi kun øver det hele for sjov og for hyggens skyld og så træne mere sjove tricks end de samme øvelser.

Nu er vi så gået over til at træne alt i bittesmå deløvelser der igen gør det sjovere for mig og for Dumle og nu er jeg faktisk begyndt at gå rundt med et lille håb om at vi kan komme til LP1 når Dumle er omkring de 10år og det ville være en stor sejr :mrgreen:

Så det bedste råd jeg kan komme med er at smide forventningerne væk og træn for sjov, glem alt om konkurrence for en tid, det er alligevel ikke sjovt hvis man har så høje forventninger at man bare bliver skuffet. Jeg siger ikke at i ikke kan komme til konkurrence, men jeg tror at træningen skal være sjov både for hund og fører først :blink:

ENIG!

Link til indlæg
Del på andre sites

Kunne du ikke søge den opbakning og ros andre steder end hos de mennesker som åbenlyst ikke er villige til at give dig den? For mig lyder det som om at selvom det lykkedes jer at vinde en konkurrence, så vil de stadig ikke skifte mening, og det siger jo mere om dem end dig...

Og jeg vil til enhver tid vægte glæden i min hunds øjne højere, end hvad hun evt. kan til konkurrence, så set med mine øjne, så har du jo gjort et meget bedre stykke arbejde end de nogensinde kommer til...

:kys:Du har ret men kender du ikke det med at det pludselig betyder helt vildt meget at bevise det modsatte af hvad andre mener, og altså derhjemme er mig og kærsten jo helt enig om at Zacko er super, han har ikke forstand på træning men bliver super glad når jeg kommer hjem og siger at Zacko har været dygtig :klap: men så er der jo så de andre dele af familien som bare er så arrrrrgggggg :evil::scared::skraek:

Det sidste du skriver ved jeg jo godt med min forstand er rigtig, jeg ved jo godt at deres hunde aldrig har haft den glæde som Zacko har og jeg krymper mig over deres opfattelse af hundetræning, men en ting er fornuft en anden er at lade den styre det man gør føler :genert:

Edit:

Glemte helt det med at de aldrig ville sige noget godt selvom jeg vandt noget, det har du så meget ret i for så ville det sikkert være fordi ............. og en masse undskyldninger

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder da som nogle tumper :damn:

Anyway, hvis dit behov for at tale om og bevise hvad du og Zacko kan er så stort, hvorfor filmer du det så ikke bare :-D Det er da alligevel langt bedre bevis at de kan se det med deres egne øjne hvad I kan, frem for at de høre at I er blevet nummer et-eller-andet i et konkurrenceprogam de måske slet ikke kender til.

I på video kan du klippe kiksene ud, hvis det skulle smutte med en enklte øvelse :slem:

At bestå en prøve, eller vinde en konkurrence, beviser jo ingenting, for folk der ikke ved hvad sådan en prøve eller konkurrence egentlig indeholder.

Jeg kan da tage mig selv som eksempel; Mine venner og bekendte, de ved godt at fx. Chivas er Lydigheds Champion og har været kvalificeret til DM i lydighed flere gange, men de har ingen anelse om hvad det egentlig indebære. Når de ser ham i dagligdagen, ser de kun en uopdraget hund der trækker i snoren og hyler, tigger ved bordet, hopper i sofaen selvom der er gærster osv. osv. -Når hundene holder fri her i huset, så holder de VIRKELIG fri! :mrgreen:

Men det er mit valg og det føler jeg ikke behov for at forsvare over for andre, i sidste ende så er du jo altså mig der skal leve med det :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

:kys:Du har ret men kender du ikke det med at det pludselig betyder helt vildt meget at bevise det modsatte af hvad andre mener, og altså derhjemme er mig og kærsten jo helt enig om at Zacko er super, han har ikke forstand på træning men bliver super glad når jeg kommer hjem og siger at Zacko har været dygtig :klap: men så er der jo så de andre dele af familien som bare er så arrrrrgggggg :evil::scared::skraek:

Så gælder det bare om at få alle andres forventninger ned. Overbevise dem om at hunden er fuldstændig håbløs, men at man nu alligevel beholder kræet fordi man holder så meget af den. Så bliver de nemlig vildt overraskede når de pludselig kommer på besøg og hunden er rolig eller den gamle hvalpetræner bliver overrasket når kræet lige pludselig kan gå plads og så får man pludselig ros for at man ikke har givet op :blink:

Det sidste du skriver ved jeg jo godt med min forstand er rigtig, jeg ved jo godt at deres hunde aldrig har haft den glæde som Zacko har og jeg krymper mig over deres opfattelse af hundetræning, men en ting er fornuft en anden er at lade den styre det man gør føler :genert:

Jamen når man nu ved bedre så er det da med at udnytte det :-D

Edit:

Glemte helt det med at de aldrig ville sige noget godt selvom jeg vandt noget, det har du så meget ret i for så ville det sikkert være fordi ............. og en masse undskyldninger

Altså kør deres forventninger helt i bund så de ikke kan blive andet end overraskede :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Edit:

Hvis det der er dit motiv for at træne med din hund...at du vil bevise et eller andet, så synes jeg at du skulle lade være. Det er synd for hunden og det er sikkert også synd for dig, hvis det ikke lykkes (ok, jeg synes så mest det er synd for hunden og har knap så ondt af dig).

Glem alt tanke om træning indtil du synes, at det kunne være super sjovt at træne med din hund...se hvordan I udviklede jer sammen...arbejde sammen med dyret...fordi I begge to har lyst til at lave noget sammen.

Så længe det handler om at få bevist et eller andet overfor nogle mennesker, så er det da en dødsejler.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis det der er dit motiv for at træne med din hund...at du vil bevise et eller andet, så synes jeg at du skulle lade være. Det er synd for hunden og det er sikkert også synd for dig, hvis det ikke lykkes (ok, jeg synes så mest det er synd for hunden og har knap så ondt af dig).

Glem alt tanke om træning indtil du synes, at det kunne være super sjovt at træne med din hund...se hvordan I udviklede jer sammen...arbejde sammen med dyret...fordi I begge to har lyst til at lave noget sammen.

Så længe det handler om at få bevist et eller andet overfor nogle mennesker, så er det da en dødsejler.

Har du læst det andet jeg har skrevet ? jeg mener ikke jeg på noget tidspunkt giver udtryk for at jeg kun vil træne for det, det er et svar på nogle ting som er skrevet før. Og undertonen af at det nu pludselig er sund for min hund øhh hvor kom den fra :vedikke::shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Da vi fik Groa havde jeg meget store planer om konkurrence i lydighed, men måtte hurtigt indse at det bare ikke er Groa.

Vi skiftede til et sted med små hold og hvor man træner efter hvor man er, og hvad man har lyst til. Her får man også støtte og ikke mindst ros. Jeg har det som dig, jeg har brug for at vide det jeg gør er OK.

Find ud af hvad et er du vil, og sæt små mål, så får du bedre succes.

groa bliver aldrig en master, men så kan hun nogle andre ting som er lige så meget værd. Hun er venlig og god til at omgås hunde som er usikre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Jeg synes det er et forkert udgangspunkt for at deltage i konkurrence at "ville vise dem", når du nu selv synes du er så dum til konkurrence.

Det er at sætte sig selv op til at fiasko er den største mulighed og DET er da dumt ;-)

Hellere synes jeg at man, hvis man har det som du, skulle kikke lidt på hvorfor det betyder så meget, hvad andre synes om ens hund og evt. ens egne evner.

Hvis nu du går i konkurrence med ham og det går superflot, så har han såmænd nok bare "haft en god dag", "dommeren kan specielt lide den tye hund", "de øvrige konkurrenter var uheldige" osv osv osv.

Hvis dine omgivelser virkelig ikke kan se, at Zacho er en dejlig hund, så skyldes det mangler hos dem, ikke hos ham eller dig. Og en konkurrence eller flere vil næppe ændre det billede.

Det er ihvertfald min egen erfaring...

Link til indlæg
Del på andre sites

Da vi fik Groa havde jeg meget store planer om konkurrence i lydighed, men måtte hurtigt indse at det bare ikke er Groa.

Vi skiftede til et sted med små hold og hvor man træner efter hvor man er, og hvad man har lyst til. Her får man også støtte og ikke mindst ros. Jeg har det som dig, jeg har brug for at vide det jeg gør er OK.

Find ud af hvad et er du vil, og sæt små mål, så får du bedre succes.

groa bliver aldrig en master, men så kan hun nogle andre ting som er lige så meget værd. Hun er venlig og god til at omgås hunde som er usikre.

Mit store problem er jo nok mig selv (min ringe selvtillid) for jeg ved udemærket hvad Zacko er god til, og hvad det er vi skal træne sammen, han er dog lidt rusten i mange ting, fordi jeg ikke har været særlig aktiv :oops: jeg gik lidt i stå fordi det blev ensformig så skifte jeg hold, og der står jeg så nu og det er så for alternativ på en måde, jeg vil gerne alm ting som søg, rundering, fremadsendesle osv, men de ting er han rimlig god til og så skal jeg jo på et mere øvet hold hvis vi skal komme vidre, og ikke bare lave de samme ting helt på begynder trin, men så ryger jeg jo på hold med folk som er meget bedre, det er jeg så i tvivl om der vil være en motvation eller bare vil få mig til at føle mig dum :hmm: men helt sikkert jeg skal have fundet et hold som passer til os for han elsker træning, og det gør jeg også når der sker noget (jeg kan se det nytter) som det er nu går jeg sammen med nogen som ikke kan rundere, frit søg eller noget så det er for nemt for Zacko og han skal ikke bruge hovedet, håber det giver mening :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mit store problem er jo nok mig selv (min ringe selvtillid) for jeg ved udemærket hvad Zacko er god til, og hvad det er vi skal træne sammen, han er dog lidt rusten i mange ting, fordi jeg ikke har været særlig aktiv :oops: jeg gik lidt i stå fordi det blev ensformig så skifte jeg hold, og der står jeg så nu og det er så for alternativ på en måde, jeg vil gerne alm ting som søg, rundering, fremadsendesle osv, men de ting er han rimlig god til og så skal jeg jo på et mere øvet hold hvis vi skal komme vidre, og ikke bare lave de samme ting helt på begynder trin, men så ryger jeg jo på hold med folk som er meget bedre, det er jeg så i tvivl om der vil være en motvation eller bare vil få mig til at føle mig dum :hmm: men helt sikkert jeg skal have fundet et hold som passer til os for han elsker træning, og det gør jeg også når der sker noget (jeg kan se det nytter) som det er nu går jeg sammen med nogen som ikke kan rundere, frit søg eller noget så det er for nemt for Zacko og han skal ikke bruge hovedet, håber det giver mening :shock:

det lyder som om du skal arbejde mere med dig selv. Tro på du kan og være ligeglad med hvad andre tænker. Ved godt det er nemt at skrive, er selv lidt samme sted som dig.

Kan godt være de andre kan mere end dig, men hvad betyder det. I er der jo for at lære, ikke fordi I kan.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det er et forkert udgangspunkt for at deltage i konkurrence at "ville vise dem", når du nu selv synes du er så dum til konkurrence.

Det er at sætte sig selv op til at fiasko er den største mulighed og DET er da dumt ;-)

Hellere synes jeg at man, hvis man har det som du, skulle kikke lidt på hvorfor det betyder så meget, hvad andre synes om ens hund og evt. ens egne evner.

Hvis nu du går i konkurrence med ham og det går superflot, så har han såmænd nok bare "haft en god dag", "dommeren kan specielt lide den tye hund", "de øvrige konkurrenter var uheldige" osv osv osv.

Hvis dine omgivelser virkelig ikke kan se, at Zacho er en dejlig hund, så skyldes det mangler hos dem, ikke hos ham eller dig. Og en konkurrence eller flere vil næppe ændre det billede.

Det er ihvertfald min egen erfaring...

Du har rigtig meget ret, men vil så sige at jeg faktisk gerne ville at mig og Zacko kunne opnå noget, ikke for andres skyld men for min og fordi han kan det ved jeg hvis hans mor fik et los, og noget tro på sig selv, så ville han elske en hel masse træning for han synes alt han bliver sat til er så super skægt

Link til indlæg
Del på andre sites

det lyder som om du skal arbejde mere med dig selv. Tro på du kan og være ligeglad med hvad andre tænker. Ved godt det er nemt at skrive, er selv lidt samme sted som dig.

Kan godt være de andre kan mere end dig, men hvad betyder det. I er der jo for at lære, ikke fordi I kan.

Jamen netop derfor er jeg også i tvivl om det kunne give mig det skub, for de mennesker som træner derude kender jeg jo rigtig mange af og alle er søde til at hjælpe, ingen som peger fingre eller noget, jeg har jo gået der i 5 år eller noget så vi er jo kendte ansigter, så hvis jeg føler mig dum er det helt sikkert noget jeg selv gør mod mig selv, så måske det at komme på et hold hvor mig og Zacko skulle til at tænke igen ville gøre det uha jeg ved det simpelhen ikke :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du læst det andet jeg har skrevet ? jeg mener ikke jeg på noget tidspunkt giver udtryk for at jeg kun vil træne for det, det er et svar på nogle ting som er skrevet før. Og undertonen af at det nu pludselig er sund for min hund øhh hvor kom den fra :vedikke::shock:

Den kom derfra, at jeg synes og altid har syntes at det er synd for hunden at vikle den ind i ens egne menneskeprojekter. Om det er selv at få 5 minutter i rampelyset i en udstillingsring, det er at "vise dem" i forbindelse med f.eks. lydighed eller andet i af samme skuffe. Hvis man ikke er sammen med sin hund fordi man synes det er sjovt at være sammen om en opgave det være sig hvad som helst, men kun beflitter sig med den f.eks. "for at vise dem"...jo, så synes jeg, at det er ubegribeligt synd for hunden. Så blander man den ind i en verden, hvor den ikke har noget at gøre...en verden hvor det ikke handler om den, men om en selv...og dét synes jeg vitterligt er synd.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu får du altså lige en kærlig skideballe af mig. Du er et dejligt menneske og jeg kan lide dig. Du har en skøn hund, lidt af en klovn og det er positivt ment.

Hvad er det du vil leve op til?

Hvorfor betyder det så meget hvad andre mener?

Du har for dig og John verdens skøneste hund og det er det der tæller.

Vær da for pokker ligeglad med andres mening om hundeopdragelse.

Hvis du vil leve op til deres krav og forventninger, så taber du.

Du skal tro så meget på dig selv, at du efter din overbevisning gør det bedste for Zacko. Se på os som går tur sammen med dig og din træner, som mener at Zacko er en dejlig og dygtig hund. Glem for pokker den dumme del af familien som mener, at kæft trit og retning er den eneste måde, man kan opdrage hunde på.

Hvis du har lyst til at træne videre med Zacko, så vælg en hundesport som du syntes er spændende. Jeg kunne forestille mig, at spor ville være en sjov sport både for dig Zacko.

DCH er en god klub her i Holstebro. Men der findes også andre gode træningssteder.

Ja selv retrieverklubben har forandret sig til positivb træning. Men ellers kan jeg anbefalde dig Struer Retriever klub. Helle hun er bare suverænt.

Det jeg vil frem til med mit indlæg, det er at du skal gøre det for din skyld og ikke for andres skyld.

• Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan desværre følge dig rigtig langt :ae: - har desværre også selv længe haft mistet lysten til at træne :cry: primært pga. bøvl og brok i hundeklubben, hvor jeg får masser og masser af opbakning fra de mennesker, der betyder noget :kys: men en masse masse grimme kommentarer fra en flok båtnakker :rolleyes: :stupid:

Det jeg gør er fortsat at tage i klubben men kun træne let lydighed i 10-15 min. med fokus på masser af kontakt, boldmotivation/leg og vedligeholdelse af kendte øvelser - INTET nyt forsøges - alt skal holdes let og glad og positivt og kendt :-D

Herhjemme leger vi os gennem eftermiddagsturen, en tur på knap 2 km tager gerne 5 kvarter :mrgreen: Vi leger en masse med bold, tøsen graver efter mus, og så leger vi lidt med nogle nye øvelser :slem: Tøsen har lært at dække mens i fuld fart mod eller fra mig og blive liggende til jeg kommer hen til hende og kalder hende op på plads :klap: Vi leger "nej", indkald, zig zag, snurre rundt, halse (hvilket er en tæske svær øvelse for tøsen, da hun skal bakke i drift for at få lyd på :lol:), og så er hun blevet rigtig dygtig til stillingsskifte på lang afstand :cool:

Men det bedste af det bedste er, at ALT sker spontant, mens vi alligevel bare leger med bold :klap: :klap: :klap: Vi hygger os bare, og det har været og er guld for vores forhold :lun: og nu er lysten til at træne også så bitte småt er ved at vende tilbage :oops: også at træne hen mod prøver :shock:

Så mit råd - back to basics - glad, let, positivt og legende, og hold ud så skal lysten nok lige så langsomt vende tilbage :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites