Gæst Fru Skrap Skrevet Januar 29, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2010 Hvad putter I i en kong? Min hund (lab.bl.) på 2½ år får aldrig mad i en skål. Vi spreder det på græsplænen, gemmer det i haven eller huset, eller putter det i legetøj. Hun får tørfoder, og så bruger vi kylling, frikadeller, pølser og lignende til godbidder. Nu har jeg så opdaget en kong, men ved ikke lige hvad man kan putte i den. Det kunne være noget der evt. kan erstatte et måltid? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Januar 29, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 29, 2010 Du kan blødgøre tørfoderet og stoppe det i kongen. Og smid kong'en i fryseren:-D Du kan lave mix af alskens muligt og putte i, og så smide kong'en i fryseren i min. 4 timer Jeg lavde mix af a38, most banan og tun. Eller makrel i tomat (vær obs på at det dog godt kan svine), smøreost.. Du bestemmer selv.. Alt er muligt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Fru Skrap Besvaret Januar 29, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 29, 2010 Du kan blødgøre tørfoderet og stoppe det i kongen. Og smid kong'en i fryseren:-D Du kan lave mix af alskens muligt og putte i, og så smide kong'en i fryseren i min. 4 timer Jeg lavde mix af a38, most banan og tun. Eller makrel i tomat (vær obs på at det dog godt kan svine), smøreost.. Du bestemmer selv.. Alt er muligt Jamen så er det jo bare med at komme igang. Jeg er sikker på at hun vil elske noget fiskehalløj........og hvis det sviner skal hun nok gøre sit bedste for at gøre rent efter sig :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Januar 29, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 29, 2010 Hehe, ja det var nu også bare mere, så du ikke lige gav hende en frossen kong med makrel i tomat, på et hvidt gulvtæppe:mrgreen: Men ja, det er bare at komme i gang.. Jeg har så altid lukket det lille hul i "toppen" med et stykke tørfoder, og så har jeg sat kong'en i et tekrus, så var det nemmere at hælde fyld i. Så røg kong og tekrus i fryseren:-D Men hvis man ikke laver det så flydende er det ikke sikkert den behøver stå oprejst:-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Fru Skrap Besvaret Januar 29, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 29, 2010 Uha nej, det ville ikke være særlig smart Det er meningen at hun skal have den i bryggerset, så hun har fred og ro til at spise. Vi er en stor familie i et lille hus, så kurven i bryggerset er hendes helle. Hvor lang tid kan de bruge på at tømme den? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
a9 Besvaret Januar 29, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 29, 2010 Jacki, schæfer er ca. 30-45 min. om at tømme en frossen kong str. L og 45-60 min. om en frossen str. XL fyldt på denne måde fra tidl. tråd (Opskrifter på fyldte ben) Jeg bruger, hvad jeg har og klistrer det sammen med leverpostej eller torskerogn :mums: En kong ser typisk således ud: hjerte/lever/pølse - leverpostej/torskerogn - købe hundekiks/træning bites - leverpostej/torskerogn - 1. slags tør foder - leverpostej/torskerogn - 2. slags tør foder - leverpostej/torskerogn - stort pølsestykke/mini marv hundekiks til at lukke med :mums: :mums: Rørknogler fyldes på samme måde men med leverpostej/torskerogn i hver ende :mums: :mums: Ost, fiskeboller, suppe kødboller, kød rest, tørret kyllige vinger/halse, tørret kalkun finder også vej i kong'er/rørknogler - det er faktisk kun fantasien, der sætter grænser .......... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Januar 29, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 29, 2010 Jeg bruger tun, leverpostej, torskerogn, tunguf, makrelguf eller hundepate - mixer det med enten brød eller tørfoder så det bliver en tyk masse... Så ryger det i Kongen og spises med glæde :mums: Vi fryser dem ikke, da det åbenbart er for besværligt for lille damp-hunden så er den frossen opgiver hun efter få sekunder... Hun bruger mellem 5 og 15 minutter på en Kong - alt efter hvor godt "pakket" den er Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst aka-fo Besvaret Januar 29, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 29, 2010 Vi havde også en tråd om kongefyld for kort tid siden her: http://www.hunde-forum.dk/diverse/13075-hunde-legetoj-kong-godbidder.html Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Januar 29, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 29, 2010 Luna bruger max 30 minutter, hvis de er frosne. Det ville ikke tage hende mere end et par minutter, hvis de var "friske".. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Januar 29, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 29, 2010 Primært kogte ris/grønt og kød som er den mad den ene hund får. Sundt og nærende og ret svært at få ud af en kong. Ellers bruger vi også alt muligt, men fryser dem sjældent. Det får de marvben der er. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MarcP Besvaret Februar 3, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 3, 2010 Kæresten og mig havde lidt fusions køkken i går. Og her er hvad vi kom frem til. Leverpostej, rugbrød og fløde. Mixet godt sammen og puttet i nogle ikea isterning forme og så i fryseren. I kan tro det var en kæmpe hit for vores lille hvalp. (det sviner lidt men det var det hele værd.) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret Februar 3, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 3, 2010 det samme som i den sidste tråd om samme emne http://www.hunde-forum.dk/foder/12723-kong-stuff.html#post315209 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MarcP Besvaret Februar 3, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 3, 2010 Ja og?? Er ikke helt med på dit svar. Har gemmemlæst tråden du linker til og der er ikke nogen der har prøvet det samme. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bellas mor Besvaret Februar 3, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 3, 2010 Du kan blødgøre tørfoderet og stoppe det i kongen. Og smid kong'en i fryseren:-D Du kan lave mix af alskens muligt og putte i, og så smide kong'en i fryseren i min. 4 timer Jeg lavde mix af a38, most banan og tun. Eller makrel i tomat (vær obs på at det dog godt kan svine), smøreost.. Du bestemmer selv.. Alt er muligt jeg har ladet mig fortælle at hunde ikke må få banan, hvordan tåler din hund det i maven, ?? jeg havde også opfattelsen af at hunde gerne må få frugt,, :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret Februar 3, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 3, 2010 jeg har ladet mig fortælle at hunde ikke må få banan, hvordan tåler din hund det i maven, ?? jeg havde også opfattelsen af at hunde gerne må få frugt,, :5up: Hunde må gerne få banan, havde en hund som elskede at få lidt banan som godnat-mad. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret Februar 4, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 4, 2010 Ja og?? Er ikke helt med på dit svar. Har gemmemlæst tråden du linker til og der er ikke nogen der har prøvet det samme. hvis du er lidt tålmodig har jeg linket direkte til mit indlæg med en opskrift. Overskriften på denne tråd er "mad i kong" og jeg linker til en opskrift til at fylde i kong,ben ect. Cirka ½ pose quinoa (jeg bruger brune ris og kun 300 gram)Cirka 500 g kalkun kød (kalkun indeholder højere niveauer af trypthofan end kylling) skåret i små strimler / tern 3-4 bananer skåret i helt små tern En god håndfuld græskarkerner og en god håndfuld solsikkekerner – stødt til pulverlignende tilstand Blandes i en gryde, bringes i kog. Lad det så simre på meget lavt blus i cirka 1 time. Omrør 2-3 gange i løbet af denne tid. Herefter tilsættes hvedeklid efter behov – for at suge det sidste væske og gøre massen klistret (er desuden godt for maven) og masses simrer videre stadig på meget lavt blus i 15 minutters tid. Retten passer meget sig selv, så det er let at gå til. Massen kan opdeles i portionsposer som man så kan fryse ned og tage op efter behov. I køleskab holder det sig i 3-4 dage, så jeg har næsten altid en portion stående som jeg bare kan tage af løbende. Når jeg løber tør, tager jeg en ny portion op af fryseren, og den holder så også nemt i 3-4 dage! ----------------- det er grund opskriften, det meste er bare på slum. Jeg giver det en gang med håndmixeren og nogle skvat fiskeolie oven i, og så er kogetiden halveret. og når jeg tager det op fra fryseren får det 1-2 æg for at blive klistret igen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MarcP Besvaret Februar 9, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 9, 2010 hvis du er lidt tålmodig har jeg linket direkte til mit indlæg med en opskrift. Overskriften på denne tråd er "mad i kong" og jeg linker til en opskrift til at fylde i kong,ben ect. Hvis du så har læst efter så kom jeg med en opskrift som ikke var skrevet herinde. Hvad skal jeg bruge den opskrift til? Kunne da selv finde den hvis det var det jeg ledet efter!! Ved ikke hvorfor du blander dig Folk kom med deres input om hvad de havde prøvet i deres kong. Det gjorde jeg også. Ved ik hvad det er du vil.. Skal egentlig bare vide en ting. Var dit indlæg med dit link rettet mod mig eller generelt?? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buju Besvaret Februar 9, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 9, 2010 Hvis du så har læst efter så kom jeg med en opskrift som ikke var skrevet herinde. Hvad skal jeg bruge den opskrift til? Kunne da selv finde den hvis det var det jeg ledet efter!! Ved ikke hvorfor du blander dig Folk kom med deres input om hvad de havde prøvet i deres kong. Det gjorde jeg også. Ved ik hvad det er du vil.. Skal egentlig bare vide en ting. Var dit indlæg med dit link rettet mod mig eller generelt?? Rolig nu, så vidt jeg kan se så blev der efterspurgt opskrifter til kong og der blev linket til en opskrift. Jeg kan ikke se at det skulle have noget med dig at gøre. Bemærkningen 'det samme som sidste gang' ser da ud til at gå på, at han stadig bruger den samme opskrift som sidst han svarede. Jeg kan slet ikke få det til at blive en kommentar til dit indlæg - men jeg kan da selvfølgelig tage fejl Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Februar 9, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 9, 2010 Rolig nu, så vidt jeg kan se så blev der efterspurgt opskrifter til kong og der blev linket til en opskrift.Jeg kan ikke se at det skulle have noget med dig at gøre. Bemærkningen 'det samme som sidste gang' ser da ud til at gå på, at han stadig bruger den samme opskrift som sidst han svarede. Jeg kan slet ikke få det til at blive en kommentar til dit indlæg - men jeg kan da selvfølgelig tage fejl Sådan opfatter jeg det også.. Men måske Marc bare havde en dårlig dag?? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Februar 9, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 9, 2010 jeg har ladet mig fortælle at hunde ikke må få banan, hvordan tåler din hund det i maven, ?? jeg havde også opfattelsen af at hunde gerne må få frugt,, :5up: Det har jeg aldrig hørt om. Luna har det fint med banan og andet frugt:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MarcP Besvaret Februar 9, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 9, 2010 Sådan opfatter jeg det også.. Men måske Marc bare havde en dårlig dag?? Slet ikke utænkeligt. :blink: Men det var jo heller ikke ligefrem et brugbare svar jeg fik.. hvis du er lidt tålmodig har jeg linket direkte til mit indlæg med en opskrift. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Zarina Besvaret Februar 9, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 9, 2010 Du kan blødgøre tørfoderet og stoppe det i kongen. Og smid kong'en i fryseren:-D Du kan lave mix af alskens muligt og putte i, og så smide kong'en i fryseren i min. 4 timer Jeg lavde mix af a38, most banan og tun. Eller makrel i tomat (vær obs på at det dog godt kan svine), smøreost.. Du bestemmer selv.. Alt er muligt Banan og tun!!!! Bare tanken Men de kære firbenede har jo heldigvis en anden smag end vi Jeg bruger som regel blendet lever med opblødt tørfoder. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Fru Skrap Besvaret Februar 12, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 12, 2010 Tak for alle jeres svar.....de skal prøves Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Februar 12, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 12, 2010 Banan og tun!!!! Bare tanken Men de kære firbenede har jo heldigvis en anden smag end vi Jeg bruger som regel blendet lever med opblødt tørfoder. hehe, ja Luna eeeelsker dem.. Hmm måske hun snart skulle forkæles lidt med en "god" kong. Nå ja jeg bruger også nogle gange en smøreost.. I ved sårn en Buko ting.. Det er den ENESTE gang, der kommer ost indenfor mine døre... Jeg kan ikke fordrage ost:oops: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Zarina Besvaret Februar 16, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 16, 2010 hehe, ja Luna eeeelsker dem.. Hmm måske hun snart skulle forkæles lidt med en "god" kong. Nå ja jeg bruger også nogle gange en smøreost.. I ved sårn en Buko ting.. Det er den ENESTE gang, der kommer ost indenfor mine døre... Jeg kan ikke fordrage ost:oops: Det kan jeg heller ikke. Jeg HADER, hvis min mor giver Stasia en lille bid af en ost, der lugter Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts