Hop til indhold

Korthårs løver


kennel-lowchen
 Share

Recommended Posts

Kæft hvor er de kære :lun: :hjerte: :lun: Slet ikke til at stå for :lun:

 

Har også forelsket mig i en lille løvehvalp på Novas hvalpehold og hun har også forelsket sig i den :lol: Dem jeg har mødt har altså også et skønt temperament syntes jeg :lun:

Jeg vil sige at langt de fleste løver jeg har mødt har et godt temperament... På nær en bestemt tysk linje..Men om det er gener eller opvækst er svært at sige
Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 121
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Må lige give mit besyv med ... kan godt se, at der er mange der er lune på den korthårede model, men jeg mener ikke, at man som seriøs opdrætter skal gå efter at fremstille dem - lige som en seriøs schæferopdrætter ikke ligefrem går efter at lave langhårsschæfere - selvom efterspørgslen er stor nok - og hundene er skam fine og søde nok.

 

MEN jeg mener bestemt heller ikke, at man kan eller skal benægte at de findes - for alle ved jo at det gør de ... og de skal skam også nok blive solgt - og jeg tror, at en god kennel godt kan bære, at have en "fejl-hund" gående rundt der ude som bær kennel-navnet ... De vil poppe op fra tid til anden - og så lærer man som opdrætter af det - og så må man undgå de kombinationer der laver en given fejl ...

 

Det var bare det jeg ville sige ... hej :cool:

:klap::klap: Præcis...Jeg synes heller ikke man skal bestræbe sig på at lave dem.. Men man skal bestræbe sig på at anerkende at de findes..Og at de kommer hos alle på et tidspunkt...At benægte deres eksistens er lige så sygt som dem der gemmer deres løver bort fordi de har PRA eller dem der benægter at kryptorchisme findes..Jeg har engang spurgt om nogle andre end mig har købt eller avlet en kryptorchid hund..Udfra svaret må jeg nok erkende at den slags kun forekommer Nordenfjords... Jeg har købt en del som blev/var kryptorchide... Altid har opdrætter en god undskyldning: du lader dem rende i vandet på stranden når det er koldt!! Du fodrer dem med råt kød! :mrgreen:
Link til indlæg
Del på andre sites

Når der kommer sådan en korthåret sag i sort/hvid - og så lige i pigemodellen - så ringer du lige til mig, ikke?

 

Lydighedsløve :lun:

 

Vi blev enige om, at når Borderbanden bliver tilføjet sådan én, så kommer den til at hedde en bøvs :mrgreen:

Du skal da have en sort/hvid løveklippet dreng :slem: Jeg har præcis en nu gemt specielt til dig :mrgreen:
Link til indlæg
Del på andre sites

:klap::klap: Præcis...Jeg synes heller ikke man skal bestræbe sig på at lave dem.. Men man skal bestræbe sig på at anerkende at de findes..Og at de kommer hos alle på et tidspunkt...At benægte deres eksistens er lige så sygt som dem der gemmer deres løver bort fordi de har PRA eller dem der benægter at kryptorchisme findes..Jeg har engang spurgt om nogle andre end mig har købt eller avlet en kryptorchid hund..Udfra svaret må jeg nok erkende at den slags kun forekommer Nordenfjords... Jeg har købt en del som blev/var kryptorchide... Altid har opdrætter en god undskyldning: du lader dem rende i vandet på stranden når det er koldt!! Du fodrer dem med råt kød! :mrgreen:

 

Ja helt ærligt, hvad du dog ikke byder dine stakkels hunde ...

Link til indlæg
Del på andre sites

:klap::klap: Præcis...Jeg synes heller ikke man skal bestræbe sig på at lave dem.. Men man skal bestræbe sig på at anerkende at de findes..Og at de kommer hos alle på et tidspunkt...At benægte deres eksistens er lige så sygt som dem der gemmer deres løver bort fordi de har PRA eller dem der benægter at kryptorchisme findes..Jeg har engang spurgt om nogle andre end mig har købt eller avlet en kryptorchid hund..Udfra svaret må jeg nok erkende at den slags kun forekommer Nordenfjords... Jeg har købt en del som blev/var kryptorchide... Altid har opdrætter en god undskyldning: du lader dem rende i vandet på stranden når det er koldt!! Du fodrer dem med råt kød! :mrgreen:

 

Og det mener de så seriøst giver kryptorchisme :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej det er ikke svært for mig at være objektiv.. Vi kiggede selv på cotonerne da vi ville vælge en race..Men de er mere stride i temperamentet... Vi kigggede også på havaerne..Men de var lige en tak for rolige :mrgreen: og løverne gik vi hurtigt henover..Den klipning der :stupid:..Men ved et tilfælde fik vi en genbrugsløve..Og så var vi solgt!!

 

Jeg ved egentlig ikke hvorfor Løwchen slet ikke var med i mine overvejelser. Har bare altid gerne villet have en Coton (fra omkring 2002/3, da jeg fandt ud af, at de fandtes), så jeg var nok ret snæver i mine undersøgelser, da hvalpekøbet langt om længe skulle finde sted.

 

Men du må gerne skrive mig op til en sort/hvid løve til om 5-10 års tid :vinken:Selvom den lille brune i dit sidste indlæg også er helt fantastisk sød :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved egentlig ikke hvorfor Løwchen slet ikke var med i mine overvejelser. Har bare altid gerne villet have en Coton (fra omkring 2002/3, da jeg fandt ud af, at de fandtes), så jeg var nok ret snæver i mine undersøgelser, da hvalpekøbet langt om længe skulle finde sted.

 

Men du må gerne skrive mig op til en sort/hvid løve til om 5-10 års tid :vinken:Selvom den lille brune i dit sidste indlæg også er helt fantastisk sød :genert:

Sikkert fordi coton-opdrætterne har været rigtig gode til at køre cotonen frem som ALLERGI-HUNDEN...

Löwchen opdrætterne har heller ikke været særlig gode til at markedsføre løverne..De viser sig stort set ingen steder. Men de sidste år har Löwchn været rigt repræsenteret fx til hundens dag i Tivoli (på begge sider af bæltet).. Og til mange andre arrangementer hvor der kommer mange mennesker..

Jeg har faktisk flere andre coton-ejere som nu vil have hund nr 2 og så vil de have en löwchen :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Det synes jeg også...

Jeg håber at en eller anden seriøs opdrætter får lov at parre 2 korthårede...Og en korthåret og en almindelig.... Korthårs-genet må være meget resident, og sandsynligvis bundet til chokolade-genet...

 

Det ville være dejligt, så vil jeg have sådan en lille lækker sag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det underlige er at hun er sådan...Kuldet efter hvor Luffe var far er overhovedet ikke sådan..De er bare ikke særlig kløgtige :slem: Eller det vil sige den ene er..Den jeg solgte :mrgreen:

 

Hmm - det du der siger, er det at Luffes hvalpe ikke er kløgtige....og dermed at Luffe ikke er kløgtig....:hmm::fornaermet:

 

 

 

- ok, han ikke er vildt skarp:lol: Rigtig dejlig, rolig og godmodig (og godt opdraget :5up:) - men også lidt kluntet og langsom i det :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

ÅRrhhvad ... også selvom Ekatarina så overhovedet ikke vil tage dig seriøst? :mrgreen:

 

MEN så må I bare på banen og bevise, at I skal tages seriøst :D

 

Ekaterina tager mig da aldrig seriøst, så på den konto mister jeg ikke så meget :mrgreen:

 

Og i øvrigt er hun jo hoppet med på udstillingsvognen, selv om det jo også var helt tosset til at starte med.... og med professionel handler og alting :mrgreen:

 

Uh, jeg drømmer allerede om, hvor sød den ville se ud, når den kaster sig afsted i en fremsending eller apport med pelsen flyvende om ørerne :hjerte:

 

Og jeg har jo gjort det med en terrier før - så hvor svært kan det være med en løve :mrgreen: (at jeg så ikke kan træne Border Collier er en heeeeelt anden sag :oops:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...