GRAND DANE Skrevet Februar 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2010 ved ikke helt om det er det rektige sted at lekke inlæget. men vad er jeres erfaring med di ting hunde spiser når di er på tur bliver di tit syge af det eller er di ret gode til selv at vudere.?? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Februar 6, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 6, 2010 Tyson bliver normalt ikke syg af det, han finder og spiser på turen. Men jeg plejer så også lige at tjekke, at det er noget, han kan tåle. Når han f.eks. finder ben fra en grillkylling, lader jeg ham ikke spise dem, for de kan jo splintre i maven på ham. Men en hotdogstump eller et stykke rugbrød lader jeg ham bare spise, for han er så pavestolt, når han finder sin egen mad. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret Februar 6, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 6, 2010 Liva kan slet ikke selv vurdere Alt skal i munden og jeg må tit stå med hele hånden inde i munden på hende for at fange det ud igen. I går var det en mejsebold - med net og det hele ... Vi har så en aftale om at "mor se" og hvis det er noget hun godt må spise, får hun lov til at beholde, ellers skal der afleveres og byttes med en godbid. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
cs-dumle Besvaret Februar 6, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 6, 2010 Dumle har altid undersøgt alting med snuden så han samler kun ting op der kan spises, men er det rådne madrester er jeg ikke ligefrem glad for det. Nova derimod vil gerne undersøge alt med tænderne og samler gerne papir, kattelort, noget hundelort, gamle bananskralder og alt muligt op. Der er jeg mere nervøs for at hun kan blive syg eftersom at sygdom jo kan sprede sig fra lortene. Udover det er jeg ikke så nervøs, men til sommer når sneglene begynder at kravle ovenpå alt det hundene kan tage i munden eller bare græsset det ligger på så bliver jeg mere nervøs. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Februar 6, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 6, 2010 he, jeg kan da godt se, at jeg er en sippe :hmm: KArla får ikke lov at spise noget hun finder på en gåtur - nu er hun heldigvis heller ikke det store madøre, så det er kun når der er harelort i farvandet at hun kan finde på det :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Februar 6, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 6, 2010 Speaking of, Motor har lige slugt lidt af et gammelt bælte Han fandt det og vi gik og legede med det, så rykkede han et stykke af (så gammelt var det) og slurp - så var det væk Håber godt nok ikke han får dårlig mave af det.... Men ja, Motor skal have alt i munden, og når vi kigger på hans afføring, er der desværre tydelige beviser på, at en del ryger i maven. Håber virkelig han snart dropper den vane. Mad.. hmm, jeg vil helst ikke have det, men indtil videre virker 'bytte med godbid' ikke en dyt, eller nogle gange snupper han så godbidden og tilbage til byttet lynhurtigt, så føler man sig lidt dum Så tja, nogle gange hiver jeg ting ud af munden, andre gange prøver jeg at bytte, jeg vil bare ikke begynde at spæne efter ham, for så har jeg først et problem når jeg ikke kan komme til ham og han har noget farligt i munden. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Februar 6, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 6, 2010 Jeg er også en zippe! Er fuldstændigt ligeglad om det er en økologisk gulerod hun finder, det skal bare spyttes ud (gælder om at være hurtig, da Petrine skynder sig at sluge ) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Februar 6, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 6, 2010 Har du evt. prøvet at løbe den anden vej? De færreste hunde kan spise og bevæge sig på samme tid... Vi legede tit "nahaj jeg vil ikke have den og du skal ikke prøve på at give den til mig" med Karla da hun var yngre - ja vi gør det faktisk stadigvæk af og til fordi hun synes det er så skægt.... Så ender det med at hun desperat forsøger at aflevere hvad end det var hun måske egentlig oprindeligt selv bare ville have... PS. Man skal selvfølgelig lige være obs på, om ens hund kan "tåle" denne lege, eller om den bliver for opkørt af det og synes at mennesker skal jagtes for et godt ord Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
GRAND DANE Besvaret Februar 6, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 6, 2010 Liva kan slet ikke selv vurdere Alt skal i munden og jeg må tit stå med hele hånden inde i munden på hende for at fange det ud igen. I går var det en mejsebold - med net og det hele ... Vi har så en aftale om at "mor se" og hvis det er noget hun godt må spise, får hun lov til at beholde, ellers skal der afleveres og byttes med en godbid. virker det godt det med at bytte til en godbid??. har ikke sådan meget godt erfaring med at pelle ting ud af munden på tulle det er svert at få hinne til at se det posetive i at spytte maden ud. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Februar 6, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 6, 2010 Har du evt. prøvet at løbe den anden vej? De færreste hunde kan spise og bevæge sig på samme tid... mig? Petrine sluger på et kvart sekund og så hurtigt accelererer jeg ikke Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret Februar 6, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 6, 2010 virker det godt det med at bytte til en godbid??. har ikke sådan meget godt erfaring med at pelle ting ud af munden på tulle det er svert at få hinne til at se det posetive i at spytte maden ud. Ja det virker fint - men Liva har også arvet sin madlyst fra labradordelen af familien. Liva har været vant til helt fra hvalp lige at vise hvad hun har fundet og slippe, når jeg siger det. Men det sker da, at hun skynder sig at sluge det meget hurtigt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buju Besvaret Februar 6, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 6, 2010 mig? Petrine sluger på et kvart sekund og så hurtigt accelererer jeg ikke Hihihi:mrgreen: Hvis vi finder noget på aftenturen så skynder vi os hjem, og så lægger Samson det gerne på køkkengulvet når vi finder et pølsestykke eller lign. Det kan både være handsker, kebab i sølvpapir, kyllingespyd fra 7/11 og lign., ikke nødvendigvis noget spiseligt. Men franske hotdogender og andet gammelt brød, det sluger han i løbet af no time, så hvis vi ikke vil have han spiser det, så skal vi sørge for han ikke får fat i det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
GRAND DANE Besvaret Februar 6, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 6, 2010 Har du evt. prøvet at løbe den anden vej? De færreste hunde kan spise og bevæge sig på samme tid... Vi legede tit "nahaj jeg vil ikke have den og du skal ikke prøve på at give den til mig" med Karla da hun var yngre - ja vi gør det faktisk stadigvæk af og til fordi hun synes det er så skægt.... Så ender det med at hun desperat forsøger at aflevere hvad end det var hun måske egentlig oprindeligt selv bare ville have... PS. Man skal selvfølgelig lige være obs på, om ens hund kan "tåle" denne lege, eller om den bliver for opkørt af det og synes at mennesker skal jagtes for et godt ord nej men det tror jeg ikke velle virke hun kan saktens løbe med noget i munden så fortsetter hun vel bar når hun stopper. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buju Besvaret Februar 6, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 6, 2010 nej men det tror jeg ikke velle virke hun kan saktens løbe med noget i munden så fortsetter hun vel bar når hun stopper. Så må du bare løbe direkte hjem uden stop og have en stor dejlig bøf klar til at bytte med:mrgreen: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
GRAND DANE Besvaret Februar 6, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Februar 6, 2010 Ja det virker fint - men Liva har også arvet sin madlyst fra labradordelen af familien. Liva har været vant til helt fra hvalp lige at vise hvad hun har fundet og slippe, når jeg siger det. Men det sker da, at hun skynder sig at sluge det meget hurtigt så må jeg prøve det:-). Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Februar 6, 2010 Rapporter Share Besvaret Februar 6, 2010 mig? Petrine sluger på et kvart sekund og så hurtigt accelererer jeg ikke , nej det var til Budda og Motor Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts