Hop til indhold

Hunde i bur i supermarkeder, mens vi køber ind?


KarinaG
 Share

Er hunde bure i supermarkeder en god idé i vil bruge?  

46 stemmer

  1. 1. Er hunde bure i supermarkeder en god idé i vil bruge?

    • Ja, jeg vil helt sikkert bruge det tilbud når jeg køber ind.
      2
    • Jeg vil måske bruge det til helt korte indkøbsture.
      9
    • Nej, jeg vil aldrig bruge sådan et tilbud til min hund og synes i øvrigt idéen er vanvittig.
      28
    • Ved ikke.
      7


Recommended Posts

Hunde i bur i supermarkeder, mens vi køber ind?

 

www.dog-safe.dk - Forside

 

EDIT: Vær sød at se bort fra sætningen: "og synes i øvrigt idéen er vanvittig." Jeg lod mig vist rive med, men den høre ikke hjemme i afstemningen!

 

************

 

Hvad siger i til sådan idé, herinde?

 

Er det en god idé, eller er den bare noget der burde kasseres med det samme?

 

..og hvis ja, hvorfor ?

 

.....hvis nej, hvorfor så det ?

 

Afstemningen er anonym og det er også ok, hvis i ikke ønsker at begrunde jeres valg ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis hunden absolut skal med på indkøb, er det da en mægtig smart ide, hvis altså der er en form for opsyn, så ingen kan komme til at stå og drille eller på anden måde genere hunden, og så kan den i det mindste ikke blive stjålet:-D

 

Men jeg ville nok alligevel vælge at lade hunden blive hjemme:-D

 

Har svaret : ved ikke ..... da jeg ikke synes de andre muligheder passede.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil gerne begrunde hvorfor jeg har svaret nej :-D

 

Jeg kan da godt se Idéen, sårn rent objektivt og tankemæssigt!

 

Men aldrig i livet om jeg ville bruge sådan et tilbud til min eller andres hunde og jeg tror så men heller ikke, at jeg ville kunne lade være med at kigge en smule forarget på de folk der satte deres hunde derind mens jeg gik forbi - sry, men det tror jeg at jeg ville staff_hmm6ug.gif

 

Skal man handle ind skal man lade sin hund blive hjemme hvis man er så bange for at få den stjålet - og har man glemt en mælk eller brød, ja så kan man få noget mere motion og gå turen en gang til - eller vente til næste dag - længere er den ikke imo icon_wink.gif

 

I øvrigt, hvem skal holde øje med hunde der har siddet i to timer? (bare tænk på de store udstillinger hvor man skulle tro der kun var hundeelskere tilstede, men hvert år over højtalerne efterlyses ejere til hunde der har siddet for længe i en varm bil!) - og hvem skal sørge for angste hunde får hjælp? - hunde der går amok pga stress og presset ved at sidde som sild i en tønde et fremmede sted uden ejer og med hunde og mennesker tæt omkring sig? - unger der driller hundende som sidder derinde til "spot og spe" osv-osv-osv.

 

De sidder jo på billederne som var de tasker og tilbehør bare fordi en ejer ikke gider bevæge sig ned til købmanden mere end en gang...

 

 

Men måske jeg bare ikke kan se lyset :vedikke: ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Jeg kunne ikke drømme om at sætte min hund i sådan et opbevaringsbur - og slet ikke på "1. sal"

 

Lad hunden blive hjemme eller i bilen (hvis man har bil og vejret er til det) mens man køber ind.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det ser da fint ud. Det kan være en hjælp for de små hunde, der ikke er så glade for at være alene hjemme, og som ejeren heller ikke tør sætte udenfor en butik.

 

MEN det er jo butiksindehaveren, der skal investere i burene. Og burene skal fastgøres, så en smart tyv eller en vanartet unge ikke begynder at trille rundt med hele flokken af småhunde... :roll:

 

OG det kan være mere end rigtig svært at finde plads til sådan en kasse med flere etager af småhunde. Jeg tror altså, at butiksindehaveren hellere vil have varer ude på den plads. Det er lige knapt, at butiksindehaveren har lyst til at gøre plads til cykelstativer.

 

Og selvfølgelig er der også det med rengøringen. Burene kan jo meget nemt blive overtisset og -skidt. Bare risikoen for den situation kan være nok til at afholde en butiksejer fra at investere i projektet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det ser da fint ud. Det kan være en hjælp for de små hunde, der ikke er så glade for at være alene hjemme, og som ejeren heller ikke tør sætte udenfor en butik.

 

MEN det er jo butiksindehaveren, der skal investere i burene. Og burene skal fastgøres, så en smart tyv eller en vanartet unge ikke begynder at trille rundt med hele flokken af småhunde... :roll:

 

OG det kan være mere end rigtig svært at finde plads til sådan en kasse med flere etager af småhunde. Jeg tror altså, at butiksindehaveren hellere vil have varer ude på den plads. Det er lige knapt, at butiksindehaveren har lyst til at gøre plads til cykelstativer.

 

Og selvfølgelig er der også det med rengøringen. Burene kan jo meget nemt blive overtisset og -skidt. Bare risikoen for den situation kan være nok til at afholde en butiksejer fra at investere i projektet.

Ja jeg er jo ikke enig i det markerede :-D

 

Jeg har selv har hvalp to gange og inden de havde lært at være alene i bare ½ time, måtte jeg da alliere mig med en der enten kunne købe ind for mig, eller babysitte for mig.

 

Jeg mener at man må og skal få den alene-hjemme øvelse på plads når vi taler om voksne hunde - og taler vi om hvalpe, tror jeg ikke på at det vil gøre dem noget somhelst godt, at sidde parkeret der i X-antal timer mens ejer shopper :-)

 

Ellers er jeg enig i resten af dit indlæg ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Det ser da fint ud. Det kan være en hjælp for de små hunde, der ikke er så glade for at være alene hjemme, og som ejeren heller ikke tør sætte udenfor en butik.

 

Den tid hunden skal bruge på at vænnes til at være tryg i buret dette fremmede sted, kan med større fordel investeres i at lære den at være tryg alene hjemme. Synes jeg

For så kan hunden være alene i det hele taget og ikke kun dette sted i dette bur.

 

Men det er et godt salgsargument, tror jeg :-D

 

De andre ting du skriver, synes jeg er nogle gode pointer

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja jeg er jo ikke enig i det markerede :-D

 

Jeg har selv har hvalp to gange og inden de havde lært at være alene i bare ½ time, måtte jeg da alliere mig med en der enten kunne købe ind for mig, eller babysitte for mig.

 

Jeg mener at man må og skal få den alene-hjemme øvelse på plads når vi taler om voksne hunde - og taler vi om hvalpe, tror jeg ikke på at det vil gøre dem noget somhelst godt, at sidde parkeret der i X-antal timer mens ejer shopper :-)

 

Ellers er jeg enig i resten af dit indlæg ;)

 

Jeg kan ikke forestille mig, at der ville være tale om tvang. Hundeejere kunne vel stadig sætte deres hund på en krog, hvis de syntes, at DET var at foretrække.

 

At sige, at alle SKAL lade deres hund blive hjemme under indkøb, det er ude at trit med virkeligheden. Jeg ser da jævnligt flere hunde, der er parkeret i gågaden, mens ejerne er indenfor i butikkerne. Og især de små hunde ser ikke altid lige trygge og glade ud ved den ordning.

Hvis de måske er vant til at bruge bur hjemmefra, så er det da meget rarere at få et tæppe ind i et "butiksbur" frem for at stå og fryse ude i blæsten.

 

Selvfølgelig er der ikke en eneste sjæl på HF der kunne finde på nogensinde at parkere deres hund udenfor en butik:roll::roll:. Men IRL ER der altså hunde, der står parkeret i halve timer...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har stemt "jeg ville bruge den på korte ture"

 

Jeg kan på sin vis godt se pointen i sådan et bur, men det er så fordi at jeg overhovedet ikke tør have Luna med til købmanden, jeg er hundeangst for at nogen kunne finde på at stjæle hende.

 

Jeg vil så samtidig indrømme, at jeg ALDRIG ville placere Luna i sådan et etage bur, men jeg kan godt se idéen hvis der blev placeret en 2-3 bure ved købmanden, og der var en 4-5 meter imellem hvert bur, således at hundene ikke skulle sidde klods op og ned af hinanden.

 

Og så kan jeg altså overhovedet ikke se idéen med et bur med hjul under, det gør bestemt ikke at jeg føler mig sikker på at der ikke er nogen der stjæler Luna :lol:

 

Så jeg kan godt se potentiale i idéen, men den skal vist videreudvikles en del før jeg vil bruge den.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja min mening kender du fra andetsted:mrgreen:

 

Men ikke om jeg ville sætte min hund ind i et bur, hvor der var hund ovenpå og rundt til de andre sider.

 

Og som nogle også nævner, hvem renser burene? Hvem holder øje med om hundene bliver hentet? Hvem kan afholde folk fra at drille de hunde, der sidder i burene? Og så skal man også lige træne sin hund i at være i bur, det er jo ikke så mange, der bruger bur i dagligdagen og man sætter jo ikke bare en hund i bur og går fra den.

 

Min hund kan sagtens sidde på en krog udenfor supermarkedet hernede i Køge. Og det gør hun. Kunne hun ikke, måtte hun blive hjemme.

 

Skal jeg handle stort ind, bliver hun hjemme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Har stemt nej, men kun fordi jeg ville have buret hermetisk lukket...og så bliver Petrine jo kvalt :hmm: konceptet er godt, men tror ikke det bliver godt nok til, at jeg tør bruge det.

 

Hvis man ikke har bil, så kan jeg ikke helt se forskellen på bur og bil.

 

Man gør forhåbentlig en del ud af at lære sin hund at kunne føle sig tryg i bilen.

 

Skal burideen holde skal der lægges mindst lige så meget arbejde i at lære hunden at være tryg og afslappet i et fremmed bur, som garanteret lugter af forrige hund, personer passerer forbi og hvad har vi her.

 

Hvis hundeejeren lægger det arbejde i det, hvorfor så overhovedet tage hunden med på indkøb?

For så har den garanteret også lært at være alene hjemme i trygge rammer hvor ingen kan stå udenfor rækkevidde og drille den og hvor man nogenlunde ved, hvad man kan forvente der sker omkring boligen.

 

Bortset fra det, så synes jeg det er en god ide at vænne sin hund til at være afslappet i et bur

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja jeg er jo ikke enig i det markerede :-D

 

Jeg har selv har hvalp to gange og inden de havde lært at være alene i bare ½ time, måtte jeg da alliere mig med en der enten kunne købe ind for mig, eller babysitte for mig.

 

Jeg mener at man må og skal få den alene-hjemme øvelse på plads når vi taler om voksne hunde - og taler vi om hvalpe, tror jeg ikke på at det vil gøre dem noget somhelst godt, at sidde parkeret der i X-antal timer mens ejer shopper :-)

 

Ellers er jeg enig i resten af dit indlæg ;)

 

Jooh men nu er der jo også en del mennesker som har voksne hunde, med alene hjemme problemer.. Og måske ikke altid lige kan finde en, som vil købe ind for dem eller passe hunden.

 

X antal timer? I et supermarked :mrgreen: Ja, eller hvor som helst, jeg kunne ikke bruge flere timer på at shoppe, må jeg indrømme.

 

 

Har ikke lige stemt, ved ikke lige hvad jeg synes. Tænker nok mest på de hunde som bliver sat der, og som ikke ville bryde sig om det.

Måske lidt stressende at høre på vovovovoovovovovovov i stedet for muzak.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for al jeres respons, tanker og meninger :vinken: :5up:

 

Det giver bestemt stof til eftertanke, hos mig i hvertfald, og den slags er jo aldrig dårligt.

 

Jow, jeg sætter mitte af når jeg er på det lokale apotek, for der kan jeg se hende - og skal jeg hurtigt ind og købe smøger hos købmanden og det er formiddag og hverdag (ungerne er ikke "løs" på gaden på det tidspunkt) gør jeg også.

 

Men herude får hunde som min, der ikke er særlig stor og både ser sød og harmøls ud og også er det, bare ikke fred ret længe når de står af bundet.

 

Jeg har taget andre voksne i at bøje sig ind over hende og klappe hende på hovedet, give hende godbidder og børn der enten sidder og krammer hende eller driller, spytter eller kaster med ting på hende og andre hundeejere der lader deres hunde i snor, gå helt hen til Misja der står afbundet - og hun er så men slet ikke den eneste hund dette sker for, herude :evil:

 

Så et bur eller ej, hun kommer ikke til at sidde der mere end et par gange om året, hvor jeg konstant har øjne på hende.

 

Da jeg havde Buster for 10 år siden var det anderledes, der var ingen problemer i at sætte hunden af og købe brød, mælk og smør el.lig. - jeg ville ønske det stadig var sådan, at man helt naturligt kunne lufte sin hund og på vejen hjem, gøre sine kortere indkøb. Men når nu det ikke er sådan, så kommer hun hjem og inden jeg får sat mig ned i lænestolen, tager jeg pose og pung og handler ind.. Jeg kan ikke helt se problemet :hmm: :-)

 

EDIT: Jeg kan tilgengæld meget let se for mig, uopdragene unger der stikker pinde ind for at pirke og prikke hende, hvis hun sad i et bur og DET kommer hun bare ikke ud for i mit liv!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Jooh men nu er der jo også en del mennesker som har voksne hunde, med alene hjemme problemer.. Og måske ikke altid lige kan finde en, som vil købe ind for dem eller passe hunden.

 

Jae, men hunden får det vel ikke bedre af at blive sat i bur et fremmed sted?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan ikke forestille mig, at der ville være tale om tvang. Hundeejere kunne vel stadig sætte deres hund på en krog, hvis de syntes, at DET var at foretrække.

 

At sige, at alle SKAL lade deres hund blive hjemme under indkøb, det er ude at trit med virkeligheden. Jeg ser da jævnligt flere hunde, der er parkeret i gågaden, mens ejerne er indenfor i butikkerne. Og især de små hunde ser ikke altid lige trygge og glade ud ved den ordning.

Hvis de måske er vant til at bruge bur hjemmefra, så er det da meget rarere at få et tæppe ind i et "butiksbur" frem for at stå og fryse ude i blæsten.

 

Selvfølgelig er der ikke en eneste sjæl på HF der kunne finde på nogensinde at parkere deres hund udenfor en butik:roll::roll:. Men IRL ER der altså hunde, der står parkeret i halve timer...

Det synes jeg så heller ikke at jeg siger nogen steder :confused: Hverken direkte eller indirekte!

 

Hvorfor skriver du det (til nr. 2 understreget) ? :-)

 

Jeg gør da og det tror jeg også at her er andre som gør, i visse situationer og visse steder ;-)

 

Det er jo at opveje for'er og i mod'er og om der er nogen risiko af en art, forbundet med enten det ene valg - eller det andet valg - hvilket tråden her, da også bare handler om :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det synes jeg så heller ikke at jeg siger nogen steder :confused: Hverken direkte eller indirekte!

 

Hvorfor skriver du det (til nr. 2 understreget) ? :-)

 

Jeg gør da og det tror jeg også at her er andre som gør, i visse situationer og visse steder ;-)

 

Det er jo at opveje for'er og i mod'er og om der er nogen risiko af en art, forbundet med enten det ene valg - eller det andet valg - hvilket tråden her, da også bare handler om :-)

 

Jeg synes bare, at små hunde er bedre beskyttet inde i et bur end hægtet på en krog i en travl gågade. Uanset årsagen til, at de er med i byen.

 

Jeg forstod spørgsmålet som -om vi synes det er en god ide med tilbud om bure til de hunde, der BLIVER parkeret udenfor butikken. Men det kan da godt være, at spørgsmålet mere gik på hvad vi hver især SELV har brug for.. :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Jeg parkere mine hunde uden foran en butik flere gange om ugen - og har ikke dårlig samvittighed over det på nogen måde.

 

Der er 2,5 km. ned til supermarkedet, så det bliver i alt i alt en gåtur på min. 5 km. Nogle gange går vi lige ned og leger "fri tag-fat" på stranden inden, de bliver parkeret.

Når jeg kommer ud ved de at jeg altid har noget godt med til dem, gerne flæskesvær, det elsker de.

Derefter går vi hjem igen.

 

Det kan jeg ikke se er synd for dem?

 

Jeg er heller ikke bange for at der er nogle som tager mine hunde, dem er der ingen der får lov at komme til mens jeg er væk - og nej (hvis der skulle være nogle som tænker det), de er ikke "væmmelige" når de står ude foran butikken.

Hvis jeg havde en mindre hund, en hvalp, en meget jeg-vil-hilse-på-alle hund så ville jeg være nervøs.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...