Hop til indhold

Hundeseng/sofa


Gæst mulline
 Share

Recommended Posts

Gæst mulline

Jeg har ikke noget problem med at mine hunde ligger i sofaen overhovedet:-D

 

Men samtidig har vi efterhånden købt et utal af hundesenge, men har aldrig fundet en der har kunnet konkurrere med sofaen:hmm:

 

Jeg kan forstå hundene vælger sofaen om aftenen når vi andre også sidder der, pga. hyggen, men de vælger også helst sofaen om dagen, hvor de så ligger der alene.

 

Findes der virkelig ikke en hundeseng som er lige så dejlig at ligge i ?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 70
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Altså, jeg ved det virkelig heller ikke, men situationen er den samme herhjemme.

 

Det er min egen hjemmestrikkede teori at sofaen bare dufter mere dejligt af HELE familien, end kurven, der jo bare dufter af....hund :vedikke:

 

Kunne hænde man skulle afprøve teorien ved i 1 måned konsekvent lægge sig i hundekurven og se fjernsyn, for derefter at se om den var blevet mere attraktiv...:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså, jeg ved det virkelig heller ikke, men situationen er den samme herhjemme.

 

Det er min egen hjemmestrikkede teori at sofaen bare dufter mere dejligt af HELE familien, end kurven, der jo bare dufter af....hund :vedikke:

 

Ja det kan du selvfølgelig have ret i :5up:

 

Kunne hænde man skulle afprøve teorien ved i 1 måned konsekvent lægge sig i hundekurven og se fjernsyn, for derefter at se om den var blevet mere attraktiv...:mrgreen:
Skal vi så beslutte at det er DIG der laver førsøget for os ??:mrgreen::mrgreen:
Link til indlæg
Del på andre sites

Altså, jeg ved det virkelig heller ikke, men situationen er den samme herhjemme.

 

Det er min egen hjemmestrikkede teori at sofaen bare dufter mere dejligt af HELE familien, end kurven, der jo bare dufter af....hund :vedikke:

 

Kunne hænde man skulle afprøve teorien ved i 1 måned konsekvent lægge sig i hundekurven og se fjernsyn, for derefter at se om den var blevet mere attraktiv...:mrgreen:

 

Det har jeg prøvet :oops: Altså ikke en hel måned, og Sophus kommer aldrig i møblerne :genert: men da han fik sin nye seng lå vi sammen i den i et par timer :lol: og han er da vældig glad for den, men ved ikke om han havde været det under alle omstændigheder :vedikke:

Tror I ikke bare, at det er fordi, det er der I er? Hvis I så havde siddet på gulvet, så ville hundene sikkert vælge at lægge sig der også :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

loppemarked... find en gammel sofa der :blink: og placere den strategisk korrekt...

 

Nej det er ikke pladsproblem i sofaen der er problemet, vi har 3 store lædersofaer:-D

 

Faktisk var det fordi jeg gerne ville købe en hundeseng til soveværelset som de ville synes var dejlig at ligge i :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Petrine vælger ikke altid sofaen, og hun er endda en klister-hund.

 

På kontoret har hun en blød kurv, når jeg nægter at have hende sidende bag mig på stolen (det har manden lært hende :roll:), så lægger hun sig i kurven.

 

I entreen har hun en høj, varm pude, med de der flamingokugler i, den lægger hun sig på når jeg er på vej ud og begynder at flyve stresset rundt efter nøglerne, og så ligger hun ellers der når hun er alene hjemme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Luna har lige fået en ny seng, og i denne har hun samlet alt sit legetøj og hun ligger der ofte og tygger ben, men hun sover der altså ikke. Men ingen af hendes andre puder har hun gidet at ligge og tygge ben i, så denne må alligevel være bedre :blink:

 

Jeg kan ikke huske hvad den hedder, men jeg kan finde ud af det når jeg kommer hjem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Luna har lige fået en ny seng, og i denne har hun samlet alt sit legetøj og hun ligger der ofte og tygger ben, men hun sover der altså ikke. Men ingen af hendes andre puder har hun gidet at ligge og tygge ben i, så denne må alligevel være bedre :blink:

 

Jeg kan ikke huske hvad den hedder, men jeg kan finde ud af det når jeg kommer hjem.

 

Det lyder hyggeligt med Lunas hyggeseng:-D

 

Den seng de her i huset har været gladest for er en østrand sækkeseng, men sofaen vinder alligevel:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder hyggeligt med Lunas hyggeseng:-D

 

Den seng de her i huset har været gladest for er en østrand sækkeseng, men sofaen vinder alligevel:mrgreen:

 

Luna har også Østrand's men den er altså ikke så god ifølge hende, den nye seng hvor der ligesom er en ramme om, den er altså meget bedre ifølge hende :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Her vinder Fatboy med lammeskind på :5up:

 

Den står i spisestuen og er absolut yndlingsliggested i øjeblikket... men jeg synes det veksler... Om aftenen når vi sidder i sofaen gør hun også, men i løbet af dagen ligger hun mest der...

 

Hun kan dog også finde på at tage sig en skraber i papkassen i køkkenet...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis nu dig og Priceman sov / sad i et par uger i hundesengen, ville den sikkert være lidt mere interessant for hundene.. Jeg tror sofa er lækker, fordi den dufter så godt af menneske (og måske menneske prut) ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst bellapigen

Sofaen dufter jo af dig/jer så det er selvfølgelig der hunden helst vil være.

Det er rigtig hyggeligt at putte med hunden i sofaen, men det kan godt blive lidt trængt.

Jeg gik så i et byggemarked og handlede ind til at bygge en seng. :klap:

Jeg synes at de var alt for dyre dem man kunne købe i træ, så jeg måtte selv igang.

 

Jeg har sat ben under den, så hun kan se os mens hun ligger i den, og så gør det rengørringen meget nemmere :banan:

 

Nu er det ikke så tit at jeg må dele sofa med hunden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Marie Svane

Kunne hænde man skulle afprøve teorien ved i 1 måned konsekvent lægge sig i hundekurven og se fjernsyn, for derefter at se om den var blevet mere attraktiv...:mrgreen:

 

Fortæl mig hvis det virker :5up:

 

Det vil dog være svært for mig, da jeg har MEGET små hunde senge... Hmm.. Måske kan jeg lige sidde med rumpen i Chaccos kurv :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Her vinder Fatboy med lammeskind på :5up:

 

Den står i spisestuen og er absolut yndlingsliggested i øjeblikket... men jeg synes det veksler... Om aftenen når vi sidder i sofaen gør hun også, men i løbet af dagen ligger hun mest der...

 

Hun kan dog også finde på at tage sig en skraber i papkassen i køkkenet...

 

Samme her, både til Vic og til misserne, det er bare toppen af poppen synes de med lammeskind ovenpå, de er de eneste senge de har valgt fremfor sofaen om dagen, så her i julen skiftede vi alles ud til dem, og satte ekstra ind på kærestens kontor og i soveværelset, fordi vi alligevel gik og flyttede dem fra rum til rum, fordi det var dem de ville ligge i, og det var ret træls...

 

Sofaen er dog ret befolket om aftenen alligevel, men det er fordi vi skal benyttes som møbler :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine hunde har også helst ligget i sofaen. For at konkurrere skulle jeg lave en overdækning til Ascha og et megablødt underlag (helst dyne foldet et par gange) til Thailo, i deres respektive senge.

 

Mit bedste bud på hvordan I kan få hundene til at fravælge sofaen er, hvis I laver en højseng til dem, med tag over, og et par vattæpper eller dyner i bunden. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kunne godt være man skulle bygge en hundeseng selv og så beklæde den med lamme/fåreskind som vi alligevel har ret mange af:-D

 

Lige nu ligger pigerne bare på gulvtæppet i soveværelset ved siden af min seng og en del i sofaerne i stuen:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi bruger de der 3-inddelte skummadrasser, som man jævnligt kan købe i supermarkederne. Vi har 2 i stuen, og 1 i soveværelset.

I stuen bliver de brugt af os alle på skift, og er helt klart Guincho´s foretrukne opholdssted fremfor lædersofaen. Og sådan havde Toffi det også.

 

I soveværelset bliver sengen brugt og det gør gulvmadrassen også, sådan cirka fifty fifty, Guincho skifter lidt frem og tilbage i løbet af natten.

 

Jeg kan varmt anbefale disse madrasser. Dem i stuen har jeg syet betræk til, som matcher vores plaider, og lidt puder ligger der også, så vi kan alle li at ligge der foran tv´et, og de er ikke grimme at se på.

 

Fordelen for vovse er at han kan være meget mere hygge-aktiv der med tyggeting eller legetøj, end han kan i sofa/på skød.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kunne godt være man skulle bygge en hundeseng selv og så beklæde den med lamme/fåreskind som vi alligevel har ret mange af:-D

 

Lige nu ligger pigerne bare på gulvtæppet i soveværelset ved siden af min seng og en del i sofaerne i stuen:-D

Her er "grund" ideen, i skal nok bare ikke lave den så høj :mrgreen:

 

Jeg skal bygge den i weekenden til hjalte, han er sååååå spændt :klap:

 

Bosch gør-det-selv - Projekt - Højseng til børneværelset

 

så passer den også til en fin madras.

Link til indlæg
Del på andre sites

Her er "grund" ideen, i skal nok bare ikke lave den så høj :mrgreen:

 

Jeg skal bygge den i weekenden til hjalte, han er sååååå spændt :klap:

 

Bosch gør-det-selv - Projekt - Højseng til børneværelset

 

så passer den også til en fin madras.

 

Ejj hvor er den fin, kan godt forstå Hjalte glæder sig :5up:

 

Du har nok ret i at den ikke skal være så høj, så skal jeg til at lærer rotterne at gå på stige:mrgreen::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...