Hop til indhold

Hva' søren er hun for én ?


Hewlett
 Share

Recommended Posts

Så denne smukke smukke hund på en annonce :lun:

 

Mange havde allerede bud på hvad hun kunne være blanding af: Schæfer, Podenco og Australien Shepherd.

 

Hun er godt nok lidt sjovt sammensat, men jeg er heeelt tosset med hende!

 

Kan I komme med nogle bud på hvad hun kan være blanding af ?

(sælgeren nævner at hun har krudt i måsen og er på størrelse med en Border Collie)

 

Her er hun så:

 

30ktue0.jpg

 

16az7fk.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes godt det kunne ligne at der er noget schæfer og austrailan, men er ikke overhovedet ekspert. Synes heller ikke det kan passe, at ejer ikke ved bare lidt om hvilke racer der er i.

 

Jeg må også lige kommentere hvor dejlig hun ser ud :hjerte:Kan god forstå dit hjerte smelter!

Redigeret af Imba
Tastefejl
Link til indlæg
Del på andre sites

Haha, ja "græker" er vel den nemmeste måde at beskrive hende på :roll:

 

Nuværende ejer har overtaget hende - og ved derfor intet om hendes fortid eller hvor hun er fra. Dvs at hun allerede har været kastebold :(

 

Men køber man en gadehund bliver der lavet kontrakt på at man ikke videresælger hunden, medmindre organisationen siger god for det.

Så man kan altså ikke være i tvivl hvis man overtager sådan en hund.

 

Hun ligner nemlig en ræv - eller ulv :lun: iiih ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes jeg har set den hund et sted før :hmm:

 

Bestemt beskrevet som en "græker" ... det er jo snart en hel racebetegnelse i sig selv :mrgreen:

 

Jeg mener jeg har set den andetsteds, nok HG. Og der var den en græker. Mit bud kunne være noget cattledog og ellers ved jeg ikke.

 

:5up:

Mener enda at have set den på Græskehundes hjemmeside... underligt hvis det er sådan, for hunde fra græskehunde og spanske må ikke viderformidles...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hewlet, er det en hund du overvejer at købe?

 

Ja, hvis det ikke lige var fordi at ejeren står og skal af med hende nu.

Dog er jeg ikke vil med at ejeren er så "tavs" ... Spørger man ind til hende får man kun korte svar - man ved jo intet om hundens aktivitetsniveau eller personlighed for den sags skyld.

 

Men ville egentlig bare dele hende med Jer herinde .. Jeg har alligevel ikke mulighed for at holde ferie lige pt :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg fundet annoncen - jeg tror ikke du skal lægge mere i de korte svar end at sælger ikke er en sludrende type på skrift.

 

Jeg kan selvfølgelig godt se, at det er problematisk, hvis barnet er så bange for hunden, men kan 4-årige børn ikke sagtens lære at komme af med hunde-angst?

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Jeg kan selvfølgelig godt se, at det er problematisk, hvis barnet er så bange for hunden, men kan 4-årige børn ikke sagtens lære at komme af med hunde-angst?

 

 

Det var også min første tanke.

 

Min kærestes bror har en datter der er meget special (autist). Desværre er hendes mor meget meget bange for hunde, og det har hun så "lært" efter.

 

Så da min kæreste og jeg kom anstigende med Nike (som altså bare var en lille hvalp) turde datteren slet ikke nærme sig hende - skønt hun var meget nysgerrig.

 

2 dage senere mødtes vi igen til julefrokost, og datteren var fortsat bange, men stadig meget interesseret. Jeg satte mig ned sammen med Nike og holdt hende om bringen så hun ikke kunne hoppe op af datteren - der gik en halv time, så lå hun sammen med Nike og hyggede ... Og hun er altså også 4 år - og som sagt meget speciel. Min svigermor blev så rørt over det at der blev klemt en lille tåre eller to :)

 

Det kan sagtens lade sig gøre.. så det andet er noget fis. Enten ønsker man ikke hunden længere, eller også har pigen en direkte fobi overfor hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...