Hop til indhold

Flere udstillings spørgsmål


Gæst Buddha
 Share

Recommended Posts

Vasker i jeres hunde dagen før en udstilling? Eller flere dage før? Hvordan undgår i at den bliver beskidt igen?

 

Hvad synes dommere om hunde, som måske kører lidt op når man løber og så måske kommer til at bide en i benet?

 

Dommeren kigger både øjne og tænder, ikke? Skal hunden forholde sig helt roligt eller må den synes det er lidt irriterende?

 

Klipper samojede-folk og andre med lignende pels, pelsen?! Synes Motors strithår (især på ryggen) er så charmerende :genert:

- Og hvad med på benene?

 

Min stå træning er nået til stå, vi kan godt rykke lidt på benene, Motor rykker dem bare tilbage igen. Og halen ligger IKKE på ryggen :fornaermet: Den hænger bare :???:(dovne hundebasse)

Ala dette yderst professionelle foto:

[ATTACH]22108[/ATTACH]

 

Det er dælme hårdt at have en udstillingshund :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 55
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jeg vasker aldrig mine før udstilling. Shibaer bliver bare ikke beskidte :mrgreen:

Desuden mener jeg, at min race er en naturhund og bør fremstå som en sådan (Selvfølgelig ville jeg vaske dem hvis de har rullet sig i et eller andet) Neglene skal naturligvis også være klippede men det skal de jo uanset om hunden skal udstilles eller ej. De får en hurtig tur med børsten (1-2 min.) og så er det eller bare det :klap:

 

En shiba må under ingen omstændigheder klippes, men ved ikke om det om det også gælder for samojeden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vasker aldrig mine før udstilling. Shibaer bliver bare ikke beskidte :mrgreen:

Desuden mener jeg, at min race er en naturhund og bør fremstå som en sådan (Selvfølgelig ville jeg vaske dem hvis de har rullet sig i et eller andet) Neglene skal naturligvis også være klippede men det skal de jo uanset om hunden skal udstilles eller ej. De får en hurtig tur med børsten (1-2 min.) og så er det eller bare det :klap:

 

En shiba må under ingen omstændigheder klippes, men ved ikke om det om det også gælder for samojeden.

 

Det siges også at samojeder bliver fine og rene efter en børstning, men den holder ikke helt med Motor... Han er altså ret beskidt :-D Men der er så også hundeleg og smat en del steder efterhånden.

 

Jeg har set nogle klippe samojeder, men det var vist til husbehov, mener hun skrev at det ikke var "udstillings klip".

 

Tjekker de også fødder på sådan en udstilling?

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine bliver vasket og blowet aftenen før udstillingen og om morgen inden bliver de lige fugtet med vand fra en forstøver falske og en god balsamspray og så får de en tur med bloweren, som et sidste touch-up :-D

 

Klip af samojede har jeg ikke så meget forstand på, men poter pg haser skal i hvert fald klippes -haserne skal ikke klippes helt tæt, men lige rettes til og have taget lidt af længeden alt efter hvor lange der er.

På aussierne klipper jeg dem så de er ca. 1-1½cm. lange.

 

Jeg er ret sikker på at man også klipper ved ørne på samojeden og det er vist også meget normalt at rette underlinjen til. Og så kunne jeg forstille mig at han måske lige skal have nappet en smule af halespidsen, hvalpe får i hvert fald ofte en ret lang dusk, ved halespidsen der ser lidt pænere ud hvis den lige bliver rettet en smule til.

 

Men i sidste ende så er det jo sådan set helt op til dig selv, hvor meget du vil gøre ud af det, men efter min mening, så skal hunden som et minimum i bad og have klippet poterne.

Dommeren gramser på mange hunde i løbet af sådan en dag og det er squ ikke så lækkert af skulle stikke klør fem ned i pelsen på en fedet og/eller beskidt hund ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg aner absolut heller intet om DKK udstillinger :genert: da udstillinger/skuer i schæferkredse er meget anderledes... Men et er da planen at den lille ny skal udstilles, og det bliver så både på DKK og specialklubbernes udstillinger.

 

Og for at lære lidt mere (vil også træne ringtræning til den tid), så har jeg anskaffet mig en super god bog om emnet:

 

Hundeudstillinger - En herlig hobby

 

Og kan kun anbefale den, hvis man gerne vil lære lidt mere om udstillinger, da den har nogle gode fif, info m.m. :5up:

 

Hundeudstillinger - En herlig hobby * Ny bog af Hanne Mathiasen

Link til indlæg
Del på andre sites

Du bør vænne Motor til at få befamlet sine ædlere dele, det gør dommeren nemlig! Min søsters havde aldrig prøvet det før og kunne absolut ikke lide den slags, så han kom i skrap træning :-D

 

Har personligt aldrig vasket nogen før en udstilling, prøv evt med en prøvevask, nogle hunde får stritpels et par dage efter vask, så meget smart du ved, hvor længe før du kan vaske.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du bør vænne Motor til at få befamlet sine ædlere dele, det gør dommeren nemlig! Min søsters havde aldrig prøvet det før og kunne absolut ikke lide den slags, så han kom i skrap træning :-D

 

Har personligt aldrig vasket nogen før en udstilling, prøv evt med en prøvevask, nogle hunde får stritpels et par dage efter vask, så meget smart du ved, hvor længe før du kan vaske.

 

Stakkels Motors små boller...... :megaked:

 

Ja prøvevask er nok en god ide, arme hund. Måske jeg skal gøre det en sen aften, for vi har ikke en blower, så han tager ret lang tid om at blive tør :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Klüssendorf

Jeg er nok ikke den rette til at give gode råd, for vores kan jo ikke blive mere korthåret :genert: Men jeg har da fået lært mig, at gode udstillingresultater handler lige så meget om, hvordan hunden tager sig ud, som den handler om god gang og egentligt kropskonstruktion. Vi vasker derfor altid vores hunde aftenen før, da deres hvide aftegninger er lidt snavset / grålige i det daglige. I det store udland klipper man lige kanten af den hvide krave, så kanten mellem det hvide og mørke bliver pæn lige og bedre markeret. Lige som man også kan finde på at fjerne knurhårne, så deres flade ansigter bliver æstetisk kønnere :damn: Det gør vi dog ikke, men vi vinder godt nok heller ikke så tit :oops:

 

Men langhåret hunde får altid klippet poterne som Aussiepower skriver, så lyt bare til hende :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

 

 

Min stå træning er nået til stå, vi kan godt rykke lidt på benene, Motor rykker dem bare tilbage igen. Og halen ligger IKKE på ryggen :fornaermet: Den hænger bare :???:(dovne hundebasse)

Ala dette yderst professionelle foto:

[ATTACH]22108[/ATTACH]

 

Det er dælme hårdt at have en udstillingshund :mrgreen:

 

Utroligt elegant ellers, han står på den helt rigtige måde tror jeg:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville vælge at gøre det tidligt, så han ikke lægger sig til at sove med vådt hår, både fordi det kan give hysterisk strit, men også fordi man kan blive forkølet :cool:

 

Men han skal jo ud og tisse? Tænker bare at frostvejr og våd underuld er en dårlig kombi?

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det ikke sådan noget hvor man lærer at gå/løbe som man gør i ringen, lærer at stille dem rigtigt osv.?

 

Det er skide svært! Prøv at få Samson til det - det vil jeg altså gerne se :engel:

Så kan han måske forklare Motor det..

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er skide svært! Prøv at få Samson til det - det vil jeg altså gerne se :engel:

Så kan han måske forklare Motor det..

 

I believe you - jeg tror sgu ikke Samson kan finde ud af det. Han begynder at hoppe op at os når vi løber med ham i skoven, og jeg tror ikke det vil gå anderledes hvis vi prøver at løbe med ham i snor.

 

Du må nok bede Freya om hjælp til netop det der:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Din lokale dkk klub eller special klub har uden tvivl ringtræning. Hos DKK er det sådan noget hvor man kun betaler de gange man møder op - tror det er 2-30 kr pr gang...

 

Arrrrhhh tak!

Vi har jo heller ikke hundetræning næste måned, det er nok det jeg skal så!

 

I believe you - jeg tror sgu ikke Samson kan finde ud af det. Han begynder at hoppe op at os når vi løber med ham i skoven, og jeg tror ikke det vil gå anderledes hvis vi prøver at løbe med ham i snor.

 

Du må nok bede Freya om hjælp til netop det der:mrgreen:

 

Kommer dig og Samson ikke med til ringtræning??

Jeg kan løbe lidt med Motor - med en godbid - men på et tidspunkt synes han også at det er så sjovt, så han bider mig i benene :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...