Hop til indhold

Nyt medlem der gerne vil præsentere sig selv og sin hund ;o)


Gæst Shasta09
 Share

Recommended Posts

Gæst Shasta09

:vinken:Hej allesammen :vinken:

Jeg vil lige præsentere mig og min hund da vi er nye herinde.

 

Jeg er en "ung" pige på 37 år, bor i aalborg er gift og har 4 børn :-D

 

Vi købte for snart 4 mdr. siden en skøn lille Samojed hvalp, som er født d. 4/9-09. Det er en tæve og hun hedder Shasta.

 

Vi har aldrig haft hund før og er derfor ret afhængige af alt hvad vi kan suge til os af læsestof og gode råd fra Dyrelægen, familie og venner osv.

 

Så var det jeg faldt over dette forum og tænkte at det da også kunne være fedt at skrive med andre som også har den slags hund som vores (det er der nemlig ingen der har i vores familie og omgangskreds der har)

 

Jeg har allerede læst en masse af trådende igennem herinde, og er allerede blevet meget klogere :cool:

 

Nå men vi fodre vores hund (og vores kat) med Bio Plan fra Maxi zoo, vi vil gerne at vores dyr skal leve økologisk når vi også selv gør det.

 

Jeg er lige startet på hvalpekursus med hende her i starten af febuar og det har jeg glædet os rigtig meget til, dog har vi kun været der få gange, da der har været aflyst pga. for meget sne:cry: så vi har ikke lært så meget endnu (udover at skibukser er et must til hundetræning)

 

Udover det er der vist ikke så meget at sige lige nu, men bare rolig, jeg har massere af spørgsmål i ærmet :lol:

 

Hilsen Annika og Shasta:hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mie med Laika

Velkommen til :vinken:

 

Hvor ser hun dejlig ud :lun: - herligt med en samojede mere på forum :-D

Jeg har også selv en samojedpige og der er mange andre samojeder herinde også, så du må endelig spørge løs :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Shasta09

Ihh sikken en velkomst, herligt :banan:

 

Vil lige svare på Freya3010`s spørgsmål om hvor vi har købt Shasta.

 

Ja det er jo lidt en :oops: ting kan jeg forstå, for vi har nemlig stødt på en del kommentare,

når vi har fortalt at vi har købt hende af en privatopdrætter.

 

Ved ik lige hvorfor folk går så meget op i det:vedikke:

 

Vi tjekkede jo de papir som de havde på begge forældrene, dyrelægebøger osv.

 

Moderen er deres egen hund og faderen er en de har fået kontakt til fordi der gerne ville lave hvalpe med deres tæve.

 

Der var styr på tingene mht. papir, dyrelægebesøg, vaccinationer osv. så alt i alt mener vi at vi har gjort det rigtige køb for os.

 

Vi har ingen planer om at bruge vores hund til udstillinger eller andet i den retning, vi søgte en skøn familiehund som er glad for udelivet ligesom os. Vi elsker at gå lange ture hele familien, ta i skoven osv. og desuden er vi rigtig meget i vores sommerhus som ligger ned til vesterhavet.

 

Så for os var det ikke så vigtigt at få en hund fra en kendel, da vi ikke syntes vi havde brug for stamtavler

eller fine papir.

 

Vi søgte først på kendler men da der ikke var nogen hvalpe at få i jylland på det tidspunkt

 

(hvor jeg var SÅ vild efter at få en hund, at det absolut ik ku vente:lol:)

 

søgte vi hos private opdrættere og fandt vores lille bamse hos nogle fantastisk søde mennesker i Esbjerg.

Så det var lidt af en køretur fra Aalborg, men bestemt turen værd :lun:

 

Shasta er en ægte samojed, men hun har altså ingen stamtavle, det har hendes far, men ikke hendes mor.

 

Igen tak for velkomsten og jeg skal nok få lagt flere billeder ind snart.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ihh sikken en velkomst, herligt :banan:Vil lige svare på Freya3010`s spørgsmål om hvor vi har købt Shasta.

 

Ja det er jo lidt en :oops: ting kan jeg forstå, for vi har nemlig stødt på en del kommentare, når vi har fortalt at vi har købt hende af en privatopdrætter.

 

Ved ik lige hvorfor folk går så meget op i det:vedikke:

Vi tjekkede jo de papir som de havde på begge forældrene, dyrelægebøger osv.

 

Moderen er deres egen hund og faderen er en de har fået kontakt til fordi der gerne ville lave hvalpe med deres tæve.

 

Der var styr på tingene mht. papir, dyrelægebesøg, vaccinationer osv. så alt i alt mener vi at vi har gjort det rigtige køb for os.

 

Vi har ingen planer om at bruge vores hund til udstillinger eller andet i den retning, vi søgte en skøn familiehund som er glad for udelivet ligesom os. Vi elsker at gå lange ture hele familien, ta i skoven osv. og desuden er vi rigtig meget i vores sommerhus som ligger ned til vesterhavet.

 

Så for os var det ikke så vigtigt at få en hund fra en kendel, da vi ikke syntes vi havde brug for stamtavler eller fine papir.

 

Vi søgte først på kendler men da der ikke var nogen hvalpe at få i jylland på det tidspunkt

 

(hvor jeg var SÅ vild efter at få en hund, at det absolut ik ku vente:lol:)

 

søgte vi hos private opdrættere og fandt vores lille bamse hos nogle fantastisk søde mennesker i Esbjerg. Så det var lidt af en køretur fra Aalborg, men bestemt turen værd :lun:

 

Shasta er en ægte samojed, men hun har altså ingen stamtavle, det har hendes far, men ikke hendes mor.

 

Igen tak for velkomsten og jeg skal nok få lagt flere billeder ind snart.

 

Velkommen til! :vinken: Skulle vi ikke lige ha' nogle billeder?

 

Jeg tror at grunden til vi herinde er ret opmærksom på det med stamtavler er at Buddha herinde måtte aflive sin lille bitte samojed dreng alt alt aaaalt for tidligt..

Grunden dertil var dårlig opdræt, ingen tjek af sundhed og sådan...

 

Og vi måtte vist alle knibe en tåre, det gør vi åbenbart over andres hunde :oops:

Men vi har altså ikke noget mod blandinger eller "uægte" hunde :mrgreen: Vi vil bare helst undgå triste tråde...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

Jeg har overhovedet ikke noget imod hunde uden tavle.. og så længe at de er raske og glade hunde så er det jo helt perfekt..:5up:

 

Men en lille tjeneste som jeg synes at i skal gøre.. for jer selv og jeres hvalp, er at få hende HD fotograferet når hun bliver 1 år...samojeden er disponibel for HD, så derfor synes jeg at i skal tjekke det.:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Shasta09
Jeg har overhovedet ikke noget imod hunde uden tavle.. og så længe at de er raske og glade hunde så er det jo helt perfekt..:5up:

 

Men en lille tjeneste som jeg synes at i skal gøre.. for jer selv og jeres hvalp, er at få hende HD fotograferet når hun bliver 1 år...samojeden er disponibel for HD, så derfor synes jeg at i skal tjekke det.:engel:

 

Skal man ik det med alle hunde der er disponible for det?

Det lød bare på vores dyrelæge at det var en selvfølge at hun skulle HD fotograferes......

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...