Hop til indhold

Hastighed og performance


Administrator
 Share

Recommended Posts

Hej alle.

 

Jeg stresser vil pt med at teste, og implementere ønsker osv, men i bund og grund var flytningen jo baseret på at hastighed og brugervenlighed skulle blive bedre for jer brugere her på hunde-forum.dk, så det vil gerne høre din mening om.

 

Kører det nye forum/server bedre end det gamle, har du ikke bemærket en forbedring, eller er det bare blevet super godt og lækkert :-)

 

Må jeg høre ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej alle.

 

Jeg stresser vil pt med at teste, og implementere ønsker osv, men i bund og grund var flytningen jo baseret på at hastighed og brugervenlighed skulle blive bedre for jer brugere her på hunde-forum.dk, så det vil gerne høre din mening om.

 

Kører det nye forum/server bedre end det gamle, har du ikke bemærket en forbedring, eller er det bare blevet super godt og lækkert :-)

 

Må jeg høre ?

Det køre fint her hos mig, pageload 0,1m/s, på en 5mbp/s

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan meget bedre lide det nye hunde-forum, fremfor det gamle! Efter det nye design er kommet, logger jeg herind hver gang jeg er på nettet, og deltager i de tråde jeg kan/gider. Før var det ikke engang hver dag jeg gad kigge forbi, synes designet på det gamle forum var træls.. :???:

 

Så jeg synes KLART der er sket en forbedring :blink: det var også ærgeligt at designet var så træls (for mig) før, for stemningen herinde er rigtig hyggelig, i forhold til visse andre hunde forummer!

 

ææælsker hunde-forum nu :hjerte:;)

-har også fået status som HF-afhængig, efter det nye design er kommet. :bigsmile:

 

Synes hastigheden er rigtig god, jeg har ingen problemer på forummet i hvert fald!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan også kun sige, at jeg synes her er blevet super godt :) Jeg havde så vænnet mig til det gamle forum, så selv om designet måske ikke var vildt kønt, så tænkte jeg ikke over det - det var så også et af de kønneste forummer, jeg havde deltaget i dengang :-P Nu er det det kønneste :-D

 

Hastigheden er også super, når det endelig går lidt langsomt, så er det generelt - d.v.s også når jeg går ind på andre hjemmesider :)

 

Så det er bare super :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan også kun sige, at jeg synes her er blevet super godt :) Jeg havde så vænnet mig til det gamle forum, så selv om designet måske ikke var vildt kønt, så tænkte jeg ikke over det - det var så også et af de kønneste forummer, jeg havde deltaget i dengang :-P Nu er det det kønneste :-D

 

Hastigheden er også super, når det endelig går lidt langsomt, så er det generelt - d.v.s også når jeg går ind på andre hjemmesider :)

 

Så det er bare super :)

 

Dejligt at høre, så er pengene ikke spildt :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan meget bedre lide det nye hunde-forum, fremfor det gamle! Efter det nye design er kommet, logger jeg herind hver gang jeg er på nettet, og deltager i de tråde jeg kan/gider. Før var det ikke engang hver dag jeg gad kigge forbi, synes designet på det gamle forum var træls.. :???:

 

Så jeg synes KLART der er sket en forbedring :blink: det var også ærgeligt at designet var så træls (for mig) før, for stemningen herinde er rigtig hyggelig, i forhold til visse andre hunde forummer!

 

ææælsker hunde-forum nu :hjerte:;)

-har også fået status som HF-afhængig, efter det nye design er kommet. :bigsmile:

 

Synes hastigheden er rigtig god, jeg har ingen problemer på forummet i hvert fald!

 

Jeg syntes personligt at designet nu er mere alla de andre, og designet på det gamle var mere unikt!

 

Ikke dermed sagt at jeg syntes bedre om det gamle, for jeg ved inderst inde, at dette er mere læsevenligt, og så kan det så meget mere end det gamle, at det var værd at skifte :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tør også godt love at i kan se frem til et mere aktivt forum fremover, der er investeret i bedre teknik, som på sigt gør siden mere eftertragtet af søgemaskinerne :-)

 

Hunde-forum.dk er startet fra bunden af for to år siden, og helt uden hjælp fra andre, er vi det vi er i dag - og det skyldes helt og aldeles JER medlemmer - tak for det, og håber vi kan fortsætte med at være:

 

DANMARKS HYGGELIGSTE HUNDE FORUM

 

:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen

Designet og de brugermuligheder der er på det nye, er helt klart bedre end det gamle synes jeg :5up:

 

MEN jeg sys godt nok den kan være noget sløv i det. Bl.a. her til morgen. Det er tæt på, jeg kan nå ud og gå med Buddy, mens jeg venter :oops: (overdrivelse fremmer forståelsen ;))

Der er ikke noget på andre hjemmesider, så det er ikke min hastighed, den er gal med.

 

Da jeg skulle svare på dette indlæg, tog det 17 sek, før jeg kom ind på svarsiden her. :shock:

 

Edit: det tog 34 sek. at poste indlægget.

Redigeret af T_Martinsen
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg havde problemer med hastigheden i går. Men jeg tror det var generelt, og ikke bare her. Kommer det igen, vil jeg lægge mærke til om det er mit net generelt. I dag er der vist ingen problemer.

 

Mht. design, savner jeg kun 1 ting, det der skiftende hundebillede i venstre hjørne.

Da jeg næsten udelukkende bruger "Dagens indlæg", ser jeg ikke billedet. Men det er jo mit eget valg.

 

Jo, og så er jeg flere gange stoppet med at læse indlæg i en tråd fordi jeg tror at når reklamerne dukker op, er der ikke flere indlæg nedenunder :lol:

 

Jeg kan meget godt li at når man svarer på tråd, er det ikke kun koder man ser, men smileys, farver osv, som det kommer til at se ud når man har postet indlægget.

 

Ellers synes jeg at både det gamle og det nye design er pænt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er nok ikke den rette at spørge, for jeg er ligeglad med designet. Jeg er herinde fordi det er Danmarks hyggeligste og bedste hundeforum. Der er en god tone og man føler næsten at man kender folk herinde.

 

Men designet er da blevet smart.

 

Jeg vil også sige at den køøøørrrer meget langsom her til morgen.:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg elsker det nye forum. Altså jeg er ikke re meget inde i detaljerne endnu men det kommer lige så stille. Så helt klart en forbedring selv om jeg var lidt skeptisk da jeg hørte det skulle ændres :oops: men det er jo GENIALT med alle de ting man kan nu, især er jeg vild med at man vælge hvilket indlæg i en tråd man vil læse :)

 

Så kæmpe skulder klap til admin for det store arbejde der bliver lagt i det her forum :P

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg elsker det nye forum. Altså jeg er ikke re meget inde i detaljerne endnu men det kommer lige så stille. Så helt klart en forbedring selv om jeg var lidt skeptisk da jeg hørte det skulle ændres :oops: men det er jo GENIALT med alle de ting man kan nu, især er jeg vild med at man vælge hvilket indlæg i en tråd man vil læse :)

 

Så kæmpe skulder klap til admin for det store arbejde der bliver lagt i det her forum :P

 

Kan man det? Hvordan det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes desværre at hastigheden er blevet dårligere. Det tager lang tid at skifte side, poste indlæg osv. :( Og det har ikke noget med min generelle forbindelse at gøre, der er ikke problemer på andre sider.

 

Ellers synes jeg at der er fordele og ulemper ved skiftet, jeg kan godt se at det er flere muligheder i det nye design, men jeg er ked af at det ligner Jubii (og føles ligesådan pga. den langsomme svartid), jeg kunne godt lide at de var forskellige.

 

Når dette er sagt, så vil jeg gerne tage hatten af for dig Admin, det er skønt at du gør så stort et arbejde for at få Hunde-Forum til at fungere optimalt :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes desværre at hastigheden er blevet dårligere. Det tager lang tid at skifte side, poste indlæg osv. :( Og det har ikke noget med min generelle forbindelse at gøre, der er ikke problemer på andre sider.

 

Ellers synes jeg at der er fordele og ulemper ved skiftet, jeg kan godt se at det er flere muligheder i det nye design, men jeg er ked af at det ligner Jubii (og føles ligesådan pga. den langsomme svartid), jeg kunne godt lide at de var forskellig

 

Når dette er sagt, så vil jeg gerne tage hatten af for dig Admin, det er skønt at du gør så stort et arbejde for at få Hunde-Forum til at fungere optimalt :blink:

 

Ja hastigheden herinde er blevet betydelig langsommere de sidste dage.

 

Det tager 100 år og en krig.:mrgreen: Hver gang man skal se nye indlæg, fotoalbum og sende indlæg.

Link til indlæg
Del på andre sites

:sove:I dag minder svartiderne godtnok lidt for meget om Jubii :damn:

 

Så fik jeg den her

image.php?type=dberror Database error The database has encountered a problem. Please try the following:

  • Load the page again by clicking the Refresh button in your web browser.
  • Open the www.hunde-forum.dk home page, then try to open another page.
  • Click the Back button to try another link.

The www.hunde-forum.dk forum technical staff have been notified of the error, though you may contact them if the problem persists.

We apologise for any inconvenience.

for til sidst at blive smidt af :evil: Redigeret af Hailey
Link til indlæg
Del på andre sites

:sove:I dag minder svartiderne godtnok lidt for meget om Jubii :damn:

 

Så fik jeg den her

for til sidst at blive smidt af :evil:

 

Lige akkurat den fejl, er netop kommet fordi jeg har haft teknikerne til at kigge på databasen, om den skulle optimeres eller noget, så de genstartede sql serveren.

 

Tro nu heller ikke træerne gror ind i himlen allesammen, enkelte udfald kan jeg nok ikke garantere der aldrig vil blive :mrgreen:

 

Jeg havde aldrig i min vildeste fantasi troet at Jubii var sløv i optrækket, men det er det kan jeg forstå?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Lige akkurat den fejl, er netop kommet fordi jeg har haft teknikerne til at kigge på databasen, om den skulle optimeres eller noget, så de genstartede sql serveren.

 

Tro nu heller ikke træerne gror ind i himlen allesammen, enkelte udfald kan jeg nok ikke garantere der aldrig vil blive :mrgreen:

 

Jeg havde aldrig i min vildeste fantasi troet at Jubii var sløv i optrækket, men det er det kan jeg forstå?

 

Ja, der har været rigtigt mange problemer inde hos dem, det tog laaaaang tid før man kunne få siden vist, man blev smidt af, kunne ikke logge på, og hvis man skrev indlæg skulle man nærmest tage kopier for at sikre sig at det hele ikke var spildt ;)

 

Jeg ved ikke om der stadig er problemer, men der har været mange :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige akkurat den fejl, er netop kommet fordi jeg har haft teknikerne til at kigge på databasen, om den skulle optimeres eller noget, så de genstartede sql serveren.

 

Tro nu heller ikke træerne gror ind i himlen allesammen, enkelte udfald kan jeg nok ikke garantere der aldrig vil blive :mrgreen:

 

Jeg havde aldrig i min vildeste fantasi troet at Jubii var sløv i optrækket, men det er det kan jeg forstå?

Jubii er extremt sløv til tider! Det er ikke umormalt at pageload kan tage 30sec. eller mere, hvis man overhovedet KAN komme på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg oplever slet ikke at hunde-forum er langsomt.. men jeg ved ikke om jeg bare ikke er på, på de tidspunkter? Jeg synes det kører helt fint.. :-D

 

Det gør det heldigvis også i 95% af tiden, men desværre løber den tør for hukommelse efter nogen tid, og skal lige have et spark :-)

 

Tilgengæld, kører det meget bedre nu, end den gjorde før, der er blot lige nogle perioder hvor den hænger lidt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det gør det heldigvis også i 95% af tiden, men desværre løber den tør for hukommelse efter nogen tid, og skal lige have et spark :-)

 

Tilgengæld, kører det meget bedre nu, end den gjorde før, der er blot lige nogle perioder hvor den hænger lidt.

 

Jeg har vist en tendens til at ramme de 5% konsekvent ;):lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...