Gæst Michelle w Besvaret Marts 9, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 9, 2010 Det er vel også en smagssag om man gider sidde på cafeen og bruge energi på at tænke over at nabobordet er mærkelige, fordi de har deres hund med - eller ej Nu sidder jeg normalt ikke og overvejer hvorvidt folk er mærkelige. Men hvis hunden trasker rundt ovenpå bordet, ja så synes jeg det er ulækkert. Det er meget muligt det er noget den får lov til hjemme, men andre skal altså osse spise ved det bord. Og hundepoter kommer som bekendt en del omkring, osse gennem mindre lækre ting... Så det handler ikke om hvorvidt folk er mærkelige, men om almindeligt hensyn til andre. Generelt synes jeg faktisk det med hensynstagen til andre mangler helt for flere af de der skriver her. Ting som at "så må slagteren tage den med fødevaremyndighederne" osv er da respektløs over for andre handlende. Det er jo ikke kun et spørgsmål om at slagteren kan få en bøde, men osse om at der faktisk er en grund til at hunde ikke må være i fødevarebutikker! Vis dog lidt hensyn! Ekatarina -nu skrev jeg jo netop osse "hver sin lyst", fordi jeg personligt mener hunden ville få meget mere ud af en række andre aktiviteter, men at jeg ikke mener det sakder nogen at hunden er med på en café hvor man kan sidde ude med den, så vil man det, så gør det da for min skyld endeligt. Jeg har tilgengæld været på McD hvor en "taskehund" fik lov at kravle rundt på bordet, og det synes jeg som sagt er klamt. Ligesom jeg heller ikke synes det er fedt at se hunde lette ben op af tøjstativet i en tøjbutik (JA det har jeg set ske). Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Marts 9, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 9, 2010 Men hvis hunden trasker rundt ovenpå bordet, ja så synes jeg det er ulækkert. Jeg har tilgengæld været på McD hvor en "taskehund" fik lov at kravle rundt på bordet, og det synes jeg som sagt er klamt. Igen Illum (hvor jeg lægger mange penge, ikke mindst fordi de er tolerante overfor hunde), deres borde tramper der jo godt nok måger rundt på og har set mere end en baby blive skiftet...jep, du rammer et ondt punkt hos mig, vil godt nok hellere slikker Petrines fødder end en måge / fyldt baby. ...der på McD, var det Petrine :klap: hun har jo lige været passet og med garanti været på McD et par gange. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Marts 9, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 9, 2010 Jeg tager aldrig til fx center med Cleo uden at ha fået lov på skrift i forvejen:genert: men ja, der er nej fra Fisketorvet, Rødovre centrum og Farum bytorv:shock: Vi kører så mest til Fields eller Lyngby storcenter i stedet for. Farum Bytorv ligger 5 minutter på gåben fra mig:stupid: Har dog flere gange set hund i indkøbsvogn derinde flere gange:evil: Åh jeg blir så irriteret over min regelrethed og har så meget lyst til at smide dem ud, for når jeg ikke må, så må de heller ikke:mrgreen: men . . . . . jeg holder mig væk fra fødevarebutikker/indkøbssteder - det er påbudt at man skal holde sig fra disse steder, så det mener jeg da bestemt at man bør overholde og ikke gøre en ekspedient i fx en slagterbutik forlegen og ikke tør sige nej:5up: Cleo får ikke færre gåture eller oplevelser i naturen ved at være med mig i Lyndby Storcenter engang imellem. Cleo elsker det og når hun har kigget lidt - lægger hun sig ned og sover som en sten. Sidst drømte hun:klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Marts 9, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 9, 2010 men . . . . . jeg holder mig væk fra fødevarebutikker/indkøbssteder - det er påbudt at man skal holde sig fra disse steder, så det mener jeg da bestemt at man bør overholde og ikke gøre en ekspedient i fx en slagterbutik forlegen og ikke tør sige nej:5up: Både bageren og slagteren (endda halal) har uopfordret givet Petrine lov at komme ind, bare hun ikke berører gulvet! Begge påstår at sådan er reglerne. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Marts 9, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 9, 2010 Både bageren og slagteren (endda halal) har uopfordret givet Petrine lov at komme ind, bare hun ikke berører gulvet! Begge påstår at sådan er reglerne. så er det jo super. Det siger de også i Ballerup Centret. Bare hun ikke rører gulvet:klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Marts 9, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 9, 2010 Nu sidder jeg normalt ikke og overvejer hvorvidt folk er mærkelige. Men hvis hunden trasker rundt ovenpå bordet, ja så synes jeg det er ulækkert. Det er meget muligt det er noget den får lov til hjemme, men andre skal altså osse spise ved det bord. Og hundepoter kommer som bekendt en del omkring, osse gennem mindre lækre ting...Så det handler ikke om hvorvidt folk er mærkelige, men om almindeligt hensyn til andre. Generelt synes jeg faktisk det med hensynstagen til andre mangler helt for flere af de der skriver her. Ting som at "så må slagteren tage den med fødevaremyndighederne" osv er da respektløs over for andre handlende. Det er jo ikke kun et spørgsmål om at slagteren kan få en bøde, men osse om at der faktisk er en grund til at hunde ikke må være i fødevarebutikker! Vis dog lidt hensyn! Ekatarina -nu skrev jeg jo netop osse "hver sin lyst", fordi jeg personligt mener hunden ville få meget mere ud af en række andre aktiviteter, men at jeg ikke mener det sakder nogen at hunden er med på en café hvor man kan sidde ude med den, så vil man det, så gør det da for min skyld endeligt. Jeg har tilgengæld været på McD hvor en "taskehund" fik lov at kravle rundt på bordet, og det synes jeg som sagt er klamt. Ligesom jeg heller ikke synes det er fedt at se hunde lette ben op af tøjstativet i en tøjbutik (JA det har jeg set ske). Hehe det har jeg så alligevel aldrig set, en hund på et bord - andet end et udstillingsbord selvfølgelig. Hund på bord - McD, mjah igen en smagssag hvad man synes er klammest Ej gas, jeg gad nok heller ikke spise med en hund stående på bordet. Jeg har én gang set en lille hund i en taske i en fødevarebutik, så må indrømme jeg aldrig har tænkt specielt meget over det, og egentlig har jeg altid troet, at hunde generelt aldrig måtte komme hverken på posthuse, fødevare-, tøj-, skobutikker osv. Jeg er egentlig ret ligeglad med hvem der vil have hunde ind og hvem der ikke vil, og så vidt jeg kan læse her i tråden, respekterer de fleste folk da hunde nej tak skilte. Jeg mener det er ejeren af butikken der bestemmer og det må man selvfølgelig overholde - eller smutte et andet sted hen. Der er faktisk også ting i butikker der kan få mit pis mere i kog, end en hund i en taske. Gammelt ompakket fars f.eks... Måske siger nogle tøjbutikker ja tak til hunde og må leve med at miste dig eller en anden som kunde, på den anden side er der måske andre butikker der også mister kunder, fordi der ikke må være hunde. Sådan er de små problemer jo så store i dette velfærdssamfund. Nå men, Motor kommer højst sandsynligt aldrig i en butik andet end ved et tilfælde, for jeg er 100% sikker på, at han nok skulle få tisset op af den dyreste ting de havde derinde Jeg synes faktisk at mange tråde herinde beviser at folk tager vildt meget hensyn, i det store hele. Også nogle gange så meget, at jeg står af, for jeg mener ikke at min hund kun skal komme hundevenlige steder, jeg finder mig i en del fra andre mennesker, de må også finde sig i noget fra mig, og dermed min hund. Hvorfor skal hunden egentlig flyttes ind til siden hvis der kommer en jogger? Hvorfor er det ikke joggeren der skal løbe udenom? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Marts 9, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 9, 2010 - hundskiltet er altså ikke ensbetydende med at hund i taske ikke må komme ind (det er selvgående hunde). Men grundet disse skilte i fx storcentre og butikker, så forhører jeg mig forinden. Der er også hund forbudt i fx Fields og Lyngby´, men Fields har fx skrevet dette til mig: Kan du så se at komme herud´med din hund og ha en hyggelig shoppingdag:mrgreen: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Marts 9, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 9, 2010 Her i nordjylland skal man bare købe børnebillet til sin store hund. De må gerne køre med bussen Men små hunde der kan sidde i taske kører så gratis med bussen. I Kbh må store hunde være med i busser over et vist nummer, 80 tror jeg, kan ikke huske det. Der er så også metro her og s-tog et par metrostop herfra, men det er væsentligt mere besværligt end busser, egentlig. Men sådan er det jo så, jeg undrer mig bare over reglen, når nu hunde i tasker er velkomne. En sagde noget til mig med, at det engang skyldtes at folk der boede langt væk skulle have mulighed for at tage hunden med ind til Kbh, derfor busnumre over et vist tal (langtursbusserne). Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Marts 9, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 9, 2010 Tror jeg vil begynde at maile - uden børn/bolig/bil er jeg jo en stor-forbruger som burde bydes velkommen :banan: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Marts 9, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 9, 2010 I Kbh må store hunde være med i busser over et vist nummer, 80 tror jeg, kan ikke huske det. Der er så også metro her og s-tog et par metrostop herfra, men det er væsentligt mere besværligt end busser, egentlig. Over nr 99 og så et par ude på Amager. I metroen er det max en hund pr menneske, så vi støtter heller ikke metroen mere! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Marts 9, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 9, 2010 Over nr 99 og så et par ude på Amager. I metroen er det max en hund pr menneske, så vi støtter heller ikke metroen mere! Men så kommer jeg da aldrig nogen vegne hvis jeg får en hund mere? Måske forsøger de at holde mig herinde, måske er det det! Nu du alligevel skal til at maile rundt, så mail lige til busserne også og hør hvordan de fik stampet den lov op af jorden Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Marts 9, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 9, 2010 Jeg har en tvillingebarnevogn med regnslag, dernede kan man skjule mange hunde men nej, jeg er heller ikke tilfreds. Har forsøgt at få DKK til at lave lidt lobby-arbejde, men de var ikke interesserede. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hewlett Besvaret Marts 9, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 9, 2010 En af mine kæpheste - jeg synes det er uhygiejnisk, at klamme dranker/selvklæbende unge/spartel-massse indsmurt bimbo har begramset, det jeg skal købe Petrine spontan-tisser altså ikke i butikker (eller flyvere eller andre steder). og jo, jeg slæber Petrine med OGSÅ når jeg virkeligt shopper igennem , men det var så nok ikke dig der smed mig ud fra jysk ved Nørrebro station De har forøvrigt intet mod hunde i Illum og Magasin, hverken i sengetøjsafdelingerne eller møbel-delen eller andre steder :5up: Nu kan vi desværre ikke holde drankere og lignende ude af vores butik, selvom de ofte lugter værre end 10 våd hunde der efterfølgende har rullet sig i et råddent kadaver. (jeg joker ikke engang, de kan faktisk trække et helt "duft"-spor efter sig i butikken), medmindre de opfører sig ubehageligt. Petrine er også kun én hund ud af mange - Og mener en ejer at hendes hvalp/uheldige hund der desværre ikke lige nåede at tisse af, skal med ind kan der altså godt ske uheld, og det er bare ikke særlig heldigt når nu Jysk har valgt væg-til-væg gulvtæpper. Det er også meget fint, for går ud fra at Petrine sagtens kan være i en taske, og så er hun jo egentlig meget nem at holde styr på :blink: Men hvis alle mente at deres hund skulle med ud og power-shoppe, og hvis det var tilladt, ville supermarkeder osv. jo egentligt bare agere som indendørs hunde-træf-steder. Og så er det iøvrigt, desværre, meget sjældent at folk er enige om hvad deres ansvar er som hundeejer. Enhver der ved hvordan det er at arbejde i butik ved hvordan folk roder, sviner og roder igen. Min arbejdsdag ville seriøst blive et helvede hvis jeg også skulle gøre rent efter diverse hunde, tjekke at de ikke ødelægger noget eller bare vælter ting og sager på gulvet. (Uh, faktisk når jeg læser det igennem lyder det næsten som når vi har besøg af uopdragne unger ) Men generelt er folk skidefrække når det kommer til at tage hunde med ind. Der var engang en mand der vadede ind med sin Siberian Husky, og "om vi ikke lige kunne holde øje med den, for det var en raceren hvalp som ihvertfald ikke skulle stå ude på Vesterbrogade". Jo, placér den bare lige dér, JA, lige ved kasseåbningen så vi skal stå i fuld firspring for at komme ind og ud af kasseområdet. Og vi skal da nok holde øje med den, for vi har VIRKELIG ikke andet at tage os til en fredag kl. 16, hvor der står 13 paller og fylder ude i sidegaden som skal ind inden lukketid :-D:-D:-D:-D:-D:-D Men hunden var nu UTROLIG dejlig, og jeg hang da også lidt ekstra oppe omkring kassen Og nej, det er bestemt ikke mig der smed dig ud af Nørrebro-butikken - jeg plejer nemlig bare pænt at bede folk sætte deres hund udenfor (og lige huske at nævne at der altid er en medarbejder i kassen som glædeligt vil holde et øje på hunden udenfor) :blink: Skulle en kunde ikke være tilfreds med dette, har vi før hentet de varer kunden skulle bruge, således at hun kunne blive ved kasseområdet og vogte over sin hund udenfor. Vesterbro er så meget bedre end Nørrebro :slem: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Michy Besvaret Marts 9, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 9, 2010 Jeg må være enig i at hunde ikke hører hjemme indendørs på cafeer, restaurenter og supermarkeder. Udendørs borde - fint med mig. Men tag nu f.eks min eks svigerfar. Han er multiallergiker og har astma. Hvis der kom en hund ind i den cafe/restaurent han sad i ville han få et anfald og måtte forlade rummet.. sådan en effekt har de færeste børn trods alt på folk . Det er møg surt for folk med alvorlig allergi at måtte forlade en bus/tog fordi der kommer en kat, hund eller kanin ind i lokalet, men sådan er det jo. tager jo selv bus og tog med mine dyr når de skal til dyrlæge osv. Men forstår godt der er regler. Ved godt jeres hund ikke tisser i butikkerne eller er møgbeskidt, meen jeg vil også godt have mine fødevarer i fred, selvom jeg elsker dyr! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Marts 10, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 10, 2010 Men generelt er folk skidefrække når det kommer til at tage hunde med ind. Der var engang en mand der vadede ind med sin Siberian Husky, og "om vi ikke lige kunne holde øje med den, for det var en raceren hvalp som ihvertfald ikke skulle stå ude på Vesterbrogade". Fnis, så er jeg også skidefræk, på bakken står der IKKE at hunde ikke må komme med i forlystelserne, så Petrine har både prøvet rutsjebanen og svanerne, men et sted ville de så ikke lade hende komme med, spurgte om hun måtte side hos billet-damen og det måtte hun gerne :klap: Petrine er en erstatning for det barn jeg aldrig har ønsket, så jeg vil have hende med....havde ikke været anderledes om hun var en new foundlænder, men brokker mig nu ikke til de ansatte, ved godt at det er ejeren, der bestemmer uanset, hvad de ansatte måtte synes ...og er slet slet ikke misundelig på butiksansatte, ufatteligt I ikke får myrdet flere kunder Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Priceman Besvaret Marts 10, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 10, 2010 Petrine er en erstatning for det barn jeg aldrig har ønsket, så jeg vil have hende med.... Respekt . :5up: Det er sgu selvindsigt, sjældent set.:klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
FrkSmilla Besvaret Marts 10, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 10, 2010 Respekt . :5up: Det er sgu selvindsigt, sjældent set.:klap: Sådan tror jeg da vi er flere der har det herinde. Jeg selv 100 %. Kunne forestille mig de følelser jeg har for mine dyr er det samme forældre nærer for deres børn. Jeg ønsker mig så bare overhovedet slet heller ikke et barn og har aldrig gjort det. :blink: Og måske også en af grundene til at vi gerne vil have hunden med på ferie og til hygge-nygge ting (cafébesøg osv). Hunden er en del af familien. Og det er altså ikke sådan at hunden går glip af en dejlig skovtur og i stedet kommer med på café. Alternativet er nok nærmere at ligge hjemme i sin kurv, og det tror jeg de færeste foretrækker (selvskabshund eller ej). 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret Marts 10, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 10, 2010 Tror jeg vil begynde at maile - uden børn/bolig/bil er jeg jo en stor-forbruger som burde bydes velkommen :banan: Skide godt.. Måske kan vi få opdateret den der liste i en tråd som Dinah lavede en gang :klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hewlett Besvaret Marts 10, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 10, 2010 Fnis, så er jeg også skidefræk, på bakken står der IKKE at hunde ikke må komme med i forlystelserne, så Petrine har både prøvet rutsjebanen og svanerne, men et sted ville de så ikke lade hende komme med, spurgte om hun måtte side hos billet-damen og det måtte hun gerne :klap: Det er GODT nok også svært at holde fingrene fra Papilloner, Mops og Chihuahua'er når folk har dem med ind i tasken - Så jeg forstår udemærket billet-damen !! Ville sådan ønske sådan en lille race ville passe til min livsstil, men jeg vil supergerne kunne tage min fremtidige hund med ud på lange løbeture osv.. Og synes det ville være lidt synd at deres små korte ben skulle gå som trommestikker over længere distancer Men for dælen da ... De der store øjne og store ører på et lille hoved med en lillebitte snude :hjerte: De er lige til at spise ! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Alt4Victor Besvaret Marts 10, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 10, 2010 Det er GODT nok også svært at holde fingrene fra Papilloner, Mops og Chihuahua'er når folk har dem med ind i tasken - Så jeg forstår udemærket billet-damen !! Ville sådan ønske sådan en lille race ville passe til min livsstil, men jeg vil supergerne kunne tage min fremtidige hund med ud på lange løbeture osv.. Og synes det ville være lidt synd at deres små korte ben skulle gå som trommestikker over længere distancer Men for dælen da ... De der store øjne og store ører på et lille hoved med en lillebitte snude :hjerte: De er lige til at spise ! Min kæreste og jeg gik 6 km i søndags på det militære øvelses-terræn med Victor hvor han styrtede afsted i skarp trav, og han er den lille størrelse papillon. Han kan sagtens gå lange ture, og også løbe (det elsker han). Jeg har en løbeline til ham, sådan en elastisk-støddæmpende en. Men papilloner har sædvanligvis heller ikke korte ben, krop og ben passer sædvanligvis sammen, og de er kendt for at være utrættelige. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret Marts 10, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 10, 2010 Vi har nogen gange Groa med, har hende på armen. Nogle af de steder hvor hunde ikke må komme ( ikke fødevarebutiker) plejer de at sige OK da vi har hende på armen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Marts 10, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 10, 2010 de er kendt for at være utrættelige. Petrine klarer snildt 15 km når hun ellers er i form, men det kræver lidt træning at nå derop (og jeg orker ikke at holde den form ret længe ad gangen) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret Marts 10, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 10, 2010 Jeg må være enig i at hunde ikke hører hjemme indendørs på cafeer, restaurenter og supermarkeder. Udendørs borde - fint med mig. Men tag nu f.eks min eks svigerfar. Han er multiallergiker og har astma. Hvis der kom en hund ind i den cafe/restaurent han sad i ville han få et anfald og måtte forlade rummet.. sådan en effekt har de færeste børn trods alt på folk .Det er møg surt for folk med alvorlig allergi at måtte forlade en bus/tog fordi der kommer en kat, hund eller kanin ind i lokalet, men sådan er det jo. tager jo selv bus og tog med mine dyr når de skal til dyrlæge osv. Men forstår godt der er regler. Ved godt jeres hund ikke tisser i butikkerne eller er møgbeskidt, meen jeg vil også godt have mine fødevarer i fred, selvom jeg elsker dyr! Har du så aldrig parfume på når du er ude at handle eller går på Café? Der er mennesker som ikke kan tåle parfume, eller andre stærke dufte. Jeg vil dog takke nej til dyr i fødevarebutiker. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Alt4Victor Besvaret Marts 10, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 10, 2010 Petrine klarer snildt 15 km når hun ellers er i form, men det kræver lidt træning at nå derop (og jeg orker ikke at holde den form ret længe ad gangen) Ja det kommer Victor nok ikke op på før han har styrket sine ben. Men jeg synes det er fint klaret i hans tilstand, at gå så langt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Marts 10, 2010 Rapporter Share Besvaret Marts 10, 2010 Jeg har faktisk tit tænkt at hunde ikke måtte være i butikker, da der jo er nogle som har allergi. Og derfor giver bus-loven ingen mening. Altså andet end at hunden heller ikke der må røre gulvet. Det hjælper bare ikke en allergiker, tænker jeg Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts